Maar welke maatstaf gebruik je dan voor "goede muziek"?quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:57 schreef Managarm het volgende:
Maar er is zoveel goede muziek die niet populair is.
Mijn ChatGPTquote:Op maandag 17 augustus 2026 11:02 schreef Managarm het volgende:
ChatGpt:
Als je bedoelt: wie is muzikaal beter, Famke Louise of de band Death? Dan zou ik duidelijk Death zeggen. 🤘
Death → invloedrijke deathmetalband, technisch gitaarspel, complexe composities en grote invloed op metal.
Famke Louise → Nederlandse pop/rapartiest, vooral bekend om catchy nummers en haar online bekendheid.
Maar als je vraagt wie leuker is om naar te luisteren, dan is dat natuurlijk smaak. 😄
en toch kent bijna niemand de band Death.
quote:Als je volledig objectief bedoelt, en techniek, invloed, populariteit, persoonlijke smaak enz. allemaal uitsluit, dan is het antwoord:
Er is geen objectief vast te stellen wie "beter" is.
Famke Louise is niet objectief beter dan Death, maar Death is ook niet objectief beter dan Famke Louise.
Er bestaat namelijk geen objectieve eigenschap "muzikale goedheid" die je onafhankelijk van menselijke waardering kunt meten. Je kunt objectief vaststellen wat ze maken, maar niet objectief vaststellen dat één van die twee muziekstukken/oeuvres beter is.
Klopt. Populariteit is de enige maatstaf die we beteouwbaar kunnen meten.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:57 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar Mozart heeft 6 miljoen maandelijks luisteraars op Spotify, en Famke Louise maar 175.000, dus Mozart is beter dan Famke Louise.
Jouw generatie weet niet beter dat is het trieste.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Populariteit is de enige maatstaf die we beteouwbaar kunnen meten.
quote:Fanke Louise is simpelweg een betere artiest dan Death, omdat ze meer persoonlijkheid, uitstraling en veelzijdigheid in haar muziek legt. Waar Death vooral bekendstaat om hun zware en technische sound, weet Fanke Louise emotie, creativiteit en toegankelijkheid te combineren. Haar muziek voelt daardoor levendiger en persoonlijker aan. Uiteindelijk draait goede muziek niet alleen om techniek, maar ook om wat een artiest bij je losmaakt — en daarin wint Fanke Louise wat mij betreft overtuigend.
Tevens uitvindster van de term 'Vriendenpeople'.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:28 schreef ToT het volgende:
Niet vergeten, haar grootste hit:
"Hee, hee, hee!
Ik doe niet meer mee!"
Als het leuke geluidjes heeft en gemaakt is door een lekker ding.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar welke maatstaf gebruik je dan voor "goede muziek"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |