quote:
Van binnen zijn er meerdere dingen die me slopen, en die hebben vooral te maken met missen en moeite met loslaten. We blijven elkaar als vrienden ontmoeten, ze is nog in mijn buurt maar niet meer van mij. Intimiteit was er nog wel even, maar door omstandigheden is dat nu ook met afstand. De gedachte van dat ze door zou gaan, of het beeld van haar met een ander zijn voor mij nog onverdragelijk.
Je weet het antwoord, maar je wil het niet horen, wat ook begrijpelijk is. Je gaat duidelijk niet goed om met het stukje contact houden. Iedere keer dat je elkaar ziet trek je die wond weer open en blijf je de hoop houden dat het weer goed komt. Vrienden blijven en contact houden is niet onmogelijk, maar niet zo dicht na de breakup. Je kan niet een relatie beëindigen en de volgende dag doen alsof er niets gebeurt is en je beste vrienden bent.
Verbreek het contact in ieder geval tijdelijk en focus je op jezelf in plaats van op haar. Zorg dat je zoveel mogelijk onder de mensen bent en zo min mogelijk alleen thuis (al is dit ook belangrijk om weer te leren alleen te zijn). Praat erover met vrienden en familie, wees niet bang om die hulp te zoeken, want het alleen doen maakt het allemaal kutter. Ga nieuwe mensen ontmoeten, ga weer daten, begin aan een nieuwe hobby, open een nieuw hoofdstuk in je leven.
Pas als je zelf weer lekker in je vel zit en echt hebt geaccepteerd dat het voorbij is kun je kijken of je contact kan houden met je ex, en vrienden kan blijven. Maar er is ook een kans dat je dat tegen die tijd helemaal niet meer wil omdat je dan een stuk nuchterder naar de situatie kijkt.
Hoe dan ook is als een makke puppy achter je ex aanlopen niet de oplossing. Daarmee blijf je alleen maar die wonden open trekken en gaat de rouw periode alleen maar langer duren.