Geen rijbewijsquote:Eerst een klap, toen paniek: Nabil B. rijdt zonder rijbewijs fietser aan en vlucht
Utrecht - Hij stapte in de auto zonder rijbewijs, keek niet goed uit bij een kruising in Overvecht, reed een fietser aan en ging er vervolgens vandoor. Verdachte Nabil B. (20) vertelde vandaag in de Utrechtse rechtbank spijt te hebben van zijn daden. Maar hoe kwam hij daartoe?
B. geeft aan het begin van de zitting aan dat hij "lichtelijk gespannen" is. Hij buigt zijn hoofd naar beneden als de voorzitter vertelt waarvan hij verdacht wordt.
Dat gaat om een ongeluk in december 2024. De toen 18-jarige B. zag op de kruising van de Donaudreef met de Tiberdreef een fietser over het hoofd. Het 62-jarige slachtoffer liep onder meer verschillende breuken aan zijn hoofd en ribben en hersenletsel op.
Blinde paniek
"Het ging in een flits. Het ene moment ben je aan het rijden en het andere moment was het bam, een klap", verklaart B. over het ongeluk. Hij vertelt dat hij zo erg in paniek raakte dat hij ervandoor ging. Op de Fris Coerslaan, zo'n anderhalve kilometer verderop zette hij het voertuig stil.
Daar schoten allerlei gedachten door zijn hoofd. "Hoe ga ik dit doen? Hoe ga ik dit tegen mijn moeder zeggen? Ik dacht in paniek dat ik misschien kon zeggen dat de auto is gestolen." Kort daarna besloot hij zijn moeder te bellen. Zij vroeg hem naar huis te komen en zei dat ze vanaf daar samen naar het politiebureau zouden gaan. B. liet de auto achter en liep naar huis.
Daar was de politie ondertussen al aangekomen. Zij hadden de auto gevonden en zagen dat die op de naam van de moeder van B. stond. De politie wilde een blaas- en speekseltest bij B. afnemen om te controleren of hij alcohol of drugs had gebruikt, maar dat weigerde hij. Naar eigen zeggen maakte hij die keuze weer uit paniek, hij zou overdonderd zijn geweest door de politie. "Die agenten deden alsof ik een zware crimineel was."
'U was gewaarschuwd'
Achteraf noemt B. die beslissing dom, net als het wegrijden na het ongeluk en rijden zonder rijbewijs. Dat was niet de eerste keer: hij werd al verschillende keren door de politie achter het stuur betrapt. "U was heel erg gewaarschuwd", zegt de rechter.
Een vriend zou hem zover hebben gekregen om toch weer achter het stuur te stappen, zegt B. "Die jongen had een enkelband. Hij moest op tijd thuis zijn. Een kwartier lang heeft hij lopen smeken: alsjeblieft, zet mij af."
Die keuze had grote gevolgen. Het slachtoffer was bijna een jaar na het ongeluk nog niet hersteld. En omdat B. niet verzekerd was, is er 50.000 euro schade op hem verhaald. Zijn moeder nam de schuld op zich en belandde daardoor in de schuldsanering. B: "Ik ga daar dagelijks kapot aan."
Om zijn moeder financieel te helpen is hij bezig om een bedrijf op te zetten, hij wil eten gaan bezorgen.
Rijbewijs innemen?
Daarvoor kan hij zijn rijbewijs, dat hij ondertussen heeft gehaald, goed gebruiken. Maar in zulke zaken is het gebruikelijk dat het Openbaar Ministerie (OM) aan de rechter vraagt om het rijbewijs tijdelijk in te nemen. "Ik zit daarmee in mijn maag, want als hij niet aan de slag kan heeft dat gevolgen voor het slachtoffer", zegt de officier van justitie. Meer inkomen betekent namelijk dat de schadevergoeding sneller kan worden afbetaald.
Daarom besluit ze 240 uur taakstraf - de maximale duur - te eisen. Daarbij vraagt ze de rechter B. een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie weken met een proeftijd van twee jaar op te leggen. Ook zou hij met hulp van de reclassering aan zijn problemen moeten werken.
De rechter doet over twee weken uitspraak.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ietser-aan-en-vlucht
Dat zal hem leren!quote:Daarom besluit ze 240 uur taakstraf - de maximale duur - te eisen
Vergeet zichzelf in de slachtofferrol plaatsen niet. En de naam.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen rijbewijs
veelpleger
vluchten
schuld van anderen
familie in het complot
"eigen bedrijf starten"
Wat een bukake aan cliches weer
Nou, dat ben je ook...quote:Naar eigen zeggen maakte hij die keuze weer uit paniek, hij zou overdonderd zijn geweest door de politie. "Die agenten deden alsof ik een zware crimineel was."
Waarom is zoiets niet na de 2e of 3e keer een gevangenisstraf? Uiteindelijk moet je de maatschappij ook beschermen en met hem vrij lukt dat blijkbaar niet. Je moet sowieso wel als een mongool rijden om zo vaak de aandacht van oom agent te trekkenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
Dat was niet de eerste keer: hij werd al verschillende keren door de politie achter het stuur betrapt. "U was heel erg gewaarschuwd", zegt de rechter.
Uit inteelt situatiesquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar komen al die dollemannen toch vandaan?
Wat is dit nu weer voor een kulredeneringquote:Om zijn moeder financieel te helpen is hij bezig om een bedrijf op te zetten, hij wil eten gaan bezorgen.
Rijbewijs innemen?
Daarvoor kan hij zijn rijbewijs, dat hij ondertussen heeft gehaald, goed gebruiken. Maar in zulke zaken is het gebruikelijk dat het Openbaar Ministerie (OM) aan de rechter vraagt om het rijbewijs tijdelijk in te nemen. "Ik zit daarmee in mijn maag, want als hij niet aan de slag kan heeft dat gevolgen voor het slachtoffer", zegt de officier van justitie. Meer inkomen betekent namelijk dat de schadevergoeding sneller kan worden afbetaald.
Nota bene iets willen doen waarbij je moet rijden, mooi man.quote:Om zijn moeder financieel te helpen is hij bezig om een bedrijf op te zetten, hij wil eten gaan bezorgen.
Lastig voor de OvJ ook, inderdaad. Zo jammer dat er helemaal geen banen bestaan waarvoor je niet hoeft te kunnen rijden, dan was de beslissing makkelijker geweest.quote:Daarvoor kan hij zijn rijbewijs, dat hij ondertussen heeft gehaald, goed gebruiken. Maar in zulke zaken is het gebruikelijk dat het Openbaar Ministerie (OM) aan de rechter vraagt om het rijbewijs tijdelijk in te nemen. "Ik zit daarmee in mijn maag, want als hij niet aan de slag kan heeft dat gevolgen voor het slachtoffer", zegt de officier van justitie. Meer inkomen betekent namelijk dat de schadevergoeding sneller kan worden afbetaald.
De mensen die hun Range Rover uitlenen aan verstandelijk beperkte Nabil zonder rijbewijs mogen ook wel eens in de spiegel kijken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:15 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die Nabil B. heten zijn blijkbaar continue in paniek
Dit is zo'n omgekeerde wereld-redenatie. Je bent terug bij af omdat je strafbare dingen doet, de straf is het gevolg en niet de oorzaak daarvan.quote:De jongeman zou ‘terug bij af komen’, als hij weer de cel in moet. Hij staat op een wachtlijst voor begeleid wonen.
quote:Hij eist 24 maanden cel, waarvan acht voorwaardelijk, twee weken hechtenis voor rijden zonder rijbewijs en 24 maanden ontzegging van de rijbevoegdheid.
Iets zegt me dat vriend Nabil de proeftijd niet gaat halen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder wel, iemand behoorlijk heftig letsel bezorgen met roekeloos rijgedrag en dan ook nog eens doorrijden na een ongeluk. En uiteraard weer het te verwachten daderprofiel: jonge man met een migratieachtergrond uit een Islamitisch land.
En hier staat dan een taakstraf van 240 uur voor, wat natuurijk een totale fopstraf is waarbij het de vraag is wat iemand daar uiteindelijk van zal volbrengen. In en normaal functionerend land wordt zo een individu met de wapenstok te gevangenis ingeslagen en komt daar de komende 20 jaar ook niet meer uit.
veeg me op.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nota bene iets willen doen waarbij je moet rijden, mooi man.
Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de heel hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:58 schreef Solotovski het volgende:
Taakstraf
Als je reclassering vraagt om taakstraf te mogen doen bij een dierenasiel, voelt het geen moment als straf. Voelde bij mij geen moment als straf![]()
Was wel wat minder dan 240 uur, maar toch
Taakstraf mag per direct worden afgeschaft. Kost meer dan het oplevert en het schrikt 0,0 af.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de echt hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.
Het standaard verhaal:quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat bedrijf gaan ze ook altijd NET beginnen he.
Misschien met jurk, baard en helemaal geradicaliseerd..?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
Moet je eens zien hoe ze daar uitkomen na de straftijd
Die kans moet je ze niet eens bieden in de gevangenis. Islam zou daar nooit voet aan de grond mogen krijgen. Als men wil kan wel een bijbel of torah lezen, anders houdt het op.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:45 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Misschien met jurk, baard en helemaal geradicaliseerd..?
Weinig zal helpen bij dit soort lui.
De rechter is nog crimineler dan Nabil B.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat zal hem leren!
Wet- en regelgeving is compleet kapot in dit land.
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De rechter is nog crimineler dan Nabil B.
Voor Nederland zou het beter zijn als we capabele rechters hadden en de persoon die deze straf heeft opgelegd in het gevang zouden zetten.
Dan is de maatschappij er op de langere termijn meer mee gebaat.
Nee tochquote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.
Ja het is dat of ze hebben zich NET (37 seconden na het eerste gesprek met hun advocaat) ingeschreven voor een opleiding omdat ze hun leven weer op de rit willen krijgen toevallig precies nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat bedrijf gaan ze ook altijd NET beginnen he.
Dit zijn we mensen waarin Nederland heeft geïnvesteerd met een opleiding om voor een veilig Nederland te zorgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uitspraak is nog niet geweest. Vooralsnog is het de OvJ die het er maar moeilijk mee heeft dat deze kansenparel nu misschien niet zijn bedrijfje op kan starten om zijn moeder te helpen met het afbetalen.
Oh fuck je hebt gelijk. Dan hoeft de rechter niet mee door de shredder vooralsnog. En zijn moeder bij nader inzien ook niet, want die heeft zich in de schulden gestoken om de handel af te betalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh fuck je hebt gelijk. Dan hoeft de rechter niet mee door de shredder vooralsnog. En zijn moeder bij nader inzien ook niet, want die heeft zich in de schulden gestoken om de handel af te betalen.
Maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb met die onderbuik van me.
Jamaar anders gaan wij weer klagen dat hij niet werktquote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".
Dat slachtoffer zit nog dagelijks met de ongemakken van de aanrijding en Nabil mag alweer de teringdebiel uithangen van de ovj.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar de OvJ gooien we er wel in. Dat zo iemand in zo'n duidelijk vals dilemma trapt zeg, er zijn wel meer opties dan "mogen rijden en schulden afbetalen" en "niet mogen rijden en schulden niet afbetalen".
Ik deed het bij de kringloop waar ik toch ook al als vrijwilliger werkte. Het was nu alleen iets minder vrijwillig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toen ik nog klein en naief was dacht ik dat een taakstraf echt zwaar en vervelend werk was, zo'n beetje wat je in Amerikaanse films ziet met vastgeketenden die stenen kapot moeten slaan, gedwongen worden kanalen te graven enzo. Maar nee, m'n neefje mocht gewoon een beetje tuinieren, wat hij best leuk vond. Ik denk dat een taakstraf alleen lastig is voor de heel hopeloze gevallen met 0,0 arbeidsethos of -ervaring, ieder ander lacht om dieren voeren, plantjes verzorgen of bejaarden koffie brengen.
En heb je ze nog aangesproken of ze wat zachter wilden praten..?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:38 schreef Tengano het volgende:
Zat vandaag ik de trein. Zaten een paar Marokkanen in die HARD AAN HET PRATEN WAREN
Nee, inderdaad. Ik had geen behoefte om zelf onderwerp (lijdend voorwerp) van dit type topics te worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:53 schreef Koortsdroom het volgende:
En heb je ze nog aangesproken of ze wat zachter wilden praten..?
Ja, dat is een retorische vraag. Denk niet dat je levensmoe bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 05-08-2026 19:07:57 ]
Is Nabil, Abdul of Tarik een Friese naam vindt jij?quote:
Nee maar in Utrecht tegenwoordig is het niet ongewoon. Daar kun je wat van vinden maar maakt hem nog geen migrant.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is Nabilm Abdul of Tarik een Friese naam vindt jij?
https://wijchen.nieuws.nl(...)-voor-pakketbezorger
Vandaar mijn post cq duiding.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:23 schreef vul_maar_in het volgende:
Daar kun je wat van vinden maar maakt hem nog geen migrant.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is Nabil, Abdul of Tarik een Friese naam vindt jij?
https://wijchen.nieuws.nl(...)-voor-pakketbezorger
quote:Wanneer de dan 18-jarige Tarik O. het gaspedaal van zijn witte Volkswagen Caddy intrapt, loopt het geschil gruwelijk uit de hand. Sebastiaan belandt eerst op de motorkap van de bestelwagen en wordt vervolgens meerdere keren overreden. Hij overlijdt aan zijn zware verwondingen, agenten pakken de pakketbezorger na een achtervolging op in de buurt van Beuningen.
Dat was echt heel bizar idd. Wat een teringmongool was dat.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:43 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
[..]![]()
Kan me dit nog goed herinneren. Tarik rijdt er voor de zekerheid nog een paar keer overheen. Bah bah.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |