abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:50:34 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221507342
quote:
Eerst een klap, toen paniek: Nabil B. rijdt zonder rijbewijs fietser aan en vlucht

Utrecht - Hij stapte in de auto zonder rijbewijs, keek niet goed uit bij een kruising in Overvecht, reed een fietser aan en ging er vervolgens vandoor. Verdachte Nabil B. (20) vertelde vandaag in de Utrechtse rechtbank spijt te hebben van zijn daden. Maar hoe kwam hij daartoe?

B. geeft aan het begin van de zitting aan dat hij "lichtelijk gespannen" is. Hij buigt zijn hoofd naar beneden als de voorzitter vertelt waarvan hij verdacht wordt.

Dat gaat om een ongeluk in december 2024. De toen 18-jarige B. zag op de kruising van de Donaudreef met de Tiberdreef een fietser over het hoofd. Het 62-jarige slachtoffer liep onder meer verschillende breuken aan zijn hoofd en ribben en hersenletsel op.

Blinde paniek
"Het ging in een flits. Het ene moment ben je aan het rijden en het andere moment was het bam, een klap", verklaart B. over het ongeluk. Hij vertelt dat hij zo erg in paniek raakte dat hij ervandoor ging. Op de Fris Coerslaan, zo'n anderhalve kilometer verderop zette hij het voertuig stil.

Daar schoten allerlei gedachten door zijn hoofd. "Hoe ga ik dit doen? Hoe ga ik dit tegen mijn moeder zeggen? Ik dacht in paniek dat ik misschien kon zeggen dat de auto is gestolen." Kort daarna besloot hij zijn moeder te bellen. Zij vroeg hem naar huis te komen en zei dat ze vanaf daar samen naar het politiebureau zouden gaan. B. liet de auto achter en liep naar huis.

Daar was de politie ondertussen al aangekomen. Zij hadden de auto gevonden en zagen dat die op de naam van de moeder van B. stond. De politie wilde een blaas- en speekseltest bij B. afnemen om te controleren of hij alcohol of drugs had gebruikt, maar dat weigerde hij. Naar eigen zeggen maakte hij die keuze weer uit paniek, hij zou overdonderd zijn geweest door de politie. "Die agenten deden alsof ik een zware crimineel was."

'U was gewaarschuwd'
Achteraf noemt B. die beslissing dom, net als het wegrijden na het ongeluk en rijden zonder rijbewijs. Dat was niet de eerste keer: hij werd al verschillende keren door de politie achter het stuur betrapt. "U was heel erg gewaarschuwd", zegt de rechter.

Een vriend zou hem zover hebben gekregen om toch weer achter het stuur te stappen, zegt B. "Die jongen had een enkelband. Hij moest op tijd thuis zijn. Een kwartier lang heeft hij lopen smeken: alsjeblieft, zet mij af."
Die keuze had grote gevolgen. Het slachtoffer was bijna een jaar na het ongeluk nog niet hersteld. En omdat B. niet verzekerd was, is er 50.000 euro schade op hem verhaald. Zijn moeder nam de schuld op zich en belandde daardoor in de schuldsanering. B: "Ik ga daar dagelijks kapot aan."
Om zijn moeder financieel te helpen is hij bezig om een bedrijf op te zetten, hij wil eten gaan bezorgen.

Rijbewijs innemen?
Daarvoor kan hij zijn rijbewijs, dat hij ondertussen heeft gehaald, goed gebruiken. Maar in zulke zaken is het gebruikelijk dat het Openbaar Ministerie (OM) aan de rechter vraagt om het rijbewijs tijdelijk in te nemen. "Ik zit daarmee in mijn maag, want als hij niet aan de slag kan heeft dat gevolgen voor het slachtoffer", zegt de officier van justitie. Meer inkomen betekent namelijk dat de schadevergoeding sneller kan worden afbetaald.

Daarom besluit ze 240 uur taakstraf - de maximale duur - te eisen. Daarbij vraagt ze de rechter B. een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie weken met een proeftijd van twee jaar op te leggen. Ook zou hij met hulp van de reclassering aan zijn problemen moeten werken.

De rechter doet over twee weken uitspraak.

https://www.rtvutrecht.nl(...)ietser-aan-en-vlucht
Geen rijbewijs
veelpleger
vluchten
schuld van anderen
familie in het complot
"eigen bedrijf starten"

Wat een bukake aan cliches weer :')
pi_221507355
quote:
Daarom besluit ze 240 uur taakstraf - de maximale duur - te eisen
Dat zal hem leren!

Wet- en regelgeving is compleet kapot in dit land.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:55:30 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221507366
Mag ook gewoon zijn rijbewijs houden zodat 'ie zijn mobiele apotheek kan blijven uitbaten. "Eten bezorgen" _O-
pi_221507369
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Geen rijbewijs
veelpleger
vluchten
schuld van anderen
familie in het complot
"eigen bedrijf starten"

Wat een bukake aan cliches weer :')
Vergeet zichzelf in de slachtofferrol plaatsen niet. En de naam.

Wat een waardeloos stuk tuig weer :')
pi_221507373
Stuk vuilnis die zeker vaker de rechtbank van binnen gaat zien.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_221507386
Taakstraf :')

Als je reclassering vraagt om taakstraf te mogen doen bij een dierenasiel, voelt het geen moment als straf. Voelde bij mij geen moment als straf _O_

Was wel wat minder dan 240 uur, maar toch
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_221507399
Waar komen al die dollemannen toch vandaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221507409
quote:
Naar eigen zeggen maakte hij die keuze weer uit paniek, hij zou overdonderd zijn geweest door de politie. "Die agenten deden alsof ik een zware crimineel was."
Nou, dat ben je ook...
Verschillende keren gepakt en tóch weer rijden...
Wordt veel te licht bestraft, dit soort kansloze debielen..

En die moeder gun ik dit ook.
Die zal heus wel geweten hebben dat haar zoon zonder rijbewijs in haar auto reed...
pi_221507572
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
Dat was niet de eerste keer: hij werd al verschillende keren door de politie achter het stuur betrapt. "U was heel erg gewaarschuwd", zegt de rechter.
Waarom is zoiets niet na de 2e of 3e keer een gevangenisstraf? Uiteindelijk moet je de maatschappij ook beschermen en met hem vrij lukt dat blijkbaar niet. Je moet sowieso wel als een mongool rijden om zo vaak de aandacht van oom agent te trekken :')
pi_221507642
Schuldsanering… dat betalen wij dus weer.
pi_221507676
Het blijft mij verbazen hoe snel - in een paar generaties - je met verkeerd bevolkingsbeleid een hoogstaande en bloeiende beschaving helemaal kunt afbreken.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 16:40:10 #12
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221507689
Ik moest even de datum checken vanwege deja-vu, maar nee het is een verse.
- vmi voor intimi -
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:43:16 #13
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_221507705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar komen al die dollemannen toch vandaan?
Uit inteelt situaties
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_221507724
quote:
Om zijn moeder financieel te helpen is hij bezig om een bedrijf op te zetten, hij wil eten gaan bezorgen.

Rijbewijs innemen?
Daarvoor kan hij zijn rijbewijs, dat hij ondertussen heeft gehaald, goed gebruiken. Maar in zulke zaken is het gebruikelijk dat het Openbaar Ministerie (OM) aan de rechter vraagt om het rijbewijs tijdelijk in te nemen. "Ik zit daarmee in mijn maag, want als hij niet aan de slag kan heeft dat gevolgen voor het slachtoffer", zegt de officier van justitie. Meer inkomen betekent namelijk dat de schadevergoeding sneller kan worden afbetaald.
Wat is dit nu weer voor een kulredenering :')

Die knakker gaat maar lekker werken in iets waarvoor hij geen auto nodig heeft
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:56:50 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221507797
"Ja ik heb net iemand ongelukkig gereden terwijl ik niet mocht rijden maar ik wil nu toevallig een beroep gaan uitoefenen waarbij ik moet rijden."

Rechter: "Okay!" :)

Echt, trek m maar door de shredder en zijn familie plus deze rechtbank erbij.
pi_221507870
quote:
Nota bene iets willen doen waarbij je moet rijden, mooi man.
pi_221507931
quote:
Lastig voor de OvJ ook, inderdaad. Zo jammer dat er helemaal geen banen bestaan waarvoor je niet hoeft te kunnen rijden, dan was de beslissing makkelijker geweest.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 17:18:07 #19
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221508048
2x het verkeerd aankijken van een agent. Ik ga naar de kinderboerderij!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221508081
quote:
De mensen die hun Range Rover uitlenen aan verstandelijk beperkte Nabil zonder rijbewijs mogen ook wel eens in de spiegel kijken.

quote:
De jongeman zou ‘terug bij af komen’, als hij weer de cel in moet. Hij staat op een wachtlijst voor begeleid wonen.
Dit is zo'n omgekeerde wereld-redenatie. Je bent terug bij af omdat je strafbare dingen doet, de straf is het gevolg en niet de oorzaak daarvan.

quote:
Hij eist 24 maanden cel, waarvan acht voorwaardelijk, twee weken hechtenis voor rijden zonder rijbewijs en 24 maanden ontzegging van de rijbevoegdheid.
:wtf: Hij heeft geen rijbewijs dus rijbevoegd is ie sowieso niet.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 17:24:18 #21
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221508085
Dat bedrijf gaan ze ook altijd NET beginnen he.

:')
- vmi voor intimi -
pi_221508091
Bijzonder wel, iemand behoorlijk heftig letsel bezorgen met roekeloos rijgedrag en dan ook nog eens doorrijden na een ongeluk. En uiteraard weer het te verwachten daderprofiel: jonge man met een migratieachtergrond uit een Islamitisch land.

En hier staat dan een taakstraf van 240 uur voor, wat natuurijk een totale fopstraf is waarbij het de vraag is wat iemand daar uiteindelijk van zal volbrengen. In en normaal functionerend land wordt zo een individu met de wapenstok te gevangenis ingeslagen en komt daar de komende 20 jaar ook niet meer uit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 17:26:41 #23
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221508104
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder wel, iemand behoorlijk heftig letsel bezorgen met roekeloos rijgedrag en dan ook nog eens doorrijden na een ongeluk. En uiteraard weer het te verwachten daderprofiel: jonge man met een migratieachtergrond uit een Islamitisch land.

En hier staat dan een taakstraf van 240 uur voor, wat natuurijk een totale fopstraf is waarbij het de vraag is wat iemand daar uiteindelijk van zal volbrengen. In en normaal functionerend land wordt zo een individu met de wapenstok te gevangenis ingeslagen en komt daar de komende 20 jaar ook niet meer uit.
Iets zegt me dat vriend Nabil de proeftijd niet gaat halen.
- vmi voor intimi -
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 17:29:30 #24
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221508122
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nota bene iets willen doen waarbij je moet rijden, mooi man.
veeg me op.
- vmi voor intimi -
pi_221508126
Voor wie nou denkt; 'Ik zie steeds dezelfde types in dit soort berichten..'

Dat klopt.

- da's genoeg -

[ Bericht 40% gewijzigd door vul_maar_in op 05-08-2026 17:33:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')