Nah, dat is een gedachte van comfort. Denk dat je genoeg mensen kan vinden die dit gewoon willen en prachtig vinden.quote:
Nog een dikke 2 jaar, tenzij hij eerder het loodje legt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 07:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vent is echt knettergek. Wat een totaaldeboel.
Hoe lang zit de wereld nog opgescheept met deze incompetente egotripper?
*wilden. 'wouden' zijn bossen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie wel wat meer bronnen nu, maar vooral om mensen die van t schip af *wouden springen en een hoop problemen
https://www.militarytimes(...)oyment-families-say/
https://www.nu.nl/buitenl(...)anden-op-zee-is.html
Waarbij nu opeens uit de hoge hoed komt dat Irans aanval op oman niet dit was wat de vs op 1 maart zei"Several structures, including satellite communications equipment, were damaged or destroyed." Maar een bijna complete vernietiging van een heel belangrijke logistieke hub.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 06:24 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wereld beter af is met Iran dan Trumps 20% fee.
Blijf me verbazen hoe intelligent en strategisch de Iraniers in deze oorlog te werk zijn gegaan:
"The aircraft carrier U.S.S. Abraham Lincoln’s supply problems began soon after the first day of the war, as Iranian missiles and attack drones fell on a Navy base in Bahrain destroyed much of the base. And as it went up in smoke, so did a major logistics hub that the Navy has relied on for decades".
https://www.nytimes.com/2(...)es-diego-garcia.html
Landlock idee gaat hem sowieso niet worden of zien we hier Iran alvast voorsorteren op iets anders?
Araqchi Urges Broader Iran-Pakistan Cooperation.
https://www.tasnimnews.ir(...)pakistan-cooperation
Alsof met zijn vertrek ineens alles beter wordt. Het hele systeem is daar verrot en heeft weinig beters te bieden. Een andere praatjesmaker aan het roer maakt geen enkel verschil.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog een dikke 2 jaar, tenzij hij eerder het loodje legt.
Precies andersom. In 2028 krijgen we weer iemand die niet met Trump te vergelijken is qua retoriek, en vergeten we alles.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof met zijn vertrek ineens alles beter wordt. Het hele systeem is daar verrot en heeft weinig beters te bieden. Een andere praatjesmaker aan het roer maakt geen enkel verschil.
Ik vermoed dat we ongeveer hetzelfde bedoelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies andersom. In 2028 krijgen we weer iemand die niet met Trump te vergelijken is qua retoriek, en vergeten we alles.
Overigens maakt dit de situatie niet beter. Aangezien bepaalde zaken gewoon hetzelfde blijven. Een Amerika dat focust op China, en Europa achterlaat is de weg die ze zullen blijven inslaan.
Trump smeert dat in elk geval nog in onze gezichten. Wat als er een president komt die ons laat geloven dat dat niet zo is, maar ondertussen hetzelfde doet? ben bang dat Europa weer naief wordt.
Doe mij maar nog een Trumpie.
Naja, omdat je het voornamelijk had over de clowns die Trump kunnen opvolgen. Maar een democraat of 'redelijke' (qua retoriek) republikein zou veel erger zijn voor Europa.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we hetzelfde bedoelen.
2 lange jaren worden dat.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog een dikke 2 jaar, tenzij hij eerder het loodje legt.
Het geld wil Rubio, dus het wordt Rubio. My $.02. En dat lijkt me op dit moment ook veruit de beste kandidaat.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:28 schreef tesssssssss het volgende:
Het kan ook nog J.D. Vance worden.
Waarschijnlijk dachten ze de klus in een weekendje te klaren en speelde de arrogantie van niemand durft ons aan te vallen nog mee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Waarbij nu opeens uit de hoge hoed komt dat Irans aanval op oman niet dit was wat de vs op 1 maart zei"Several structures, including satellite communications equipment, were damaged or destroyed." Maar een bijna complete vernietiging van een heel belangrijke logistieke hub.
Vast wel, maar die blijven liever op de achtergrond lekker popcorn eten.quote:Heeft china niet wat satteliet beelden die dit kunnen laten zien?
ik denk dat Europa altijd slaafs achter de VS zal blijven aanhobbelen, maakt niet uit wie daar aan de macht komt. Plus de AIPAC heeft beide kampen in de pocket, weinig kans dat er iets zal veranderen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:31 schreef theunderdog het volgende:
Daarom 'cope' ik vaak door te zeggen dat de midterms naar de republikeinen gaan. Het is hoop. Want als alles weer naar het 'zogenaamde' redelijke wordt getrokken, dan gaat Europa weer slapen. Let maar op.
Het moet erger. Trump 2.0.
Ooohhhh...quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:44 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
ik denk dat Europa altijd slaafs achter de VS zal blijven aanhobbelen, maakt niet uit wie daar aan de macht komt. Plus de AIPAC heeft beide kampen in de pocket, weinig kans dat er iets zal veranderen.
Probleem is wel een beetje dat de democraten niet echt goeie kandidaten hebben (tenminste nog niet), dus de kans dat het een Trump2.0 wordt is best wel aanwezig, maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof met zijn vertrek ineens alles beter wordt. Het hele systeem is daar verrot en heeft weinig beters te bieden. Een andere praatjesmaker aan het roer maakt geen enkel verschil.
De koers van de VS is duidelijk en Trump en zijn eventuele opvolgers zijn slechts clowns die voor wat vermaak onderweg zorgen.
Het merendeel van de Amerikaanse bevolking wenst geen Europa 2.0 te worden, zo simpel zit het.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probleem is wel een beetje dat de democraten niet echt goeie kandidaten hebben (tenminste nog niet), dus de kans dat het een Trump2.0 wordt is best wel aanwezig, maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken?
Aan iedere democratie zitten haken en ogen maar ons systeem vind ik eigenlijk verrotter, wie je ook kiest, de modderschuit vaart altijd de koers die niemand echt wil.
Misschien moeten we eerlijker en harder zijn: het probleem is niet alleen dat onze politici tekortschieten. Misschien begint het politieke systeem zelf zijn houdbaarheidsdatum te naderen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probleem is wel een beetje dat de democraten niet echt goeie kandidaten hebben (tenminste nog niet), dus de kans dat het een Trump2.0 wordt is best wel aanwezig, maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken?
Aan iedere democratie zitten haken en ogen maar ons systeem vind ik eigenlijk verrotter, wie je ook kiest, de modderschuit vaart altijd de koers die niemand echt wil.
Interessante post. Maar wat voor een alternatief stel je voor?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerlijker en harder zijn: het probleem is niet alleen dat onze politici tekortschieten. Misschien begint het politieke systeem zelf zijn houdbaarheidsdatum te naderen.
Onze democratiën zijn gebouwd voor een wereld waarin veranderingen trager gingen en problemen binnen nationale grenzen konden worden aangepakt. Vandaag de dag vragen klimaat, technologie, vergrijzing, geopolitiek en globale economische concurrentie om lange adem, moeilijke keuzes en een duidelijke koers.
Maar ons systeem beloont vooral wat vóór de volgende verkiezingen zichtbaar resultaat oplevert. Het heeft veel meer moeite met richting geven aan de toekomst.
Dat is geen argument tegen democratie. Integendeel. Het is juist een reden om haar serieus genoeg te nemen om te erkennen dat ze flink moet veranderen en met de tijd mee moet gaan.
Misschien is de ongemakkelijke waarheid dat de democratie van gisteren niet de democratie van morgen zou moeten zijn.
Nogal offtopic helaas en ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Er zijn vele variaties te bedenken en vele manieren om die doelen te bereiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessante post. Maar wat voor een alternatief stel je voor?
Het is nou niet zo dat AIPAC een onbelangerijke rol speelt in de Amerikaanse politiek, dus mag je het best wel benoemen. Snap de sneer niet zo, maargoed...quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ooohhhh...
Jij weer. Met je AIPAC.
Hun rol is lang niet belangrijk genoeg om je obsessie te rechtvaardigen. Vandaar de sneer. Vergeleken de olielobby bestaat AIPAC uit padvinders.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat AIPAC een onbelangerijke rol speelt in de Amerikaanse politiek, dus mag je het best wel benoemen. Snap de sneer niet zo, maargoed...
Noem ik in elke post AIPAC ofzo? Ik er verder niet op in, zo kinderachtig dit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hun rol is lang niet belangrijk genoeg om je obsessie te rechtvaardigen. Vandaar de sneer. Vergeleken de olielobby bestaat AIPAC uit padvinders.
Misschien niet direct (betaald door Trump) maar ik denk dat er onder die mensen die het prachtig vinden vaker wel dan niet een behoorlijke hoeveelheid organisatie zit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nah, dat is een gedachte van comfort. Denk dat je genoeg mensen kan vinden die dit gewoon willen en prachtig vinden.
Zeggen dat ze betaald zijn klinkt alsof ze meteen weg zijn als niet betaald krijgen. Dat vind ik altijd een soort wensdenken. Je kan er beter vanuit gaan dat ze gewoon vierkant achter m staan. Op dit forum heb je er toch ook een paar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |