quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Aldus Howard, accepteer dat er mensen zijn met een andere visie. Leef en laat leven, al is het laatste niet meer vanzelfsprekend voor iedereen helaas.
Dat zijn alleen de fundamentalistenquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:50 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
Het hele probleem met de Islam is juist dat ze anderen niet in hun waarde laten en laten leven. Overal worden Christenen en anders denkkenden onderdrukt of erger. In Israel hebben Moslims meer rechten dan Christenen in ieder willekeurig Islamitisch land. Uitgezonderd Bosnie.
Als je naar de bronnen kijkt, zoals CNN, The Guardian, EUvsDisinfo en enkele denktanks. Waarom zou dit niet kloppen? En wat is volgens jou een betere bron?quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemini_(taalmodel)
[..]Als je daar je feiten vandaan moet halen, ok.
Kun je dat zelf niet bedenken? Lees je daarbij ook Russische, Aziatische, Chinese of Arabische bronnen? Of zijn die uberhaupt niet betrouwbaar?quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je naar de bronnen kijkt, zoals CNN, The Guardian, EUvsDisinfo en enkele denktanks. Waarom zou dit niet kloppen? En wat is volgens jou een betere bron?
Waarom zouden Russische, Chinese of Arabische bronnen moeten worden overwogen? Wat voor totale propaganda en desinformatie zulke landen produceren dienen wij geen boodschap aan te hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet bedenken? Lees je daarbij ook Russische, Aziatische, Chinese of Arabische bronnen? Of zijn die uberhaupt niet betrouwbaar?
Je bent gewoon een hippie. Hoogopgeleid, slim, succesvol en vrij van nare ervaringen. Hierdoor kom je in aanraking met andere 1%ers waaronder Moslims en Joden waardoor jij denkt een accuraat beeld te hebben van alle partijen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 22:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb geen specifiek doel anders dan discussiëren over de bevindingen van deze wetenschapper als achtergrond bij de actialiteit.
Als je het onderwerp niets vind, cdan scroll je toch gewoon verder?
Die luxe heb ik niet altijd als mod![]()
Jij hebt dan weer de mazzel dat je hier geboren bent.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Je bent gewoon een hippie. Hoogopgeleid, slim, succesvol en vrij van nare ervaringen. Hierdoor kom je in aanraking met andere 1%ers waaronder Moslims en Joden waardoor jij denkt een accuraat beeld te hebben van alle partijen.
Als je een schooier was zoals ik, dom, laagopgeleid en opgegroeid in achterstandswijken dan wist je wel beter.
-SH
Oh dat begrijp ik prima! Ik zou het Westen ook haten als ik daar zou wonen en de Amerikanen mijn familie en huis kapot zou hebben gebombardeerd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:04 schreef Droopie het volgende:
Die kijken niet naar GTST, die kijken naar het journaal uit eigen land. En daarna gaan ze, net als wij, hun familie bellen en daar hebben ze hele andere kijk op de wereld, het westen daar komt niets goeds vandaan
"Ja en al dat ontwikkelingsgeld van ons dan" dat geld komt zelden tot nooit bij de midden en lagere klassen daar.
Omdat dat je blik verbreed en je je kunt verplaatsen in andere denkbeelden dan die waarvan je zelf geindoctrineerd bent.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden Russische, Chinese of Arabische bronnen moeten worden overwogen? Wat voor totale propaganda en desinformatie zulke landen produceren dienen wij geen boodschap aan te hebben.
Ik ben niet geïndoctrineerd in denkbeelden en ik doe niet aan cultureel relativisme. De Westerse cultuur is simpelweg superieur met relatief vrije media, dat soort dingen kent men in veel andere culturen niet waar zelfreflectie onbekend is en kritiek op de eigen cultuur of natie een schande is. Hoe kun je daar dan ooit objectieve berichtgeving van verwachten?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat dat je blik verbreed en je je kunt verplaatsen in andere denkbeelden dan die waarvan je zelf geindoctrineerd bent.
Nou wat een mazzel. In het land/streek van mijn afkomst was ik iig nog bovengemiddeld. Nu is mijn lot aanmodderen met mijn niv. 2 diploma.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt dan weer de mazzel dat je hier geboren bent.
En hoe komt dat, denk je?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou wat een mazzel. In het land/streek van mijn afkomst was ik iig nog bovengemiddeld. Nu is mijn lot aanmodderen met mijn niv. 2 diploma.
Mensenkennis is je vreemdquote:Op zondag 16 augustus 2026 15:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Je bent gewoon een hippie. Hoogopgeleid, slim, succesvol en vrij van nare ervaringen. Hierdoor kom je in aanraking met andere 1%ers waaronder Moslims en Joden waardoor jij denkt een accuraat beeld te hebben van alle partijen.
Als je een schooier was zoals ik, dom, laagopgeleid en opgegroeid in achterstandswijken dan wist je wel beter.
-SH
Echte Amsterdammers zijn ook hier geborenquote:Op zondag 16 augustus 2026 15:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt dan weer de mazzel dat je hier geboren bent.
Objectieve berichtgeving vind m.i. bijna nergens plaats hooguit zijn het mededelingen, Azie of China zal nooit liegen over natuurrampen bijv. Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld. Dat heeft niets te maken met je eigen cultuur verloochenen zoals je steeds oppert over die linkse en progressieve contreien. Bovendien zet je die hautaine toon voortdurend op een stokerige manier in.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben niet geïndoctrineerd in denkbeelden en ik doe niet aan cultureel relativisme. De Westerse cultuur is simpelweg superieur met relatief vrije media, dat soort dingen kent men in veel andere culturen niet waar zelfreflectie onbekend is en kritiek op de eigen cultuur of natie een schande is. Hoe kun je daar dan ooit objectieve berichtgeving van verwachten?
Nee, ik ben feitelijk. Ik kijk zeker neer op sommige andere culturen en daar is ook alle redenen voor. Dat geen blijk van bevooroordeeld zijn, maar simpelweg culturen op verschillende vlakken vergelijken en op basis daarvan conclusies trekken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Objectieve berichtgeving vind m.i. bijna nergens plaats hooguit zijn het mededelingen, Azie of China zal nooit liegen over natuurrampen bijv. Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld. Dat heeft niets te maken met je eigen cultuur verloochenen zoals je steeds oppert over die linkse en progressieve contreien. Bovendien zet je die hautaine toon voortdurend op een stokerige manier in.
Op basis van wat? Dat zijn dan toch alleen jouw gekozen feiten?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik ben feitelijk. Ik kijk zeker neer op sommige andere culturen en daar is ook alle redenen voor. Dat geen blijk van bevooroordeeld zijn, maar simpelweg culturen op verschillende vlakken vergelijken en op basis daarvan conclusies trekken.
Als we het bijvoorbeeld specifiek afbakenen tot de omgang en denkbeelden over vrouwen of homo's, dan kunnen we toch onmogelijk concluderen dat alle culturen gelijk zijn hierin? Of neem andere criteria zoals politieke stabiliteit of welvaart.
Omdat ik te dom ben.quote:
Welnee. En jouw reactie spreekt boekdelen. Typisch iemand die altijd ongenuanceerd naar nuance kijkt.quote:
Ja, en dat is precies de kern van de islam theologie.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de fundamentalisten
Ik mag toch wel hopen dat we er in elk geval allemaal over eens zijn dat de Westerse cultuur op bepaalde punten superieur is (wat ook deels te maken heeft met het vasthouden aan oude gewoontes of niet).quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld.
Dat is de kern van elke theologie.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies de kern van de islam theologie.
Nee, het zijn criteria en op basis van die criteria vergelijk je zaken. Bovendien negeer je de gestelde vraag:quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op basis van wat? Dat zijn dan toch alleen jouw gekozen feiten?
quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik ben feitelijk. Ik kijk zeker neer op sommige andere culturen en daar is ook alle redenen voor. Dat geen blijk van bevooroordeeld zijn, maar simpelweg culturen op verschillende vlakken vergelijken en op basis daarvan conclusies trekken.
Als we het bijvoorbeeld specifiek afbakenen tot de omgang en denkbeelden over vrouwen of homo's, dan kunnen we toch onmogelijk concluderen dat alle culturen gelijk zijn hierin? Of neem andere criteria zoals politieke stabiliteit of welvaart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |