Ik ga er volgende week wel eens naar kijken maar m.i. heb je gewoon recht op dubbele rente over de maanden waar achterstand was. Aflossingsboete gaat m.i. dan wel weer erg (te?) ver.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
en je wilt ook nog 6 maanden voor voortijdige aflossing ?
In de termijn van 1/7/26 zitten ook nog administratiekosten voor 2026/2027.
Dus ben ook benieuwd.
update
Bijschrijving komt net binnen.
Er is uitgekeerd: de hoofdsom + 9,23 maanden rente.Vanaf 1/12/25 - 7/8/26.
Geen dubbele rente, geen aflossingsboete en geen administratiekosten.
Bij SIG is normaal dubbele rente voor te late aflossing.Geen te late rentebetaling. Althans heb ik nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:49 schreef Horsemen het volgende:
Ik ga er volgende week wel eens naar kijken maar m.i. heb je gewoon recht op dubbele rente over de maanden waar achterstand was. Aflossingsboete gaat m.i. dan wel weer erg (te?) ver.
De vraag is even of de woning op eigen grond of op huurgrond staat. In pitch zie ik hier geen antwoord op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 1e hypotheek op een recreatiewoning.
JansVlees
¤ 100.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/jansvlees/
Nog niet in detail bekeken maar in eerste instantie wel een interessante om mee te nemen.
Dat zal afhankelijk van project zijn, dit was een project (M Janssenstraat) waar een "gewone" rente achterstand was en nog niet had moeten aflossen (anders dan door opeisen van lening door sig wegens opgelopen achterstand). Zo'n geval gaat zover ik weet niet automatisch naar dubbele rente, hoe het met boeterente wegens gedwongen vervroegde aflossing zit weet ik eigenlijk niet. De bedragen geven me de indruk dat er hier tot aflosdatum de achterstalligen "normale" rente is berekend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is mooi. Nu nog even kijken of ze het goed afwikkelen mbt dubbele rente ivm de achterstand.
Ik zie wel een boeterente bij te late maandbetaling. Geen 100%, maar ik neem aan 1%punt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:55 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Bij SIG is normaal dubbele rente voor te late aflossing.Geen te late rentebetaling. Althans heb ik nog niet meegemaakt.
Aflossingsboete staat gewoon in de voorwaarden.
Maar ben in ieder geval tevreden met de afloop. Was een groot project.
quote:De boeterente is gelijk aan het percentage van de contractuele rente vermeerderd met 1% met een maximum van het samengestelde bedrag tot het door de wetgever te stellen percentage
Op funda staan 3 recreatiewoningen op dit park te koop. Dit staan allen op eigen grond. Hoeft uiteraard niet te betekenen voor deze woning.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De vraag is even of de woning op eigen grond of op huurgrond staat. In pitch zie ik hier geen antwoord op.
Verder inderdaad een project waar ik als er een linkje is wel aan mee wil doen.
Ondernemer heeft aangegeven dat de bungalow op eigen grond staatquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De vraag is even of de woning op eigen grond of op huurgrond staat. In pitch zie ik hier geen antwoord op.
Verder inderdaad een project waar ik als er een linkje is wel aan mee wil doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bepaling lees ik anders namelijk dat de boeterente de reguliere rente +1% is. Als de rente 6% is, is de boeterente 7% op jaarbasis. En aangezien de boeterente normaliter boven op de reguliere rente komt zou de totale rente in dit voorbeeld 13% worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zie wel een boeterente bij te late maandbetaling. Geen 100%, maar ik neem aan 1%punt.
[..]
Boeterente vervangt volgens de algemene voorwaarden van SiG de reguliere rente tijdens de boeteperiode toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Deze bepaling lees ik anders namelijk dat de boeterente de reguliere rente +1% is. Als de rente 6% is, is de boeterente 7% op jaarbasis. En aangezien de boeterente normaliter boven op de reguliere rente komt zou de totale rente in dit voorbeeld 13% worden.
Aangezien de maximale wettelijke rente 12% is, wordt het dan daar op gesteld.
Ik dacht dat het (zakelijk) of boeterente of wettelijke rente is maar dat boeterente wel bovenop de reguliere rente komt. Tot het wettelijk maximum.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 20:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Boeterente vervangt de reguliere rente tijdens de boeteperiode toch?
Dan is het toch reguliere rente + 1%?
Zandlevenstraat zal heel anders zijn. Dit project had in oktober 2025 afgelost moeten zijn, maar zal nu pas aflossen. Of hier de 100% extra rente van toepassing is, moet ik nog maar zien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:33 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat zal afhankelijk van project zijn, dit was een project (M Janssenstraat) waar een "gewone" rente achterstand was en nog niet had moeten aflossen (anders dan door opeisen van lening door sig wegens opgelopen achterstand). Zo'n geval gaat zover ik weet niet automatisch naar dubbele rente, hoe het met boeterente wegens gedwongen vervroegde aflossing zit weet ik eigenlijk niet. De bedragen geven me de indruk dat er hier tot aflosdatum de achterstalligen "normale" rente is berekend.
Dat lijkt me ook 1% extra.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 20:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Boeterente vervangt volgens de algemene voorwaarden van SiG de reguliere rente tijdens de boeteperiode toch?
Dan is het toch reguliere rente + 1%? Dus slechts verhoging van reguliere rente en niet dubbelop?
Dat bedrijf is uit 10-05-2003.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 20:44 schreef Fredericm het volgende:
Voor het half procentje heb ik veel meer vertrouwen in jansvlees dan bnc camera.
Papa en opa zullen onze jonge ondernemer, die enthousiast op de app reageert, niet laten stikken.
Mijn basisinleg van bnc komt 21:00 beschikbaar voor de liefhebbers.
Ik zit nu op 1x maar neig ook naar ophogen naar 2x. Kan niet misgaan zou je zeggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 01:36 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Dat bedrijf is uit 10-05-2003.
Is het nu het bedrijf van deze leningnemer, waarvan jij zegt dat hij jong is (toch zeker 40, als hij rond zijn 18e dit bedrijf begon). Of het bedrijf van pa en ma?
Ik neig naar meenemen voor 2x mijn basisinleg.
Ik ga er vanuit dat je nog jong bent als je grootouders nog leven. Niet gevraagd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 01:36 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Dat bedrijf is uit 10-05-2003.
Is het nu het bedrijf van deze leningnemer, waarvan jij zegt dat hij jong is (toch zeker 40, als hij rond zijn 18e dit bedrijf begon). Of het bedrijf van pa en ma?
Ik neig naar meenemen voor 2x mijn basisinleg.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:12 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
zelfde partij:Een verhelderend artikel! Hartelijk dan, Bobby!.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coach Niels Kampsc**r heeft er kennelijk een patent op om met dergelijke figuren in aanraking te komen. Na Nick H*nnen en Rafael V**rtman nu wéér zo'n gast die veel hoger wil springen dan zijn polsstok lang is...
Ik had verwacht dat Collin inmiddels zelf ook wel wat kritischer zou zijn geworden op de projecten die deze ZZP'er aandraagt. Dat valt mij tegen van ze.
Boequote:Op zondag 9 augustus 2026 09:17 schreef obligataire het volgende:
De rente zal wel weer het nodige box3 gerelateerde boegeroep oproepen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |