Dat is wel discutabel aangezien Cruijff op 1 februari begon en Carrizo op de laatste dag van die transferwindow kwam.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Carrizo zit er al wat langer lieverd.
De transfer van Carrizo schijnt wel door Jori te zijn 'goedgekeurd', ondanks dat hij hem niet gehaald heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Carrizo zit er al wat langer lieverd.
Ja, die zullen ze vast willen bijtekenen met die nieuwe van Barca en Henrique.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:13 schreef De_Pel het volgende:
Zou toch grappig zijn, krijgt zo’n Wijndal over 2 maanden toch maar een nieuw contract, raakt ie daarna weer 3 jaar geen pepernoot meer
Leuk dat Wijndal het zo goed doet inderdaad, maar zolang je tegen Fc Bal op ‘t Dak elftallen speelt kan Wijndal ook wel echt in zijn kracht spelen natuurlijk. Alleen maar aanvallen, en daar ligt zijn kracht ook wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:13 schreef De_Pel het volgende:
Zou toch grappig zijn, krijgt zo’n Wijndal over 2 maanden toch maar een nieuw contract, raakt ie daarna weer 3 jaar geen pepernoot meer
Baas-Blind lijkt me wel de beste optie. Sutalo maakt dezelfde fouten als Bouwmanquote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:50 schreef GwaiLow het volgende:
Tja, wat moeten we nou met Baas en Blind? Je kan Baas moeilijk als wisselspeler gaan gebruiken. Hij was bijna de enige die vorig jaar overeind bleef bij Ajax. Schijnbaar is Baas ook geen optie om op de plek van Regeer te zetten (?). En Blind of Baas als back is eigenlijk ook niks. Bouwman is natuurlijk een prachtig 18 jarig talent, maar toch ook vaak slapjes verdedigen waardoor er tegengoals vallen. Ik zou dan toch met Baas en Blind gaan spelen, al heb je dan wel 2 linkerbenen centraal..
Ja, die tegengoal was echt weer heel slap van Bouwman. Hij is een enorm 18 jarig talent, en hij mag zeker wel zijn minuten blijven maken in het eerste, maar zou als basisopstelling lekker voor Blind en Baas gaan kiezen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Baas-Blind lijkt me wel de beste optie. Sutalo maakt dezelfde fouten als Bouwman
Blind ook al op 336. Geen blessures en later dit jaar staan Blind, Klaassen en Berghuis met z'n drieën op de 1000quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:30 schreef Wotte het volgende:
Los daarvan Davy Klaassen, 400 wedstrijden voor Ajax 1![]()
![]()
Wie gaat er dan eigenlijk verdedigen als je Blind en Baas opstelt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 00:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, die tegengoal was echt weer heel slap van Bouwman. Hij is een enorm 18 jarig talent, en hij mag zeker wel zijn minuten blijven maken in het eerste, maar zou als basisopstelling lekker voor Blind en Baas gaan kiezen.
Hehe. Leek nergens op idd. En een paar spelers waren individueel nog wel goed maar... als team. Man man man.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die langharige alcoholistische neef van Brad Pitt deed volgens mij gewoon scouten via een krakkemikkig moneyball datamodel in de Football Manager database.
Hij glijdt zo vaak weg. Zou hij wel de juiste noppen onder zijn schoenen hebben?quote:
Op donderdag 6 augustus 2026 23:48 schreef GwaiLow het volgende:Daarbij gaf hij gewoon een prachtige opening op de tegengoal, dus ik mag hopen dat Michel dat ook ziet.quote:Leuk dat Wijndal het zo goed doet inderdaad, maar zolang je tegen Fc Bal op ‘t Dak elftallen speelt kan Wijndal ook wel echt in zijn kracht spelen natuurlijk. Alleen maar aanvallen, en daar ligt zijn kracht ook wel.
Wat is het beleid van Cruyff eigenlijk behalve of het moet een bekende naam zijn of Spaans?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:35 schreef manny het volgende:
[..]
Hehe. Leek nergens op idd. En een paar spelers waren individueel nog wel goed maar... als team. Man man man.
Doet me denken aan een gesprek wat ik laatst had.
Hoor hier vrienden:
Ik zat onlangs toevallig in het vliegtuig naast een TD van een grote club. Lang gesproken over voetbal en over data. Deze club (we praten club hoogste niveau europese competitie) baseert alle pre selectie op data. Eerst een model gemaakt met wat het team nodig heeft. De max transferwaarde erin gezet, en TD en trainer samen accenten aangebracht. Je praat dan over aantal km gelopen per wedstrijd, voorwaartse passing, aantal balveroveringen, leeftijd, enz enz enz... echt krankzinnig veel data die gemixt wordt.
Dan de database werk laten doen, en die komt dan met spelers die passen bij wat ze nodig hebben. Die zeg maar het "vul in club" profiel hebben. Daarna eindeloos video's laten kijken door de scouts en bij de serieuze kandidaten echt kijken.
Maar. 1 grote nuance maakte hij meteen. Toen ze een tijdje bezig waren heeft 1 van de scouts 5 topspelers in de database gegooid. Zeg Haaland, Rodri, Kane weet ik veel welke. En wat bleek: 2 van de vijf werden afgekeurd door het model dat ze gemaakt hadden. Haha. Liepen niet genoeg ofzo...
Dus ze hebben naast de hele datameuk, ook een paar ouderwetse scouts med een peuk en een kop koffie en een schriftje met namen van oude bekenden. Maar: die werken samen met de databoys. Data is altijd mee in de besluitvorming.
Hij was er zelf ook niet 100% uit. Maar was wel heel stellig: iedereen die niet scout, minimaal deels, op basis van data; of van die teksten roept als "ik geloof niet in xg", die leven niet meer in de wereld van nu.
Poeh, hier komt wat frustratie door het scherm heen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:52 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wat is het beleid van Cruyff eigenlijk behalve of het moet een bekende naam zijn of Spaans?
Poeh, wow ik zie het nu ook!quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Poeh, hier komt wat frustratie door het scherm heen.
Ik las laatst ook ergens in een van de kranten dat Jordi Cruijff en zijn hoofdscout (naam even kwijt). Alle spelers van Europa inclusief contractsituaties in zijn laptop had. Ik had persoonlijk niet minder geëist van een technisch directeur.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:35 schreef manny het volgende:
[..]
Hehe. Leek nergens op idd. En een paar spelers waren individueel nog wel goed maar... als team. Man man man.
Doet me denken aan een gesprek wat ik laatst had.
Hoor hier vrienden:
Ik zat onlangs toevallig in het vliegtuig naast een TD van een grote club. Lang gesproken over voetbal en over data. Deze club (we praten club hoogste niveau europese competitie) baseert alle pre selectie op data. Eerst een model gemaakt met wat het team nodig heeft. De max transferwaarde erin gezet, en TD en trainer samen accenten aangebracht. Je praat dan over aantal km gelopen per wedstrijd, voorwaartse passing, aantal balveroveringen, leeftijd, enz enz enz... echt krankzinnig veel data die gemixt wordt.
Dan de database werk laten doen, en die komt dan met spelers die passen bij wat ze nodig hebben. Die zeg maar het "vul in club" profiel hebben. Daarna eindeloos video's laten kijken door de scouts en bij de serieuze kandidaten echt kijken.
Maar. 1 grote nuance maakte hij meteen. Toen ze een tijdje bezig waren heeft 1 van de scouts 5 topspelers in de database gegooid. Zeg Haaland, Rodri, Kane weet ik veel welke. En wat bleek: 2 van de vijf werden afgekeurd door het model dat ze gemaakt hadden. Haha. Liepen niet genoeg ofzo...
Dus ze hebben naast de hele datameuk, ook een paar ouderwetse scouts med een peuk en een kop koffie en een schriftje met namen van oude bekenden. Maar: die werken samen met de databoys. Data is altijd mee in de besluitvorming.
Hij was er zelf ook niet 100% uit. Maar was wel heel stellig: iedereen die niet scout, minimaal deels, op basis van data; of van die teksten roept als "ik geloof niet in xg", die leven niet meer in de wereld van nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |