abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 09:28:22 #51
441859 crew  Lenny77
pi_221539669
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:24 schreef incel het volgende:

[..]
Ik wil zeker zijn dat er inderdaad wederzijdse interesse en aantrekking is op dat moment.

Waarom willen vrouwen per se dat er eerst een grote financiele investering tegenoverstaat voor dat je met z'n 2e intimiteit mag ervaren?
Nee dat zeg ik niet. Integendeel zelfs.
Als ze idd alleen het duurste enz willen en niet willen splitten: red flag.. zou je sowieso niet verder mee moeten gaan.
Maar als zo iemand wat tijd wil om de ander beter te leren kennen, dan valt ze bij jou dus al af na date 2? Ook al split ze de rekening, vind ze gewoon gaan wandelen enz geen probleem?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221539705
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet. Integendeel zelfs.
Als ze idd alleen het duurste enz willen en niet willen splitten: red flag.. zou je sowieso niet verder mee moeten gaan.
Maar als zo iemand wat tijd wil om de ander beter te leren kennen, dan valt ze bij jou dus al af na date 2? Ook al split ze de rekening, vind ze gewoon gaan wandelen enz geen probleem?
Wat tijd nodig hebben om iemand te leren kennen prima. Maar daar hoeft een man niet honderd euro aan financieel risico voor te dragen. Dan moet de vrouw ook ook geen probleem hebben met een paar 'gratis' dates.

Indien ze dat niet wil, en ik heb zulke vrouwen ook meegemaakt, dan is dat een rode vlag.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 09:33:42 #53
441859 crew  Lenny77
pi_221539773
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:29 schreef incel het volgende:

[..]
Wat tijd nodig hebben om iemand te leren kennen prima. Maar daar hoeft een man niet honderd euro aan financieel risico voor te dragen. Dan moet de vrouw ook ook geen probleem hebben met een paar 'gratis' dates.

Indien ze dat niet wil, en ik heb zulke vrouwen ook meegemaakt, dan is dat een rode vlag.
Ja dat zeg ik toch?
pi_221539817
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik toch?
In zo'n geval dan is dat prima hoor ben ik met je eens. Er mogen best een paar dates plaatsvinden als je tijd nodig hebt. Maar ervaring leert dat dit toch vaak kosten met zich meebrengt. Je kan immers moeilijk 5 keer achter elkaar een wandeling maken een een ijsje eten. na een tijdje moet er toch een keer wat meer geld uitgegeven worden vaak in een restaurant etc dus dan zit je eigenlijk al klem want de meeste vrouwen die willen geen 50/50 dus ja. Leuk dan ben je een heleboel tijd en geld kwijt en dan hoor je achteraf "sorry ik voel toch geen klik" niet zo gek dat een man daar geen zin in heeft.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 09:47:42 #55
441859 crew  Lenny77
pi_221540060
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:35 schreef incel het volgende:

[..]
In zo'n geval dan is dat prima hoor ben ik met je eens. Er mogen best een paar dates plaatsvinden als je tijd nodig hebt. Maar ervaring leert dat dit toch vaak kosten met zich meebrengt. Je kan immers moeilijk 5 keer achter elkaar een wandeling maken een een ijsje eten. na een tijdje moet er toch een keer wat meer geld uitgegeven worden vaak in een restaurant etc dus dan zit je eigenlijk al klem want de meeste vrouwen die willen geen 50/50 dus ja. Leuk dan ben je een heleboel tijd en geld kwijt en dan hoor je achteraf "sorry ik voel toch geen klik" niet zo gek dat een man daar geen zin in heeft.
Ik doe altijd 50/50 of zelfs volledig, of om de beurt.

Eigenlijk moet je weg blijven van vrouwen die geen 50/50 willen, of het op zijn minst voorstellen..
Beetje liggen verwachten dat de man alles betaald :') Kom op joh..
pi_221540196
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik doe altijd 50/50 of zelfs volledig, of om de beurt.

Eigenlijk moet je weg blijven van vrouwen die geen 50/50 willen, of het op zijn minst voorstellen..
Beetje liggen verwachten dat de man alles betaald :') Kom op joh..
Ja oke dat kan maar dan moet je wel dat gesprek hebben en dat gesprek hebben is iets dat durven mannen soms al niet eens. Sommige vrouwen met name de klassieke traditionele of niet nederlandse vrouwen die verwachten sowieso dat de man alles betaalt. Dus vandaar. De vrouw moet oppassen dat ze neit alleen maa rgebruikt wordt voor de seks, de man moet oppassen dat hij niet teveel geld uitgeeft voor dat hij zekerweet dat er echte wederzijdse interesse is.
pi_221540227
Als je je dit afvraagt en je tegelijkertijd ook met de vraag zit waarom je nog vrijgezel bent na 42 jaar: verbind deze 2 dingen eens aan elkaar zou ik zeggen :D
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 10:12:46 #58
441859 crew  Lenny77
pi_221540402
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 09:55 schreef incel het volgende:

[..]
Ja oke dat kan maar dan moet je wel dat gesprek hebben en dat gesprek hebben is iets dat durven mannen soms al niet eens. Sommige vrouwen met name de klassieke traditionele of niet nederlandse vrouwen die verwachten sowieso dat de man alles betaalt. Dus vandaar. De vrouw moet oppassen dat ze neit alleen maa rgebruikt wordt voor de seks, de man moet oppassen dat hij niet teveel geld uitgeeft voor dat hij zekerweet dat er echte wederzijdse interesse is.
Ja maar als je op zoek gaat naar een traditionele of buitenlandse vrouw, dan weet je dus op voorhand dat dit de prijs is die je moet betalen. Je verwacht dan waarschijnlijk ook dat zij zich in de rol als traditionele vrouw zal nestelen en je wil dit ook. Anders ging je wel op zoek naar een modern meisje.
Dan kan je niet anders dan het spel meespelen, lijkt mij.

Een tradwife willen maar haar niet als tradwife behandelen werkt nu eenmaal niet.
pi_221540404
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja maar als je op zoek gaat naar een traditionele of buitenlandse vrouw, dan weet je dus op voorhand dat dit de prijs is die je moet betalen. Je verwacht dan waarschijnlijk ook dat zij zich in de rol als traditionele vrouw zal nestelen en je wil dit ook. Anders ging j wel op zoek naar een modern meisje.
Dan kan je niet anders dan het spel meespelen, lijkt mij.

Een tradwife willen maar haar niet als tradwife behandelen werkt nu eenmaal niet.
Daar heb jij een heel goed punt ja. Daar struikel ik zelf af en toe ook over. Maar eerlijk is eerlijk zo werkt het idd wel.
  maandag 10 augustus 2026 @ 11:47:25 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221541377
Meestal ging een startende relatie met dates het bij mij zo ongeveer

Date 1: Ergens wat drinken. Als het niks was dan kon je na 2 drankjes naar huis, was het gezellig dan werd het een late bedoeling met veel drank. En in veel succesvolle gevallen zoenen.

Date 2: Iets leuks doen en uit eten. In het geval er al duidelijk is dat we elkaar interessant vinden. Zeker als er al gezoend was.

Date 3: Bij iemand thuis gaan eten en film kijken (al kwam van dat laatste meestal weinig terecht dan)
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:27:54 #61
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_221548527
Las net dit vermakelijke interview met elite matchmaker Carla en moest toen denken aan dit topic en de ervaringen die werden gedeeld.

Carla is matchmaker voor de elite: ‘Hij reed haar achterna naar een vriendenweekend, toen werd ik kwaad’

quote:
Een man afwijzen omdat hij zijn spaghetti snijdt. Met veel bravoure betalen en vervolgens tóch een tikkie sturen. Elite-matchmaker Carla de Ruijter zag in ruim tien jaar de meest geslaagde singles de vreemdste datingmissers begaan. Samen met cartoonist (en date-ervaringsdeskundige) Jan Horjus verwerkte ze die in een boek vol tips. „Dat je een privéjet hebt en succesvol bent, betekent nog niet dat je ook goed bent in het zoeken naar liefde.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://archive.ph/b7BWC#selection-679.32-679.49

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:35:49 #62
483584 incel
they/them
pi_221548579
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 11:47 schreef Hexagon het volgende:
Meestal ging een startende relatie met dates het bij mij zo ongeveer

Date 1: Ergens wat drinken. Als het niks was dan kon je na 2 drankjes naar huis, was het gezellig dan werd het een late bedoeling met veel drank. En in veel succesvolle gevallen zoenen.

Date 2: Iets leuks doen en uit eten. In het geval er al duidelijk is dat we elkaar interessant vinden. Zeker als er al gezoend was.

Date 3: Bij iemand thuis gaan eten en film kijken (al kwam van dat laatste meestal weinig terecht dan)
Hoezo? Kies je elke keer zulke slechte films uit dan? Hoop dat het erna nog goed gekomen was dan, ik vind een goede smaak qua films en series wel echt belangrijk.

Of dan laat je echt net een fucking goede film zien echt eentje die je altijd al tering vet vond en gaat ze na een halfuurtje op d'r telefoon tiktokken of zo :')
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:38:26 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221548588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:35 schreef incel het volgende:

[..]
Hoezo? Kies je elke keer zulke slechte films uit dan? Hoop dat het erna nog goed gekomen was dan, ik vind een goede smaak qua films en series wel echt belangrijk.

Of dan laat je echt net een fucking goede film zien echt eentje die je altijd al tering vet vond en gaat ze na een halfuurtje op d'r telefoon tiktokken of zo :')
Als je naar elkaar verlangt maakt het niet uit welke film je opzet. Je gaat er je concentratie niet bij houden. :7
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:42:54 #64
483584 incel
they/them
pi_221548613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je naar elkaar verlangt maakt het niet uit welke film je opzet. Je gaat er je concentratie niet bij houden. :7
Voor mij was vroeger altijd de neukfilm Scary Movie 1. Gewoon omdat het een beetje stom en niet grappig was dus het boeide niet als je niet oplette want was gewoon stomme grappige film. Volgens mij was het ook goed omdat vrouwen die film haten dus hadden ze zoiets van ok pak me alles beter dan naar deze ellende kijken of zo iets
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:37:18 #65
448351 VEM2012
pi_221548809
Ik heb geen budget ofzo (of beter, had... inmiddels getrouwd).

Maar goed, vrij simpel: in de meeste gevallen was ik degene die de ander uitnodigde, dus betaalde ik. Op die manier kun je niemand in verlegenheid brengen. Je kan haar overal mee naartoe nemen, zonder overleg over de kosten, enz.

Mocht de ander dan aanbieden mee te betalen dan wees ik dat beleefd af met verwijzing naar bovenstaande. En soms had je iemand die erop stond om mee te betalen en dan prima natuurlijk...

Eerste date meestal gewoon beginnen met een drankje, hoeft niet zoveel te kosten. Als het dan leuk is zie je van daaraf wel hoe het loopt.

Maar goede de vraag is zelfs wat uitgebreider, namelijk een beginnende relatie... Dan kom je dus neem ik aan ook uit bij een weekendje weg. Tsja, ook daarvoor geldt weer: wie neemt daarin het voortouw? Persoonlijk vind ik het fijner om de vrije hand te hebben en het dan te betalen. Niet in het minst omdat ik doorgaans er financieel duidelijk beter voorstond.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:52:48 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_221549417
Met daten heb ik weinig recente ervaring.

maar gewoon tijdens stappen vind ik het altijd wel prettig om gewoon zelf het initiatief te nemen en aan te bieden rondjes te betalen voor vrienden.
ik heb een hekel aan die (imho) typisch nederlandse houding van enkel voor jezelf betalen, of nog erger, minutieus gaan zitten uitrekenen wie wat moet betalen, en dat dan terug gaan vragen.

Natuurlijk kan het voorkomen dat dan bv een persoon in die groep zit die dan de hele tijd zich drukt voor zijn moment en liever anderen laat betalen.... dat is initieel niet zo erg, behalve als het echt gaat opvallen en zelfs dan kan ik er best begrip voor hebben als je weet dat het bv iemand is die het financieel wat krapper heeft.
Als het echt gaat opvallen en die persoon kan dat best betalen, is het wel een grond zo'n persoon toch vaker uit de weg te gaan, en te vermijden dat je voor hem gaat betalen maar het geen retour-gunsten oplevert.

Als ik zou daten, denk ik dat ik dat net zo zou zien als gewoon stappen met vrienden; Ik zou initieel zelf het initiatief nemen dingen te betalen, zonder enige verplichting.
ik heb ook geen probleem als de ander dan liever wil splitten, mits het maar niet op zn nederlands-krenterigs gedaan wordt, gewoon lekker ontspannen erover doen, de ene keer betaald de een en dan de ander (en als er wat verschil tussen zit, is dat geen halszaak ).

Imho is het ook wel iets om te merken of je bij elkaar past.... Ik zou zowel een date die enkel verwacht dat alles voor haar betaald wordt, vermoedelijk niet als een goede match zien... en evenmin iemand die heel penibel gaat doen over wie betaald en helemaal niks wil accepteren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:33:42 #67
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221549641
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:53 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En als het wel werkt is het geweldig. :D
Ik zou nog verder willen gaan; dan is het fantastisch! _O_
pindazakje
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:02:55 #68
70620 Bart2002
pi_221550661
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:51 schreef Groepfunder het volgende:
Leuk idee. En passend bij jou.
Of we dit nou als een compliment moeten beschouwen... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:52:34 #69
435913 Groepfunder
pi_221552082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
Of we dit nou als een compliment moeten beschouwen... :)
Nu ja, zo'n cadeau zegt natuurlijk ook iets over degene die het geeft. Het was dus meer een constatering.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:50:09 #70
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221599326
Ik ben zelf van het splitten, vind ik wel zo eerlijk en geeft geen verwachtingen maar sommige mannen staan erop om te betalen. Vind ik vrij conservatief overkomen maar als ze dat graag willen vind ik dat ook ook ok. Beetje ongemakkelijk want ik betaal liever zelf. Heb ook wel eens gewoon betaald toen duidelijk was dat dat voor mij geen probleem was maar dat voor hem toch een behoorlijk bedrag bleek te zijn, ook geen probleem, was die man niet minder leuk om.
To BG or not to BG!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:40 #71
13309 nostra
ask why
pi_221599488
Het wordt alleen maar duurder, vooral als ze je salarisstrook kent.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:56:58 #72
33189 RM-rf
1/998001
pi_221599644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik ben zelf van het splitten, vind ik wel zo eerlijk en geeft geen verwachtingen maar sommige mannen staan erop om te betalen. Vind ik vrij conservatief overkomen maar als ze dat graag willen vind ik dat ook ook ok. Beetje ongemakkelijk want ik betaal liever zelf. Heb ook wel eens gewoon betaald toen duidelijk was dat dat voor mij geen probleem was maar dat voor hem toch een behoorlijk bedrag bleek te zijn, ook geen probleem, was die man niet minder leuk om.
Eerlijk gezegd krijg ik bij deze uitleg eerder het idee van een conservatieve visie op traditionele rolverdeling tussen mannen en vrouwen op een date.
als vrouw stel je wel voor te splitten (waarom niet aanbieden zelf te betalen?) maar als de man dan doorzet dat hij wil betalen, is dat kennelijk wat gebeurt... man bepaalt kennelijk?

En die ene keer dat de vrouw betaald voor de man, moet ze gelijk benadrukken dat ze dat niet zo erg vond en "hem niet minder leuk vond daardoor" (dat dat specifiek benoemt is, bevestigd eigenlijk vooral dat dat eigenlijk wél normaal een no-no is).

Juist bij het idee dat je als Man een vrouw best kunt aanbieden te betalen voor een date (zeker als je zelf bv het initiatief voor die date genomen hebt en voorgetseld hebt waar je heen wil gaan bv), past evengoed het idee dat een Vrouw dat óók best andersom kan doen...
En het hoeft ook niet enkel als je duidelijke signalen krijgt dat de ander dat _niet_ zou kunnen betalen.

Dat is veel leuker dan alles willen 'splitten' ... het is dan veel meer een 'uitnodiging'.. en minder twee aparte individuelen die toevallig aan elkaars tafel zitten.

ikzelf zou eigenlijk enkel voorstellen een rekening te splitten, als je sowieso al bepaald hebt dat het vermoedelijk geen nut heeft een vervolg-date voor te stellen.

[ Bericht 67% gewijzigd door RM-rf op 18-08-2026 12:22:33 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')