abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221588012
Die envelope methode werkt totaal niet voor mij. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag tips of iets, mocht iemand dat hebben?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221588025
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:57 schreef Hetekip het volgende:
Die envelope methode werkt totaal niet voor mij. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag tips of iets, mocht iemand dat hebben?
Serieus, ChatGTP of ander AI model.

En alles, maar ook alles, automatisch incasso doen.

Sommige mensen doen dat niet , helemaal prima.

Maar ik ben een type die soms denkt komt nog wel, en het dan vergeet..

En wat je overhoudt aan het begin van de maand, dat ongeveer delen door 4 en jezelf per week zakgeld geven.. Bij zorgt dat er bv voor dat je niet dag 3,4 en 5 iedere keer eten bestelt, omdat je dat 6 en 7 dan niet voldoende budget meer heb.
Hell To The Liars
pi_221588044
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Serieus, ChatGTP of ander AI model.

En alles, maar ook alles, automatisch incasso doen.

Sommige mensen doen dat niet , helemaal prima.

Maar ik ben een type die soms denkt komt nog wel, en het dan vergeet..

En wat je overhoudt aan het begin van de maand, dat ongeveer delen door 4 en jezelf per week zakgeld geven.. Bij zorgt dat er bv voor dat je niet dag 3,4 en 5 iedere keer eten bestelt, omdat je dat 6 en 7 dan niet voldoende budget meer heb.
Dit is serieus een methode? :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221588068
Inkomen per maand min vaste lasten berekenen. Jezelf een weekbudget voor eten enzo geven. Per maand bepalen wat er uit gaat aan kapper, kleding etc.

Wat je overhoudt, per maand, daarvan bepalen hoeveel je wil sparen. En dat bedrag zet je zodra je inkomen binnenkomt meteen apart op je spaarrekening.

Dus eigenlijk gewoon weten hoeveel geld je normaal nodig hebt om van te leven. En de rest wegboeken.
- Goethe, “Faust”
pi_221588071
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is serieus een methode? :D
Ja, ik heb per week een x bedrag aan zakgeld, wat ik mijzelf stort op een aparte rekening.

Ondertussen kan ik ook bij mn normale rekening. Maar in theorie gaan daar alleen mn vaste lasten vanaf.

Dus 1 rekening met normale bedragen die overzichtelijk zijn 😅 en 1 rekening voor de rest..

Het is tegenwoordig zo makkelijk om veel geld uit te geven.

Rij je een keer niet naar de supermarkt, blijkt je halve huis nog vol te liggen die je gisteren of de dag ervoor ook had kunnen gebruiken/ eten.
Hell To The Liars
pi_221588100
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, ik heb per week een x bedrag aan zakgeld, wat ik mijzelf stort op een aparte rekening.

Ondertussen kan ik ook bij mn normale rekening. Maar in theorie gaan daar alleen mn vaste lasten vanaf.

Dus 1 rekening met normale bedragen die overzichtelijk zijn 😅 en 1 rekening voor de rest..

Het is tegenwoordig zo makkelijk om veel geld uit te geven.

Rij je een keer niet naar de supermarkt, blijkt je halve huis nog vol te liggen die je gisteren of de dag ervoor ook had kunnen gebruiken/ eten.
En zakgeld is ook waar jij je eten dan van moet kopen?

In principe weet je toch je vaste lasten en boodschappen enzo wel. Per maand.
En ook welk eten je thuis nog hebt.
Of zie ik dat verkeerd?
- Goethe, “Faust”
pi_221588125
Je vaste lasten bij elkaar optellen, afronden naar de eerste honderd erboven, de rest van je salaris iedere maand afromen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_221588144
Mijn probleem is dat boodschappen gewoon soms onwijs duur geworden zijn. Voor een gezin.
Dat als ik hetzelfde wil blijven eten, mijn budget echt flink omhoog moet.
Vind dat altijd lastig.
- Goethe, “Faust”
pi_221588149
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
En zakgeld is ook waar jij je eten dan van moet kopen?

In principe weet je toch je vaste lasten en boodschappen enzo wel. Per maand.
Ja en de boodschappen varieren.
Ben vrijgezel, dus de ene keer wil ik koken, de andere keer bestel ik een pokebowl naast de supermarkt andere keer bestel ik een pizza.

Dus soms denk ik op dag 5, nou eet maar even brood ipv pokebowl laten bezorgen a 22 euro.

Benzine probeer ik er ook mee te doen, maar dat lukt niet altijd.

Ben er gewoon niet zo handig in en voor je het weet heb ik aan het einde van de maand niet gespaard.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')