quote:Op woensdag 5 augustus 2026 23:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
Toch is dat best kut. Ik heb al een aantal keer een smsje van een scammer gehad met persoonlijke aanhef. Dat maakt het nog makkelijker voor de boomers om erin te trappen dan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:34 schreef nostra het volgende:
Ook mail van BOL gehad. Ik was 'één van de getroffenen' (wss). Meer dan NAW gegevens krijg je niet zij zo'n dozenschuiver lijkt me, maar soit.
Het kost moederholding Ahold Delhaize, met een jaaromzet van tientallen miljarden euro's, blijkbaar te veel om de handel goed te beveiligen. Of ligt de oorzaak ergens anders?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 04:28 schreef raptorix het volgende:
Het feit dat ze nog moeten onderzoeken wat er gelekt is, betekent doorgaans een compleet hopeloos IT landschap.
Ahold heeft zijn IT behoorlijk goed voor elkaar weet ik, dit is puur een bedrijf waar ze mee samenwerken en ze doorgaans moeten vertrouwens op audit reports.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:53 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het kost moederholding Ahold Delhaize, met een jaaromzet van tientallen miljarden euro's, blijkbaar te veel om de handel goed te beveiligen. Of ligt de oorzaak ergens anders?
Ik mag hier vast niet zeggen wat ik vind wat er met dat soort volk zou moeten gebeuren. Zowel kopers als verkopers.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:03 schreef vosss het volgende:
Gegevens worden al te koop aangeboden hoor ik zojuist op net nieuws.
Van mij gerust.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik mag hier vast niet zeggen wat ik vind wat er met dat soort volk zou moeten gebeuren. Zowel kopers als verkopers.
Via Bol?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:03 schreef vosss het volgende:
Ja op t darkweb.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:03 schreef vosss het volgende:
Tenzij je natuurlijk achter in de negentig bent, in een gereformeerd gat woont.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:42 schreef vosss het volgende:
Zijn er überhaupt nog Nederlanders te vinden wiens gegevens NIET op een of andere manier getroffen zijn bij datalekken?
Ik denk oprecht van niet.
Want dan zit je niet in IT systemen?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tenzij je natuurlijk achter in de negentig bent, in een gereformeerd gat woont.
geen internet hebt, alleen een vaste telefoon en radio, alles cash betaald bij de dorpssupermarkt en denkt dat sociale media iets is wat je kan eten. Dan mischien.
Als je ouders je toendertijd niet hebben opgegeven bij het bevolkingsregister en je nooit te maken hebt gehad met instanties en ook geen werkgever omdat je leeft van je geërfde boerderijtje, ja, dan kan dat.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Want dan zit je niet in IT systemen?
Zelfs de familie van Ruinerworlde stond volgens mij ingeschrevenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je ouders je toendertijd niet hebben opgegeven bij het bevolkingsregister en je nooit te maken hebt gehad met instanties en ook geen werkgever omdat je leeft van je geërfde boerderijtje, ja, dan kan dat.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:42 schreef vosss het volgende:
Zijn er überhaupt nog Nederlanders te vinden wiens gegevens NIET op een of andere manier getroffen zijn bij datalekken?
Ik denk oprecht van niet.
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tenzij je natuurlijk achter in de negentig bent, in een gereformeerd gat woont.
geen internet hebt, alleen een vaste telefoon en radio, alles cash betaald bij de dorpssupermarkt en denkt dat sociale media iets is wat je kan eten. Dan mischien.
Dat is genoeg.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email kijk dan heb ik in heel 2025 ongeveer 6 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
Tip: Gebruik gewoon geen echte gegevens als het niet moet, en laat pakket bij bezorgpunt bezorgen, mijn telefoon en mail boeit me niet zo, meeste spam word er wel uitgehouden, en nummers die ik niet ken neem ik niet op, ik zou het heel wat erger vinden als mijn adres lekt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email zie dan heb ik in heel 2025 misschien 6, 7 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
Ook al heb je nog ooit een online aankoop gedaan, en heb je nergens accounts, dan nog kunnen je gegevens lekken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email zie dan heb ik in heel 2025 misschien 6, 7 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |