Zelfs de familie van Ruinerworlde stond volgens mij ingeschrevenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je ouders je toendertijd niet hebben opgegeven bij het bevolkingsregister en je nooit te maken hebt gehad met instanties en ook geen werkgever omdat je leeft van je geërfde boerderijtje, ja, dan kan dat.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:42 schreef vosss het volgende:
Zijn er überhaupt nog Nederlanders te vinden wiens gegevens NIET op een of andere manier getroffen zijn bij datalekken?
Ik denk oprecht van niet.
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tenzij je natuurlijk achter in de negentig bent, in een gereformeerd gat woont.
geen internet hebt, alleen een vaste telefoon en radio, alles cash betaald bij de dorpssupermarkt en denkt dat sociale media iets is wat je kan eten. Dan mischien.
Dat is genoeg.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email kijk dan heb ik in heel 2025 ongeveer 6 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
Tip: Gebruik gewoon geen echte gegevens als het niet moet, en laat pakket bij bezorgpunt bezorgen, mijn telefoon en mail boeit me niet zo, meeste spam word er wel uitgehouden, en nummers die ik niet ken neem ik niet op, ik zou het heel wat erger vinden als mijn adres lekt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ikzelf ben nog nooit betrokken bij een lek want ik hanteer zeer strikte internet hygiëne. ik heb enkel een handjevol accounts bij enkele diensten. veel mensen maken accounts op allerlei websites en vergeten het dan allemaal jarenlang totdat het ze treft. ik heb een jaar geleden nog allerlei mails gestuurd naar webshops waar ik 5-10 jaar geleden misschien een paar schoenen of een broek of zo heb besteld, dat ze mijn account moeten sluiten en mijn gegevens verwijderen. want dat doen ze zelf vaak niet.
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email zie dan heb ik in heel 2025 misschien 6, 7 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
Ook al heb je nog ooit een online aankoop gedaan, en heb je nergens accounts, dan nog kunnen je gegevens lekken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
ik bestel tegenwoordig toch nauwelijks wat op het internet. als ik mijn bestelgeschiedenis in mijn email zie dan heb ik in heel 2025 misschien 6, 7 aankopen gedaan. vooral saaie dingen als vervangingen voor een lamp en tonercartridges
Of bij een luchtvaarmaatschappij of provider waar je wel je echte gegevens moet invullen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook al heb je nog ooit een online aankoop gedaan, en heb je nergens accounts, dan nog kunnen je gegevens lekken.
Bijvoorbeeld via de provider.
Kijk naar Odido.
Of gewoon bij je bank:quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of bij een luchtvaarmaatschappij of provider waar je wel je echte gegevens moet invullen.
Het probleem zit hem idd vaak bij die toko's die je inhuurt. Onze software leverancier heeft soms ook moeite met onze zeer strikte security bij ons (een bank). Is ook wel een mindset die je moet kweken. Waar we vroeger (+/- 20 jaar terug) we alles via de mail deden, komt dat nu niet eens meer als een optie in je op.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ahold heeft zijn IT behoorlijk goed voor elkaar weet ik, dit is puur een bedrijf waar ze mee samenwerken en ze doorgaans moeten vertrouwens op audit reports.
Ja zit zelf ook bij de bank, nu zit ik ook nog eens bij CISO, dus daar zijn ze helemaal niet makkelijkquote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het probleem zit hem idd vaak bij die toko's die je inhuurt. Onze software leverancier heeft soms ook moeite met onze zeer strikte security bij ons (een bank). Is ook wel een mindset die je moet kweken. Waar we vroeger (+/- 20 jaar terug) we alles via de mail deden, komt dat nu niet eens meer als een optie in je op.
quote:Valve waarschuwt Europese Steam-klanten voor mogelijk gestolen gegevens
https://tweakers.net/nieu(...)stolen-gegevens.html
Ook Valve is getroffen door het datalek bij logistiekbedrijf CEVA Logistics. CEVA is verantwoordelijk voor de verzending van Steam-hardware naar klanten in Europa. Valve waarschuwt in een e-mail aan gebruikers dat hun gegevens mogelijk zijn buitgemaakt. Eerder werd bekend dat ook Ajax, brillenwinkel Ace & Tate, ING, bol en de Bijenkorf door het lek zijn getroffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |