abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221585965
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Aldus Howard, accepteer dat er mensen zijn met een andere visie. Leef en laat leven, al is het laatste niet meer vanzelfsprekend voor iedereen helaas.
:')
Het hele probleem met de Islam is juist dat ze anderen niet in hun waarde laten en laten leven. Overal worden Christenen en anders denkkenden onderdrukt of erger. In Israel hebben Moslims meer rechten dan Christenen in ieder willekeurig Islamitisch land. Uitgezonderd Bosnie.
pi_221585998
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
:')
Het hele probleem met de Islam is juist dat ze anderen niet in hun waarde laten en laten leven. Overal worden Christenen en anders denkkenden onderdrukt of erger. In Israel hebben Moslims meer rechten dan Christenen in ieder willekeurig Islamitisch land. Uitgezonderd Bosnie.
Dat zijn alleen de fundamentalisten ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 16 augustus 2026 @ 14:57:24 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221586085
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemini_(taalmodel)
[..]
:) Als je daar je feiten vandaan moet halen, ok.
Als je naar de bronnen kijkt, zoals CNN, The Guardian, EUvsDisinfo en enkele denktanks. Waarom zou dit niet kloppen? En wat is volgens jou een betere bron?
pi_221586192
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je naar de bronnen kijkt, zoals CNN, The Guardian, EUvsDisinfo en enkele denktanks. Waarom zou dit niet kloppen? En wat is volgens jou een betere bron?
Kun je dat zelf niet bedenken? Lees je daarbij ook Russische, Aziatische, Chinese of Arabische bronnen? Of zijn die uberhaupt niet betrouwbaar?
  zondag 16 augustus 2026 @ 15:37:53 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221586539
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kun je dat zelf niet bedenken? Lees je daarbij ook Russische, Aziatische, Chinese of Arabische bronnen? Of zijn die uberhaupt niet betrouwbaar?
Waarom zouden Russische, Chinese of Arabische bronnen moeten worden overwogen? Wat voor totale propaganda en desinformatie zulke landen produceren dienen wij geen boodschap aan te hebben.
pi_221586586
Altijd weer die valse gelijkstelling tussen joden en moslims om dan door te gaan naar de jodenvervolging en zelfs de holocaust. Waarom niet Arabieren en joden? Joods is veel meer dan een geloof en vaak zonder geloof. Islam is wel altijd een keuze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221586603
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 22:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb geen specifiek doel anders dan discussiëren over de bevindingen van deze wetenschapper als achtergrond bij de actialiteit.

Als je het onderwerp niets vind, cdan scroll je toch gewoon verder?

Die luxe heb ik niet altijd als mod }:|
Je bent gewoon een hippie. Hoogopgeleid, slim, succesvol en vrij van nare ervaringen. Hierdoor kom je in aanraking met andere 1%ers waaronder Moslims en Joden waardoor jij denkt een accuraat beeld te hebben van alle partijen.

Als je een schooier was zoals ik, dom, laagopgeleid en opgegroeid in achterstandswijken dan wist je wel beter.

-SH
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_221586619
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Je bent gewoon een hippie. Hoogopgeleid, slim, succesvol en vrij van nare ervaringen. Hierdoor kom je in aanraking met andere 1%ers waaronder Moslims en Joden waardoor jij denkt een accuraat beeld te hebben van alle partijen.

Als je een schooier was zoals ik, dom, laagopgeleid en opgegroeid in achterstandswijken dan wist je wel beter.

-SH
Jij hebt dan weer de mazzel dat je hier geboren bent.
  Moderator zondag 16 augustus 2026 @ 15:56:44 #159
441859 crew  Lenny77
pi_221586656
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 23:04 schreef Droopie het volgende:

Die kijken niet naar GTST, die kijken naar het journaal uit eigen land. En daarna gaan ze, net als wij, hun familie bellen en daar hebben ze hele andere kijk op de wereld, het westen daar komt niets goeds vandaan :)

"Ja en al dat ontwikkelingsgeld van ons dan" dat geld komt zelden tot nooit bij de midden en lagere klassen daar.
Oh dat begrijp ik prima! Ik zou het Westen ook haten als ik daar zou wonen en de Amerikanen mijn familie en huis kapot zou hebben gebombardeerd.

Maar wij (wij als in de gewone mens) gaan niet naar daar op er te wonen, geld te rapen, kerken te bouwen, wetten te veranderen. En zij komen wel met hopen naar hier. Naar de plaats die ze zo verafschuwen...
Geen haar op mijn hoofd wat er aan zou denken om ergens te gaan wonen waar ik de bevolking en hun gewoonten van zou haten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221586659
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden Russische, Chinese of Arabische bronnen moeten worden overwogen? Wat voor totale propaganda en desinformatie zulke landen produceren dienen wij geen boodschap aan te hebben.
Omdat dat je blik verbreed en je je kunt verplaatsen in andere denkbeelden dan die waarvan je zelf geindoctrineerd bent.
  zondag 16 augustus 2026 @ 15:59:37 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221586715
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat dat je blik verbreed en je je kunt verplaatsen in andere denkbeelden dan die waarvan je zelf geindoctrineerd bent.
Ik ben niet geïndoctrineerd in denkbeelden en ik doe niet aan cultureel relativisme. De Westerse cultuur is simpelweg superieur met relatief vrije media, dat soort dingen kent men in veel andere culturen niet waar zelfreflectie onbekend is en kritiek op de eigen cultuur of natie een schande is. Hoe kun je daar dan ooit objectieve berichtgeving van verwachten?
pi_221586793
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou wat een mazzel. In het land/streek van mijn afkomst was ik iig nog bovengemiddeld. Nu is mijn lot aanmodderen met mijn niv. 2 diploma.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:04:31 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221586806
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nou wat een mazzel. In het land/streek van mijn afkomst was ik iig nog bovengemiddeld. Nu is mijn lot aanmodderen met mijn niv. 2 diploma.
En hoe komt dat, denk je?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 augustus 2026 @ 16:07:07 #164
485843 crew  Jippie
pi_221586834
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

-SH
Mensenkennis is je vreemd
pi_221586846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Echte Amsterdammers zijn ook hier geboren :{w
pi_221586953
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben niet geïndoctrineerd in denkbeelden en ik doe niet aan cultureel relativisme. De Westerse cultuur is simpelweg superieur met relatief vrije media, dat soort dingen kent men in veel andere culturen niet waar zelfreflectie onbekend is en kritiek op de eigen cultuur of natie een schande is. Hoe kun je daar dan ooit objectieve berichtgeving van verwachten?
Objectieve berichtgeving vind m.i. bijna nergens plaats hooguit zijn het mededelingen, Azie of China zal nooit liegen over natuurrampen bijv. Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld. Dat heeft niets te maken met je eigen cultuur verloochenen zoals je steeds oppert over die linkse en progressieve contreien. Bovendien zet je die hautaine toon voortdurend op een stokerige manier in.

En begin niet te jammeren over ad hominem.
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:24:16 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221586996
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Objectieve berichtgeving vind m.i. bijna nergens plaats hooguit zijn het mededelingen, Azie of China zal nooit liegen over natuurrampen bijv. Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld. Dat heeft niets te maken met je eigen cultuur verloochenen zoals je steeds oppert over die linkse en progressieve contreien. Bovendien zet je die hautaine toon voortdurend op een stokerige manier in.
Nee, ik ben feitelijk. Ik kijk zeker neer op sommige andere culturen en daar is ook alle redenen voor. Dat geen blijk van bevooroordeeld zijn, maar simpelweg culturen op verschillende vlakken vergelijken en op basis daarvan conclusies trekken.

Als we het bijvoorbeeld specifiek afbakenen tot de omgang en denkbeelden over vrouwen of homo's, dan kunnen we toch onmogelijk concluderen dat alle culturen gelijk zijn hierin? Of neem andere criteria zoals politieke stabiliteit of welvaart.
pi_221587008
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik ben feitelijk. Ik kijk zeker neer op sommige andere culturen en daar is ook alle redenen voor. Dat geen blijk van bevooroordeeld zijn, maar simpelweg culturen op verschillende vlakken vergelijken en op basis daarvan conclusies trekken.

Als we het bijvoorbeeld specifiek afbakenen tot de omgang en denkbeelden over vrouwen of homo's, dan kunnen we toch onmogelijk concluderen dat alle culturen gelijk zijn hierin? Of neem andere criteria zoals politieke stabiliteit of welvaart.
Op basis van wat? Dat zijn dan toch alleen jouw gekozen feiten?
pi_221587017
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En hoe komt dat, denk je?
Omdat ik te dom ben.
pi_221587023
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mensenkennis is je vreemd
Welnee. En jouw reactie spreekt boekdelen. Typisch iemand die altijd ongenuanceerd naar nuance kijkt.
pi_221587027
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Omdat ik te dom ben.
Nee joh, je moet zeggen, omdat mijn voorouders immigranten waren en die zijn sowieso dom.
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:27:40 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221587034
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat zijn alleen de fundamentalisten ;)
Ja, en dat is precies de kern van de islam theologie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221587043
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij gaat er bijvoorbaat al vanuit dat de Westerse cultuur superieur is en dan kijk je dus neer op andere culturen en ben je bevooroordeeld.
Ik mag toch wel hopen dat we er in elk geval allemaal over eens zijn dat de Westerse cultuur op bepaalde punten superieur is (wat ook deels te maken heeft met het vasthouden aan oude gewoontes of niet).
pi_221587045
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, en dat is precies de kern van de islam theologie.
Dat is de kern van elke theologie.
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:29:00 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221587049
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Op basis van wat? Dat zijn dan toch alleen jouw gekozen feiten?
Nee, het zijn criteria en op basis van die criteria vergelijk je zaken. Bovendien negeer je de gestelde vraag:
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')