Niet helemaal een geslaagde vergelijking maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan is Colombia ook in oorlog met Rusland?
als ze geweren en drugs meenemen welquote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of gewoon met een aantal van die ballistische raketten die A-50's uitschakelen en dan losgaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Met name de inzet van het A-50 radar vliegtuig in combi met hun luchtmacht die ze neerschiet lijkt vrij efficient voor ze.
Oekraiene zal echt haar eigen ballistische raket moeten ontwikkelen en gewoon nog meer kruisraketten die meer "stealth" zijn met Europese partners.
Is redelijk lastig denk ik, maar zeker geen verkeerd doel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 01:14 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Of gewoon met een aantal van die ballistische raketten die A-50's uitschakelen en dan losgaan?
Lekkere drogredenering. Het 1 zijn ingehuurde soldaten die waarschijnlijk niet eens toestemming hebben van de staat. Het andere is een staatsleger welke ook gestuurd wordt door de staat.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ach ja, hij speelt vakantiekracht. 😋quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekkere drogredenering. Het 1 zijn ingehuurde soldaten die waarschijnlijk niet eens toestemming hebben van de staat. Het andere is een staatsleger welke ook gestuurd wordt door de staat.
Mooie is wel dat jij in die twitterfeed het eerste argument van iemand met een Russische vlag pakt.
het oorlog voeren is een opwindend speeltje van wannabee dictatorsquote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
quote:WSJ: A new US intelligence assessment warns that Putin could test NATO's resolve with limited action even while the Ukraine war continues.
This reverses an earlier US view that Russia would avoid provoking NATO while tied down in Ukraine.
Officials now assess Putin could attempt a limited assault on a NATO member in the coming years.
The scenarios range from major cyberattacks and hybrid operations to a small-scale ground incursion on the alliance's eastern flank—not a full-scale invasion.
The time window runs from this fall through 2029, with a direct ground incursion seen as least likely but the overall risk rising.
The assessed goal is to fracture the alliance and challenge Article 5's credibility, with Putin viewed as potentially more dangerous when "backed into a corner" by slow battlefield gains and Ukrainian deep strikes.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2085618567429435705
https://www.wsj.com/world(...)d-incursion-e3b02e2c
Op dit forum is het schijnbaar verboden te zeggen dat alles wat naar Poetin riekt, keihard dient te worden aangepakt, maar we zijn de facto al in oorlog. Ik zal net als mijn familie in de Tweede Wereldoorlog nooit buigen voor collabareteurs.quote:
De atoombommen zijn recent ook door die priester gezegend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het oorlog voeren is een opwindend speeltje van wannabee dictators
Hitler Poetin Trump ,
en hun eigen volk en achterban opjutten dat ze beste super mensen van de hele wereld zijn en de anderen zijn laag immoreel volk dat dood moet , en maar dwepen met de heilige kerk en het geloof
Maar zelf zijn ze o zo bang voor de dood
[ afbeelding ]
We houden ervan om onverantwoord onvoorbereid te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Europa nog steeds geen fatsoenlijke luchtverdediging.....
Hoe stel jij je dat voor? Dat rus wat raketten op europa afschiet en wij alleen gaan proberen dat af te vangen, ipv dat we als vergelding gewoon ff wat rus steden platbombarderen ofzo?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Europa nog steeds geen fatsoenlijke luchtverdediging.....
Uh? kan toch beide? en het is ook niet zo dat onze 'vergelding' zo sterk is, dat het Rusland direct laat stoppen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe stel jij je dat voor? Dat rus wat raketten op europa afschiet en wij alleen gaan proberen dat af te vangen, ipv dat we als vergelding gewoon ff wat rus steden platbombarderen ofzo?
Dat oekraine helaas geen andere opties heeft betekent niet dat wij dat ook niet hebben.
Ik ook. Vakanties/reizen, seks, dagjes weg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
We houden ervan om onverantwoord onvoorbereid te zijn.
Alsof wij dat gaan doen. We worden bestuurd door broekpoepers. Die gaan 1000 excuses verzinnen om Rusland te ontzien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe stel jij je dat voor? Dat rus wat raketten op europa afschiet en wij alleen gaan proberen dat af te vangen, ipv dat we als vergelding gewoon ff wat rus steden platbombarderen ofzo?
Dat oekraine helaas geen andere opties heeft betekent niet dat wij dat ook niet hebben.
Dat gaan wij, net als rus zelf, helemaal nooit 100% kunnen voorkomen. Daar is europa simpelweg te groot voor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? kan toch beide? en het is ook niet zo dat onze 'vergelding' zo sterk is, dat het Rusland direct laat stoppen.
????quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gaan wij, net als rus zelf, helemaal nooit 100% kunnen voorkomen. Daar is europa simpelweg te groot voor.
Ik denk niet dat we in een hoekje gaan zitten huilen, nee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof wij dat gaan doen. We worden bestuurd door broekpoepers.
Sure, maar wat stel je voor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
????
Het zal vast aan mij liggen, maar ik begrijp je niet. Jij vindt luchtverdediging niet van belang?
Op de details heb jij hier meer verstand van dan ik. Die geef ik je direct.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, maar wat stel je voor.
Radius van een patriot installatie is 60KM.
Hoeveel 100 wil je er in NL neer gaan zetten?
Als je het mij vraagt alle ballen op SAMP/T en of oekrainse Freya.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:27 schreef theunderdog het volgende:
Ik constateer enkel dat wij nu nauwelijks tot niets hebben. Dat gegeven is toch problematisch??
Ja oke. Maar dat is toch ook luchtverdediging? je discussiepunt ontgaat mij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt alle ballen op SAMP/T en of oekrainse Freya.
Ipv maar een vervangende Patriot installatie bestellen met een leadtime van 8 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |