Hoi, wat vervelend om te horen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:36 schreef BlauweBes26 het volgende:
Wij hebben van de week met de vof een faillissement op onze mat gekregen.
Nu willen wij graag uitzoeken hoe en wat wij nu verder kunnen doen!
Want wij willen nu niet meteen opgeven.
Vennootschap onder firma houdt in dat je persoonlijk met je gehele vermogen aansprakelijk bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:36 schreef BlauweBes26 het volgende:
Wij hebben van de week met de vof een faillissement op onze mat gekregen.
Nu willen wij graag uitzoeken hoe en wat wij nu verder kunnen doen!
Inderdaadquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:02 schreef paardendokter het volgende:
En de Fokprijs 2026 voor de meest onvolledige topicstart gaat naar...............
Geef niet (nooit) op. Dat kan altijd nog.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:36 schreef BlauweBes26 het volgende:
Ik denk dat @BlauweBes26 momenteel enigzins in paniek verkeert, dus even de details vergeet. Dat is in een situatie als deze niet helemaal onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:02 schreef paardendokter het volgende:
En de Fokprijs 2026 voor de meest onvolledige topicstart gaat naar...............
Of het is een hit and run waar je nooit meer iets van hoort omdat men niet direct een prima antwoord krijgt op het wazige bericht van dienst.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:12 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik denk dat @:BlauweBes26 momenteel enigzins in paniek verkeert, dus even de details vergeet. Dat is in een situatie als deze niet helemaal onbegrijpelijk.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Of het is een hit and run waar je nooit meer iets van hoort omdat men niet direct een prima antwoord krijgt op het wazige bericht van dienst.
OK, dus dat betekent dat er nog geen uitspraak van een rechter is geweest, en dat jullie dus je verhaal kunnen doen. Een rechter zal altijd terughoudend zijn als er een meningsverschil is waarcde partijen mogelijk nog onderling uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:15 schreef BlauweBes26 het volgende:
Ik wil nu nog niet te veel in detail treden gezien daarmee alles te vinden is.
Daarom is het ook een zeer beperkt bericht waarmee ik ben begonnen!
Het gaat om een bedrijf in de infra wereld.
Redelijk wat particulieren werken gehad en nu voor een vaste opdrachtgever welke werk garantie kan bieden tot ongeveer 2032.
Het is 1 samenwerkende partij welke de aanvraag hebben gedaan. Zoals ik ze vorige week nog heb gesproken mogelijk dat ze naar de aanvraag willen kijken om er uit te komen, dit gezien onze oude boekhouder nogal wat fouten heeft gemaakt en er een flinke na berekening heeft plaatsgevonden!
Huidige boekhouder is nu nog bezig om alle shit van vorige op te lossen waardoor die nu geen concreet advies kan geven.
Dat zie je niet vaak. Als je werkgarantie hebt tot maar liefst 2032 dan is het zonde als je failliet gaat of al bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:15 schreef BlauweBes26 het volgende:
Het gaat om een bedrijf in de infra wereld.
Waarom ga je niet in loondienst bij die opdrachtgever, betaal je schulden af en begin opnieuw.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:41 schreef BlauweBes26 het volgende:
Het faillissement is helaas wel al uitgesproken, de curator is aangesteld alleen geeft die ons eerder meer vragen dan dat we ermee vooruit komen.
Daarom ook de vraag!
Opdrachten voor toekomst zijn omdat de opdrachtgever zo tevreden is dat die ons wilt behouden om voor een regio alles te gaan doen omdat deze daar de mensen niet voor heeft die het kunnen of in de buurt zitten.
ik ben confuus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:41 schreef BlauweBes26 het volgende:
Het faillissement is helaas wel al uitgesproken, de curator is aangesteld alleen geeft die ons eerder meer vragen dan dat we ermee vooruit komen.
Daarom ook de vraag!
Opdrachten voor toekomst zijn omdat de opdrachtgever zo tevreden is dat die ons wilt behouden om voor een regio alles te gaan doen omdat deze daar de mensen niet voor heeft die het kunnen of in de buurt zitten.
Water persen uit een rots lijkt dit op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:02 schreef freak1 het volgende:
maar nogmaals, dat lijkt me wel heel bijzonder als jullie werkgarantie tot 2032 hebben
Als schuldenaar heb je niets aan een werkgarantie, heel misschien een bankgarantiequote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar nogmaals, dat lijkt me wel heel bijzonder als jullie werkgarantie tot 2032 hebben
Wat dan? Belasting naslag?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:49 schreef BlauweBes26 het volgende:
De boekhouder heeft vanaf start vof een aantal zaken niet doorgegeven die wel verplicht waren waar wij dit jaar pas achter kwamen omdat nieuwe boekhouder ons daarop heeft geattendeerd. Hierdoor zijn kosten zo hoog opgelopen en vorige week pas zijn verrekend met het juiste, dit was natuurlijk te laat.
Ja wij hebben ook onderzoeksplichten, dus hadden het mogelijk eerder kunnen ontdekken en voorkomen. Alleen is dit nu te laat.
Afgelopen jaar al een flinke klap gehad, waardoor buffer vrijwel leeg is.
Kun je niet nog in verzet gaan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:41 schreef BlauweBes26 het volgende:
Daarom ook de vraag!
Zeker niet met zo weinig informatie, dan wordt het ook beetje speculeren van onze kant he.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kun je niet nog in verzet gaan?
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Dit is echt niet iets om op Fok op te lossen.
Nou ja, wat ik denk is dat het faillissement is uitgesproken zonder dat de vennoten gehoord zijn. Indien dat zo is kan je binnen 14 dagen in verzet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zeker niet met zo weinig informatie, dan wordt het ook beetje speculeren van onze kant he.
Denk dat ik het wel een beetje kan invullen, een normale curator zou ook liever een doorstart en afspraken maken met de schuldeiser.
En "ja maar iemand belooft werk tot 2032" is geen plan.
Pas je wel op dat je behalve een schuld straks niet ook een dikke rekening van de curator en een eventuele advocaat hebt, het moet ook toch een keer terugbetaald worden allemaal.
Maar, nogmaals, loondienst geen optie? Is het bedrijf van je alleen of van je partner en jou?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |