Ik ben bang dat ik met een elektrische fiets omkukel als ik opstap of afstap waardoor de accu stuk gaat.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heel af en toe gedaan, vriendin heeft er soms één mee van haar werk als leenfiets. Het fietst heerlijk, ik zit er over te denken om er voor de zomers één te nemen, maar vooralsnog blijft het gewoon bij een normale
In welk opzicht zou dat anders zijn dan een gewone fiets? De bewegingen zijn exact hetzelfde, doorgaans zelfs met betere balans, tenzij je om redenen echt een bijzondere fiets hebt nu (dat kan, uiteraard).quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik met een elektrische fiets omkukel als ik opstap of afstap waardoor de accu stuk gaat.
Ik heb wat moeite met mijn balans. Verder heb gewone normale fiets. Ik heb voor mijn gevoel dat die accu's zwaar zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In welk opzicht zou dat anders zijn dan een gewone fiets? De bewegingen zijn exact hetzelfde, doorgaans zelfs met betere balans, tenzij je om redenen echt een bijzondere fiets hebt nu (dat kan, uiteraard).
Je hebt elektrische fietsen met de accu onder de bagagedrager en met de accu in het frame. Die eerste categorie is mogelijk wat lastiger als balans niet je sterke punt is, maar die tweede categorie is juist stabieler dan een normale fiets, omdat ze wat zwaar zijn en de "center of gravity" laag bij de grond zit.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite met mijn balans. Verder heb gewone normale fiets. Ik heb voor mijn gevoel dat die accu's zwaar zijn.
4 jaar geleden ene nieuwe fiets gekocht. Dus ik hoef op dit moment niet perse een nieuwe. Het iets wat in het achterhoofd kan houden als eventueel elektrische fiets wil. Dan moet ik ook leren remmen met handremmen ipv terugtraprem.quote:Op zondag 16 augustus 2026 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt elektrische fietsen met de accu onder de bagagedrager en met de accu in het frame. Die eerste categorie is mogelijk wat lastiger als balans niet je sterke punt is, maar die tweede categorie is juist stabieler dan een normale fiets, omdat ze wat zwaar zijn en de "center of gravity" laag bij de grond zit.
Vriendin, die op haar werk vaak mensen helpt die wat meer specifieke eisen en benodigdheden hebben voor een fiets, noemde de Gazelle Grenoble als optie voor als balans wat lastiger is.
Puur ter info verder, misschien wil je helemaal geen nieuwe fiets, maar ik vroeg dat over die balans aan haar en toen ging ze los met nuttige informatie dus ik denk, ik post het even
Uiteraardquote:Op zondag 16 augustus 2026 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Heywoodu heb je zin in volgende week met F1 op Zandvoort?
Ik denk niet dat er snel een tweede keer komtquote:Op zondag 16 augustus 2026 08:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoe vond je het?
[..]
En beviel het? Ik heb sinds een paar jaar een elektrische fiets, ik wil echt nooit meer anders
Ik fietste echt nooit op mijn normale fiets en nu regelmatig op de ebike, voor mij is iedere km winstquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:47 schreef H_T het volgende:
Ik heb nog een normale fiets. Werk heeft wel een leaseprogramma voor e-bikes, maar ik hou het bewust nog bij een normale met het idee dat ik dan meer een workout krijg dan wanneer ik het overlaat aan een elektromotor
Ik mag niet op het terrein van werk parkeren (beperkte plek en ik woon relatief dichtbij), dus ga ik meestal met de fiets. Daar was ik snel genoeg aan gewend om het vol te houden, ook al is er ruimte voor verbetering. Dus dan maar volhoudenquote:Op zondag 16 augustus 2026 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik fietste echt nooit op mijn normale fiets en nu regelmatig op de ebike, voor mij is iedere km winst![]()
10 minuten gezwommen over 250 meter. Ik zie ruimte voor verbetering![]()
In totaal 750 meter gezwommen.Op zich hield ik het wel langer vol maar mijn schouder begon op te spelen. Nu lekker opdrogen in het zonnetje
![]()
Dank je lieverdquote:
Het is dat nattepoezel ermee kwam.quote:
Ohwquote:Op zondag 16 augustus 2026 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is dat nattepoezel ermee kwam.
Thanksquote:
Idem.quote:Op zondag 16 augustus 2026 10:47 schreef H_T het volgende:
Ik heb nog een normale fiets. Werk heeft wel een leaseprogramma voor e-bikes, maar ik hou het bewust nog bij een normale met het idee dat ik dan meer een workout krijg dan wanneer ik het overlaat aan een elektromotor
quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef zorro28 het volgende:
Gefeliciteerd @:TheStigsDutchCousin![]()
![]()
Augustus is de beste maand, duidelijk
Thanksquote:
Zo slecht is dat toch niet voor een recreatieve zwemmer?quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik fietste echt nooit op mijn normale fiets en nu regelmatig op de ebike, voor mij is iedere km winst![]()
10 minuten gezwommen over 250 meter. Ik zie ruimte voor verbetering![]()
In totaal 750 meter gezwommen.Op zich hield ik het wel langer vol maar mijn schouder begon op te spelen. Nu lekker opdrogen in het zonnetje
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |