Zou het? Aantal planten zijn kapot, alsof er op gelopen is.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:23 schreef Seeburg54 het volgende:
egels zijn tof en vernielen helemaal niks
Je hebt vast een gluurder in de tuin die 's avonds naar binnen staat te loeren en rukkend je planten vertrapt.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou het? Aantal planten zijn kapot, alsof er op gelopen is.
Nadat dat een paar keer gebeurde, zijn we even wezen kijken en egels zijn de enige dieren die we zo zien in de gezamenlijke tuin.
Al het gras en Groen er uit en tegels neerleggen, en hier en daar wat groen in hoge bakken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:17 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens mij zijn dat beschermde soorten, dus wegjagen door geluid of een bezem ofzo lijkt me niet effectief?
In de binnentuin van het complex lopen 's avonds tegenwoordig af en toe egels. Vanuit het raam naar ze roepen negeren ze, maar ze zorgen er wel voor dat een aantal planten stuk gaan.
Bestrijdingsmiddelen mogen niet, maar wat is het alternatief? Ik lees online dat je ervoor moet zorgen dat het allemaal schoon is en er geen etensresten zijn. Dat is het ook, dus ik snap niet zo goed wat ze hier te zoeken hebben. Eten is er denk ik niet en qua schuilplaats is er ook weinig behalve een rits dichte struiken.
Aan ChatGPT heb ik ook geen moer. Die zegt alleen maar dat het ontzettend goed is voor de biodiversiteit in de stad
Ze is fan van Poetin en voor de oorlog tegen Oekraïne.quote:
Dat soort lieden..quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Al het gras en Groen er uit en tegels neerleggen, en hier en daar wat groen in hoge bakken.
Dan ben je grotendeels af van die vervelende natuur om je heen.
Hij zegt dikwijls dat hij links isquote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze is fan van Poetin en voor de oorlog tegen Oekraïne.
Dus hoezo is zij links?
Verjagen moet zonder de egels te schaden!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:37 schreef Bart2002 het volgende:
Eigenlijk moet je op Tweakers zijn met dit. Vergif is dan de meest gekozen optie of kokend water. Eventueel afschotvergunning aanvragen bij de gemeente. Of de juridische weg. Heb je rechtsbijstand?
Ik weet wel wie verjaagd moet worden. Geen egels in elk geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verjagen moet zonder de egels te schaden!
Zeggen en zijn, zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij zegt dikwijls dat hij links is
Dat is waarquote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeggen en zijn, zijn twee verschillende dingen.
*flashback naar Ichi the Killer krijgt*quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:31 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je hebt vast een gluurder in de tuin die 's avonds naar binnen staat te loeren en rukkend je planten vertrapt.
Misschien is het slakkenslijm in je tuin eigenlijk ook iets anders.
is gewoon aan het trollen uiteraardquote:Op woensdag 5 augustus 2026 23:01 schreef Shii het volgende:
Dat je dit in F&F durft te posten. Egels zijn juist hartstikke nuttige dieren. Je moet juist blij zijn met egels in je tuin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |