Dit inderdaad. Hoe dom zijn mensen (met alle respect). Hetzelfde geldt voor die cursusverkopers op social media. Ja, die gaan voor een paar rotcenten inderdaad de kip met de gouden eieren verkopen zodat zijn eigen markt verzadigd raaktquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is een scam. Weet je hoe je dat kan weten? Omdat de maker van dat platform het anders zelf wel zou gebruiken om te beleggen en binnen te lopen, totaal overbodig om dan ook nog een platform te runnen om het aan anderen aan te bieden.
Exact !quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is een scam. Weet je hoe je dat kan weten? Omdat de maker van dat platform het anders zelf wel zou gebruiken om te beleggen en binnen te lopen, totaal overbodig om dan ook nog een platform te runnen om het aan anderen aan te bieden.
Net zoals al die video's over gasten die storage units opkopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoe dom zijn mensen (met alle respect). Hetzelfde geldt voor die cursusverkopers op social media. Ja, die gaan voor een paar rotcenten inderdaad de kip met de gouden eieren verkopen zodat zijn eigen markt verzadigd raakt
Ja, meestal klopt het wel wat je het zegt..quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Uiteindelijk gaat het altijd om de vraag: wie loopt of wie draagt het risico? Het kan zijn dat meneer cursusverkoper best nuttige informatie heeft maar het belegger-zijn heeft zo zijn risico's en dát schuift meneer cursusverkoper af op jouw met gegarandeerd geld voor hem. Hij verdient gegarandeerd geld met het verkopen van info en loopt niet het risico die zijn klanten wel lopen met die info. Als zijn info zou leiden tot weinig risico en bakken met geld dan had hij die info niet verkocht want zonde van de moeite en zijn info werkt minder goed hoe meer mensen het weten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja, meestal klopt het wel wat je het zegt..
Op linkedin en youtube zie ik ook iedere keer dezelfde methode.
In de eerste 30 seconden, ik ben pietje en werkte bij *insert grote naam die iedereen kent* als *insert hoge functie*...per maand verdien ik *heel veel centjes* en ik ga je uitleggen hoe dat werkt.
Na 4 minuten denk je, ja oke, interessant, na 8 minuten denk je zo dat ziet er nog interessanter uit, en na 15 minuten gaat ie opeens 60 seconden zijn eigen "do you wanna know more" en moet ik of me ergens aanmelden, is hij in het bezit van een api of database die hij heel graag wil delen en nog 3 plaatsen overheeft waarvoor ik me kan aanmelden
En na 25 minuten heb ik zeker iets geleerd, want er zit echt wel goede informatie in.. maar alle rode vlaggen van mijn cybersecurity cursus op werk zitten er, niet eens subtiel,.in verwerkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |