Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de heel hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:58 schreef Solotovski het volgende:
Taakstraf
Als je reclassering vraagt om taakstraf te mogen doen bij een dierenasiel, voelt het geen moment als straf. Voelde bij mij geen moment als straf![]()
Was wel wat minder dan 240 uur, maar toch
Taakstraf mag per direct worden afgeschaft. Kost meer dan het oplevert en het schrikt 0,0 af.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de echt hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.
Het standaard verhaal:quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat bedrijf gaan ze ook altijd NET beginnen he.
Misschien met jurk, baard en helemaal geradicaliseerd..?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
Moet je eens zien hoe ze daar uitkomen na de straftijd
Die kans moet je ze niet eens bieden in de gevangenis. Islam zou daar nooit voet aan de grond mogen krijgen. Als men wil kan wel een bijbel of torah lezen, anders houdt het op.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:45 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Misschien met jurk, baard en helemaal geradicaliseerd..?
Weinig zal helpen bij dit soort lui.
De rechter is nog crimineler dan Nabil B.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat zal hem leren!
Wet- en regelgeving is compleet kapot in dit land.
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De rechter is nog crimineler dan Nabil B.
Voor Nederland zou het beter zijn als we capabele rechters hadden en de persoon die deze straf heeft opgelegd in het gevang zouden zetten.
Dan is de maatschappij er op de langere termijn meer mee gebaat.
Nee tochquote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.
Ja het is dat of ze hebben zich NET (37 seconden na het eerste gesprek met hun advocaat) ingeschreven voor een opleiding omdat ze hun leven weer op de rit willen krijgen toevallig precies nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat bedrijf gaan ze ook altijd NET beginnen he.
Dit zijn we mensen waarin Nederland heeft geïnvesteerd met een opleiding om voor een veilig Nederland te zorgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.
Oh fuck je hebt gelijk. Dan hoeft de rechter niet mee door de shredder vooralsnog. En zijn moeder bij nader inzien ook niet, want die heeft zich in de schulden gestoken om de handel af te betalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh fuck je hebt gelijk. Dan hoeft de rechter niet mee door de shredder vooralsnog. En zijn moeder bij nader inzien ook niet, want die heeft zich in de schulden gestoken om de handel af te betalen.
Maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb met die onderbuik van me.
Jamaar anders gaan wij weer klagen dat hij niet werktquote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".
Dat slachtoffer zit nog dagelijks met de ongemakken van de aanrijding en Nabil mag alweer de teringdebiel uithangen van de ovj.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".
Ik deed het bij de kringloop waar ik toch ook al als vrijwilliger werkte. Het was nu alleen iets minder vrijwillig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de heel hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.
En heb je ze nog aangesproken of ze wat zachter wilden praten..?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:38 schreef Tengano het volgende:
Zat vandaag ik de trein. Zaten een paar Marokkanen in die HARD AAN HET PRATEN WAREN
Nee, inderdaad. Ik had geen behoefte om zelf onderwerp (lijdend voorwerp) van dit type topics te worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:53 schreef Koortsdroom het volgende:
En heb je ze nog aangesproken of ze wat zachter wilden praten..?
Ja, dat is een retorische vraag. Denk niet dat je levensmoe bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 05-08-2026 19:07:57 ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |