abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221546689
Heeft er iemand ervaring met beleggen met platforms zoals Elan Monrix? Of is dat een scam
pi_221546698
Had het ooit wel eens, werden kleine bedragen op gekke momenten belegd en op een moment waren transactiekosten duurder dan de winst. Veel onlogische aan en verkopen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_221546703
Scam.
pi_221546710
Het is een scam. Weet je hoe je dat kan weten? Omdat de maker van dat platform het anders zelf wel zou gebruiken om te beleggen en binnen te lopen, totaal overbodig om dan ook nog een platform te runnen om het aan anderen aan te bieden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221546826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is een scam. Weet je hoe je dat kan weten? Omdat de maker van dat platform het anders zelf wel zou gebruiken om te beleggen en binnen te lopen, totaal overbodig om dan ook nog een platform te runnen om het aan anderen aan te bieden.
Dit inderdaad. Hoe dom zijn mensen (met alle respect). Hetzelfde geldt voor die cursusverkopers op social media. Ja, die gaan voor een paar rotcenten inderdaad de kip met de gouden eieren verkopen zodat zijn eigen markt verzadigd raakt :')
pi_221547260
quote:
Exact !
Ook in moeilijke tijden.
pi_221547281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Hoe dom zijn mensen (met alle respect). Hetzelfde geldt voor die cursusverkopers op social media. Ja, die gaan voor een paar rotcenten inderdaad de kip met de gouden eieren verkopen zodat zijn eigen markt verzadigd raakt :')
Net zoals al die video's over gasten die storage units opkopen.
pi_221547460
quote:
Ja, meestal klopt het wel wat je het zegt..
Op linkedin en youtube zie ik ook iedere keer dezelfde methode.

In de eerste 30 seconden, ik ben pietje en werkte bij *insert grote naam die iedereen kent* als *insert hoge functie*...per maand verdien ik *heel veel centjes* en ik ga je uitleggen hoe dat werkt.

Na 4 minuten denk je, ja oke, interessant, na 8 minuten denk je zo dat ziet er nog interessanter uit, en na 15 minuten gaat ie opeens 60 seconden zijn eigen "do you wanna know more" en moet ik of me ergens aanmelden, is hij in het bezit van een api of database die hij heel graag wil delen en nog 3 plaatsen overheeft waarvoor ik me kan aanmelden

En na 25 minuten heb ik zeker iets geleerd, want er zit echt wel goede informatie in.. maar alle rode vlaggen van mijn cybersecurity cursus op werk zitten er, niet eens subtiel,.in verwerkt.
Hell To The Liars
pi_221547535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, meestal klopt het wel wat je het zegt..
Op linkedin en youtube zie ik ook iedere keer dezelfde methode.

In de eerste 30 seconden, ik ben pietje en werkte bij *insert grote naam die iedereen kent* als *insert hoge functie*...per maand verdien ik *heel veel centjes* en ik ga je uitleggen hoe dat werkt.

Na 4 minuten denk je, ja oke, interessant, na 8 minuten denk je zo dat ziet er nog interessanter uit, en na 15 minuten gaat ie opeens 60 seconden zijn eigen "do you wanna know more" en moet ik of me ergens aanmelden, is hij in het bezit van een api of database die hij heel graag wil delen en nog 3 plaatsen overheeft waarvoor ik me kan aanmelden

En na 25 minuten heb ik zeker iets geleerd, want er zit echt wel goede informatie in.. maar alle rode vlaggen van mijn cybersecurity cursus op werk zitten er, niet eens subtiel,.in verwerkt.
Uiteindelijk gaat het altijd om de vraag: wie loopt of wie draagt het risico? Het kan zijn dat meneer cursusverkoper best nuttige informatie heeft maar het belegger-zijn heeft zo zijn risico's en dát schuift meneer cursusverkoper af op jouw met gegarandeerd geld voor hem. Hij verdient gegarandeerd geld met het verkopen van info en loopt niet het risico die zijn klanten wel lopen met die info. Als zijn info zou leiden tot weinig risico en bakken met geld dan had hij die info niet verkocht want zonde van de moeite en zijn info werkt minder goed hoe meer mensen het weten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221548884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik dacht ook meteen scam, maar er was blijkbaar genoeg twijfel gezaaid dat ik een topic heb geopend. Ik kreeg het onder ogen vermomd als een artikel uit het AD dus compleet met lay out etc. Pasgeleden ook iets gehoord over scams op booking.com. Nep accomodaties enzo

Ik schrok hier wel van. Alles is zo vernuftig vermomd dat ik echt ook aan het nadenken ben hoe ik m’n kinderen digitaal moet opvoeden (die zijn nog klein)
pi_221553749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik dacht ook meteen scam, maar er was blijkbaar genoeg twijfel gezaaid dat ik een topic heb geopend. Ik kreeg het onder ogen vermomd als een artikel uit het AD dus compleet met lay out etc. Pasgeleden ook iets gehoord over scams op booking.com. Nep accomodaties enzo

Ik schrok hier wel van. Alles is zo vernuftig vermomd dat ik echt ook aan het nadenken ben hoe ik m’n kinderen digitaal moet opvoeden (die zijn nog klein)
Frauduleus beleggingsadvies vermomd als artikel op een bekende (maar niet echte) website zoals AD (regelmatig met een bekende Nederlander en al) is inmiddels al jaren aan de orde van de dag.

Neemt niet weg dat sommige online fraude best wel lastig te herkennen en doorgronden is. Zeggen dat je daar nooit in zou trappen is eigenlijk al een valkuil. Kinderen daarin opvoeden is ook niet heel makkelijk. In ieder geval altijd domeinen controleren (is het echt de website/mail van wat of wie het lijkt te zijn).

Maar de beste tip is misschien wel het aloude: als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat het waarschijnlijk ook.
pi_221554409
In principe kan het natuurlijk prima om AI in te zetten voor beleggingsadvies. Het is best mogelijk om een model te bouwen die alle beschikbare informatie verzamelt op basis van open bronnen, en daar een advies uit laat rollen. Het zal niet een heel nauwkeurig model zijn en je 'edge' ten opzichte van professionele beleggers heb je natuurlijk niet.

Maar is het een slechter advies dan je bij 'beheerd beleggen' krijgt? Mwah, ik betwijfel het. Ik heb evenveel vertrouwen in 'beleggingsexpert' Jeroen, die voor een modaal salaris bij de Nationale Nederlanden werkt.
pi_221554870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 10:38 schreef Lichtloper het volgende:
In principe kan het natuurlijk prima om AI in te zetten voor beleggingsadvies. Het is best mogelijk om een model te bouwen die alle beschikbare informatie verzamelt op basis van open bronnen, en daar een advies uit laat rollen. Het zal niet een heel nauwkeurig model zijn en je 'edge' ten opzichte van professionele beleggers heb je natuurlijk niet.

Maar is het een slechter advies dan je bij 'beheerd beleggen' krijgt? Mwah, ik betwijfel het. Ik heb evenveel vertrouwen in 'beleggingsexpert' Jeroen, die voor een modaal salaris bij de Nationale Nederlanden werkt.
Bij beheerd beleggen speelt de beleggingsadviseur in ruil voor een paar knikkers met jouw knikkers. Als hij verliest waren het uiteraard jouw knikkers. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat indexbeleggen met behulp van een goedkope ETF, waarbij je in één klap een groot deel van de markt of de hele markt "koopt", beter rendement oplevert dan de meeste beleggingsadviseurs. Lijkt me het beste advies voor de meeste "gewone" mensen die willen beleggen.
pi_221557025
quote:
Dat zou je dan van elke broker kunnen zeggen
-XOXO-
pi_221557065
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Dat zou je dan van elke broker kunnen zeggen
Een broker is wat anders dan een beleggingsadviseur.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221557073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:29 schreef Beldewouten het volgende:
Lijkt me het beste advies voor de meeste "gewone" mensen die willen beleggen.
Dat dus. Gespreid in de tijd, vrijkomende spaardeposito's in ETF stouwen. Lage kosten, maximale spreiding. Komt geen adviseur bij kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 13-08-2026 20:44:00 ]
pi_221560154
Slapend en makkelijk rijk worden is altijd een scam
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221561511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 08:59 schreef incel het volgende:
Slapend en makkelijk rijk worden is altijd een scam
Niet als je belegt in de goede ETF's. Vandaag heb ik ¤372,05 op m'n ETF's verdiend, terwijl ik 'n groot deel van de dag aan het strand heb gelegen. Weliswaar niet slapend, maar toch .....

[ Bericht 6% gewijzigd door blomke op 13-08-2026 20:46:18 ]
pi_221583257
372 maar ? Ben je net begonnen? :P
pi_221583363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Storage Wars bedoel je en nee: niet vergelijkbaar. Zelfs in Storage Wars, voor zover het echt is, kopen ze geregeld een kat in de zak. Maar die lui die meedoen hebben bijna allemaal wel een zaak met tweedehands spul, dus verdienen ze er vaak alsnog iets mee, of verliezen ze er in ieder geval niet te veel mee.
pi_221583548
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 09:28 schreef Sport_Life het volgende:
Vertel eens wat meer. Hoeveel heb jij vandaag slapend rijk geworden? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221583638
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 09:28 schreef Sport_Life het volgende:
Wel met ETF's!

M'n eerste aandelen waren Fokker, Stork en Gist Brocades ;)
pi_221583678
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 10:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Wel met ETF's!

M'n eerste aandelen waren Fokker, Stork en Gist Brocades ;)
Waarom kocht je dan geen Tesla of Apple ;)
pi_221583681
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 09:50 schreef vosss het volgende:

[..]
Vertel eens wat meer. Hoeveel heb jij vandaag slapend rijk geworden? :9
Vandaag slapen de beursen :+
pi_221584936
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 10:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Vandaag slapen de beursen :+
Fair point, maar je snapte wat ik bedoel toch?

Ik heb zelf nog nooit iets met beleggen of wat ook gedaan. Gewoon sparen. Maarja dat schiet niet op ivm inflatie. Dus ben stilletjes aan aan het loeren naar Meesman om daar wat te gaan doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221585082
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 12:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Fair point, maar je snapte wat ik bedoel toch?

Ik heb zelf nog nooit iets met beleggen of wat ook gedaan. Gewoon sparen. Maarja dat schiet niet op ivm inflatie. Dus ben stilletjes aan aan het loeren naar Meesman om daar wat te gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om te beginnen zou ik een vast bedrag maandelijks inleggen en er verder niet naar omkijken. Meesman is prima volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 16-08-2026 13:22:39 ]
pi_221585122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat dus. Gespreid in de tijd, vrijkomende spaardeposito's in ETF stouwen. Lage kosten, maximale spreiding. Komt geen adviseur bij kijken.
En als je voorlopig niet van divident hoeft te leven en het geld kan missen accumulerend in een ETF stoppen. Kun je als je wat ouder wordt lekker op tijd en zorgeloos ervan gaan genieten.
pi_221586247
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 10:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Waarom kocht je dan geen Tesla of Apple ;)
Tja, in die tijd lang voor 't Internet ontstond, was de Dow erg moeilijk toegankelijk voor particulieren. Tesla bestond nog lang niet.
pi_221586285
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:22 schreef GerryDV het volgende:
En als je voorlopig niet van divident hoeft te leven en het geld kan missen accumulerend in een ETF stoppen. Kun je als je wat ouder wordt lekker op tijd en zorgeloos ervan gaan genieten.
Deze man weet!
pi_221586287
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:14 schreef Sport_Life het volgende:

Om te beginnen zou ik een vast bedrag maandelijks inleggen en er verder niet naar omkijken. Meesman is prima volgens mij.

Meesman is goed, DeGiro is beter
pi_221586397
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Meesman is goed, DeGiro is beter
Waarom is DeGiro beter?

Ik zit trouwens bij mijn huis bank.
pi_221586486
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:17 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Waarom is DeGiro beter?

LAgere kosten. Ik heb al een half dozijn brokers (geprobeerd), tot nu toe is DeGiro voor mij althans, de beste keuze qua kosten, flexibiliteit en keuze-omvang
  zondag 16 augustus 2026 @ 15:32:45 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221586505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Niet als je belegt in de goede ETF's. Vandaag heb ik ¤372,05 op m'n ETF's verdiend, terwijl ik 'n groot deel van de dag aan het strand heb gelegen. Weliswaar niet slapend, maar toch .....
En morgen is die weer weg, of het bedrag aan winst is verder gegroeid. Wat jij doet zijn lange termijn beleggingen, en waar die platforums op mikken is meer daytrading.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221632625
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:29 schreef blomke het volgende:

[..]
LAgere kosten. Ik heb al een half dozijn brokers (geprobeerd), tot nu toe is DeGiro voor mij althans, de beste keuze qua kosten, flexibiliteit en keuze-omvang
Beter dan Lynx ja?
pindazakje
pi_221632676
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Beter dan Lynx ja?
Bij Lynx heb ik ooit (10 jaar geleden) een account geopend; daarna was het zo k.v.d.b. dat ik er nooit verder iets mee gedaan heb. Maar zal nu i.d.d. veel beter kunnen zijn.
pi_221632716
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij Lynx heb ik ooit (10 jaar geleden) een account geopend; daarna was het zo k.v.d.b. dat ik er nooit verder iets mee gedaan heb. Maar zal nu i.d.d. veel beter kunnen zijn.
Ik weet niet wat k.v.d.b. is, maar ik gebruik het ook al wel zeker 10 jaar, naast degiro. En vind de app wel prima werken, grote voordeel vind ik dat de koersen ook de actuele koers laten zien en niet met een vertraging zoals bij degiro. En na sluiting van beurs of voorbeurs zie je ook meteen de laatste koersen verwerkt in je overzicht, terwijl je bij degiro helemaal niks ziet, alleen pas als de beurs opent worden de huidige koersen getoond (met vertraging). En degiro had in het verleden nog weleens storingen en lynx werkt altijd wel (ze gebruiken gewoon het IB platform).
pindazakje
pi_221632763
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik weet niet wat k.v.d.b. is, maar ik gebruik het ook al wel zeker 10 jaar, naast degiro. En vind de app wel prima werken, grote voordeel vind ik dat de koersen ook de actuele koers laten zien en niet met een vertraging zoals bij degiro. En na sluiting van beurs of voorbeurs zie je ook meteen de laatste koersen verwerkt in je overzicht, terwijl je bij degiro helemaal niks ziet, alleen pas als de beurs opent worden de huidige koersen getoond (met vertraging). En degiro had in het verleden nog weleens storingen en lynx werkt altijd wel (ze gebruiken gewoon het IB platform).
Klote van de bediening
pi_221641145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik vind dat wel vermakelijke tv, vooral als ze dan weer wat troep vinden en beweren dat het toch nog 100en dollars oplevert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')