Omdat de Europese bevolking zich blijkbaar niet wil voortplanten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap het doel niet, welke mensen willen dit en waarom? Enige wat ik me kan bedenken is zelfkastijding.
Hoe zie dat voor je? Ze vermalen tot een soort bio-diesel ofzo? En dan zou ik racistisch zijnquote:
Tuurlijk, wat jij wil.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe zie dat voor je? Ze vermalen tot een soort bio-diesel ofzo? En dan zou ik racistisch zijn.
Als we aan de ene kant migranten hebben die netto belastinggeld kosten en die we kinderbijslag geven op het voortplanten en aan de andere kant Nederlanders die dit moeten bekostigen... dan maak je het ook niet aantrekkelijker.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat de Europese bevolking zich blijkbaar niet wil voortplanten.
Dus dan zul je mensen ergens anders vandaan moeten halen om de auto te laten rijden.
Daarom is het van belang dat er massaal ingezet wordt op betere opvang en integratie.
Op kosten van de werkenden, met als gevolg dat zij nog minder zin, tijd en geld hebben om zelf aan kinderen te denkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat de Europese bevolking zich blijkbaar niet wil voortplanten.
Dus dan zul je mensen ergens anders vandaan moeten halen om de auto te laten rijden.
Daarom is het van belang dat er massaal ingezet wordt op betere opvang en integratie.
En dat zullen echt totaal niet degenen zijn die heel toevallig net gratie hebben gekregen van de koning voor zijn troonfeest, dat is een extreem rechts verzinsel, uiteraardquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:27 schreef mackinac het volgende:
Spanje gaat de 1.342 minderjarige migranten in Ceuta over land verdelen
Eerst was het verhaal volgens nu.nl en de nos dat iedereen teruggestuurd was. Toen dat niemand naar het vasteland zou komen. Maar het zal geen verrassing zijn dat dit allemaal leugens waren. Ze zullen en ze moeten hierna toe komen.
Op de kosten van iedereen inclusief zijzelf.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op kosten van de werkenden, met als gevolg dat zij nog minder zin, tijd en geld hebben om zelf aan kinderen te denken
Volgens mij heeft een land dat laatst gedaan en had het nauwelijks effect.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:15 schreef flyguy het volgende:
en dan subsidies en voordelen te geven aan de eigen bevolking om zo het geboortecijfer te helpen stijgen.
Ze mogen dan wel niet werken, ze mogen wél taallessen volgen. Meer dan de helft van de asielmigranten heeft geen tot amper kennis van het Nederlands en veel ervan spreken ook geen of slecht Engels.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
Het probleem met asielzoekers bijvoorbeeld, is dat ze niet mogen werken. Daar moet eens wat aan gedaan worden.
Dan moet er dus meer geld naar inburgering/onderwijs voor die mensen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:04 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ze mogen dan wel niet werken, ze mogen wél taallessen volgen. Meer dan de helft van de asielmigranten heeft geen tot amper kennis van het Nederlands en veel ervan spreken ook geen of slecht Engels.
Van de asielstatushouders die al ingeburgerd zijn heeft 60% nog steeds grote moeite met het spreken van Nederlands in het dagelijks leven (bronnen CBS & WOCD).
Dus ook al zouden ze mogen werken, als ze de taal niet machtig zijn schiet je er alsnog weinig mee op. Dus laten ze dáár eerst maar eens wat aan gaan doen...
Ik acht de kans groter dat die kinderen in het islamitisch onderwijs terecht komen en dus alsnog geen reet leren waar ze in de toekomst iets aan hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan moet er dus meer geld naar inburgering/onderwijs voor die mensen.
Grote kans dat het gewoon wat flopshow taallessen zijn.
Maar ook dat is geen grote ramp. Want de kinderen zijn leerplichtig, en die zullen gewoon naar Nederlandse scholen gaan.
Nee, ik gok dat dat voornamelijk gewoon openbaar onderwijs is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat die kinderen in het islamitisch onderwijs terecht komen en dus alsnog geen reet leren waar ze in de toekomst iets aan hebben.
Ja, geef de taallessen maar de schuldquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dan moet er dus meer geld naar inburgering/onderwijs voor die mensen.
Grote kans dat het gewoon wat flopshow taallessen zijn.
Zoals @Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:28 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ja, geef de taallessen maar de schuld
Laat ze gewoon dagelijks verplicht wat uurtjes Nederlandse taalles volgen. Werken mogen ze immers niet, dus dat kan prima. Haal je na een x periode een bepaald niveau niet, dan krijg ook geen verblijfsvergunning.
Zo simpel kan het zijn.
Ja waarom niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:28 schreef nelaeryn het volgende:
Ja, geef de taallessen maar de schuld
Eens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zoals @:Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.
Dat klinkt leuk en aardig, maar wat heb je eraan als ze de taal niet eens machtig zijn? Bitter weinig werkgevers die op dergelijke werknemers zitten te wachten...quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:31 schreef Anton91 het volgende:
Zoals @:Havest89 aangeeft mogen ze niet werken. Ik zou dat juist onderdeel van verblijfsvergunning maken (als ze dat kunnen). Niet willen werken = terug. En de eerste werkdag zou de dag na aankomst zijn.
Je mist het stukje verplicht maken. Het is allemaal veel te vrijblijvend nu.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Ja waarom niet?
We hebben jaren te maken met grote bezuinigingscircussen en afbraak op zowat elk vlak. Dan is het niet raar als ik twijfel aan de kwaliteit van een inburgerings taalles.
Wat wou je ongeletterde afrikanen met een IQ <70 laten doen dan? Ga jij ze aansturen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het draait om een beetje zelfverantwoordelijkheid. We doen net alsof dit mensen zijn die helemaal niks zelf kunnen. Het zijn geen makke schapen. Niks mis met eigen initiatief. (mits je de wet niet overtreedt natuurlijk)quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:41 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Je mist het stukje verplicht maken. Het is allemaal veel te vrijblijvend nu.
Ze hoeveen geen salesmanager te worden he. Sterker nog, het kunnen functies zijn waar we bijv nu het geld niet voor hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:40 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk en aardig, maar wat heb je eraan als ze de taal niet eens machtig zijn? Bitter weinig werkgevers die op dergelijke werknemers zitten te wachten...
Hoe komt gezette Ans van 45 uit Enschede dan aan piemel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat wou je ongeletterde afrikanen met een IQ <70 laten doen dan? Ga jij ze aansturen?
Als we arbeiders nodig hebben kunnen we uit de hele eu prima vakmensen laten komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |