Niet mijn OP.quote:Een meerderheid van de Nederlanders zou het een goede zaak vinden als er nu nieuwe verkiezingen komen. 61 procent ziet een nieuwe gang naar de stembus wel zitten, blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland Panel. En veel vertrouwen dat het kabinet-Jetten lang blijft zitten, is er niet: de grootste groep verwacht zelfs dat het nog voor het einde van dit jaar valt.
Het kabinet gaat een zwaar halfjaar tegemoet, verwacht voormalig VVD-politicus Halbe Zijlstra.
In totaal denkt 78 procent dat het kabinet van D66, VVD en CDA de volledige regeerperiode niet volmaakt. Daarvan verwacht 42 procent dat het nog voor het einde van dit jaar misgaat. Slechts 7 procent denkt dat premier Rob Jetten en zijn ploeg de volledige regeerperiode blijven zitten. 15 procent weet het niet.
Van de deelnemers zou 61 procent het een goede zaak vinden als er nu nieuwe verkiezingen komen, vooral stemmers van oppositiepartijen. 34 procent zit daar niet op te wachten, vooral stemmers van de coalitiepartijen D66 en CDA. Maar ook de mensen die vorig jaar nog stemden op GL-PvdA, Volt en ChristenUnie willen liever geen nieuwe verkiezingen. Van de coalitiepartijen zeggen alleen de VVD-stemmers in meerderheid wel nieuwe verkiezingen te willen. 5 procent heeft geen mening.
Cruciale weken voor kabinet
De cijfers komen op een belangrijk moment voor het minderheidskabinet. D66, VVD en CDA hebben samen 66 van de 150 zetels in de Tweede Kamer. Om plannen aangenomen te krijgen, moeten ze dus steun zoeken bij andere partijen.
De komende weken staat komt er een grote test voor het kabinet wanneer gesproken gaat worden over de begroting voor volgend jaar. In aanloop naar Prinsjesdag, waarop de begroting gepresenteerd moet worden, gaat premier Jetten daarom met verschillende oppositiepartijen om tafel.
Hoe ver moet Jetten gaan?
Om de begroting door de Tweede Kamer te krijgen, zal het kabinet waarschijnlijk wensen van oppositiepartijen moeten overnemen. Premier Jetten staat ervoor open om plannen aan te passen, gaf hij al eerder aan. 44 procent vindt dat Jetten daarbij best flinke concessies mag doen als dat nodig is voor een meerderheid.
39 procent vindt dat het kabinet minder ver moet gaan. Volgens deze groep moet Jetten alleen afspraken maken met de oppositie als die niet botsen met de belangrijkste plannen van D66, VVD en CDA. 17 procent heeft hierover geen mening.
Bron: https://www.hartvannederl(...)TvkPPd4GF9ANjZbnVQOQ
Op grond waarvan eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:21 schreef HSG het volgende:
Ik had meer van die man verwacht maar helaas.
Nou...vergeleken met Schoof had ik wel meer verwacht maar er is nog niet veel gebeurd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Op grond waarvan eigenlijk?
Ik vind van alles van Jetten, maar teleurstellend? Nee, dat dan weer niet.
Maar ja, ik heb sowieso geen hoge pet op van al die politici. Links of rechts.
Wat had je exact verwacht wat hij zou doen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou...vergeleken met Schoof had ik wel meer verwacht maar er is nog niet veel gebeurd.
Over die Schoof ben ik eigenlijk nog best mild. Maar ja, die heeft ook niet zoveel beloofd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou...vergeleken met Schoof had ik wel meer verwacht maar er is nog niet veel gebeurd.
Ja dat is ook waar...die kwam ineens om de hoek kijken, werd minister-president terwijl die nog geen belofte had gemaakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Over die Schoof ben ik eigenlijk nog best mild. Maar ja, die heeft ook niet zoveel beloofd.
Heb ik op je pikje getrapt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat dit soort comments hier gewoon toegelaten worden vind ik al schandalig genoeg, gooi je zelf weg
Nee hoor, maar heb het wel gerapporteerd, users als jouw zijn het gif van dit forum, het is niet eens dat je grove taal gebruikt, maar gewoon gaslighting toe past om mensen te laten denken dat homos een soort van mindere mens zijn, door worden als Expirment te gebruiken en Mislukt, walgelijk figuur ben je.quote:
Maar wat verwacht je dan precies van een premier? Schoof, Balkenende en Rutte waren in hun eerste halfjaar inderdaad erg druk en zichtbaar. Maar dat was vanwege allerlei intern gezeur en zeker niet vanwege inhoudelijke prestaties.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Eens. In het vorige deel ook al zo’n andere dwaas. Mislukte figuren inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, maar heb het wel gerapporteerd, users als jouw zijn het gif van dit forum, het is niet eens dat je grove taal gebruikt, maar gewoon gaslighting toe past om mensen te laten denken dat homos een soort van mindere mens zijn, door worden als Expirment te gebruiken en Mislukt, walgelijk figuur ben je.
Haha, wat een onzin. Ik hou van homo’s. Op Rutte heb ik zelfs gestemd. Al moet hij nog uit de kast komen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, maar heb het wel gerapporteerd, users als jouw zijn het gif van dit forum, het is niet eens dat je grove taal gebruikt, maar gewoon gaslighting toe past om mensen te laten denken dat homos een soort van mindere mens zijn, door worden als Expirment te gebruiken en Mislukt, walgelijk figuur ben je.
Jawel. Ik neem het die lui ook niet kwalijk. Maar die verschrikkelijke regeringen in Europa.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 23:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Zou jij dus nooit naar een oase vluchten, als het land waarop je bent geboren onvruchtbaar is geworden?
Tja, vroeger ging iedereen naar kantoor op nette schoenen en tegenwoordig draagt vrijwel iedereen sneakers , t shirts, soms als het even gek is een polo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Ik hou van homo’s. Op Rutte heb ik zelfs gestemd. Al moet hij nog uit de kast komen.
Maar ik heb nog nooit een premier gezien die samen met zijn partner beiden halfnaakt zich voortdurend laten fotograferen en filmen. Dat doet afbreuk aan de statuur van zijn functie.
Ik noem dat een experiment. Zal de kiezer dit schaamteloze gedrag accepteren? Ik denk het niet. Na de volgende verkiezingen zien we Jetten niet meer terug in die functie.
MENSEN IN STRANDKLEDING, HET MOET NIET GEKKER WORDEN!!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Ik hou van homo’s. Op Rutte heb ik zelfs gestemd. Al moet hij nog uit de kast komen.
Maar ik heb nog nooit een premier gezien die samen met zijn partner beiden halfnaakt zich voortdurend laten fotograferen en filmen. Dat doet afbreuk aan de statuur van zijn functie.
Ik noem dat een experiment. Zal de kiezer dit schaamteloze gedrag accepteren? Ik denk het niet. Na de volgende verkiezingen zien we Jetten niet meer terug in die functie.
Hoe een hekel ik ook heb aan die jetten, dit is niet de reden idd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons zelfs korte broeken beleid bij 30+ graden. Wat in de praktijk al begint bij 28. En een directeur die op flipflops rondlooptquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:00 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja, vroeger ging iedereen naar kantoor op nette schoenen en tegenwoordig draagt vrijwel iedereen sneakers , t shirts, soms als het even gek is een polo.
Als er nu een verkoper langskomt in pak dan voel je je op voorhand al genaaid.
tijden veranderen.
Voor jou dan maar even in de herhaling. Doe ik normaal niet snel, maar jouw post vind ik zo belachelijk dat ik het nu wel gerechtvaardigd vind.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ach, die types vinden Poetin met ontbloot bovenlijf dan juist weer een krachtig leider…quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Voor jou dan maar even in de herhaling. Doe ik normaal niet snel, maar jouw post vind ik zo belachelijk dat ik het nu wel gerechtvaardigd vind.
Volgens mij wordt het nu allemaal een beetje in het belachelijke getrokken hoor.
Foto’s van bewindslieden met een leerfetish of kleinen meisjes waar ze het mee doen verwacht ik niet zo heel snel.
En dat Jetten wat privefoto’s in de openbaarheid gooit, boeie. Gebeurt niks onoorbaars op die foto’s toch?
Beoordeel die man op zijn politieke werk. Heb je evengoed nog voldoende redenen om kritisch te zijn.
Het is beiden gewoon premier onwaardig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Voor jou dan maar even in de herhaling. Doe ik normaal niet snel, maar jouw post vind ik zo belachelijk dat ik het nu wel gerechtvaardigd vind.
Volgens mij wordt het nu allemaal een beetje in het belachelijke getrokken hoor.
Foto’s van bewindslieden met een leerfetish of kleinen meisjes waar ze het mee doen verwacht ik niet zo heel snel.
En dat Jetten wat privefoto’s in de openbaarheid gooit, boeie. Gebeurt niks onoorbaars op die foto’s toch?
Beoordeel die man op zijn politieke werk. Heb je evengoed nog voldoende redenen om kritisch te zijn.
Ok maar dan is het toch gewoon gedrag? Als we een vrouw hadden die met haar neptieten uit haar jurk knalt en alle mannen afwerkt zouden we kunnen concluderen dat we een ongelukkige eerste vrouw hebben gehad, maar dat zegt niks over het fenomeen an sich.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel mee eens. Maar goed, dat soort gedrag had ook een heteroman of heterovrouw kunnen hebben dus op het seksuele aspect hoeven we w.m.b. geen nadruk te leggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is beiden gewoon premier onwaardig.
Zijn werk is ondermaats en zijn debiele vriendje gedraagt zich als een 14 jarige met een tiktok account.
Het is gewoon niet om aan te zien en premier onwaardig.
Persoonlijk daalt mijn bijzonder lage achting voor Jetten nog verder, wetende dat hij een infantiele overjarige puber tiktokqueen als levenspartner heeft.
Ik kan iemand die zijn leven met zo'n infantiele imbeciel deelt en er zelfs mee wil trouwen niet serieus nemen. Sorry.
Als Pro de instelling had dat ze er voor het land zitten en hun standpunten belangrijk zijn had die middelvinger van de VVD ze niks uitgemaakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Met een minderheidskabinet kunnen ze gewoon weinig voor elkaar krijgen en VVD is daar de oorzaak van door Pro uit te sluiten. Als je eerst een middelvinger geeft kun je niet verwachten dat ze constructief gaan zijn. Pro heeft dus goede wil latn zien met het voorgestelde stikstofbeleid. Ze hebben dan ook weer groot gelijk dat het niet afgezwakt mag worden.
Met 38 graden in pak genot.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:00 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja, vroeger ging iedereen naar kantoor op nette schoenen en tegenwoordig draagt vrijwel iedereen sneakers , t shirts, soms als het even gek is een polo.
Als er nu een verkoper langskomt in pak dan voel je je op voorhand al genaaid.
tijden veranderen.
Wij hebben een goddelijke airco. Maar in productie is het echt niet te doen vandaag en dan mogen ze nog niet met korte broek werken ook. RIP.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij ons zelfs korte broeken beleid bij 30+ graden. Wat in de praktijk al begint bij 28. En een directeur die op flipflops rondloopt
Dat gaat mij zelfs te ver
Tja, gaat het dan om het bovenlijf of over het leiderschap? Vragen.. vragen..quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, die types vinden Poetin met ontbloot bovenlijf dan juist weer een krachtig leider…
Mag je vinden, is je goed recht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is beiden gewoon premier onwaardig.
Zijn werk is ondermaats en zijn debiele vriendje gedraagt zich als een 14 jarige met een tiktok account.
Het is gewoon niet om aan te zien en premier onwaardig.
Persoonlijk daalt mijn bijzonder lage achting voor Jetten nog verder, wetende dat hij een infantiele overjarige puber tiktokqueen als levenspartner heeft.
Ik kan iemand die zijn leven met zo'n infantiele imbeciel deelt en er zelfs mee wil trouwen niet serieus nemen. Sorry.
Google even naar premiers in strandkleding. Je zult weinig vinden met ontbloot bovenlichaam. Er bestaan een paar foto’s van Sarin, een vrouwelijke ex-premier van Finland, op de rug te zien in bikini, maar die foto is van ná haar ambtstermijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
MENSEN IN STRANDKLEDING, HET MOET NIET GEKKER WORDEN!!!!
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:56 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Google even naar premiers in strandkleding. Je zult weinig vinden met ontbloot bovenlichaam. Er bestaan een paar foto’s van Sarin, een vrouwelijke ex-premier van Finland, op de rug te zien in bikini, maar die foto is van ná haar ambtstermijn.
In die zin zou je Jetten baanbrekend kunnen noemen. Maar ik verwacht geen navolging. Jetten ondergraaft zijn eigen, toch al wankele en inhoudsloze positie, met deze blootparade.
Met het steunen van de stikstofplannen laten ze juist zien dat ze er voor het land zitten. Kunnen we van VVD niet zeggen met hun verzonnen nareizigers.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Pro de instelling had dat ze er voor het land zitten en hun standpunten belangrijk zijn had die middelvinger van de VVD ze niks uitgemaakt.
Met die instelling die jij beschrijft en kennelijk goedkeurt zou er niks zijn bereikt op aarde.
Niet te harden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wij hebben een goddelijke airco. Maar in productie is het echt niet te doen vandaag en dan mogen ze nog niet met korte broek werken ook. RIP.
Gl-pvda zit er dan ook niet voor het landsbelang of sociaal beleid. Die zitten er voor zichzelf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Pro de instelling had dat ze er voor het land zitten en hun standpunten belangrijk zijn had die middelvinger van de VVD ze niks uitgemaakt.
Met die instelling die jij beschrijft en kennelijk goedkeurt zou er niks zijn bereikt op aarde.
Heb je vast argumenten voor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gl-pvda zit er dan ook niet voor het landsbelang of sociaal beleid. Die zitten er voor zichzelf.
Gossie, kom ik aan je heilige stoeltje?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heb je vast argumenten voor.
Jij zegt dat het aan de VVD ligt dat ze zich niet constructief opstellen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met het steunen van de stikstofplannen laten ze juist zien dat ze er voor het land zitten. Kunnen we van VVD niet zeggen met hun verzonnen nareizigers.
Troll.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Met een minderheidskabinet kunnen ze gewoon weinig voor elkaar krijgen en VVD is daar de oorzaak van door Pro uit te sluiten. Als je eerst een middelvinger geeft kun je niet verwachten dat ze constructief gaan zijn. Pro heeft dus goede wil latn zien met het voorgestelde stikstofbeleid. Ze hebben dan ook weer groot gelijk dat het niet afgezwakt mag worden.
Ohhh nee daar doen wij niet aan. Wel eens geprobeerd, maar altijd ziek, zwak en misselijk. En kunnen geen fatsoenlijk Engels. Dan maar wat meer betalen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet te harden.
En dan heeft dat bedrijf zeker wel de bek vol van 'arbeidsomstandigheden' en zo?
Ik stem niet eens op Pro. Kijk gewoon nuchter naar de zaken ipv uit de onderbuik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, kom ik aan je heilige stoeltje?
'Leave the pro aloooooone!!'
JA21 wil zelf ook niet met Pro en met VVD, CDA, D'66 en Pro hadden ze JA21 niet eens nodig omdat ze al een meerderheid zouden hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:23 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Troll.
PRO doet exact hetzelfde met Ja21.
Als je dat echt zou doen, had je het niet gezegd. Het is nog al hypocriet om huilie te doen dat pro wordt uitgesloten door een andere partij terwijl ze zelf de halve kamer en hun moeder niet eens in de ogen aan willen kijken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik stem niet eens op Pro. Kijk gewoon nuchter naar de zaken ipv uit de onderbuik.
Dit is een gecreëerd probleem. geen echt probleem. Het is met name een hysterie in de progressieve en linkse contreien, weldenkende mensen snappen dat dit niet een van de grootste problemen van het land is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met het steunen van de stikstofplannen laten ze juist zien dat ze er voor het land zitten. Kunnen we van VVD niet zeggen met hun verzonnen nareizigers.
Enkele extreem zeldzame voorbeelden uit een ver verleden. Uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom had er PRO er dan bij het kabinet gemoeten? PRO is natuurlijk niet bijgekomen omdat die te veel afwijkt van de rest, D66 had het wel graag gewild vanwege het feit dat zij centrumlinks en radicaal progressief zijn, maar PRO is ook economisch veel linkser dan D66.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik doe helemaal geen huilie man. Ik kijk gewoon naar de feiten, that's it.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je dat echt zou doen, had je het niet gezegd. Het is nog al hypocriet om huilie te doen dat pro wordt uitgesloten door een andere partij terwijl ze zelf de halve kamer en hun moeder niet eens in de ogen aan willen kijken.
Als er een extreme destructieve partij is...
Het blijkt dus dat je dat niet doet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik doe helemaal geen huilie man. Ik kijk gewoon naar de feiten, that's it.
Als er nu verkiezingen zijn gaat PRO winnen en komt er waarschijnlijk eindelijk dat linkse kabinet dat men wil. Prima hoor, laat het maar gebeuren, eens zien hoeveel schade zo een gezelschap gaat weten te berokken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als het kabinet valt, is er wederom een variant afgeschoten, en blijven er niet veel werkbare varianten meer over. Nieuwe verkiezingen gaat het allemaal onwerkbaarder maken.
Dit is één van de grootste problemen hier. Vervuiling, woningbouw en infrastructurele werken op sluit door te hoge ammoniakuitstoot. Nou nam ik je al lang niet meer serieus, maar de stikstofcrisis gaan ontkennen gaat wel erg ver hoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een gecreëerd probleem. geen echt probleem. Het is met name een hysterie in de progressieve en linkse contreien, weldenkende mensen snappen dat dit niet een van de grootste problemen van het land is.
Ik vind dat er veel te vaak gestemd wordt in Nederland. Ik ben meer voor een systeem dat er gewoon opnieuw geformeerd wordt als een kabinet voortijdig valt. Misschien dat mensen dan eens verstandiger gaan stemmen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als het kabinet valt, is er wederom een variant afgeschoten, en blijven er niet veel werkbare varianten meer over. Nieuwe verkiezingen gaat het allemaal onwerkbaarder maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |