abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:38:41 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221575681
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:13 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Betaald publiek.
Nah, dat is een gedachte van comfort. Denk dat je genoeg mensen kan vinden die dit gewoon willen en prachtig vinden.

Zeggen dat ze betaald zijn klinkt alsof ze meteen weg zijn als niet betaald krijgen. Dat vind ik altijd een soort wensdenken. Je kan er beter vanuit gaan dat ze gewoon vierkant achter m staan. Op dit forum heb je er toch ook een paar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:49:15 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221575799
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 07:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Die vent is echt knettergek. Wat een totaaldeboel.

Hoe lang zit de wereld nog opgescheept met deze incompetente egotripper?
Nog een dikke 2 jaar, tenzij hij eerder het loodje legt.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:11:01 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221576007
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie wel wat meer bronnen nu, maar vooral om mensen die van t schip af *wouden springen en een hoop problemen

https://www.militarytimes(...)oyment-families-say/

https://www.nu.nl/buitenl(...)anden-op-zee-is.html
*wilden. 'wouden' zijn bossen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221576048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 06:24 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik denk dat de wereld beter af is met Iran dan Trumps 20% fee.

Blijf me verbazen hoe intelligent en strategisch de Iraniers in deze oorlog te werk zijn gegaan:
"The aircraft carrier U.S.S. Abraham Lincoln’s supply problems began soon after the first day of the war, as Iranian missiles and attack drones fell on a Navy base in Bahrain destroyed much of the base. And as it went up in smoke, so did a major logistics hub that the Navy has relied on for decades".
https://www.nytimes.com/2(...)es-diego-garcia.html

Landlock idee gaat hem sowieso niet worden of zien we hier Iran alvast voorsorteren op iets anders?
Araqchi Urges Broader Iran-Pakistan Cooperation.
https://www.tasnimnews.ir(...)pakistan-cooperation
Waarbij nu opeens uit de hoge hoed komt dat Irans aanval op oman niet dit was wat de vs op 1 maart zei"Several structures, including satellite communications equipment, were damaged or destroyed." Maar een bijna complete vernietiging van een heel belangrijke logistieke hub.

Heeft china niet wat satteliet beelden die dit kunnen laten zien?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:17:57 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221576049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
Alsof met zijn vertrek ineens alles beter wordt. Het hele systeem is daar verrot en heeft weinig beters te bieden. Een andere praatjesmaker aan het roer maakt geen enkel verschil.

De koers van de VS is duidelijk en Trump en zijn eventuele opvolgers zijn slechts clowns die voor wat vermaak onderweg zorgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221576079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alsof met zijn vertrek ineens alles beter wordt. Het hele systeem is daar verrot en heeft weinig beters te bieden. Een andere praatjesmaker aan het roer maakt geen enkel verschil.
Precies andersom. In 2028 krijgen we weer iemand die niet met Trump te vergelijken is qua retoriek, en vergeten we alles.

Overigens maakt dit de situatie niet beter. Aangezien bepaalde zaken gewoon hetzelfde blijven. Een Amerika dat focust op China, en Europa achterlaat is de weg die ze zullen blijven inslaan.

Trump smeert dat in elk geval nog in onze gezichten. Wat als er een president komt die ons laat geloven dat dat niet zo is, maar ondertussen hetzelfde doet? ben bang dat Europa weer naief wordt.

Doe mij maar nog een Trumpie.
pi_221576184
Het kan ook nog J.D. Vance worden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:28:57 #183
38496 Perrin
pi_221576187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies andersom. In 2028 krijgen we weer iemand die niet met Trump te vergelijken is qua retoriek, en vergeten we alles.

Overigens maakt dit de situatie niet beter. Aangezien bepaalde zaken gewoon hetzelfde blijven. Een Amerika dat focust op China, en Europa achterlaat is de weg die ze zullen blijven inslaan.

Trump smeert dat in elk geval nog in onze gezichten. Wat als er een president komt die ons laat geloven dat dat niet zo is, maar ondertussen hetzelfde doet? ben bang dat Europa weer naief wordt.

Doe mij maar nog een Trumpie.
Ik vermoed dat we ongeveer hetzelfde bedoelen.
pi_221576190
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vermoed dat we hetzelfde bedoelen.
Naja, omdat je het voornamelijk had over de clowns die Trump kunnen opvolgen. Maar een democraat of 'redelijke' (qua retoriek) republikein zou veel erger zijn voor Europa.

Alsjeblieft, laat er weer een mongool aan het roer komen.
pi_221576191
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
2 lange jaren worden dat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221576198
Daarom 'cope' ik vaak door te zeggen dat de midterms naar de republikeinen gaan. Het is hoop. Want als alles weer naar het 'zogenaamde' redelijke wordt getrokken, dan gaat Europa weer slapen. Let maar op.

Het moet erger. Trump 2.0.
pi_221576710
Ahmad Vahidi, commander-in-chief of the IRGC, told Iran’s armed forces that their performance during six months of war had demonstrated that “Islam can be made to rule the world.”
Laat maar waaien
pi_221576743
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:28 schreef tesssssssss het volgende:
Het kan ook nog J.D. Vance worden.
Het geld wil Rubio, dus het wordt Rubio. My $.02. En dat lijkt me op dit moment ook veruit de beste kandidaat.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221576771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Waarbij nu opeens uit de hoge hoed komt dat Irans aanval op oman niet dit was wat de vs op 1 maart zei"Several structures, including satellite communications equipment, were damaged or destroyed." Maar een bijna complete vernietiging van een heel belangrijke logistieke hub.
Waarschijnlijk dachten ze de klus in een weekendje te klaren en speelde de arrogantie van niemand durft ons aan te vallen nog mee.

quote:
Heeft china niet wat satteliet beelden die dit kunnen laten zien?
Vast wel, maar die blijven liever op de achtergrond lekker popcorn eten.
pi_221576800
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:31 schreef theunderdog het volgende:
Daarom 'cope' ik vaak door te zeggen dat de midterms naar de republikeinen gaan. Het is hoop. Want als alles weer naar het 'zogenaamde' redelijke wordt getrokken, dan gaat Europa weer slapen. Let maar op.

Het moet erger. Trump 2.0.
ik denk dat Europa altijd slaafs achter de VS zal blijven aanhobbelen, maakt niet uit wie daar aan de macht komt. Plus de AIPAC heeft beide kampen in de pocket, weinig kans dat er iets zal veranderen.
pi_221576807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:44 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
ik denk dat Europa altijd slaafs achter de VS zal blijven aanhobbelen, maakt niet uit wie daar aan de macht komt. Plus de AIPAC heeft beide kampen in de pocket, weinig kans dat er iets zal veranderen.
Ooohhhh...

Jij weer. Met je AIPAC.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:07:58 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221576900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

De koers van de VS is duidelijk en Trump en zijn eventuele opvolgers zijn slechts clowns die voor wat vermaak onderweg zorgen.
Probleem is wel een beetje dat de democraten niet echt goeie kandidaten hebben (tenminste nog niet), dus de kans dat het een Trump2.0 wordt is best wel aanwezig, maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken?

Aan iedere democratie zitten haken en ogen maar ons systeem vind ik eigenlijk verrotter, wie je ook kiest, de modderschuit vaart altijd de koers die niemand echt wil.
pi_221576903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
Probleem is wel een beetje dat de democraten niet echt goeie kandidaten hebben (tenminste nog niet), dus de kans dat het een Trump2.0 wordt is best wel aanwezig, maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken?

Aan iedere democratie zitten haken en ogen maar ons systeem vind ik eigenlijk verrotter, wie je ook kiest, de modderschuit vaart altijd de koers die niemand echt wil.
Het merendeel van de Amerikaanse bevolking wenst geen Europa 2.0 te worden, zo simpel zit het.
Laat maar waaien
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:15:19 #194
38496 Perrin
pi_221576926
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Misschien moeten we eerlijker en harder zijn: het probleem is niet alleen dat onze politici tekortschieten. Misschien begint het politieke systeem zelf zijn houdbaarheidsdatum te naderen.

Onze democratiën zijn gebouwd voor een wereld waarin veranderingen trager gingen en problemen binnen nationale grenzen konden worden aangepakt. Vandaag de dag vragen klimaat, technologie, vergrijzing, geopolitiek en globale economische concurrentie om lange adem, moeilijke keuzes en een duidelijke koers.

Maar ons systeem beloont vooral wat vóór de volgende verkiezingen zichtbaar resultaat oplevert. Het heeft veel meer moeite met richting geven aan de toekomst.

Dat is geen argument tegen democratie. Integendeel. Het is juist een reden om haar serieus genoeg te nemen om te erkennen dat ze flink moet veranderen en met de tijd mee moet gaan.

Misschien is de ongemakkelijke waarheid dat de democratie van gisteren niet de democratie van morgen zou moeten zijn.
pi_221577056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien moeten we eerlijker en harder zijn: het probleem is niet alleen dat onze politici tekortschieten. Misschien begint het politieke systeem zelf zijn houdbaarheidsdatum te naderen.

Onze democratiën zijn gebouwd voor een wereld waarin veranderingen trager gingen en problemen binnen nationale grenzen konden worden aangepakt. Vandaag de dag vragen klimaat, technologie, vergrijzing, geopolitiek en globale economische concurrentie om lange adem, moeilijke keuzes en een duidelijke koers.

Maar ons systeem beloont vooral wat vóór de volgende verkiezingen zichtbaar resultaat oplevert. Het heeft veel meer moeite met richting geven aan de toekomst.

Dat is geen argument tegen democratie. Integendeel. Het is juist een reden om haar serieus genoeg te nemen om te erkennen dat ze flink moet veranderen en met de tijd mee moet gaan.

Misschien is de ongemakkelijke waarheid dat de democratie van gisteren niet de democratie van morgen zou moeten zijn.
Interessante post. Maar wat voor een alternatief stel je voor?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:46:35 #196
38496 Perrin
pi_221577239
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Interessante post. Maar wat voor een alternatief stel je voor?
Nogal offtopic helaas en ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Er zijn vele variaties te bedenken en vele manieren om die doelen te bereiken.

We moeten allereerst weer verder kunnen kijken dan de volgende verkiezing. Grote keuzes rondom energie, defensie, infrastructuur en technologie zouden op 10- tot 30-jaarsgevolgen moeten worden getoetst en in stabiele meerjarenstrategieën worden vastgelegd.

Tegelijk moet de overheid veel slagvaardiger worden: minder versnippering, bureaucratische blokkades en veto's, duidelijkere verantwoordelijkheden en één aanspreekbare instantie voor grote projecten. Meer uitvoeringsmacht moet daarbij samengaan met harde, onafhankelijke evaluatie: wat was er beloofd, wat kostte het en wat is er bereikt?

En Europa zelf moet kunnen handelen waar gezamenlijke actie noodzakelijk is. Meer meerderheidsbesluitvorming op strategische terreinen, maar met veel duidelijkere democratische verantwoordelijkheden: burgers moeten weten wie beslist, welke keuzes worden gemaakt met welke gevolgen en wie ze daarop kunnen afrekenen.

Een professionaliseringsslag van ons bestuur.
pi_221577248
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ooohhhh...

Jij weer. Met je AIPAC.
Het is nou niet zo dat AIPAC een onbelangerijke rol speelt in de Amerikaanse politiek, dus mag je het best wel benoemen. Snap de sneer niet zo, maargoed...
pi_221577252
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:48 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het is nou niet zo dat AIPAC een onbelangerijke rol speelt in de Amerikaanse politiek, dus mag je het best wel benoemen. Snap de sneer niet zo, maargoed...
Hun rol is lang niet belangrijk genoeg om je obsessie te rechtvaardigen. Vandaar de sneer. Vergeleken de olielobby bestaat AIPAC uit padvinders.
pi_221577264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hun rol is lang niet belangrijk genoeg om je obsessie te rechtvaardigen. Vandaar de sneer. Vergeleken de olielobby bestaat AIPAC uit padvinders.
Noem ik in elke post AIPAC ofzo? Ik er verder niet op in, zo kinderachtig dit.
pi_221577278
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nah, dat is een gedachte van comfort. Denk dat je genoeg mensen kan vinden die dit gewoon willen en prachtig vinden.

Zeggen dat ze betaald zijn klinkt alsof ze meteen weg zijn als niet betaald krijgen. Dat vind ik altijd een soort wensdenken. Je kan er beter vanuit gaan dat ze gewoon vierkant achter m staan. Op dit forum heb je er toch ook een paar.
Misschien niet direct (betaald door Trump) maar ik denk dat er onder die mensen die het prachtig vinden vaker wel dan niet een behoorlijke hoeveelheid organisatie zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')