abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221509887
Hoe gaan jullie om met een relatiebreuk of breuken in dergelijke situaties als een heel intense situationship? Weegt het hierin mee hoelang de relatie heeft geduurd? Waar zit hem voor jou de moeilijkheid/pijnpunten in? Wat doe je om hier niet langdurig mee te zitten? Zou je de ontwikkelingen aan de kant van de ander willen weten?

Na enkele maanden uit elkaar te zijn merk ik dat het me zwaar blijft vallen. De relatie zelf duurde niet lang, iets minder dan een jaar en voelde nog niet heel anders dan in de datefase die al snel close was. Dat wekt overigens wel het idee dat ik niet het recht heb om daar nu al maanden verdrietig over te zijn als je de vergelijking trekt met mensen die al tientallen jaren samen zijn geweest, je hebt dan nog helemaal geen heel stabiel leven opgebouwd. Tegelijkertijd krijg je wel een toekomstbeeld en komt dat wel met het gemis dat je nooit weet hoe het was geweest als iets langer door was gegaan en het echt een relatie op veel langere termijn was geworden.

Naar de buitenwereld lijk ik stabiel. Van binnen zijn er meerdere dingen die me slopen, en die hebben vooral te maken met missen en moeite met loslaten. We blijven elkaar als vrienden ontmoeten, ze is nog in mijn buurt maar niet meer van mij. Intimiteit was er nog wel even, maar door omstandigheden is dat nu ook met afstand. De gedachte van dat ze door zou gaan, of het beeld van haar met een ander zijn voor mij nog onverdragelijk. Die gedachte is natuurlijk op den duur realistisch en daarbij is het niet oké om daar veel mee bezig te zijn, maar toch is het wel iets wat soms door mijn hoofd gaat. Het zou voelen als een definitief eind, nu is gevoelsmatig nog de deur op een kier. Ze lijkt zelf minder moeite te hebben met de breuk en nog meer moeite met haar breuk vóór die van ons, omdat het daarbij wel ging om een langdurige relatie. Zelf ken ik dat minder, mijn relaties hebben meestal dit soort lengtes maar nog nooit viel een breuk me zo zwaar, voor mij was dit heel anders en iets waar ik echt voor wilde gaan.

Hoe voorkom ik dat ik mezelf gek maak? Ik ken de opties contact verbreken en accepteren, maar contactbreuk zou me alleen meer laten piekeren (beginperiode heeft dit bewezen) en daarbij wil ik dat helemaal niet omdat ik haar in mijn leven wil houden. En accepteren probeer ik al maanden, ook met weken van nauwelijks contact.
pi_221510017
Alle contact verbreken.
Ga leuke dingen doen.
Fake it till you make it
pi_221510088
quote:
Van binnen zijn er meerdere dingen die me slopen, en die hebben vooral te maken met missen en moeite met loslaten. We blijven elkaar als vrienden ontmoeten, ze is nog in mijn buurt maar niet meer van mij. Intimiteit was er nog wel even, maar door omstandigheden is dat nu ook met afstand. De gedachte van dat ze door zou gaan, of het beeld van haar met een ander zijn voor mij nog onverdragelijk.
Je weet het antwoord, maar je wil het niet horen, wat ook begrijpelijk is. Je gaat duidelijk niet goed om met het stukje contact houden. Iedere keer dat je elkaar ziet trek je die wond weer open en blijf je de hoop houden dat het weer goed komt. Vrienden blijven en contact houden is niet onmogelijk, maar niet zo dicht na de breakup. Je kan niet een relatie beëindigen en de volgende dag doen alsof er niets gebeurt is en je beste vrienden bent.

Verbreek het contact in ieder geval tijdelijk en focus je op jezelf in plaats van op haar. Zorg dat je zoveel mogelijk onder de mensen bent en zo min mogelijk alleen thuis (al is dit ook belangrijk om weer te leren alleen te zijn). Praat erover met vrienden en familie, wees niet bang om die hulp te zoeken, want het alleen doen maakt het allemaal kutter. Ga nieuwe mensen ontmoeten, ga weer daten, begin aan een nieuwe hobby, open een nieuw hoofdstuk in je leven.

Pas als je zelf weer lekker in je vel zit en echt hebt geaccepteerd dat het voorbij is kun je kijken of je contact kan houden met je ex, en vrienden kan blijven. Maar er is ook een kans dat je dat tegen die tijd helemaal niet meer wil omdat je dan een stuk nuchterder naar de situatie kijkt.

Hoe dan ook is als een makke puppy achter je ex aanlopen niet de oplossing. Daarmee blijf je alleen maar die wonden open trekken en gaat de rouw periode alleen maar langer duren.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221511687
Ontvang nog steeds mijn post op zijn adres en we gaan ook samen op vakantie de man waar ik na hem mee ging is al twaalf jaar dood.

Nu heb ik een vriend die in Parijs woont. Die heeft hij ook ontmoet.
pi_221511729
Onmogelijk om hier een standaard antwoord op te geven.
Ik heb relaties beëindigd waarna ik weken ziek was maar ook waarna ik de dag erna gelijk de vlag uithangde. Ligt er maar net aan de kwaliteit van de relatie.
pi_221511779
quote:
Tegelijkertijd krijg je wel een toekomstbeeld
Hier zit het probleem denk ik.

Mijn advies is te streven naar een plan voor de toekomst waarin een relatie geen onderdeel is.

Daarmee bedoel ik niet dat je in die toekomst geen relaties meer zou moeten hebben, maar dat het in die toekomstdroom helemaal niet uitmaakt of je nu wel of geen relatie hebt.

Anders gezegd: maak plannen voor jezelf die niet afhankelijk zijn van een relatie.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:36:37 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_221511920
Er is geen magische oplossing hiervoor.
Zelf heb ik een relatie van 10 jaar gehad en we zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan. Ja was lastig maar ik heb me gestort op vrienden, sporten, familie en hobby's en heb zelfs veel meer gedaan buiten mijn toentertijd comfort zone en dat heeft mij flink geholpen om het te vergeten en te helen maar ook om nieuwe mensen te ontmoeten en weer een relatie te krijgen.
Inmiddels jaren verder en ik heb de beste, liefste vriendin ooit en we hebben samen een dochter.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_221511971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:33 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
We blijven elkaar als vrienden ontmoeten, ze is nog in mijn buurt maar niet meer van mij.
Hier gestopt met lezen. Ze is nooit jouw bezit geweest; engnek.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221512755
Andere relatie zoeken?
pi_221512988
Je wil(de) de breuk helemaal niet. Daarom heb je er meer last van dan misschien 'logisch' lijkt. En daarbij heb je haar nog wel steeds om je heen. Als dat enigszins te vermijden is, doe dat dan. Dat werkt namelijk niet als jij de breuk helemaal niet wil en zij wel.
pi_221513013
Tip: contact volledig verbreken zsm
pi_221513125
Allereerst @ikbengeenslappehap ..
wat wil je precies met dit topic, een algemeen opsom-topic waarin mensen generieke antwoorden geven op "hoe zij omgaan met een relatiebreuk" ...?

Of wil je misschien juist specifiek praten over jouw eigen persoonlijke situatie waar je openingspost namelijk ook eerder voor 90% over gaat, en eerder meer vragen in lijken te staan?
beide opties zijn imho best legitiem.... maar het kan verwarrend zijn als sommige mensen op je persoonlijke situatie ingaan, terwijl andere het eerder over het overkoepelende onderwerp hebben van hoe 'zij'' met een relatiebreuk omgaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:33 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
Zelf ken ik dat minder, mijn relaties hebben meestal dit soort lengtes maar nog nooit viel een breuk me zo zwaar, voor mij was dit heel anders en iets waar ik echt voor wilde gaan.
In dat geval, zou ik jou vooral aanraden eens op je toekomst te beraden en voor jezelf goed duidelijk te maken "hoe" jij je toekomst voor je ziet en dan zélf eraan te gaan werken je toekomst zo vorm te gaan geven...
de reden is vooral dat je naar voren moet kijken en vooral kijken naar wat je zélf kunt doen en afkomen van het idee dat je toekomst zou afhangen van het samenzijn met een partner die kennelijk niet meer verder met je wil (en ook zelf een heel ander beeld van jullie relatie had kenelijk, aangezien zij er zelf makkelijk overheen stapt)...

Wat betreft het generieke antwoord op "hoe ga je om met een relatiebreuk"... daarop bestaan volgens mij geen znnige antwoorden, omdat iedere keer en ieder persoon daarin toch wel uniek is, en ook ale relaties weer een andere werking hebben.

Ik heb één relatie meegemaakt waarin dat heel problematisch was (ook de enige van mn relaties die ik als erg 'toxisch' zou omschrijven, met een partner die sowieso al veel problemen had en in de relatie ook veel problemen bestonden, vooral dat zij veelvuldig vreemdgegaan was, terwijl juist daarbij ik dat moeilijk kon verwerken en het heel lastig vond dat te laten gaan... Achteraf zou ik zeggen dat bij de relatie waarbij alles erom schreeuwde dat het niet ging werken en ik het maar moest laten varen, het ook het moeilijkste was dat zelf door te hebben)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221515415
To get over someone, you need to get under someone else…
pi_221515515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 21:04 schreef VEM2012 het volgende:
To get over someone, you need to get under someone else…
Simpel, maar wel waar.

Laat je geen arbitraire tijdslimiet aanpraten. Gewoon andere chick neuken. Het concept rebound bestaat met een reden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221516108
Boek een ticket naar een plek waar je al tijden heen wilt maar nooit jezelf hebt gegund, en gun het jezelf vandaag wel. Liefst een plek waar je veel mensen ontmoet, ga veel dingen doen die je nog niet gedaan hebt, en neem een slof condooms mee, en die hele slof moet op voor het einde van je vakantie. Veel plezier ^O^
pi_221516498
quote:
en daarbij wil ik dat helemaal niet omdat ik haar in mijn leven wil houden.
Tjah dan ga je horen dat ze andere mannen in bed heeft gekregen. Als er geen kans is dat jullie nog bij elkaar komen weer dan lijkt me dat alleen maar nadelig.

[ Bericht 25% gewijzigd door Masberum op 07-08-2026 11:07:20 ]
pi_221516880
Ik heb het contact verbroken (de relatie beëindigd) en dat doet mij tot op de dag van vandaag nog heel veel pijn (denk dagelijks in mijn optiek veel te veel aan haar maar goed, dat is een ander ding). Ze gaf bij onze laatste gesprekken dat ik haar en de kinderen eerst de ruimte/tijd moet geven. Tot op heden heb ik dat gedaan anders dan een felicitatie voor een verjaardag na.

Vind het moeilijk maar probeer andere dingen te doen, mij te foccussen op zaken die mij wel blij maken. Ben gelukkig gezegend met een leuke familie, groep vrienden, kennissen en bekenden en heb daarnaast een shitload aan interesses waardoor ik mijn focus veelal kan verleggen.

Maar dat gezegd, nee, ik heb sinds dat het uit is een gebroken hart, veel verdriet en voel mij vaak alleen en eenzaam. Maar gevoelens houden mij wel eens voor de gek dus wederom probeer ik daar weinig aandacht aan te geven.

Daarnaast is mijn moeder nu terminal dus heb ik ook daar genoeg energie voor nodig, wat zorgt dat m'n ex wat minder krijgt

Ik probeer iig niet met haar bezig te zijn, wat ze doet, met wie ze omgaat of wat er in haar leven gaande is. Dat is verledentijd en mochten we ooit weer met elkaar in contact komen, dan sta ik daar absoluut voor open (weet ze) want houden van haar doe ik nog en zal ik blijven doen maar soms werken dingen niet zoals ze moeten werken.

:'( dat gezegd, relatiebreuken zijn klote :(
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221516902
Niet goed, kost altijd veel tijd en energie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')