Allereerst
@ikbengeenslappehap ..
wat wil je precies met dit topic, een algemeen opsom-topic waarin mensen generieke antwoorden geven op "hoe zij omgaan met een relatiebreuk" ...?
Of wil je misschien juist specifiek praten over jouw eigen persoonlijke situatie waar je openingspost namelijk ook eerder voor 90% over gaat, en eerder meer vragen in lijken te staan?
beide opties zijn imho best legitiem.... maar het kan verwarrend zijn als sommige mensen op je persoonlijke situatie ingaan, terwijl andere het eerder over het overkoepelende onderwerp hebben van hoe 'zij'' met een relatiebreuk omgaan.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2026 22:33 schreef ikbengeenslappehap het volgende:Zelf ken ik dat minder, mijn relaties hebben meestal dit soort lengtes maar nog nooit viel een breuk me zo zwaar, voor mij was dit heel anders en iets waar ik echt voor wilde gaan.
In dat geval, zou ik jou vooral aanraden eens op je toekomst te beraden en voor jezelf goed duidelijk te maken "hoe" jij je toekomst voor je ziet en dan zélf eraan te gaan werken je toekomst zo vorm te gaan geven...
de reden is vooral dat je naar voren moet kijken en vooral kijken naar wat je zélf kunt doen en afkomen van het idee dat je toekomst zou afhangen van het samenzijn met een partner die kennelijk niet meer verder met je wil (en ook zelf een heel ander beeld van jullie relatie had kenelijk, aangezien zij er zelf makkelijk overheen stapt)...
Wat betreft het
generieke antwoord op "hoe ga je om met een relatiebreuk"... daarop bestaan volgens mij geen znnige antwoorden, omdat iedere keer en ieder persoon daarin toch wel uniek is, en ook ale relaties weer een andere werking hebben.
Ik heb één relatie meegemaakt waarin dat heel problematisch was (ook de enige van mn relaties die ik als erg 'toxisch' zou omschrijven, met een partner die sowieso al veel problemen had en in de relatie ook veel problemen bestonden, vooral dat zij veelvuldig vreemdgegaan was, terwijl juist daarbij ik dat moeilijk kon verwerken en het heel lastig vond dat te laten gaan... Achteraf zou ik zeggen dat bij de relatie waarbij alles erom schreeuwde dat het niet ging werken en ik het maar moest laten varen, het ook het moeilijkste was dat zelf door te hebben)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25