X en Bluesky stonden vol met juichende mensen die me niet heel republikeins leken. Een hoop staan nu frieten in te pakken trouwens.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ga nou niet lopen verzinnen dat de Dems staan te juichen bij die aanslagen want dat is lulkoek. Je zal vast wel een gekkie kunnen vinden maar de doorsnee Democraat veroordeelt politiek geweld, of het nou tegen Republikeinen of tegen Democraten is.
Je verzint het wel. Nogmaals: gekkies zul je altijd kunnen vinden maar doe nou niet alsof de Democraten dat massaal toejuichen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat verzin ik niet, het bewijs hebben we immers al gezien met de talloze reacties op de aanslag op Kirk, wat door velen binnen progressief linkse kringen in de VS (en trouwens ook ver daarbuiten) werd toegejuicht. Het is dan ook aannemelijk, dat als een aanslag op Trump succesvol zou zijn, de euforie vele malen groter zou zijn.
Kom op meneer de moderator. Niet zo flauw doen, dat de Dems massaal politieke aanslagen toejuichen is niet waar. Je kan op BlueSky en X best wat vocale gekkies hebben gezien maar als je denk dat dat representatief is voor de doorsnee Democraat dan moet je misschien wat minder tijd op de socials doorbrengen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:13 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
X en Bluesky stonden vol met juichende mensen die me niet heel republikeins leken. Een hoop staan nu frieten in te pakken trouwens.
Ze zijn niet langs de huizen gegaan met een enquête, maar wat er met een misselijkmakend volume te vinden was, was gejuich. Veelal in auto's met een Wendys op de achtergrond.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:16 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je verzint het wel. Nogmaals: gekkies zul je altijd kunnen vinden maar doe nou niet alsof de Democraten dat massaal toejuichen. Dat is gewoon niet waar.
Ik baseer me op wat er online geslingerd werd omdat ik niet democraten persoonlijk spreek.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:20 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Kom op meneer de moderator. Niet zo flauw doen, dat de Dems massaal politieke aanslagen toejuichen is niet waar. Je kan op BlueSky en X best wat vocale gekkies hebben gezien maar als je denk dat dat representatief is voor de doorsnee Democraat dan moet je misschien wat minder tijd op de socials doorbrengen.
Zal ik ook nooit ontkennen, alleen ...naja dat lijkt wat zeldzamer (de aanslagen).quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:22 schreef Chillegast het volgende:
Net als dat ook niet iedere Republikein meteen een fles opentrekt als er een aanslag op een Democraat geweest is.
Dat is een argument van het typt "HET HEP OP FEESBOEK GESTAAN".quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik baseer me op wat er online geslingerd werd omdat ik niet democraten persoonlijk spreek.
deze was ook mooi:quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:24 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat is een argument van het typt "HET HEP OP FEESBOEK GESTAAN".
Tijd om uit die bubbel te komen en na te denken of het wereldbeeld dat op de socials wordt gevormd eigenlijk wel klopt. Of dat alles wat daar beweerd wordt wel waar is.
En volgens mij maakt niemand het argument dat het alle, of zelfs maar een meerderheid van de Democraten betreft?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:20 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Kom op meneer de moderator. Niet zo flauw doen, dat de Dems massaal politieke aanslagen toejuichen is niet waar. Je kan op BlueSky en X best wat vocale gekkies hebben gezien maar als je denk dat dat representatief is voor de doorsnee Democraat dan moet je misschien wat minder tijd op de socials doorbrengen.
DSA zijn zonder twijfel communisten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon waar. Groot verschil.
El-Sayed is geen onderdeel van de DSA. Nog niet iig.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
Dit viel helaas te verwachten gezien de grote Islamitische en Arabische base in Michigan. Bovendien is zulk uiterst links en progressief gedachtegoed populair bij veel jongeren. El-Sayed is trouwens lang niet de meest radicale kandidaat binnen DSA contreien, er lopen helaas nog veel gevaarlijkere individuen rond.
Nou dat is dus niet zo. Het komt helaas aan beide zijden van het spectrum veel te veel voor en niet vooral tegen Republikeinen. Tegen de Democraten kun je bijvoorbeeld denken aan de poging tot ontvoering van Gretchen Whitmer, de aanlag op Josh Shapiro en zijn gezin, de aanslag op Paul Pelosi, de moord op Melissa Hortman en haar man plus de poging tot moord op John Hoffman en zijn vrouw, de aanslag op Gabby Giffords. Allemaal alweer vergeten? Oh en dan laat ik de bestorming van het Capitool, compleet met galg voor Nancy Pelosi nog achterwege.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:22 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zal ik ook nooit ontkennen, alleen ...naja dat lijkt wat zeldzamer (de aanslagen).
Helemaal eens aan beide kanten genoeg halve zolen. Nou zijn dat niet allemaal headshots op iemand op een campus maar i concur.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:41 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet zo. Het komt helaas aan beide zijden van het spectrum veel te veel voor en niet vooral tegen Republikeinen. Aan de Democratenkan kun je bijvoorbeeld denken aan de poging tot ontvoering van Gretchen Whitmer, de aanlag op Josh Shapiro en zijn gezin, de aanslag op Paul Pelosi, de moord op Melissa Hortman en haar man plus de poging tot moord op John Hoffman en zijn vrouw, de aanslag op Gabby Giffords. Allemaal alweer vergeten? Oh en dan laat ik de bestorming van het Capitool, compleet met galg voor Nancy Pelosi nog achterwege.
HowardRoark blijft vaag over wat hij grote getalen noemt. En jij ook met "opvallend veel". Ik denk dat het er in werkelijkheid heel weinig waren. Maar als die in de echokamer van de socials maar flink worden rondgepompt zou je kunnen denken dat er flink wat Democraten een feestje hebben gevierd. Want zo werkt dat. Je kan er donder op zeggen dat als er 100 figuren hebben staan juichen, dat die misschien alle 100 een aantal keer op je tijdlijn voorbij komen. Voor je het weet lijkt het alsof bijna alle Dems het prachtig vinden dat Kirk om zeep gebracht is.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En volgens mij maakt niemand het argument dat het alle, of zelfs maar een meerderheid van de Democraten betreft?
Maar dat het er opvallend veel waren die er geen kwaad in zagen dit toe te juichen lijkt me lastig te ontkennen.
Er zijn er maar een paar stom genoeg om het online te posten denk ik altijd. Maar goed laten we hopen dat het gros er anders over denkt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
HowardRoark blijft vaag over wat hij grote getalen noemt. En jij ook met "opvallend veel". Ik denk dat het er in werkelijkheid heel weinig waren. Maar als die in de echokamer van de socials maar flink worden rondgepompt zou je kunnen denken dat er flink wat Democraten een feestje hebben gevierd. Want zo werkt dat. Je kan er donder op zeggen dat als er 100 figuren hebben staan juichen, dat die misschien alle 100 een aantal keer op je tijdlijn voorbij komen. Voor je het weet lijkt het alsof bijna alle Dems het prachtig vinden dat Kirk om zeep gebracht is.
Ik kan je op een briefje geven dat dat lulkoek is. Verreweg de meeste Amerikanen, Democraten en Republikeinen zijn helemaal niet blij met geweld tegen politici.
24% onder very liberal vindt het ok om blij te zijn over politiek geweld jegens iemand van het andere kamp. Dat is toch verdomd veel vind ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
HowardRoark blijft vaag over wat hij grote getalen noemt. En jij ook met "opvallend veel". Ik denk dat het er in werkelijkheid heel weinig waren. Maar als die in de echokamer van de socials maar flink worden rondgepompt zou je kunnen denken dat er flink wat Democraten een feestje hebben gevierd. Want zo werkt dat. Je kan er donder op zeggen dat als er 100 figuren hebben staan juichen, dat die misschien alle 100 een aantal keer op je tijdlijn voorbij komen. Voor je het weet lijkt het alsof bijna alle Dems het prachtig vinden dat Kirk om zeep gebracht is.
Ik kan je op een briefje geven dat dat lulkoek is. Verreweg de meeste Amerikanen, Democraten en Republikeinen zijn helemaal niet blij met geweld tegen politici.
En dat geloof je? Want dat is gewoon niet waar. De Dems vonden dat moment stilte voor Charlie Kirk geen enkel probleem. Wat wel een probleem werd was dat Lauren Boebert na dat moment stilte vond dat het Huis ook een gebed moest uitspreken voor Kirk. Dat is tegen de regels van het Huis van Afgevaardigden. Gevolg: een ordinaire schreeuwpartij.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
deze was ook mooi:
Bekijk deze YouTube-video
Niemand zegt dat 'alle Democraten' de aanslag op Kirk 'prachtig' vonden. Het gaat over sentimenten en dan zien we dat er bij progressief links in de VS, met name onder jongeren, een duidelijke tendens is om politiek geweld goed te keuren. We zien onder dezelfde groep een tendens om de dood van politieke tegenstanders toe te juichen. Zie ook:quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Als dat zo is heb ik de verkeerde gepakt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:00 schreef Chillegast het volgende:
[..]
En dat geloof je? Want dat is gewoon niet waar. De Dems vonden dat moment stilte voor Charlie Kirk geen enkel probleem. Wat wel een probleem werd was dat Lauren Boebert na dat moment stilte vond dat het Huis ook een gebed moest uitspreken voor Kirk. Dat is tegen de regels van het Huis van Afgevaardigden. Gevolg: een ordinaire schreeuwpartij.
Lees het hier na: https://www.axios.com/202(...)g-house-boebert-luna
Nogmaals, ik denk niet dat de propallie gek die Shapiro aanviel dit gemunt had op de partij.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:41 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet zo. Het komt helaas aan beide zijden van het spectrum veel te veel voor en niet vooral tegen Republikeinen. Tegen de Democraten kun je bijvoorbeeld denken aan de poging tot ontvoering van Gretchen Whitmer, de aanlag op Josh Shapiro en zijn gezin, de aanslag op Paul Pelosi, de moord op Melissa Hortman en haar man plus de poging tot moord op John Hoffman en zijn vrouw, de aanslag op Gabby Giffords. Allemaal alweer vergeten? Oh en dan laat ik de bestorming van het Capitool, compleet met galg voor Nancy Pelosi nog achterwege.
24% onder mensen die zelf zeggen "very liberal" te zijn zegt gevoelens van blijdschap acceptabel te vinden bij de dood van een politieke tegenstander.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
24% onder very liberal vindt het ok om blij te zijn over politiek geweld jegens iemand van het andere kamp. Dat is toch verdomd veel vind ik.
https://yougov.com/en-us/(...)itical-violence-poll
aantallen zou helpen jaquote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
24% onder mensen die zelf zeggen "very liberal" te zijn zegt gevoelens van blijdschap acceptabel te vinden bij de dood van een politieke tegenstander.
Maar twee dingen
1. Gevoelens van blijdschap bij de dood van een tegenstander is niet hetzelfde als blij zijn met politiek geweld.
2. hoe groot is die groep die zegt "very liberal" te zijn? Misschien is dat maar een piepklein groepje?
Als ik de cijfers zie als ze very liberal en liberal samen nemen, dan lijkt very liberal allesbehalve een klein groepje.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
24% onder mensen die zelf zeggen "very liberal" te zijn zegt gevoelens van blijdschap acceptabel te vinden bij de dood van een politieke tegenstander.
Maar twee dingen
1. Gevoelens van blijdschap bij de dood van een tegenstander is niet hetzelfde als blij zijn met politiek geweld.
2. hoe groot is die groep die zegt "very liberal" te zijn? Misschien is dat maar een piepklein groepje?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |