abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221578157
Wat zijn volgens jou de leukste steden/gebieden in Nederland om te wonen en waarom?

Ik houd van Amsterdam.
Het is internationaal, heeft een historisch centrum, en het is er nooit saai.
Maar voor een wereldstad heeft het een vrij dorps karakter.
pi_221578223
Plus met al dat zwerfafval overal waan je je toch een beetje in Napels :s)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221578224
OT: Als ze niet zo afgelegen zouden liggen: Breda of Maastricht.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221578225
Nijmegen en Leiden.
blablablabla
pi_221578244
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:42 schreef Regilio_ het volgende:
OT: Als ze niet zo afgelegen zouden liggen: Breda of Maastricht.
Breda is toch wel een stuk minder afgelegen dan Maastricht.
Hangt er ook vanaf vanuit welke hoek je het bekijkt natuurlijk?
pi_221578247
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:43 schreef Elan het volgende:
Nijmegen en Leiden.
Wat maakt deze gebieden zo leuk volgens jou?
pi_221578262
Nijmegen
pi_221578271
Ik woon in Zuid-Limburg en qua locatie is dat echt perfect. Duitsland en België liggen op steenworpafstand. Veel leuke dorpjes en steden in de buurt (met als uitschieter natuurlijk Maastricht). Maar ook veel natuur in de vorm van ons eigen Heuvelland en de Eiffel-Ardennen vlakbij. Op cultureel vlak is er veel te beleven. Ik ben een muziekliefhebber en we hebben veel poppodia in de regio en enkele grote festivals, maar ook heel veel kleine (gratis).

Het enige echte nadeel? De mensen zijn over het algemeen niet zo heel leuk. Veel bekrompenheid.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:59:36 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221578272
Als Tukker zeg ik natuurlijk Twente, vooral in een dorp als Borne. Het is hier heerlijk rustig, mooie natuur, je hebt Almelooo, Hengelooo en Enschede vlakbij, en je zit zo op de A1 richting het westen. Je staat ook zo in de Pruus als je de andere kant op wil :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:00:17 #10
284411 crew  heywoodu
pi_221578274
Nog niet misschien dat ik ooit weg zou willen van de relatief rustige en zeker mooie Veluwe O+
pi_221578288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
Het enige echte nadeel? De mensen zijn over het algemeen niet zo heel leuk. Veel bekrompenheid.
Ik ben er bekend mee inderdaad.
Maar dat is geen klein nadeel toch? Mensen om je heen vind ik zelf wel erg bepalend voor de woonervaring.
Waar in Zuid-Limburg woon je?
pi_221578289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:00 schreef heywoodu het volgende:
Nog niet misschien dat ik ooit weg zou willen van de relatief rustige en zeker mooie Veluwe O+
Dit _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_221578320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:54 schreef Cupfighter het volgende:
Nijmegen
Zo links als mijn linkersok.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_221578324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:04 schreef Moofasah het volgende:

[..]
Ik ben er bekend mee inderdaad.
Maar dat is geen klein nadeel toch? Mensen om je heen vind ik zelf wel erg bepalend voor de woonervaring.
Waar in Zuid-Limburg woon je?
Momenteel in Parkstad. Maar heb ook in Maastricht en Sittard gewoond. Binnen mijn bubbel van vrienden en collegae heb ik er geen last van natuurlijk en ik woon in een fatsoenlijke wijk. Al ligt dat allemaal dicht bij elkaar hier. Je loopt van de duurste villawijk zo aan de andere kant van de straat een Vogelaarwijk in zeg maar.

Mijn kinderen gaan bijvoorbeeld niet naar de dichtstbijzijnde basisschool. En als ik naar de Action moet rij ik nummer één voorbij om naar nummer twee in de betere buurt te gaan.
pi_221578326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik woon in Zuid-Limburg en qua locatie is dat echt perfect. Duitsland en België liggen op steenworpafstand. Veel leuke dorpjes en steden in de buurt (met als uitschieter natuurlijk Maastricht). Maar ook veel natuur in de vorm van ons eigen Heuvelland en de Eiffel-Ardennen vlakbij. Op cultureel vlak is er veel te beleven. Ik ben een muziekliefhebber en we hebben veel poppodia in de regio en enkele grote festivals, maar ook heel veel kleine (gratis).

Ik ga er ieder jaar een weekje heen, ik vind ze juist vriendelijk tov het westen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_221578333
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:14 schreef halfway het volgende:

[..]
Zo links al mijn linkersok.
Maar een fijne stad om te wonen, leuk en gezellig centrum, veel natuur in de buurt en dicht bij de grens wat veel mensen fijn vinden voor de goedkopere benzine
pi_221578365
Roermond.

Een stad die bruisend is geworden.
Maar ook nog wel een mooi karakter kent.
Wil je shoppen dan is het outlet de uitgewezen plek daarvoor.
En buiten de stadskern heb je nog mooie dorpjes liggen (ken ze niet allemaal van naam), maar ook een groot natuurgebied. Ik geloof dat het de meinweg is. En richting Weert heb je dan nog de ijzeren man natuurgebied.
pi_221578374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:21 schreef cinderloom het volgende:
Roermond.

Een stad die bruisend is geworden.
Maar ook nog wel een mooi karakter kent.
Wil je shoppen dan is het outlet de uitgewezen plek daarvoor.
En buiten de stadskern heb je nog mooie dorpjes liggen (ken ze niet allemaal van naam), maar ook een groot natuurgebied. Ik geloof dat het de meinweg is. En richting Weert heb je dan nog de ijzeren man natuurgebied.
Roermond is een hele leuke stad. Ik vind de Outlet dan wel weer pure aids :P Kwartiertje rijden van Roermond heb je Thorn, wat mij betreft één van de meest onbekende pareltjes van het land.
pi_221578379
Groningen O+

Houd van de stad, maar ook de gebieden er buiten zijn mooi
De stad is sfeervol, gezellige wijken, leuke plekjes. Noorderplantsoen is super gezellig.
Alles is lekker dichtbij elkaar, alles wat je nodig hebt.

Mij krijg je nooit de stad uit en denk ik ook niet de wijk waarin ik nu woon :W
pi_221578395
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 15:24 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Kwartiertje rijden van Roermond heb je Thorn, wat mij betreft één van de meest onbekende pareltjes van het land.
Thorn, het witte stadje.
En dan niet van de coke gok ik ;)

https://www.parkvakanties(...)dje-thorn-wilt-zien/ > Thorn
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:57:36 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221578504
Het blijken iig vaak steden met een studentenleven, ook al heb ik daar zelf niks van doen mee gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')