quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:07 schreef torentje het volgende:
een ongelovige die de jongere generaties niet aan zich wil binden met een leerplicht.
Of het geld. Iedereen even arm - maar wel zonder fossiele brandstof. Echt weer zo’n achterhaalde opvatting die door omringende landen allang verlaten is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar denk je dat de materialen om dat te doen vandaan komen?
Het probleem met links georiënteerde oplossingen voor fundamentele problematiek is dat ze utopisch gezien best goed zijn maar zelden goed in connectie staan met de realiteit op de grond.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:10 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Of het geld. Iedereen even arm - maar wel zonder fossiele brandstof. Echt weer zo’n achterhaalde opvatting die door omringende landen allang verlaten is.
Je kunt toch van de door jou inferieur verklaarden toch niet verwachten die zij zinnig doen tegen jou? Of wel soms?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam nou weer over?
En maar Amerikaanse meuk blijven kopen: Europeanen zijn zo inconsequent als de pest.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Bedank Trump maar met zijn zinloze oorlog.
Zij hebben ons zo afhankelijk van de VS gemaakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit dus. Die bejaarden zijn op geen enkele manier het probleem. Het probleem komt van buiten.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 17:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zij hebben ons zo afhankelijk van de VS gemaakt.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:51 schreef CarbonC het volgende:
En maar Amerikaanse meuk blijven kopen
Je denkt dat wij niet aan de VS verkopen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En maar Amerikaanse meuk blijven kopen: Europeanen zijn zo inconsequent als de pest.
Meer dan we importeren zelfsquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat wij niet aan de VS verkopen?
9 van de 10 keer is het totaal niet te volgen waar je het over hebt, en nee ik ga het niet steeds navragenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Je kunt toch van de door jou inferieur verklaarden toch niet verwachten die zij zinnig doen tegen jou? Of wel soms?
Ik doe niet zinnig tegen mensen die onschuldige medemensen wegzetten als inferieur. Dat heeft toch geen nadere verklaring nodig?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 21:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
9 van de 10 keer is het totaal niet te volgen waar je het over hebt, en nee ik ga het niet steeds navragen
quote:De Nederlandse economie groeit volgens de Macro-Economische Verkenning (MEV) van het Centraal Planbureau (CPB) in 2027 met 1,4 procent. Dat is een chapeau waard, vindt macro-econoom Edin Mujagic. 'De groei is niet omlaag aangepast vergeleken met de vorige raming, terwijl er sindsdien wel genoeg dingen in de wereld zijn gebeurd die de economische groei eerder afremmen dan aanjagen. Toch zitten er in de raming wel een aantal andere 'vreemde zaken' die hem zijn opgevallen.'
Oorlogstaks die gaat komen, milieutaks die extra gawt komen op energie, en ondertussen blijft de overheid maar groeien. De middenklasse moet maar wat harder uitgeknepen worden dan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 15:20 schreef Digi2 het volgende:
'De overheid kijkt niet waar het minder kan, maar bij wie de rekening kan worden neergelegd'
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Ja, onze ziel hebben we aan de Amerikanen verkocht!quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat wij niet aan de VS verkopen?
De wal zal het schip keren, ondanks de stijgende lasten zien we al een sociaal verval, naast die van de infrastructuur. Terwijl er miljarden zouden moeten worden geinvesteerd in zoetwater-retentie blijft het al sinds de langdurige droogte van 2018 oorverdovend stil daarover in Den Haag.quote:Op maandag 17 augustus 2026 15:23 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Oorlogstaks die gaat komen, milieutaks die extra gawt komen op energie, en ondertussen blijft de overheid maar groeien. De middenklasse moet maar wat harder uitgeknepen worden dan.
Wat stel je voor 50% erfbelasting dus als ik sterf mijn huis afbetaald is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 07:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Terwijl dat effectief juist hét middel is om rijkeren te belasten.
Overigens moet je dan wel ook het schenkrecht in de aanpassingen meenemen.
Veel mensen doen altijd extreem verbolgen over erfbelasting alsof het diefstal is. Maar "het volk" betaalt helemaal niet veel erfbelasting. Partners zijn tot dik 8 ton vrijgesteld. Uitgaande van een gezamenlijke financiële huishouding gaan partners dus pas erfbelasting betalen wanneer het gezamenlijk bezit minus schulden op meer dan 1,6 miljoen euro uitkomt.
Wanneer vader en moeder van een modaal gezin met twee kinderen zijn overleden en die kinderen een afbetaalde modale woning + wat spaargeld erven (erfenis totaal 6 ton, 3 ton per kind) dan blijft er netto voor die kinderen ruim 260 mille over aan gratis geld.
In discussies over erfbelasting doet men alsof de helft o.i.d. wordt ingehouden. Het hoogste tarief voor partners en kinderen is 20% vanaf een belastbaar bedrag van 158k. Het belastbaar deel tot 158k wordt met 10% belast en er zijn dus eerst nog vrijstellingen.
Op zich is verpatsen en verbranden zo gek nog niet, want daar druk je de inflatie mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Wat stel je voor 50% erfbelasting dus als ik sterf mijn huis afbetaald is.
Houden mijn kinderen bij verkoop zeg 7 ton niet ieder 3.5 ton over maat 175 duizend?
Wat jij dan gratis geld noemt maar gratis is het niet want ik heb er gewoon voor gewerkt en de hypotheek afbetaald.
Kan er ook voor kiezen de toko te verkopen en het geld te verbranden is er ook geen erfbelasting.
Of het zwart door te schuiven.
Je hele leven belasting betalen om ali baba en zijn 40 rovers van gratis huis te voorzien en zorg.
Bij dood nog een keer worden kaal geplukt voor die t*** buitenlanders.
nog erger naar 1998quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 08:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het een ramp is als de koopkracht een tijdje niet stijgt?
Of als we in koopkracht terug gaan naar het verschrikkelijke niveau van 2018?
maar arbeid moet lonen dat gaat niet door , dat heeft Robbie alweer vergetenquote:Op maandag 17 augustus 2026 15:23 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Oorlogstaks die gaat komen, milieutaks die extra gawt komen op energie, en ondertussen blijft de overheid maar groeien. De middenklasse moet maar wat harder uitgeknepen worden dan.
Maatregelen om het investeringsklimaat te verbeteren zullen ook wel uitblijven. We zitten in een sterfhuis constructie en ik zie daarbij geen enkele intentie van de bevolking zelf dat te veranderen. Het boiling frog syndrome doet zijn werk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
maar arbeid moet lonen dat gaat niet door , dat heeft Robbie alweer vergeten
maakt niet uit als we maar geen huizen bouwen dan blijft het wel goed gaan met de prijzenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Maatregelen om het investeringsklimaat te verbeteren zullen ook wel uitblijven. We zitten in een sterfhuis constructie en ik zie daarbij geen enkele intentie van de bevolking zelf dat te veranderen. Het boiling frog syndrome doet zijn werk.
Daaraan komt ook een einde als het sociale verval verder toeneemt en het investeringsklimaat blijft verslechteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maakt niet uit als we maar geen huizen bouwen dan blijft het wel goed gaan met de prijzen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Maatregelen om het investeringsklimaat te verbeteren zullen ook wel uitblijven. We zitten in een sterfhuis constructie en ik zie daarbij geen enkele intentie van de bevolking zelf dat te veranderen. Het boiling frog syndrome doet zijn werk.
Wat een weelde...quote:Furthermore, a frog placed into already boiling water will die immediately, not jump out
Naast het verval van de infrastructuur wordt nu steeds meer duidelijk dat heel veel geld zou moeten worden geïnvesteerd in zoetwaterretentie door de overheid. Echter de prio's liggen daar niet. Dit toont imo aan dat in Nederland vooral de waan van de dag regeert en regeren is vooruitzien zeker niet het mantra is. De schade aan funderingen die daardoor ontstaat zal dan uiteindelijk terechtkomen bij de vele gedupeerde woningbezitters zelf. De overheid trekt zijn handen daar dan ook vanaf want de financiële ruimte ervoor zal ontbreken.quote:Wordt de strijd tegen water nu de strijd om water? Nederland is kurkdroog en dat zorgt voor allerlei problemen in de natuur, maar ook het bedrijfsleven zucht onder de aanhoudende droogte. Staat het water ons aan de lippen, of is er nog tijd voor een waterdeltaplan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |