Ik heb niets met agressors. Maar dit is niet onze oorlog, niet ons probleem, en onszelf ervoor in de problemen brengen is episch dom.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat snap ik, als je van agressors houdt.
Maar dan nog is niet meer afhankelijk zijn van allerlei schurkenstaten willen zijn bijzonder verstandig.
Ja, want dat zijn de enige twee opties natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En nu? Onze kont dan maar verkopen aan Poetin voor wat goedkope peut?
de bejaarden hebben hun steentje wel bijgedragen hier in het land. En zijn onze grootouders, zeg maar. Maar die kutasielzoekers zorgen alleen maar voor een grote bak ellende dus die mogen van mij gister nog allemaal eruit getrapt worden. Uit NL en uit Europa. Niet 1 voor 1 maar in bulk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:24 schreef Jahr00n het volgende:
Een oneindige stroom bejaarden en asielzoekers moeten gevoed worden
De vitale bejaarden hebben toch niet gebouwd naar wens van weldenkende gulle medemensen? En zorgden er toch ook voor dat de jongere generaties niet naar eigen inzicht en wens konden bouwen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de bejaarden hebben hun steentje wel bijgedragen hier in het land. En zijn onze grootouders, zeg maar. Maar die kutasielzoekers zorgen alleen maar voor een grote bak ellende dus die mogen van mij gister nog allemaal eruit getrapt worden. Uit NL en uit Europa. Niet 1 voor 1 maar in bulk.
Die mogen er wat mij betreft liever gisteren dan vandaag uit worden geschopt. En neem communisten zoals die hierboven mij ook maar mee. Nutteloos volk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de bejaarden hebben hun steentje wel bijgedragen hier in het land. En zijn onze grootouders, zeg maar. Maar die kutasielzoekers zorgen alleen maar voor een grote bak ellende dus die mogen van mij gister nog allemaal eruit getrapt worden. Uit NL en uit Europa. Niet 1 voor 1 maar in bulk.
Als je als EU zijnde die hele morale vinger al eens wat minder gebruikt in deze tijd met al die geopolitieke spanningen zou al helpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, want dat zijn de enige twee opties natuurlijk.
als iemand die altijd op een partij als pvv of forum stemt: helemaal mee eens. 1 pot nat. Een groot toneelspel. Mensen een rood potloodje geven en hen het idee geven dat ze een stem hebben. Ook ik doe maar mee met het toneelspel in de valse hoop dat het dit keer tóch ietsje helpt. Elke keer verandert er geen kut <verwijderd>quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu ben ik geen fan van D66. En het schuiven met goedkope arbeid, massa immigratie, expats etc zijn uiteraard een probleem. Maar dat ligt niet aan D66 alleen. Mensen die denken dat het met een FvD, PVV anders zou worden geloven in sprookjes.
Vergis je niet. Ik vind dat je vluchtelingen moet opvangen en het liefst tijdelijk. En mensen die hier door te werken onder gelijke regels zoals een cao een bestaan willen opbouwen ook geen probleem.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:00 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als iemand die altijd op een partij als pvv of forum stemt: helemaal mee eens. 1 pot nat. Een groot toneelspel. Mensen een rood potloodje geven en hen het idee geven dat ze een stem hebben. Ook ik doe maar mee met het toneelspel in de valse hoop dat het dit keer tóch ietsje helpt. Elke keer verandert er geen kut <verwijderd>
De EU moet snappen dat op het wereldtoneel ze weinig tot niks te vertellen hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu ben ik geen fan van D66. En het schuiven met goedkope arbeid, massa immigratie, expats etc zijn uiteraard een probleem. Maar dat ligt niet aan D66 alleen. Mensen die denken dat het met een FvD, PVV anders zou worden geloven in sprookjes.
Ik ben een anti globalist en zie meer het probleem liggen bij een EU en hun zwakke leiders. Als je als Kallas zijnde alleen wat sancties kunt verzinnen en XI uitmaakt voor een idioot en voor joker zet en een week later een bezoek wilt brengen aan China, dan ben je niet goed in je bovenkamer. Totale onkunde in diplomatie.
Er zit nog maar een mini beetje in die velden, we hadden onze opbrengsten in een fonds moeten stoppen zoals de Noren dat gedaan hebben, maar nu hebben we het allemaal opgemaakt aan onzin en voordeeltjes, we hadden gewoon net als Noorwegen een enorm welvarend land kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Komt stil te liggen door er beton in te storten![]()
Bij de huidige gasprijzen is exploitatie van het gasveld in Groningen en ook onder de waddenzee zeer aantrekkelijk. Mochten huizen verzakken, dan is er genoeg geld om dze mensen te compenseren of een villa voor ze te bouwen, dan houdt de staat nog geld over
Iedere hoogopgeleide meer dan modaal verdienende jonge persoon zou moeten emigreren willen ze geen slaaf worden van deze EU en hun hebzucht naar het kapitaal van de Nederlander. Box 3 hervormingen, pensioengeld wat de EU wil afpakken, kapitaalvlucht beboeten danwel eeuwigdurend belasten - allemaal tekenen waaruit blijkt dat de EU alleen maar geld wil.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daarom adviseer ik iedereen te denken over emigratie, zeker als je iets kunt en/of geld hebt.
Het klagen over de nederlandse politiek gaat niet helpen, zelfs als de FvD de meerderheid zou krijgen, dan verandert er nauwelijks iets; alle ambtenaren en instituties blijven zitten en bepalen het beleid (overal zitten D66 vertegenwoordigers) Dus je moet stemmen met je voeten![]()
https://forum.fok.nl/topic/2758109/plan-b-naar-welk-buitenland-emigreren.html
Oh, dat was sowieso verstandiger geweest.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zit nog maar een mini beetje in die velden, we hadden onze opbrengsten in een fonds moeten stoppen zoals de Noren dat gedaan hebben, maar nu hebben we het allemaal opgemaakt aan onzin en voordeeltjes, we hadden gewoon net als Noorwegen een enorm welvarend land kunnen zijn.
Dat welvarende landje hebben we kunnen spelen mede dankzij de gasbaten, maar dat geld is er niet meer, en we zitten nu met een gat van 40 miljard per jaar, het enige wat we kunnen doen is en de overheidskosten eens flink schrappen, en meer belasting betalen, we kunnen altijd wel lachen om de belgische wegen, maar die zijn niet zo dom om 5 miljard per jaar uit te geven aan een perfect asfaltje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat was sowieso verstandiger geweest.
Maar alsnog zijn we natuurlijk wel gewoon een enorm welvarend landje.
De eeuwige negativiteit in dit soort topics is over het algemeen dan ook sterk overtrokken.
Ach, natuurlijk kan alles altijd stukken beter. En eens goed door de overheidsfinanciën heen kan natuurlijk nooit kwaad. Dan is met wat goede wil dat gat van 40 miljard prima te vullen. En de aardgasbaten waren ook maar een beperkt deel van dat bedrag.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat welvarende landje hebben we kunnen spelen mede dankzij de gasbaten, maar dat geld is er niet meer, en we zitten nu met een gat van 40 miljard per jaar, het enige wat we kunnen doen is en de overheidskosten eens flink schrappen, en meer belasting betalen, we kunnen altijd wel lachen om de belgische wegen, maar die zijn niet zo dom om 5 miljard per jaar uit te geven aan een perfect asfaltje.
Je vertegenwoordigt gewoon een matig clubje. Dan kun je je afvragen waarom je dat zo passievol blijft verdedigen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, wie iets minder simpel denkt dan jij kan begrijpen wat er gebeurt als een belangrijke energieroute grotendeels stil komt te liggen. Maar dat is duidelijk te hoog gegrepen om te begrijpen.
Waar denk je dat de materialen om dat te doen vandaan komen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook zo snel mogelijk onafhankelijk worden van fossiele brandstoffen. Ook als dat wat koopkracht kost.
Vergis ik me of zeg jij dat communisten volgens jou inferieur zijn?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En neem communisten zoals die hierboven mij ook maar mee. Nutteloos volk.
Nee, daar vergis je je niet in. Communisten zíjn inferieur. Ga maar fijn in Rusland of Noord Korea wonen als je zo graag communisme wil.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Vergis ik me of zeg jij dat communisten volgens jou inferieur zijn?
Van over de hele wereld. En aangezien er nog flink opgeschaald moet worden, biedt dat ook interessante kansen voor Europa. Dan blijft ook een groter deel van de investering in de buurt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar denk je dat de materialen om dat te doen vandaan komen?
Ik zou denken dat we zowel Trump als Jetten kunnen bedanken, getuige de OP schetst dat het zowel aan de inflatie als de lastenverzwaringen ligt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Bedank Trump maar met zijn zinloze oorlog.
M.a.w. de persoon die de reactie boven jouw reactie schreef is volgens jou dan ook inferieur?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee, daar vergis je je niet in. Communisten zíjn inferieur. Ga maar fijn in Rusland of Noord Korea wonen als je zo graag communisme wil.
Is die persoon een communist? Het antwoord op deze vraag is gelijk aan het antwoord op de jouwe.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:54 schreef torentje het volgende:
[..]
M.a.w. de persoon die de reactie boven jouw reactie schreef is volgens jou dan ook inferieur?
Als je jong en gezond bent en daar bovenop een bruikbare opleiding hebt, hoeft niet beslist hoog te zijn, ligt de wereld voor je open.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Iedere hoogopgeleide meer dan modaal verdienende jonge persoon zou moeten emigreren willen ze geen slaaf worden van deze EU en hun hebzucht naar het kapitaal van de Nederlander. Box 3 hervormingen, pensioengeld wat de EU wil afpakken, kapitaalvlucht beboeten danwel eeuwigdurend belasten - allemaal tekenen waaruit blijkt dat de EU alleen maar geld wil.
Neen, het is geen communist slechts een ongelovige die de jongere generaties niet aan zich wil binden met een leerplicht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Is die persoon een communist? Het antwoord op deze vraag is gelijk aan het antwoord op de jouwe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |