Dus niet geheel negatief. Topic met potentie wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
- Ben je selectief wat je over jezelf deelt en wat niet? nee
- Ben je selectief tegen wie jij jouw gevoelens en emoties deelt? nee
- Hoe frequent doe je het? Ben je je daarvan bewust? nee
- Wat beschouw als positief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen? nee
- Wat beschouw als negatief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen? nee
- Hoe beinvloed het jouw zelfbeeld en het beeld van de mensen om jou heen? nee
- Heb je hierover verder nog aanvullende meningen en overtuigingen? ja
Bij deze TS kan je er zeker van zijn dat er straks een epistel komt waar je een kopje thee naast kan drinken tijdens het lezenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:05 schreef YoopY het volgende:
TS trapt af natuurlijk met dit soort super gevoelige privacy infomatie
Ik doe eigenlijk tegen heel veel mensen mn gevoel delen, niet altijd, want je wilt ook niet continue anderen ermee belasten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Deel jij jouw gevoelens en emoties met anderen? Zo ja:
- Ben je selectief wat je over jezelf deelt en wat niet?
- Ben je selectief tegen wie jij jouw gevoelens en emoties deelt?
- Hoe frequent doe je het? Ben je je daarvan bewust?
- Wat beschouw als positief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen?
- Wat beschouw als negatief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen?
- Hoe beinvloed het jouw zelfbeeld en het beeld van de mensen om jou heen?
- Heb je hierover verder nog aanvullende meningen en overtuigingen?
Dat doet deze TS altijd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:05 schreef YoopY het volgende:
TS trapt af natuurlijk met dit soort super gevoelige privacy infomatie
Nee, jij wel?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
- Wat beschouw als positief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen?
- Wat beschouw als negatief door jouw gevoelens en gedachten met anderen te delen?
Bij mij is dat precies omgekeerd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:23 schreef Droopie het volgende:
Tot mn 33e kropte ik echt heel veel op, toen kwam de klap en heb ik door therapie te leren uit van emoties.
1 van de belangerijkste lessen.
Wat als iemand iets tegen je zegt.
Oordeel dat statement/ boodschap in 3 categorien, zou die persoon het positief. Negatief of neutraal bedoelen.
Even tusssendoor Droopie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij deze TS kan je er zeker van zijn dat er straks een epistel komt waar je een kopje thee naast kan drinken tijdens het lezen
En Pabst dat is een compliment
Ik las het verkeerd. Ik dacht dat je naar mij reageerde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:09 schreef Cupfighter het volgende:
Ja ben vrij open, soms te open waar dan gebruik of misbruik van wordt gemaakt
Dit vind ik van de ander ook wel echt een ongelofelijke zwakte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Er is namelijk een reden waarom de meeste mensen hun vuile was niet buiten hangen: je wordt er door anderen op beoordeeld. Als je oprecht begrepen wilt worden, moet je eerst gerespecteerd worden. Als mensen je niet willen respecteren, willen ze ook niet naar jou luisteren. Alles wat je zegt, wordt dan geinterpreteerd op een manier zoals zij het willen horen.
Mooi nummer hequote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:39 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Even tusssendoor Droopie.
Je onderschrift "Hell To The Liars". Is dat naar aanleiding van het nummer van London Grammar? Zo ja,, Zo nee, snel dat nummer gaan luisteren.
Bekijk deze YouTube-video
Jaaa. Geweldig nummer. Ben zelf niet zo'n tekstenluisteraar. Dit nummer is pure audiocinema. Episch.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mooi nummer he
Zingen is ook een stukje emoties uiten en dat deze zangeres heel goed icm met de muziek.
Tijdens mijn donkere periode ging ik pas goed luisteren naar teksten van muziek, dan hoor je pas hoeveel artiesten zingen over zaken die niet over liefdesliedjes of carnaval gaan.
Zou je vaker moeten doenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jaaa. Geweldig nummer. Ben zelf niet zo'n tekstenluisteraar. Dit nummer is pure audiocinema. Episch.
Ik ben wel selectiever geworden ja. Het gebeurt steeds vaker dat ik mezelf toch even tegenhoud en denk: "dit zeggen we maar even niet". Zowel in mijn persoonlijke gevoelens als in mijn gevoelens naar mensen, vrienden of partners toe. Ik ga daarbij uit van "live and let live".quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zou je vaker moeten doen, nu weer ontopic
Die ander doet het alleen bij mensen die daar vatbaar voor zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit vind ik van de ander ook wel echt een ongelofelijke zwakte.
Klopt, sommige mensen kunnen weinig hebben of willen liever een oppervlakkiger contact. Of het roept gevoelens van overweldiging bij ze op. Of van indiscretie. Maar uiteindelijk is dat wel aan hen. Wat voor de ene persoon te veel/snel is, is voor de ander misschien te weinig/laat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:26 schreef Lienekien het volgende:
Het is wel goed als je doorhebt wanneer je aan het oversharen bent.
Niet iedereen zit te wachten op persoonlijke ontboezemingen. En dat vind ik heel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:13 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Klopt, sommige mensen kunnen weinig hebben of willen liever een oppervlakkiger contact. Of het roept gevoelens van overweldiging bij ze op. Of van indiscretie. Maar uiteindelijk is dat wel aan hen. Wat voor de ene persoon te veel/snel is, is voor de ander misschien te weinig/laat.
Deel met mate en vooral aan je maten.
Dat zouden die mensen eigenlijk vooraf moeten communiceren. Waar ze wel en niet op zitten te wachten. Dat voorkomt onnodig leeglopen. Niet iedereen taxeert het luistervermogen van de ander correct. Ik neem het mensen niet kwalijk als ze veel willen delen. Hoop altijd maar dat het oplucht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet iedereen zit te wachten op persoonlijke ontboezemingen. En dat vind ik heel begrijpelijk.
Ja, dat was een beetje mijn punt. Dat het goed is als je het wél doorhebt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:24 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat zouden die mensen eigenlijk vooraf moeten communiceren. Waar ze wel en niet op zitten te wachten. Dat voorkomt onnodig leeglopen. Niet iedereen taxeert het luistervermogen van de ander correct. Ik neem het mensen niet kwalijk als ze veel willen delen. Hoop altijd maar dat het oplucht.
Mijn punt is dat dit niet altijd duidelijk is tussen beide mensen en dat er verschillen zijn in de beleving van 'goed'. Aanvoelen is vaak een recept voor misverstanden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat was een beetje mijn punt. Dat het goed is als je het wél doorhebt.
Wat de ene een heftig trauma vindt kan de ander opvatten als klein probleempje en vice versa. Eens met het opbouwen per type vriendenkringquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:36 schreef MultiBanaan het volgende:
Je kan je ook afvragen, waarom zou je je heftige trauma's bij complete vreemden willen neerleggen? Dan ben je gewoon een emotionele bommenwerper. In de vuistregel bij vreemden tot vage kennissen, beter te weinig delen dan te veel
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Iemand die de neiging heeft tot oversharen zonder zich ervan bewust te zijn ziet waarschijnlijk ook niet snel de signalen dat de ander er niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dit niet altijd duidelijk is tussen beide mensen en dat er verschillen zijn in de beleving van 'goed'. Aanvoelen is vaak een recept voor misverstanden.
Kort gezegd. De persoon die misschien 'last heeft van oversharen' vind ik eigenlijk net zo gebrekkig in de communicatie als de dumper die niet doorheeft dat de ander het 'teveel' vindt.
Dat geloof ik zeker. Maar het 'probleem' in deze ligt imo meer bij de persoon die er niet op zit te wachten. Die moet deze persoonlijke grens gaan communiceren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Iemand die de neiging heeft tot oversharen zonder zich ervan bewust te zijn ziet waarschijnlijk ook niet snel de signalen dat de ander er niet op zit te wachten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |