Zolang ze geen kernwapen bouwen, boeit het me niet zoveel.quote:Op maandag 24 augustus 2026 07:42 schreef Perrin het volgende:
Vijftien Amerikaanse bases in de Golfregio dreigen te verdwijnen. Een geopolitieke omwenteling.
Decennialang rustte Amerikaanse macht in de Golf niet alleen op vliegdekschepen en bommenwerpers, maar op logistiek en permanente aanwezigheid. Die fysieke infrastructuur was de ruggengraat van de Amerikaanse macht in de regio.
Als die bases wegvallen, verliest de VS bewegingsvrijheid, afschrikking en strategische capaciteiten die het jarenlang als vanzelfsprekend beschouwde.
Een enorme nederlaag.
[ x ]
Dit betekent dat de Iran binnen een aanzienlijke periode de UAE gaat straffen hiervoor (militair), tenzij ze onder de tafel toch niet meegaan in de economische oorlogsvoering tegen Iran.quote:
Waarom verdedig je terrorisme?quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:27 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laat Howard je posts niet lezen, want volgens hem is het allemaal wensdenken van onze kant. Klopt er ook geen reet van en heeft Iran absoluut op geen enkele manier gewonnen.
Hopelijk als de VS daar daadwerkelijk weg is, dat dan de weg naar vrede en stabiliteit ingeslagen kan worden.
Nu dat denk ik niet. Ik ben in principe pro VS maar wat ze de afgelopen jaren aan mokerdomme acties hebben uitgehaald gaat echt nergens meer over.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:27 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laat Howard je posts niet lezen, want volgens hem is het allemaal wensdenken van onze kant. Klopt er ook geen reet van en heeft Iran absoluut op geen enkele manier gewonnen.
Hopelijk als de VS daar daadwerkelijk weg is, dat dan de weg naar vrede en stabiliteit ingeslagen kan worden.
Ik mag hopen dat de mensen in het Midden Oosten de zinloze oorlogen, die onder valse voorwendselen door de VS zijn begonnen, inmiddels meer dan zat zijn en verlangen naar vrede voor iedereen in de regio. Ik geloof ook dat soennieten en sjiieten er gezamenlijk uit kunnen komen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu dat denk ik niet. Ik ben in principe pro VS maar wat ze de afgelopen jaren aan mokerdomme acties hebben uitgehaald gaat echt nergens meer over.
Om hoeveel jaren gaat dat? Sommige regeringen van de VS deden het wel aardig, maar er zijn er behoorlijk wat geweest die er een puinhoop van hebben gemaakt. Het is vooral dat ik het een andere regionale macht of grootmacht niet beter zie doen daar.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu dat denk ik niet. Ik ben in principe pro VS maar wat ze de afgelopen jaren aan mokerdomme acties hebben uitgehaald gaat echt nergens meer over.
De illegale aanslagen en afrekeningen van de Iraanse geheime dienst in Europese landen zijn we ook wel zat.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:50 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de mensen in het Midden Oosten de zinloze oorlogen, die onder valse voorwendselen door de VS zijn begonnen, inmiddels meer dan zat zijn en verlangen naar vrede voor iedereen in de regio. Ik geloof ook dat soennieten en sjiieten er gezamenlijk uit kunnen komen.
Dat zit niet in hun geloof.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:50 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de mensen in het Midden Oosten de zinloze oorlogen, die onder valse voorwendselen door de VS zijn begonnen, inmiddels meer dan zat zijn en verlangen naar vrede voor iedereen in de regio. Ik geloof ook dat soennieten en sjiieten er gezamenlijk uit kunnen komen.
Trump met name.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Om hoeveel jaren gaat dat? Sommige regeringen van de VS deden het wel aardig, maar er zijn er behoorlijk wat geweest die er een puinhoop van hebben gemaakt. Het is vooral dat ik het een andere regionale macht of grootmacht niet beter zie doen daar.
Iran pleegt aanslagen op eigen dissidenten of terroristen die in Europa ondergedoken zitten. Westerse inlichtingendiensten voeren daarentegen moordaanslagen uit op Iraanse wetenschappers, plegen sabotage en stoken een deel van de bevolking op tegen de Iraanse regering. Dat is dus van een compleet andere orde.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De illegale aanslagen en afrekeningen van de Iraanse geheime dienst in Europese landen zijn we ook wel zat.
Iran liet moordaanslagen uitvoeren op een veel grotere schaal, bovendien op burgers.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:17 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Iran pleegt aanslagen op eigen dissidenten of terroristen die in Europa ondergedoken zitten. Westerse inlichtingendiensten voeren daarentegen moordaanslagen uit op Iraanse wetenschappers, plegen sabotage en stoken een deel van de bevolking op tegen de Iraanse regering. Dat is dus van een compleet andere orde.
Zijn eerste termijn vond ik minder rampzalig dan de rommel die Bush ervan maakte. Trump lijkt die dwaas zelfs te gaan overtreffen.quote:
Sow dan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:17 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Iran pleegt aanslagen op eigen dissidenten of terroristen die in Europa ondergedoken zitten. Westerse inlichtingendiensten voeren daarentegen moordaanslagen uit op Iraanse wetenschappers, plegen sabotage en stoken een deel van de bevolking op tegen de Iraanse regering. Dat is dus van een compleet andere orde.
Omdat die democratische kandidaat, Abdul El-Sayed dan kan zeggen dat hij voor Israel politiek bedrijft, dat heeft hij in de democratische voorverkiezing namelijk gedaan tov Hayley Stevens, want die werd gesteund door AIPAC en dat werkte dus averechts, al zal dat in republikeinse kringen wel meevallen wil hij het risico toch niet nemen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:27 schreef AFA2022 het volgende:
Geen stress jongens, het is allemaal voorbij en Trump heeft dik gewonnen:
@:realDonaldTrump
IRAN IS COMPLETELY COLLAPSING!!! President DJT
Aug 24, 2026, 2:41 PM
US President Donald Trump stated on Monday that Iran is "completely collapsing" as a result of the economic and military pressure it faces.
https://www.israelnationalnews.com/news/432161
Very strange...weet iemand wat hier achter zit en waarom???
Michigan GOP Senate candidate Mike Rogers said to ask AIPAC not to campaign on his behalf.
https://www.timesofisrael(...)m_source=copilot.com
Ahhh duidelijk, dankjewel voor de uitleg!quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat die democratische kandidaat, Abdul El-Sayed dan kan zeggen dat hij voor Israel politiek bedrijft, dat heeft hij in de democratische voorverkiezing namelijk gedaan tov Hayley Stevens, want die werd gesteund door AIPAC en dat werkte dus averechts, al zal dat in republikeinse kringen wel meevallen wil hij het risico toch niet nemen.
De economische D Day dat zal ze leren,geen dollar transacties meer, geen export vanuit het westen. De oplettende lezers weten dat iran deze sancties al jaren heeft.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:27 schreef AFA2022 het volgende:
Geen stress jongens, het is allemaal voorbij en Trump heeft dik gewonnen:
@:realDonaldTrump
IRAN IS COMPLETELY COLLAPSING!!! President DJT
Aug 24, 2026, 2:41 PM
US President Donald Trump stated on Monday that Iran is "completely collapsing" as a result of the economic and military pressure it faces.
https://www.israelnationalnews.com/news/432161
Deze propaganda is vooral bedoeld voor binnenlandse consumptie. Dit schaadt Iran natuurlijk veel meer dan dat het hen helpt, dus is dit best wel dom.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iran wordt waarschijnlijk genuked als Barron Trump iets overkomt.
Precies, China heeft al aangegeven dat ze zich er niet aan gaan houden. Op de langere duur gaat het meer de VS schaden dan Iran.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 07:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De economische D Day dat zal ze leren,geen dollar transacties meer, geen export vanuit het westen. De oplettende lezers weten dat iran deze sancties al jaren heeft.
En China dat land blijft gewoon doorhandelen met Iran. Gaat de regering trump China weer tarieven opleggen en hunzelf in de voet schieten als China dan weer de rare earth materialen export stopt?
Als een wolf heeft leren tandenpoetsen wil dat nog niet zeggen dat hij je niet gaat bijten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |