abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221524156
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het is het totaalplaatje. Als je zo oud bent als ik en alles hebt gezien van de opkomst van DMA, de sfeer die er toen heerste blijkens uit de documentaire, de domme humor rondom schapen en de groei van een matig spel als GTA naar steeds mooiere games in het 3D era tot GTAV.

Ik snap dat tieners games anders bekijken maar de oude franchises zijn ontstaan vanuit passie projecten. Nerds die geloofden dat games de toekomst waren omdat het gewoon super vet was om te gamen. Tuurlijk wilden ze er geld mee verdienen maar primair was trots zijn op het eigen product en zelf iets maken wat ze zelf heel vet vonden het belangrijkste.

Kijk hoe de huidige gameindustrie hiermee in schril contrast staat. Bedrijven die alle metrics, algoritmes en wat al niet meer toepassen om een zo karig mogelijke experience te bieden, net genoeg zodat iedereen het koopt en geïnteresseerd te houden om ook die DLC’s en cosmetics te kopen. Zoveel mogelijk van jouw geld moet verdwijnen in hun zakken. En als het niet jouw geld is dan is het het geld van whales.

De focus van passie naar geld is gewoon in elke industrie een enorm ranzige gewaarwording en Rockstar is hierin niet anders. GTA:O is de doodsteek van singleplayer gebleken zoals ik het graag had willen zien. Uitgebreid, alles unlockable en het vooruitzicht op (betaalbare) DLC’s zoals TBOGT bijv.

TL;DR old men yelling at skies.
Denken dat het vroeger niet om geld ging, hoe naïef kan je zijn.

Zoals je zegt, tijden veranderen, tieners veranderen. Om dan relevant te bliiven moet je mee bewegen, anders ga je op de fles.
pi_221524243
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:23 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Denken dat het vroeger niet om geld ging, hoe naïef kan je zijn.

Zoals je zegt, tijden veranderen, tieners veranderen. Om dan relevant te bliiven moet je mee bewegen, anders ga je op de fles.
Lees je deze zin nog maar eens: “ Tuurlijk wilden ze er geld mee verdienen maar primair was trots zijn op het eigen product en zelf iets maken wat ze zelf heel vet vonden het belangrijkste.”

[ Bericht 3% gewijzigd door 2dope op 08-08-2026 12:43:34 ]
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_221524897
Andere voor zwakzinnig uitmaken, stoer mannetje ben je hoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
primair was trots zijn op het eigen product en zelf iets maken wat ze zelf heel vet vonden het belangrijkste.”
Nogmaals, hoe naïef kan je zijn.
pi_221524905
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]
De wereld zou een stuk leuker zijn zonder al die nietszeggende meninkjes van allerlei mensen.
Je beseft je dat je op een forum zit...?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:30:50 #80
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_221524933
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:24 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Je beseft je dat je op een forum zit...?
Ja, vol met wel wat zeggende meninkjes. Behalve die van jou dan.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:37:47 #81
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221525269
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat doe je idd weer eens. Net zo als altijd.

Heb jij ooit in je leven wel eens een discussie gehad zonder dat je zo debiel reageert als iemand een andere mening heeft?
Je zou maar inhoudelijke reageren _O-

Jij bent aan het voetstampen hier, boehoe een trailer die ik pas zes uur later kan zien
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:38:56 #82
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221525279
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het is het totaalplaatje. Als je zo oud bent als ik en alles hebt gezien van de opkomst van DMA, de sfeer die er toen heerste blijkens uit de documentaire, de domme humor rondom schapen en de groei van een matig spel als GTA naar steeds mooiere games in het 3D era tot GTAV.

Ik snap dat tieners games anders bekijken maar de oude franchises zijn ontstaan vanuit passie projecten. Nerds die geloofden dat games de toekomst waren omdat het gewoon super vet was om te gamen. Tuurlijk wilden ze er geld mee verdienen maar primair was trots zijn op het eigen product en zelf iets maken wat ze zelf heel vet vonden het belangrijkste.

Kijk hoe de huidige gameindustrie hiermee in schril contrast staat. Bedrijven die alle metrics, algoritmes en wat al niet meer toepassen om een zo karig mogelijke experience te bieden, net genoeg zodat iedereen het koopt en geïnteresseerd te houden om ook die DLC’s en cosmetics te kopen. Zoveel mogelijk van jouw geld moet verdwijnen in hun zakken. En als het niet jouw geld is dan is het het geld van whales.

De focus van passie naar geld is gewoon in elke industrie een enorm ranzige gewaarwording en Rockstar is hierin niet anders. GTA:O is de doodsteek van singleplayer gebleken zoals ik het graag had willen zien. Uitgebreid, alles unlockable en het vooruitzicht op (betaalbare) DLC’s zoals TBOGT bijv.

TL;DR old men yelling at skies.
Die arcade machines in de 80s waren er puur voor ons speelplezier idd, zeker niet voor geld

Gta VI zal overcompleet zijn, en een volledige ervaring bieden voor 80¤.

GTA:O is helemaal niet de doodsteek voor Singleplayer, anders hadden we RDR2 en GTAVI toch niet gekregen?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:42:47 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221525296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Verlof aan vragen om een spelletje te spelen... dat is sneu.
Want? Andere mensen nemen ook vrij voor hun hobbies toch? Altijd zo kinderachtig om dat dan sneu te vinden
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:46:05 #84
375570 crew  Cyan9
pi_221525308
GTA VI is bij release nog niet overcompleet, we moeten nog 20 jaar wachten op de PC versie. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:20:49 #85
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221525424
Denk dat in gewoon net als bij elden ring niks ga bekijken op youtube rond de release en lekker rustig aan ga spelen een paar weken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221525593
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Je zou maar inhoudelijke reageren _O-

Jij bent aan het voetstampen hier, boehoe een trailer die ik pas zes uur later kan zien
ja man. Ben echt heel boos! En aan het voetstampen! Omdat ik zeg waarom ik het niet zo top idee vind :') Echt gooi je zelf weg
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:10:24 #87
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221525988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ja man. Ben echt heel boos! En aan het voetstampen! Omdat ik zeg waarom ik het niet zo top idee vind :') Echt gooi je zelf weg
Nogmaals, je stelt je echt enorm aan

Geen enkel persoon die geïnteresseerd is in GTA VI heeft hier ook maar enigszins 'last' van

Bekijk deze YouTube-video

Zelfs Jason Schreier zegt dat je niet moet aanstellen :D (timestamped)

[ Bericht 6% gewijzigd door MMaRsu op 08-08-2026 15:49:41 ]
pi_221530877
1 minuut na de release op Netflix is hij gewoon te bewonderen op Reddit via een mirror. :')

We weten toch wel hoe het internet werkt jongens? _O-
De enige echte.
pi_221530998
En anders kijk je m lekker de volgende ochtend. Niet zo moeilijk doen allemaal :P
pi_221532482
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

GTA:O is helemaal niet de doodsteek voor Singleplayer, anders hadden we RDR2 en GTAVI toch niet gekregen?
Dit is wel een hele onnozele take. Jij denkt serieus dat als GTA Online niet bestond, we tussen 2013 en 2026 alleen RDR2 gekregen hadden?

In de dertien jaar voordat GTA Online bestond kregen we GTA 3, Vice City, San Andreas, 4 + single player dlc, 5, Chinatown Wars, Liberty City Stories en Vice City Stories. Om nog maar te zwijgen over de overige output: Midnight Club, Bully, RDR, LA Noire, Manhunt etc.

Rockstar doet aantoonbaar bijna niets meer sinds GTA Online. Het slaat nergens op om dit te ontkennen. Net zo'n onnozele take als stug blijven volhouden dat de aarde plat is.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-08-2026 13:04:58 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:38:28 #91
269692 Divje
brr brr patapim
pi_221532644
Oh jee
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_221532930
Ben blij als de game uit is. Eindelijk klaar met dat gezeik.
pi_221533235
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:47 schreef Drankster het volgende:
Ben blij als de game uit is. Eindelijk klaar met dat gezeik.
Of niet constant alles wat rond GTA opzoeken.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_221533917
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 12:10 schreef -CRASH- het volgende:

[..]
Of niet constant alles wat rond GTA opzoeken.
Ik ben een gamer. Al mijn algoritmes gaan nu helemaal los op GTA VI. Zelfs als ik het niet op zoek kom je het nog tegen. :P
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:01:14 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221533937
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Dit is wel een hele onnozele take. Jij denkt serieus dat als GTA Online niet bestond, we tussen 2013 en 2026 alleen RDR2 gekregen hadden?
Daar valt over te discussiëren maar ik neem liever het woord van Dan Houser daarover.

Daarnaast duren de games van Rockstar gewoon 6/7 jaar om te maken, dus grote kans van wel. Dan hadden we GTA VI misschien iets eerder gekregen.

Maar boeiend, ik vind het helemaal niet erg. Kwaliteit > kwantiteit.
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:10:45 #96
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221534002
Lokale. Het maken voor een game op een ps2 is toch heel makkelijker dan voor een current gen game. Ik ga er ook niet over in discussie. Gebruik je hersenen.

Ze gaan geen midnight club maken. Ze maken geen half half games meer. Het is GTA en RDR. Het kost miljarden om een spel van R* kwaliteit te maken en dat gaan ze niet doen voor racing games.
pi_221534056
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Daar valt over te discussiëren maar ik neem liever het woord van Dan Houser daarover.

Daarnaast duren de games van Rockstar gewoon 6/7 jaar om te maken, dus grote kans van wel. Dan hadden we GTA VI misschien iets eerder gekregen.

Maar boeiend, ik vind het helemaal niet erg. Kwaliteit > kwantiteit.
Dan Houser zegt helemaal niks in deze clip wat jouw standpunt ondersteund. Hij loopt alleen maar te ratelen over hoe geweldig single player games zijn. Nergens doet hij uit de doeken waarom ze er in dertien jaar tijd slechts eentje op de markt gebracht hebben. Dat kunnen we zelf namelijk wel raden: GTA Online.

Hoeveel Yakuza games heeft Sega in het tijdsbestek 2013 /2026 uitgebracht?
pi_221534128
Het verhaal van Yakuza 0 zit beter in elkaar dan dat van welke Rockstar game dan ook.
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:34:18 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221534135
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het verhaal van Yakuza 0 zit beter in elkaar dan dat van welke Rockstar game dan ook.
Ja dus? Dat is jouw mening. Dit is gewoon appels met peren bro.
pi_221535121
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja dus? Dat is jouw mening. Dit is gewoon appels met peren bro.
Ben jij weleens kritisch op Rockstar geweest?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')