Als vrouw wel ja, als man heb je die luxe om het gewoon maar te laten gebeuren nietquote:Op zondag 9 augustus 2026 09:24 schreef Medusa666 het volgende:
Denk dat al die dingen die je benoemd onbewust gaan.
Potentie als in een relatie, goede vriendschap of beide?quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:51 schreef GerryDV het volgende:
Eerste date maak ik sowieso nooit (bewust) duur. Merk ik potentie dan heb ik er geen moeite mee om te betalen.
Relatie. Goede vriendschap ga ik niet voor op date. Qua goede vriendschap kan iknsowieso niet goed levelen met een vrouw. Dan blijft er op bepaalde momenten toch een seksuele spanning opkomen, zeker als ze aantrekkelijk is. En met vrouwen die ik onaantrekkelijk vind date is niet. Sowieso heb ik nooit vriendschapsmateriaal in een vrouw gevonden die ook met een potje bier een voetbalwedstrijd mee kijkt of waar uberhaupt mijn relaties vrede mee hadden. Zou het zelf ook niet zo hebben om een relatie te beginnen met iemand die mannelijke vrienden heeft in de zin van dat je daar alleen oo bezoek gaat. Voor het overgrote deel zijn dat ongelijkwaardige vriendschappen in de zin van dat 1 van de 2 eigenlijk wel wat meer met de ander zou willen. En ja, ik weet dat ik zometeen reacties ga krijgen van mensen dat dat prima kan en helemaal niet zo hoeft te zijn. Dat mag.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Potentie als in een relatie, goede vriendschap of beide?
Ik zou het zeer beklemmend vinden als een eerste date met bloemen en chocolade afkwam, of een duur etentje. En ik denk dat veel vrouwen zo denken (mss de golddiggers niet). Het zou mij zelfs afschrikken tot het punt dat ik geen tweede date meer zou willen want zo een man gaat waarschijnlijk niet goed om kunnen met een nee.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:08 schreef GerryDV het volgende:
Ik heb wel medelijden met mannen die als een simp op de eerste date al met een bos bloemen of doos chocola aan komen, naar een Michelin restaurant gaan en de vrouw overdreven op een voetstuk plaatsen. Dan ga je nooit doorgronden wat haar intenties zijn en maakt het hele gebeuren direct een stuk oppervlakkig. Elke vrouw vond dat namelijk leuk en je bent langer bezig om te praten over het eten en de cadeau’s en hoe leuk dat wel van iet is dan elkaar echt te leren kennen. En volgens mij loop je dan ook een veel grotere kans om daarna te eindigen met een lege portemonnee en dat het echt wel gezellig was maar het toch geen match is (omdat ze geen enkele moeite heeft moeten doen om je zo ver te krijgen, vrouwen willen soms ook wel een beetje hard-to-get in een man).
Enquote:Op zondag 9 augustus 2026 14:56 schreef GerryDV het volgende:
Mocht de dame in kwestie enige indruk wekken dat ze een golddigger is of verwend dan is dat voor mij juist een reden om het simpel en goedkoop temhouden, om te zien of het haar dan ook daadwerkelijk daar om te doen is. Lijkt ze zelf wat minder materialistisch of bezig met geld dan wil ik de volgende date gerust wat duurders doen.
Eerlijk en uitgebreid antwoord. Dank.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Relatie. Goede vriendschap ga ik niet voor op date. Qua goede vriendschap kan iknsowieso niet goed levelen met een vrouw. Dan blijft er op bepaalde momenten toch een seksuele spanning opkomen, zeker als ze aantrekkelijk is. En met vrouwen die ik onaantrekkelijk vind date is niet. Sowieso heb ik nooit vriendschapsmateriaal in een vrouw gevonden die ook met een potje bier een voetbalwedstrijd mee kijkt of waar uberhaupt mijn relaties vrede mee hadden. Zou het zelf ook niet zo hebben om een relatie te beginnen met iemand die mannelijke vrienden heeft in de zin van dat je daar alleen oo bezoek gaat. Voor het overgrote deel zijn dat ongelijkwaardige vriendschappen in de zin van dat 1 van de 2 eigenlijk wel wat meer met de ander zou willen. En ja, ik weet dat ik zometeen reacties ga krijgen van mensen dat dat prima kan en helemaal niet zo hoeft te zijn. Dat mag.
Chocolade en bloemen is meer iets voor in een relatie ook. Verjaardagen enzo, valentijnsdag b.v. als de ander daar iets mee heeft.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou het zeer beklemmend vinden als een eerste date met bloemen en chocolade afkwam, of een duur etentje. En ik denk dat veel vrouwen zo denken (mss de golddiggers niet). Het zou mij zelfs afschrikken tot het punt dat ik geen tweede date meer zou willen want zo een man gaat waarschijnlijk niet goed om kunnen met een nee.
Ik denk dat het heel normaal is om gewoon een drankje te doen en geen extratjes erbij. En te splitten natuurlijk.
Dat is ook de meest gemaakte fout bij daten; jezelf leuker, knapper, interessanter of rijker voordoen dan je bent. Beter doe je juist voor een eerste date niet te bijzonder of jezelf helemaal perfect kleden, naar de kapper gaan etc. Dant komt niemand bedrogen uit.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Chocolade en bloemen is meer iets voor in een relatie ook. Verjaardagen enzo, valentijnsdag b.v. als de ander daar iets mee heeft.
Een duur restaurant doet men vaak alleen als de betaler zoveel verdient dat zelfs een duur restaurant goedkoop voor hem of haar is. Voor iemand met een modaal inkomen is het het spreekwoordelijke hoog van de toren blazen. Daarna kan alleen deceptie volgen.
Maar goed, dingen die "indruk" moeten geven ipv dat het juist vrijblijvend is zijn al niet voorbestemd voor een normaal contact.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |