abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:07:13 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221520116
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap het doel niet, welke mensen willen dit en waarom? Enige wat ik me kan bedenken is zelfkastijding.
Omdat de Europese bevolking zich blijkbaar niet wil voortplanten.
Dus dan zul je mensen ergens anders vandaan moeten halen om de auto te laten rijden.

Daarom is het van belang dat er massaal ingezet wordt op betere opvang en integratie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:10:49 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520137
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
om de auto te laten rijden.
Hoe zie dat voor je? Ze vermalen tot een soort bio-diesel ofzo? En dan zou ik racistisch zijn B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:11:56 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221520146
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hoe zie dat voor je? Ze vermalen tot een soort bio-diesel ofzo? En dan zou ik racistisch zijn B-).
Tuurlijk, wat jij wil.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:15:31 #104
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221520752
quote:

[..]
Dus dan zul je mensen ergens anders vandaan moeten halen om de auto te laten rijden.

Daarom is het van belang dat er massaal ingezet wordt op betere opvang en integratie.
Als we aan de ene kant migranten hebben die netto belastinggeld kosten en die we kinderbijslag geven op het voortplanten en aan de andere kant Nederlanders die dit moeten bekostigen... dan maak je het ook niet aantrekkelijker.

Beter om migranten zwaarder te belasten en dan subsidies en voordelen te geven aan de eigen bevolking om zo het geboortecijfer te helpen stijgen.
The more debt, the better
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:21:29 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520793
Al eerder gevraagd, geen duidelijk antwoord, als we dan daadwerkelijk mensen nodig hebben, is het dan zo vreemd om te willen dat die mensen op zijn minst uit een regio komen waar ze niet vanaf de wieg een moorddadige hekel aan ons hebben omdat we ongelovige honden zijn? :').

Klop eens aan in Korea, Chili of weet ik het, Estland ofzo :').
Get woke, go broke!
pi_221520838
Spanje gaat de 1.342 minderjarige migranten in Ceuta over land verdelen

Eerst was het verhaal volgens nu.nl en de nos dat iedereen teruggestuurd was. Toen dat niemand naar het vasteland zou komen. Maar het zal geen verrassing zijn dat dit allemaal leugens waren. Ze zullen en ze moeten hierna toe komen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_221520844
quote:

[..]

Op kosten van de werkenden, met als gevolg dat zij nog minder zin, tijd en geld hebben om zelf aan kinderen te denken :')
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:29:34 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520858
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:27 schreef mackinac het volgende:
Spanje gaat de 1.342 minderjarige migranten in Ceuta over land verdelen

Eerst was het verhaal volgens nu.nl en de nos dat iedereen teruggestuurd was. Toen dat niemand naar het vasteland zou komen. Maar het zal geen verrassing zijn dat dit allemaal leugens waren. Ze zullen en ze moeten hierna toe komen.
En dat zullen echt totaal niet degenen zijn die heel toevallig net gratie hebben gekregen van de koning voor zijn troonfeest, dat is een extreem rechts verzinsel, uiteraard :7.
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:33:15 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221520887
Dus nu gaan mensen hun minderjarige kinderen naar Ceuta sturen vanuit heel Afrika?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:39:08 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221520973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Op kosten van de werkenden, met als gevolg dat zij nog minder zin, tijd en geld hebben om zelf aan kinderen te denken :')
Op de kosten van iedereen inclusief zijzelf.
Het probleem met asielzoekers bijvoorbeeld, is dat ze niet mogen werken. Daar moet eens wat aan gedaan worden.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:39:34 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221520977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:15 schreef flyguy het volgende:
en dan subsidies en voordelen te geven aan de eigen bevolking om zo het geboortecijfer te helpen stijgen.
Volgens mij heeft een land dat laatst gedaan en had het nauwelijks effect.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:04:01 #112
499136 nelaeryn
food & music
pi_221521164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
Het probleem met asielzoekers bijvoorbeeld, is dat ze niet mogen werken. Daar moet eens wat aan gedaan worden.
Ze mogen dan wel niet werken, ze mogen wél taallessen volgen. Meer dan de helft van de asielmigranten heeft geen tot amper kennis van het Nederlands en veel ervan spreken ook geen of slecht Engels.

Van de asielstatushouders die al ingeburgerd zijn heeft 60% nog steeds grote moeite met het spreken van Nederlands in het dagelijks leven (bronnen CBS & WOCD).

Dus ook al zouden ze mogen werken, als ze de taal niet machtig zijn schiet je er alsnog weinig mee op. Dus laten ze dáár eerst maar eens wat aan gaan doen...
"Common sense is not so common" --Voltaire
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:16:15 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221521201
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:04 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Ze mogen dan wel niet werken, ze mogen wél taallessen volgen. Meer dan de helft van de asielmigranten heeft geen tot amper kennis van het Nederlands en veel ervan spreken ook geen of slecht Engels.

Van de asielstatushouders die al ingeburgerd zijn heeft 60% nog steeds grote moeite met het spreken van Nederlands in het dagelijks leven (bronnen CBS & WOCD).

Dus ook al zouden ze mogen werken, als ze de taal niet machtig zijn schiet je er alsnog weinig mee op. Dus laten ze dáár eerst maar eens wat aan gaan doen...
Dan moet er dus meer geld naar inburgering/onderwijs voor die mensen.
Grote kans dat het gewoon wat flopshow taallessen zijn.

Maar ook dat is geen grote ramp. Want de kinderen zijn leerplichtig, en die zullen gewoon naar Nederlandse scholen gaan.
pi_221521219
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar ook dat is geen grote ramp. Want de kinderen zijn leerplichtig, en die zullen gewoon naar Nederlandse scholen gaan.
Ik acht de kans groter dat die kinderen in het islamitisch onderwijs terecht komen en dus alsnog geen reet leren waar ze in de toekomst iets aan hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:28:18 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221521247
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik acht de kans groter dat die kinderen in het islamitisch onderwijs terecht komen en dus alsnog geen reet leren waar ze in de toekomst iets aan hebben.
Nee, ik gok dat dat voornamelijk gewoon openbaar onderwijs is.
Maar voel je vrij om te pleiten om artikel 23 in de prullenbak te gooien. Vooral Ede, Barneveld en Staphorst zullen dat geweldig vinden.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:28:22 #116
499136 nelaeryn
food & music
pi_221521249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:16 schreef Harvest89 het volgende:
Ja, geef de taallessen maar de schuld :')

Laat ze gewoon dagelijks verplicht wat uurtjes Nederlandse taalles volgen. Werken mogen ze immers niet, dus dat kan prima. Haal je na een x periode een bepaald niveau niet, dan krijg ook geen verblijfsvergunning.

Zo simpel kan het zijn.
pi_221521265
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:28 schreef nelaeryn het volgende:

[..]

Laat ze gewoon dagelijks verplicht wat uurtjes Nederlandse taalles volgen. Werken mogen ze immers niet, dus dat kan prima. Haal je na een x periode een bepaald niveau niet, dan krijg ook geen verblijfsvergunning.

Zo simpel kan het zijn.
Zoals @Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:37:07 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221521284
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:28 schreef nelaeryn het volgende:
Ja waarom niet?
We hebben jaren te maken met grote bezuinigingscircussen en afbraak op zowat elk vlak. Dan is het niet raar als ik twijfel aan de kwaliteit van een inburgerings taalles.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:40:01 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221521294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zoals @:Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.
Eens.
Zo kunnen ze meteen mee draaien en van de cultuur leren.

Wat mensen nu willen is dat ze een soort gevangenen zijn die na ik weet niet hoe lang vast zitten zich opeens als modelburgers moeten gedragen. Dat gaat natuurlijk moeizaam.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:40:18 #120
499136 nelaeryn
food & music
pi_221521296
quote:
Zoals @:Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.
Dat klinkt leuk en aardig, maar wat heb je eraan als ze de taal niet eens machtig zijn? Bitter weinig werkgevers die op dergelijke werknemers zitten te wachten...
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:41:44 #121
499136 nelaeryn
food & music
pi_221521303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Ja waarom niet?
We hebben jaren te maken met grote bezuinigingscircussen en afbraak op zowat elk vlak. Dan is het niet raar als ik twijfel aan de kwaliteit van een inburgerings taalles.
Je mist het stukje verplicht maken. Het is allemaal veel te vrijblijvend nu.
pi_221521341
quote:

[..]
Wat wou je ongeletterde afrikanen met een IQ <70 laten doen dan? Ga jij ze aansturen?
Als we arbeiders nodig hebben kunnen we uit de hele eu prima vakmensen laten komen.

-ho maar-

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 08-08-2026 20:04:20 ]
Vakman pur sang
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:57:47 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221521386
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:41 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Je mist het stukje verplicht maken. Het is allemaal veel te vrijblijvend nu.
Het draait om een beetje zelfverantwoordelijkheid. We doen net alsof dit mensen zijn die helemaal niks zelf kunnen. Het zijn geen makke schapen. Niks mis met eigen initiatief. (mits je de wet niet overtreedt natuurlijk)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221521398
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:40 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat klinkt leuk en aardig, maar wat heb je eraan als ze de taal niet eens machtig zijn? Bitter weinig werkgevers die op dergelijke werknemers zitten te wachten...
Ze hoeveen geen salesmanager te worden he. Sterker nog, het kunnen functies zijn waar we bijv nu het geld niet voor hebben.

Als ik hier het stadscentrum in loop en zie hoeveel rotzooi er overal ligt denk ik dat dit prima iets zou kunnen zijn. Anderen kunnen misschien bijvoorbeeld onder begeleiding huizen isoleren, schoonmaken, logistiek (als ze wat verder zijn). Er is van alles te verzinnen.

Enerzijds zorg je ervoor dat ze wat te doen hebben, anderzijds geef je ook beeld af dat ze hier niet zomaar niks hoeven te doen en intergreren ze beter.
pi_221521610
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat wou je ongeletterde afrikanen met een IQ <70 laten doen dan? Ga jij ze aansturen?
Als we arbeiders nodig hebben kunnen we uit de hele eu prima vakmensen laten komen.
Hoe komt gezette Ans van 45 uit Enschede dan aan piemel.

[ Bericht 4% gewijzigd door vul_maar_in op 08-08-2026 20:04:32 ]
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')