abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:12:02 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221627015
Aanwezigheid brandblusser?
pi_221627019
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Aanwezigheid brandblusser?
Goede tip maar weet zo 123 niet of dat een verplichting is voor de woningbouw.
pi_221627029
Child ivm je onveilig gevoel zet s avonds of s nachts wat glazen flessen ofzo iig dingen die lawaai maken voor de voordeur of hang er een ouderwetse bel of zo n windklingel ding ofzo aan.

Edit aanvulling. Ik keek even op Bol punt com zocht naar deuralarm. onder de 2 tientjes staan er al paar op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iceage op 22-08-2026 11:46:00 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:50:34 #279
441859 crew  Lenny77
pi_221627309
Maar meisje toch... Wat een gezeik..

Een nieuw huis, ook al is het tijdelijk, is niet prettig in het begin. Geluiden die je niet kent, onbekende geuren, andere spullen. Dat geeft onrust.
Daarbovenop krijg je dus ook nog stroom schokken :|W
Zal zeker niet helpen met de onrust.
Goed dat straks de stroomman komt, dat gaat weer iets van stress wegnemen.

Voor de nachten kan je misschien iets van rustige muziek opzetten of iets vanuit de white noise geluiden. Met het lichtje van de gang aan en dan het geluid kan je de rest wat blokkeren. Wat ook kan: je nestelen op de zetel met een dekentje en iets saai kijken op tv. Tell sell of zo, dat is zo repetitief dat je vanzelf wel in slaap valt :P

Qua eten zou je even gek kunnen doen en een pizza ofzo laten leveren. Vetjes, warmte en zoutjes geven wel eens troost :@

Voor de rest ben je alles aan het doen wat je kan doen. Je hebt iedereen geactiveerd die geactiveerd moest worden. En de psych kan er maandag mee aan de slag. Goed dat je de crisisdienst hebt gebeld, zeker opnieuw doen als het nodig is!

En voor de rest even alles los laten. Jij en dit huisje moeten het even met elkaar doen nu. Jullie hebben beiden rafelrandjes en jij bent het huisje nu aan het helpen met zijn rafelrandjes. Wie weet wat het huisje voor jou gaat doen O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221627376
@Lenny77 wat een top reactie net van je. Ik ervaar je als een bijzonder fijn sympathiek sociaal mens.
Zo steek die veren maar in een mooi vaasje met wat bloemen :)
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:22:27 #281
441859 crew  Lenny77
pi_221627634
Ik wou dat ik een wereld voor je kon maken. In mijn fantasie zou dit op dit moment mijn wereld voor jou zijn:

pi_221627749
Ik ga proberen op alles te reageren. Het spijt me als ik iets vergeet. Ik ben echt even van het padje af. Niet in de zin van emoties (naja dat ook), maar echt een in de war merk ik.

De wereld van Lenny, als dat uit mijn scherm kon komen dan zou ik heel blij zijn. Idd, knusheid, veiligheid, hobbyheid. Even niks. En dan haken en daarna met mijn empowering playlist onder een dekentje wegkruipen.
Misschien zo even dutten als dat lukt

Op zich Ice, kan ik de deur beveiligen. Echter heb ik vaak in mijn leven toegegeven aan irrationele angsten en die worden groter en groter dan. Wat aandacht krijgt groeit. Afgelopen nacht beter geslapen dan de nacht ervoor. Die trent gaan we doorzetten :) komt wel. En er ligt een groot mes onder mijn kussen

Ik weet niet hoe het hier met melders zit. Er is geen brandblusser. Ik ga er vanuit dat het oké is.

Slapen komt wel weer. Alleen de emoties zitten hoog, dan ben ik ook banger. Gewoon lezen tot het niet meer tot me doordringt en dan maar liggen. Het stomme is dat het boven zo gehorig is (beneden niet) dat ik het hoor als de buren een piepende/krakende deur dichtdoen. Inmiddels snap ik dat het de buren zijn. Alleen alsnog.

De meneer van de keuken was geen fijne man. Hij behandelde mij als een dom vrouwtje "ach het is vast de waterkoker, maar maandag laat ik een collega je geruststellen". Toen ik zei dat hij maar de andere apparaten moest testen wilde hij dat niet, omdat hij (terecht) bang was voor schokken. Toen ik zei dat de waterkoker het enige was dat wel functioneerde was er geen respons, maar mocht ik dit weekend wel water koken _O-

Ik ben een beetje geïrriteerd door die man. "Koken is ook typisch iets waar vrouwen een spoedmelding van maken". Dus vanavond maar een maaltijdsalade maken oid. Boodschappen voor gehaald. Was alleen zo warrig dat ik met een OV-chipkaart probeerde te betalen en helemaal gefrustreerd raakte.

Dit is niet mijn week.

Jullie zijn allemaal geweldig lief. Het spijt me echt als ik ergens niet op gereageerd heb. Dat hoofd van mij...

Nu mentaal in het plaatje van Lenny duiken
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:41:16 #283
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221627801
CotS misschien lees ik niet goed, maar heeft die kerel de electriciteit nou in orde gemaakt? Dat je geen schokken meer krijgt en dat alles werkt? Godnondeju??
pi_221627807
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
CotS misschien lees ik niet goed, maar heeft die kerel de electriciteit nou in orde gemaakt? Dat je geen schokken meer krijgt en dat alles werkt? Godnondeju??
Nee, stuk,maandag pas komt er een ander mannetje naar kijken. Zijn vrije dag verpesten voor een spoedmelding... typisch vrouwen die niet-koken als spoed zien
pi_221627822
Over die keukenmeneer. Belachelijk.

Weer bellen en eisen dat er een vakkundige electricien komt. gedonder met stroom (Helemaal in omgeving met water is levensgevaarlijk!!!)
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:47:59 #286
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221627841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, stuk,maandag pas komt er een ander mannetje naar kijken. Zijn vrije dag verpesten voor een spoedmelding... typisch vrouwen die niet-koken als spoed zien
Ik heb hier geen woorden voor. Je zou opnieuw moeten bellen met die woningbouwkutten, dit vertellen en melden als er niet deze middag iemand de electriciteit komt repareren dat hier een mooi verhaal in zit voor de plaatselijke krant!!!!! Stelletje wegwerphandschoenen zijn het!!!!!!!!! Godnondeju!!!!!!!
pi_221627869
Als je zelf niet de moed hebt om weer te bellen dan vragen of de crisisdienst of iemand anders voor je wil bellen.
Dit kan zo echt niet !

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 22-08-2026 13:00:24 ]
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:05:47 #288
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221627934
CotS, zeg eens hoe het gaat als je wilt.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:37:51 #289
441859 crew  Lenny77
pi_221628104
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:')
Simpel mannetje is het ook.
Owee als zijn vrouw het eten niet klaar heeft staan om 18u.. dan is het ineens geen vrouwengezeurtje meer :')
pi_221628191
Ja
Ga me er dit weekend niet meer druk om maken
Het is wat het is

Net even gelegen op de bank onder een dekentje

Zo maar thee en haken.
pi_221628322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja
Ga me er dit weekend niet meer druk om maken
Het is wat het is

Net even gelegen op de bank onder een dekentje

Zo maar thee en haken.
Snap ik maar nogmaals hou er rekening mee dat combi stroom en water levens gevaarlijk is !
Als de waterkoker goed en probleemloos werkt misschien verstandig om die ipv in de keuken ergens anders neer te zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 22-08-2026 14:13:24 ]
pi_221628577
En bestel vanavond en morgen warm eten bij de chinees of pizzeria of thuisbezorgd en verhaal de kosten daarvan op de woningbouw.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:20:56 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221628687
Je niet druk maken is inderdaad heel goed. Wees een beetje voorzichtig met wat niet veilig aanvoelt. En bestel wat te eten of eet iets kant-en-klaars. Zo kom je dit weekend wel door en dan komt er maandag vast een mannetje die zorgt dat alles weer veilig is.

Misschien een gekke vraag, maar waar krijg je die schokken van? Kan het statische elektriciteit zijn?
pi_221628894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:20 schreef qltel het volgende:
Je niet druk maken is inderdaad heel goed. Wees een beetje voorzichtig met wat niet veilig aanvoelt. En bestel wat te eten of eet iets kant-en-klaars. Zo kom je dit weekend wel door en dan komt er maandag vast een mannetje die zorgt dat alles weer veilig is.

Misschien een gekke vraag, maar waar krijg je die schokken van? Kan het statische elektriciteit zijn?
Dat vroeg ik eerder ook al maar zulke optaters als ze omschreef plus het feit dat de man die voor de verwarming is geweest ze ook kreeg lijkt me dat van niet. Ook daarom is een goedwerkende aardlekschakelaar zo enorm belangrijk
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:39:36 #295
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221629066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:31 schreef Iceage het volgende:

[..]
Dat vroeg ik eerder ook al maar zulke optaters als ze omschreef plus het feit dat de man die voor de verwarming is geweest ze ook kreeg lijkt me dat van niet. Ook daarom is een goedwerkende aardlekschakelaar zo enorm belangrijk
Ah, okee, dat had ik even gemist. Dan wachten tot maandag. Dat is ook wel te doen..

En inderdaad, een aardlekschakelaar red levens. Zo'n ding is echt belangrijk.
pi_221629082
Vrienden van mij hadden per ongeluk een stalen of ijzeren bed met een poot op een snoer gezet en kregen optater. Poef aardlek om, gelukkig maar anders hadden ze het niet kunnen na vertellen. Ook gelezen dat mensen die niet zonder hun smartphone kunnen ding aan de oplader doen en er mee in bad gaan zitten wat dan einde oefening is.

Ik heb een vrij grote vijver maar als ik de pompen nakijk of schoonmaak haal ik altijd maar dan ook altijd eerst de stroom er af.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 22-08-2026 14:46:32 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:47:36 #297
441859 crew  Lenny77
pi_221629133
Ik weet zeker dat CotS wel voorzichtig gaat zijn O+

Jammer dat ze niet vandaag komen, maar ok, het is wat het is.
Loslaten.

Dan maar indoor kamperen dit weekend :Y
pi_221629144
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:47 schreef Lenny77 het volgende:
Ik weet zeker dat CotS wel voorzichtig gaat zijn O+

Jammer dat ze niet vandaag komen, maar ok, het is wat het is.
Loslaten.

Dan maar indoor kamperen dit weekend :Y
Ze zijn wel geweest verwarmings man kreeg ook schokken maar keuken meneer wilde niks doen.(absurd)
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:50:18 #299
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221629152
CotS, voordeeltje: je wekker gaat niet af. Daar zou ik zelf heel blij van worden.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:53:41 #300
441859 crew  Lenny77
pi_221629170
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ze zijn wel geweest verwarmings man kreeg ook schokken maar keuken meneer wilde niks doen.(absurd)
Ik weet het. Maar het is nu wat het is.

Loslaten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')