abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221571875
Wij hebben van de week met de vof een faillissement op onze mat gekregen.
Nu willen wij graag uitzoeken hoe en wat wij nu verder kunnen doen!

Want wij willen nu niet meteen opgeven.
pi_221571923
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:36 schreef BlauweBes26 het volgende:

Hoi, wat vervelend om te horen.
Heb je een accountant, daar zal ik eerst even aankloppen.

We weten natuurlijk helemaal niet of het haalbaar is om verder te gaan.

Bereid je maar voor op vragen zoals , de mensen die je faillissement hebben aangevraagd kan je die zover krijgen dat ze het intrekken?

Wat voor soort bedrijf heb je.?
Hell To The Liars
pi_221571977
quote:

Vennootschap onder firma houdt in dat je persoonlijk met je gehele vermogen aansprakelijk bent.

Ik hoop dat de schuld niet te hoog is voor je…
pi_221572032
En de Fokprijs 2026 voor de meest onvolledige topicstart gaat naar...............
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:09:30 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221572077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:02 schreef paardendokter het volgende:
En de Fokprijs 2026 voor de meest onvolledige topicstart gaat naar...............
Inderdaad

@BlauweBes26 beetje meer info is gewenst.
Als je advies wil.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:10:28 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221572082
Is de faillisements-aanvraag realistisch ? Is de VOF inderdaad de aanvrager echt dat bedrag schuldig, of ligt er een dispuut over prestaties van de VOF waarover de aanvrager ontevreden is en geld terugwil ?

En is het een aanvraag, of is het faillisement al uitgesproken ? In dat laatste geval wordt er een curator aangesteld en is de de persoon die je kan vertellen wat je opties zijn, of je het nog kunt aanvechten, enz.

Lees dit ook even : https://www.poelmannvande(...)oms-de-vennoten-niet
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221572092
quote:
Geef niet (nooit) op. Dat kan altijd nog. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:12:19 #8
8252 mvdejong
pi_221572094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:02 schreef paardendokter het volgende:
Ik denk dat @BlauweBes26 momenteel enigzins in paniek verkeert, dus even de details vergeet. Dat is in een situatie als deze niet helemaal onbegrijpelijk.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_221572109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:12 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik denk dat @:BlauweBes26 momenteel enigzins in paniek verkeert, dus even de details vergeet. Dat is in een situatie als deze niet helemaal onbegrijpelijk.
Of het is een hit and run waar je nooit meer iets van hoort omdat men niet direct een prima antwoord krijgt op het wazige bericht van dienst.
pi_221572118
Ik wil nu nog niet te veel in detail treden gezien daarmee alles te vinden is.

Daarom is het ook een zeer beperkt bericht waarmee ik ben begonnen!

Het gaat om een bedrijf in de infra wereld.
Redelijk wat particulieren werken gehad en nu voor een vaste opdrachtgever welke werk garantie kan bieden tot ongeveer 2032.

Het is 1 samenwerkende partij welke de aanvraag hebben gedaan. Zoals ik ze vorige week nog heb gesproken mogelijk dat ze naar de aanvraag willen kijken om er uit te komen, dit gezien onze oude boekhouder nogal wat fouten heeft gemaakt en er een flinke na berekening heeft plaatsgevonden!
Huidige boekhouder is nu nog bezig om alle shit van vorige op te lossen waardoor die nu geen concreet advies kan geven.
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:19:14 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221572145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Of het is een hit and run waar je nooit meer iets van hoort omdat men niet direct een prima antwoord krijgt op het wazige bericht van dienst.
:Y
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:36:26 #12
8252 mvdejong
pi_221572243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:15 schreef BlauweBes26 het volgende:
Ik wil nu nog niet te veel in detail treden gezien daarmee alles te vinden is.

Daarom is het ook een zeer beperkt bericht waarmee ik ben begonnen!

Redelijk wat particulieren werken gehad en nu voor een vaste opdrachtgever welke werk garantie kan bieden tot ongeveer 2032.

Het is 1 samenwerkende partij welke de aanvraag hebben gedaan. Zoals ik ze vorige week nog heb gesproken mogelijk dat ze naar de aanvraag willen kijken om er uit te komen, dit gezien onze oude boekhouder nogal wat fouten heeft gemaakt en er een flinke na berekening heeft plaatsgevonden!
Huidige boekhouder is nu nog bezig om alle shit van vorige op te lossen waardoor die nu geen concreet advies kan geven.
OK, dus dat betekent dat er nog geen uitspraak van een rechter is geweest, en dat jullie dus je verhaal kunnen doen. Een rechter zal altijd terughoudend zijn als er een meningsverschil is waarcde partijen mogelijk nog onderling uit kunnen komen.

Sterkte.
pi_221572244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:15 schreef BlauweBes26 het volgende:
Dat zie je niet vaak. Als je werkgarantie hebt tot maar liefst 2032 dan is het zonde als je failliet gaat of al bent.

Als je de berichtgeving wat duidelijker kunt maken dan kan men hier er misschien iets mee.
pi_221572276
Het faillissement is helaas wel al uitgesproken, de curator is aangesteld alleen geeft die ons eerder meer vragen dan dat we ermee vooruit komen.

Daarom ook de vraag!
Opdrachten voor toekomst zijn omdat de opdrachtgever zo tevreden is dat die ons wilt behouden om voor een regio alles te gaan doen omdat deze daar de mensen niet voor heeft die het kunnen of in de buurt zitten.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:56:57 #15
38824 crew  Droopie
pi_221572355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:41 schreef BlauweBes26 het volgende:
Het faillissement is helaas wel al uitgesproken, de curator is aangesteld alleen geeft die ons eerder meer vragen dan dat we ermee vooruit komen.

Daarom ook de vraag!
Opdrachten voor toekomst zijn omdat de opdrachtgever zo tevreden is dat die ons wilt behouden om voor een regio alles te gaan doen omdat deze daar de mensen niet voor heeft die het kunnen of in de buurt zitten.
Waarom ga je niet in loondienst bij die opdrachtgever, betaal je schulden af en begin opnieuw.

Achteraf is mooi wonen, met een BV. was het waarschijnlijk allemaal makkelijker geweest, denk ik als leek.
Hell To The Liars
pi_221572378
quote:

Daarom ook de vraag!
ik ben confuus.
wanneer een van je schuldeisers een faillisement aanvraagt dan zijn daar nogal wat voorwaarden aan. zo is er ook nog een zitting geweest, is er een flink aantal kansen tot overleg geweest...

met alle respect, maar als het faillisement al is uitgesproken dan zijn de keuzes wel heel erg beperkt. een evt. doorstart is mogelijk maar dat is niet zo makkelijk..

waarom is er tijdens de zitting niet gesproken over die werkgarantie? als ik een schuldeiser was en had een faillisement aangevraagd maar mijn schuldenaar geeft me de garantie dat ze tot 2032 werk hebben zou ik eerder dmv een incasso traject beslag laten leggen op zaken... of een betalingsregeling afdwingen..

vind het een raar verhaal dat dat faillisement is uitgesproken terwijl er werk zat is. dan zijn die inkomsten echt niet hoog genoeg. of mis ik hier iets?

excuus ik lees te laat dat het een VOF is. dan is er geen doorstart en is het einde verhaal als er een faillisement is uitgesproken.,

maar nogmaals, dat lijkt me wel heel bijzonder als jullie werkgarantie tot 2032 hebben
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_221572396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 19:02 schreef freak1 het volgende:
maar nogmaals, dat lijkt me wel heel bijzonder als jullie werkgarantie tot 2032 hebben
Water persen uit een rots lijkt dit op. :)
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:11:08 #18
38824 crew  Droopie
pi_221572410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 19:02 schreef freak1 het volgende:

[..]

Als schuldenaar heb je niets aan een werkgarantie, heel misschien een bankgarantie

Maar die schuldenaar zal waarschijnlijk ook niet bij de eerste verstreken betalingstermijn faillissement hebben aangevraagd.

En nu een curator is aangesteld, zal zijn rekening een nog veel zwaardere steen op TS zijn nek zijn geworden :'(
Hell To The Liars
pi_221572480
Het bekende: de boekhouder heeft er een zooitje van gemaakt.
Dat kan niet hè?
Als je als ondernemer de juiste marges draait en voldoende vermogen opbouwt kan er maar weinig misgaan, een jaarrekening die niet klopt of een naheffing is het enige wat een boekhouder kan verklooien (uitzonderingen daargelaten)
Vakman pur sang
pi_221572579
De boekhouder heeft vanaf start vof een aantal zaken niet doorgegeven die wel verplicht waren waar wij dit jaar pas achter kwamen omdat nieuwe boekhouder ons daarop heeft geattendeerd. Hierdoor zijn kosten zo hoog opgelopen en vorige week pas zijn verrekend met het juiste, dit was natuurlijk te laat.

Ja wij hebben ook onderzoeksplichten, dus hadden het mogelijk eerder kunnen ontdekken en voorkomen. Alleen is dit nu te laat.

Afgelopen jaar al een flinke klap gehad, waardoor buffer vrijwel leeg is.
pi_221572596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 19:49 schreef BlauweBes26 het volgende:
De boekhouder heeft vanaf start vof een aantal zaken niet doorgegeven die wel verplicht waren waar wij dit jaar pas achter kwamen omdat nieuwe boekhouder ons daarop heeft geattendeerd. Hierdoor zijn kosten zo hoog opgelopen en vorige week pas zijn verrekend met het juiste, dit was natuurlijk te laat.

Ja wij hebben ook onderzoeksplichten, dus hadden het mogelijk eerder kunnen ontdekken en voorkomen. Alleen is dit nu te laat.

Afgelopen jaar al een flinke klap gehad, waardoor buffer vrijwel leeg is.
Wat dan? Belasting naslag?
En wie vraagt faillissement aan dan?
Vakman pur sang
pi_221572606
quote:

Daarom ook de vraag!
Kun je niet nog in verzet gaan?

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Dit is echt niet iets om op Fok op te lossen.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:58:34 #23
38824 crew  Droopie
pi_221572629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 19:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kun je niet nog in verzet gaan?

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Dit is echt niet iets om op Fok op te lossen.
Zeker niet met zo weinig informatie, dan wordt het ook beetje speculeren van onze kant he.

Denk dat ik het wel een beetje kan invullen, een normale curator zou ook liever een doorstart en afspraken maken met de schuldeiser.

En "ja maar iemand belooft werk tot 2032" is geen plan.

Pas je wel op dat je behalve een schuld straks niet ook een dikke rekening van de curator en een eventuele advocaat hebt, het moet ook toch een keer terugbetaald worden allemaal.

Maar, nogmaals, loondienst geen optie? Is het bedrijf van je alleen of van je partner en jou?
Hell To The Liars
pi_221572674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 19:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Zeker niet met zo weinig informatie, dan wordt het ook beetje speculeren van onze kant he.

Denk dat ik het wel een beetje kan invullen, een normale curator zou ook liever een doorstart en afspraken maken met de schuldeiser.

En "ja maar iemand belooft werk tot 2032" is geen plan.

Pas je wel op dat je behalve een schuld straks niet ook een dikke rekening van de curator en een eventuele advocaat hebt, het moet ook toch een keer terugbetaald worden allemaal.

Maar, nogmaals, loondienst geen optie? Is het bedrijf van je alleen of van je partner en jou?
Nou ja, wat ik denk is dat het faillissement is uitgesproken zonder dat de vennoten gehoord zijn. Indien dat zo is kan je binnen 14 dagen in verzet.

Maar voor de goede orde: ik heb nooit insolventierecht gedaan, dus TS: niet op mij vertrouwen, maar een advocaat inschakelen.
pi_221573085
Wij kunnen inderdaad nog in verzet, waren er beide niet bij aanwezig gezien we hier in huis een flinke buikgriep hadden op dat moment.

Mijn partner en ik zijn beide vennoot in de vof met ieder 50%
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:52:58 #26
38824 crew  Droopie
pi_221573158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 20:43 schreef BlauweBes26 het volgende:
Wij kunnen inderdaad nog in verzet, waren er beide niet bij aanwezig gezien we hier in huis een flinke buikgriep hadden op dat moment.

Sowieso in verzet gaan, want daar heb je maar heel kort de tijd voor.

En daarna realistisch zijn, je moet met een echt plan kopen.

Mijn plan zou kunnen zijn, eentje in loondienst, afbetalingsplan maken, en de andere hopelijk kunnen doorstarten.

Denk je dat de andere partij open staat voor zoiets? Of zijn het meerdere schuldeisers?

Met alle respect, met "ja in de toekomst hebben we werk" heeft de schuldeiser niets aan.
Want misschien wordt 1 van jullie 2 wel ziek.
Hell To The Liars
pi_221573307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 20:43 schreef BlauweBes26 het volgende:

Maandag direct een advocaat zoeken. En als je een rechtsbijstandsverzekering hebt eerst die bellen.
pi_221573338
Ps: mocht het niet lukken om een faillissement af te wenden, stuur dan even een dm, afhankelijk van de situatie kan ik dan wellicht iets voor je betekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')