Die vraag negeer ik niet en vraag dan terug, wat vind jij van de aartsconservatieve politiek van de VS in dit verband?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het zijn criteria en op basis van die criteria vergelijk je zaken. Bovendien negeer je de gestelde vraag:
[..]
Jawel, want je geeft er geen antwoord op.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die vraag negeer ik niet en vraag dan terug, wat vind jij van de aartsconservatieve politiek van de VS in dit verband?
Dus een cultuur die homo's van gebouwen afgooit is superieur aan eentje die dat niet doet?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op basis van wat? Dat zijn dan toch alleen jouw gekozen feiten?
Alweer onzin, geen enkel weldenkend mens is voor onderdrukking op wat voor gebied ook en wat precies is veel erger?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, want je geeft er geen antwoord op.
De aartsconservatieve politiek in de VS valt in het niet bij de vormen van onderdrukking in de culturen van niet-Westerse landen. Daarom is het ook zo apart dat sommige Westerlingen zich ontzettend druk maken over conservatisme in Westerse of Europese landen, maar zich niet durven uit te spreken over véél ergere vormen van onderdrukking in andere culturen en zelfs boos of gepikeerd worden als mensen dit doet.
Nee, dat is niet juist.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is de kern van elke theologie.
Klopt, maar ipv hele groepen mensen (die notabene niks te zeggen hebben) als inferieur af te doen omdat ze in een ander land en met een andere religie zijn opgegroeid vind ik behoorlijk fout.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus een cultuur die homo's van gebouwen afgooit is superieur aan eentje die dat niet doet?
Of breder: een cultuur die meisjes vermoord als er maar 1 kind geboren mag worden is superieur?
Een cultuur waar je familie omgebracht wordt als jij het land probeert te ontvluchten is superieur?
Een cultuur waar seks met een jong maagdje de genezing van aids oplevert is superieur?
Ik wil ons niet superieur noemen.. dat klinkt wel heel snobistisch.
Maar ik denk dat we behoorlijk hoog scoren op het gebied van rechten en vrijheid.
Hoe definieer je een superieure cultuur? Westerlingen definiëren dat zelf soms aangaande vrijheid en welvaart, maar uiteindelijk zijn de westerse culturen ook degenen waar voortplanting minimaal is waardoor ze vanzelf ten onder gaan.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik mag toch wel hopen dat we er in elk geval allemaal over eens zijn dat de Westerse cultuur op bepaalde punten superieur is (wat ook deels te maken heeft met het vasthouden aan oude gewoontes of niet).
Misschien even aan deze "transvrouw" die uit Amerika is gevlucht vanwege Trump en in Ter Apel zat tussen de mediaan moslimmigrant.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die vraag negeer ik niet en vraag dan terug, wat vind jij van de aartsconservatieve politiek van de VS in dit verband?
De mate van onderdrukking. Tegen een Pride festival zijn, zoals bijvoorbeeld in Hongarije het geval was onder Orban, is minder erg dan homo's van een dak afgooien of ter dood veroordelen. Er zijn dus gradaties van onderdrukking.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alweer onzin, geen enkel weldenkend mens is voor onderdrukking op wat voor gebied ook en wat precies is veel erger?
Dat doet niemand, het gaat om de cultuur, niet de mensen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klopt, maar ipv hele groepen mensen (die notabene niks te zeggen hebben) als inferieur af te doen omdat ze in een ander land en met een andere religie zijn opgegroeid vind ik behoorlijk fout.
Ik heb het volgens mij niet over voortplanting gehad.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe definieer je een superieure cultuur? Westerlingen definiëren dat zelf soms aangaande vrijheid en welvaart, maar uiteindelijk zijn de westerse culturen ook degenen waar voortplanting minimaal is waardoor ze vanzelf ten onder gaan.
Nee, maar dat zou onderdeel van superieur kunnen zijn. Cultuur is sowieso al vrij subjectief, dus dit is een lastig verhaal.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij niet over voortplanting gehad.
De vrijheid om voort te mogen planten of net niet lijkt mij redelijk superieur aan gedwongen huwelijken en kinderen baren tegen de klippen op omdat je geen toegang hebt tot voorbehoedsmiddelen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou onderdeel van superieur kunnen zijn. Cultuur is sowieso al vrij subjectief, dus dit is een lastig verhaal.
Moest lachen.quote:Mogelijk heeft de tolerantie ten aanzien van varkensvlees ook te maken met de grote aantallen heidenen die zich in de eerste eeuw tot het christendom bekeerden. Zij aten van huis uit varkensvlees en gingen daar na hun bekering tot het christendom vermoedelijk mee door.
Ik hoor sowieso meestal mannen over dit soort onderwerpen (die juist vrouwen aangaan) praten.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De vrijheid om voort te mogen planten of net niet lijkt mij redelijk superieur aan gedwongen huwelijken en kinderen baren tegen de klippen op omdat je geen toegang hebt tot voorbehoedsmiddelen.
Daar moet je niet naar terug willen gaan.
Dan gaan we maar ten onder...
quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Welnee. En jouw reactie spreekt boekdelen. Typisch iemand die altijd ongenuanceerd naar nuance kijkt.
Tot 100 jaar geleden en in Belgie nog wat recenter, deden onze landen dat volgens mij wel.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dat begrijp ik prima! Ik zou het Westen ook haten als ik daar zou wonen en de Amerikanen mijn familie en huis kapot zou hebben gebombardeerd.
Maar wij (wij als in de gewone mens) gaan niet naar daar op er te wonen, geld te rapen, kerken te bouwen, wetten te veranderen. En zij komen wel met hopen naar hier. Naar de plaats die ze zo verafschuwen...
Geen haar op mijn hoofd wat er aan zou denken om ergens te gaan wonen waar ik de bevolking en hun gewoonten van zou haten.
Qatar is de grootste sponsor van de radicale islam, waarom die teringlijers nog nooit ter verantwoording zijn geroepen laat zich alleen maar raden.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten? Wat wil je hiermee zeggen?
[ afbeelding ]
Bron: Google Gemini
Ditmaal geen oliequote:Op zondag 16 augustus 2026 17:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Qatar is de grootste sponsor van de radicale islam, waarom die teringlijers nog nooit ter verantwoording zijn geroepen laat zich alleen maar raden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Correct.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Qatar is de grootste sponsor van de radicale islam, waarom die teringlijers nog nooit ter verantwoording zijn geroepen laat zich alleen maar raden.
Kan alleen maar tot de conclusie komen dat we worden geregeerd door volksverlakkers. Een stelletje klootzakken die zich alleen maar zitten te verrijken en schijt hebben aan de gevolgen. Na ons de zondvloed zeg maar.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Het blijft dan ook bijzonder om te zien hoe Qatar wordt omarmd in het Westen en hun propaganda via Al Jazeera na gepapegaaid.
Het idee is dat een superieure cultuur juist domineert en niet uitsterft. Hoe dat dan verder gebeurt is niet zo heel relevant, ook zonder gedwongen huwelijken en met voorbehoedsmiddelen kun je een mooi geboortecijfer hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De vrijheid om voort te mogen planten of net niet lijkt mij redelijk superieur aan gedwongen huwelijken en kinderen baren tegen de klippen op omdat je geen toegang hebt tot voorbehoedsmiddelen.
Daar moet je niet naar terug willen gaan.
Dan gaan we maar ten onder...
Voortplanting is geen onderwerp wat vrouwen aangaat, het is simpelweg een noodzaak voor het voortbestaan van een cultuur, volk en maatschappij.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik hoor sowieso meestal mannen over dit soort onderwerpen (die juist vrouwen aangaan) praten.
Of andersom, het eenkindsprincipe in China was tegen de armoede/hongersnood gericht. Alleen rijke chinezen konden zich meerdere kinderen veroorloven.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voortplanting is geen onderwerp wat vrouwen aangaat, het is simpelweg een noodzaak voor het voortbestaan van een cultuur, volk en maatschappij.
Denk inderdaad dat Lenny geen profvoetballer isquote:Op zondag 16 augustus 2026 17:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
En denk dat er heel veel mensen zijn, jij misschien niet, die denken mwah 10.000 euro per maand om in een ziekenhuis te gaan werken, dag principes hallo Dubai/ Saudie-Arabie.
Ik ga maar even wat anders doen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voortplanting is geen onderwerp wat vrouwen aangaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |