Da's hartstikke illegaal johquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:29 schreef incel het volgende:
Bij ons moet je je altijd eerst omkleden en mag je je dan pas inklokken.
En als je klaar bent eerst uitklokken en niet eerst omkleden en dan pas uitklokken.
Sommige werkgevers zijn echt nazi's
Naja misschien niet illegaal maar laat wel zien met wat voor werkgevers je soms te maken hebt. Het is geven en nemen lijkt me. Je kan je ook moeilijk elke keer uitklokken voor je naar de wc gaat. Maar onbetaalt huiswerk meekrijgen vind ik weer het andere uiterste. Dan laat je mensen die laptops maar updaten vlak voor een vergadering of vlak voor de lunch of zo. Hoezo duurt het sowieso 2 uur? Is het een pentium 3 processor of zo?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:32 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Da's hartstikke illegaal joh
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:29 schreef incel het volgende:
Bij ons moet je je altijd eerst omkleden en mag je je dan pas inklokken.
En als je klaar bent eerst uitklokken en niet eerst omkleden en dan pas uitklokken.
Sommige werkgevers zijn echt nazi's
okay, 2 zaken hier die me meer dan storenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:34 schreef incel het volgende:
[..]
Naja misschien niet illegaal maar laat wel zien met wat voor werkgevers je soms te maken hebt. Het is geven en nemen lijkt me. Je kan je ook moeilijk elke keer uitklokken voor je naar de wc gaat. Maar onbetaalt huiswerk meekrijgen vind ik weer het andere uiterste. Dan laat je mensen die laptops maar updaten vlak voor een vergadering of vlak voor de lunch of zo. Hoezo duurt het sowieso 2 uur? Is het een pentium 3 processor of zo?
Dus jij neemt ook een half uur vakantie op als je iets later bent vanwege een auto die naar de garage moet?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:12 schreef incel het volgende:
[..]
Nope. Vrij is vrij. Dit is een juridische vraag en TS staat dus gewoon in z'n recht.
Ja is het netjes, moet je een keer moeilijk doen etc dat zijn meer maatschappelijke discussies.
TS kan niet gedwongen worden om in zijn vrije tijd 2 uur lang zijn computer te updaten omdat zijn baas een krent is.
Ik doe dat soms wel met TvT. Al heb ik meer overuren staan dan minuren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dus jij neemt ook een half uur vakantie op als je iets later bent vanwege een auto die naar de garage moet?
Jij werkt dan gewoon 7,5 uur maar schrijft er 8?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dus jij neemt ook een half uur vakantie op als je iets later bent vanwege een auto die naar de garage moet?
Toen ik nog een leasewagen had, nee, was immers een deel van het werk. Rij geen lease meer. Ik heb 38 uur in mijn contract staan, werk normaal 40, en neem die 2 uur per week voor dat soort zaken. Kwaakt niemand over hierquote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werk dan inderdaad een half uur minder ja en ik schrijf helemaal niks.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jij werkt dan gewoon 7,5 uur maar schrijft er 8?
Ja, dat is gewoon hoe volwassen mensen met elkaar omgaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toen ik nog een leasewagen had, nee, was immers een deel van het werk. Rij geen lease meer. Ik heb 38 uur in mijn contract staan, werk normaal 40, en neem die 2 uur per week voor dat soort zaken. Kwaakt niemand over hier
Ook geen calls of puts?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werk dan inderdaad een half uur minder ja en ik schrijf helemaal niks.
Nee, TS wil de volgende ochtend pas kijken of alles gelukt is of er eventueel nog een reboot nodig is of hij een paar keer op volgende moet klikken waarna de laptop mogelijkerwijs nog even niet direct te gebruiken is. Hij vind het teveel moeite om dat in de avond nog even te checken voor het slapen gaan of na het eten ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:39 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Volgens mij is dit exact voorstel #1
Da’s een ander verhaal dan dat je 2 dagen geleden postte.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:08 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nee, TS wil de volgende ochtend pas kijken of alles gelukt is of er eventueel nog een reboot nodig is of hij een paar keer op volgende moet klikken waarna de laptop mogelijkerwijs nog even niet direct te gebruiken is. Hij vind het teveel moeite om dat in de avond nog even te checken voor het slapen gaan of na het eten ofzo.
dat lijkt dan ook de enige vraag te zijn..quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:44 schreef incel het volgende:
Ik herzie mijn eerdere standpunten misschien is het allemaal zo erg nog niet mits het echt alleen maar zoiets is van ok ik zet m'n laptop op de keukentafel ik klap hem open ik klik hooguit een paar keer en over 2 uur als dat ding automatisch klaar is stop ik hem weer in m'n tas. Als het meer is dan dat zou ik wel bezwaar hebben.
wellicht heeft hij juist zijn been gebroken door het uitgestoken handje? het zou me met deze instelling niet verbazen..quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, als jij om 5 over 5 je been breekt op kantoor dan hoeft je baas geen hand uit te steken?
'Het is gewoon absoluut nodig voor je mentale en fysieke gezondheid'quote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:07 schreef incel het volgende:
Het is gewoon absoluut nodig voor je mentale en fysieke gezondheid
Zo zou het moeten zijn maar er zijn zat werkgevers die willen dat je wel het half uur als vakantie schrijft plus een update doet van de PC in eigen tijd. Uiteraard niet allemaal en jij zit bij een werkgever waar het gewoon "geven en nemen" is. Ik ook. Maar in het verleden ook echt wel bij een minuten kijker gewerkt die alleen tussen 08:30 en 17:00 de aanwezige uren schreef maar het dood normaal vond dat iedereen tot 17:30 hielp met opruimen/schoonmaken etc.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werk dan inderdaad een half uur minder ja en ik schrijf helemaal niks.
[..]
Ja, dat is gewoon hoe volwassen mensen met elkaar omgaan.
Yep. Ik ook en daarom doe ik dat niet meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:11 schreef Pendora het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn maar er zijn zat werkgevers die willen dat je wel het half uur als vakantie schrijft plus een update doet van de PC in eigen tijd. Uiteraard niet allemaal en jij zit bij een werkgever waar het gewoon "geven en nemen" is. Ik ook. Maar in het verleden ook echt wel bij een minuten kijker gewerkt die alleen tussen 08:30 en 17:00 de aanwezige uren schreef maar het dood normaal vond dat iedereen tot 17:30 hielp met opruimen/schoonmaken etc.
Inderdaad, flexibiliteit en geven/nemen moet van 2 kanten komen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Yep. Ik ook en daarom doe ik dat niet meer.
Maar wel kwartier inhouden wanneer je een keer 5 minuten te laat was. Resultaat was dan dat ik een uur niets ging doen.
Ik snap niet dat je daar nog steeds werkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:04 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Inderdaad, flexibiliteit en geven/nemen moet van 2 kanten komen...
Bij 5 minuten te laat inklokken wordt geeist 5 minuten langer te blijven...ook als je bij wijze van spreken 100 uur aan verlof hebt en naar een belangrijke afspraak moet na je werk... is het moeilijk moeilijk om desnoods 5 mins verlof in te dienen om op tijd weg te kunnen..of die 5 minuten andere dag inhalen is moeilijk moeilijk.
Wanneer je cruciale taken niet kan afbreken op het einde van je shift, dan rondt je deze uit goed werknemerschap uiteraard eerst netjes af...alleen dan mag je hier alleen in tijdblokken voor schrijven... van 10 minuten... zit je op 9 minuten...mag je die niet schrijven en heeft de baas 9 minuten gratis arbeid van je gehad...je mag niet naar boven afronden...het moet minimaal 10 minuten zijn...
En dan heb ik idd de gijzelneming nog niet benoemd op 4 mei toen men mij verplicht onbetaald 2 minuten langer wou laten blijven, terwijl ik toen al klaar was met werken.
Dan heb ik mijn twijfels bij het verzoek om windows updates in mijn vrije tijd te gaan doen.
Dan klok je toch 1 minuut later uit?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:04 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Wanneer je cruciale taken niet kan afbreken op het einde van je shift, dan rondt je deze uit goed werknemerschap uiteraard eerst netjes af...alleen dan mag je hier alleen in tijdblokken voor schrijven... van 10 minuten... zit je op 9 minuten...mag je die niet schrijven en heeft de baas 9 minuten gratis arbeid van je gehad...je mag niet naar boven afronden...het moet minimaal 10 minuten zijn...
In de praktijk zitten collega's dan idd te timen zodat ze mogen schrijven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:49 schreef FrancoBolli het volgende:
Dan klok je toch 1 minuut later uit?
Of denk ik nou te simpel?
maar... waarom doe jij dat dan niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:40 schreef r0binhood het volgende:
[..]
In de praktijk zitten collega's dan idd te timen zodat ze mogen schrijven.
Maar uiteraard doe jij dat niet toch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:40 schreef r0binhood het volgende:
[..]
In de praktijk zitten collega's dan idd te timen zodat ze mogen schrijven.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:13 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dramaqueen. Zoals eerder gezegd, je werkgever en jij verdienen elkaar.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:16 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je daar nog steeds werkt.
QFT deze 3quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:46 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Maar uiteraard doe jij dat niet toch?
Jij besteedt liever 2 uur van je vrije tijd om op Fok! een topic aan te maken (onbetaald)
Jij valt liever over 2 minuten stilte, die je anders ook buiten stil had gestaan (tenminste …..)
Moeilijk moeilijk …..
Je mag je wel wat meer verdiepen in "altijd online" stress.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:58 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'Het is gewoon absoluut nodig voor je mentale en fysieke gezondheid'
Gast, mensen zijn gewoon compleet onweerbaar tegenwoordig.
Vroegah, in de goede oude tyd maakte je je nog druk of je uberhaupt wel ging overleven.
Anyway doe wat je wilt.
En daarom heeft de werkgever ook een laptop verstrekt. Niks mis mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Werkgever hoort er voor te zorgen dat zijn werknemers het werk kunnen doen via de middelen die de werkgever zelf heeft aangedragen.
Het is en blijft apart hoeveel Nederlanders het voor de werkgever opnemen.
Zodat de werkgever de update lekker kan laten uitvoeren.. door zijn IT’er.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:33 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
En daarom heeft de werkgever ook een laptop verstrekt. Niks mis mee.
Dat heeft die werkgever natuurlijk allang laten doen alleen de laatste stap het fysiek open maken van een laptop en op oké drukken kan de IT persoon niet zelf uitvoeren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 04:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zodat de werkgever de update lekker kan laten uitvoeren.. door zijn IT’er.
Da’s een ander verhaal, je had het over middelen ter beschikking stellen. Daar valt de werkgever niks te verwijten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 04:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zodat de werkgever de update lekker kan laten uitvoeren.. door zijn IT’er.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |