En als je in de 90's op de middelbare school zat, was er eens in de zoveel weken een nieuwe gratis Pauze. Er was best wat in te lezen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 09:01 schreef Eightyone het volgende:
Wie kent de Yes nog?
Binnenkort gaan er wat oude naar een volgende eigenaar, want het neemt toch allemaal ruimte in; ik ben ze nu aan het filmen, omdat ik dat anders niet durf. Of eigenlijk: ik schiet een foto van elke pagina en plak het geheel in OpenShot aan elkaar, met een vaag ambient-muziekje onder.
Maart 1996 hadden ze nog een wijs advies, ergens rechtsonder in het artikel: "Ga nooit met een draagbare telefoon de straat op!"
Ik heb er even een paar die al klaar waren 'unlisted' op m'n account gezet. Let bij die tweede, van april 1996, vooral op dat jeans-advertentie-boekje halverwege.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Als dat een te taaie klus is, is de methode zoals in de OP misschien minder strak, maar wel veel sneller.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 06:24 schreef 111210 het volgende:
Ik heb heel veel Strobe magazines uit de 90’s
Ben er ooit mee begonnen om die allemaal in te scannen maar dat was ontzettend veel werk.
Zal eens kijken of ik die kan uploaden
Jack de Vries (met 'interactief computerspel') en Sharon Dijksma op pagina 15quote:Op woensdag 5 augustus 2026 07:23 schreef Eightyone het volgende:
En als je in de 90's op de middelbare school zat, was er eens in de zoveel weken een nieuwe gratis Pauze. Er was best wat in te lezen.
Die hieronder komt uit april 1994.
Och jeetje, ik zie die Top 40 en ben gelijk weer terug in mijn eindexamenjaar. Wat een feest der herkenning.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 05:28 schreef Eightyone het volgende:
Aanverwant: hitlijsten-blaadjes.
Het klassieke Top 40-blaadjes-ontwerp is inmiddels meerdere keren gebruikt als inspiratie voor m'n eigen webstek. Het heeft iets.
Een compleet Top 40-blaadje uit 1993:
Link naar afbeelding
Diverse delen van Mega Top 50-blaadjes uit dezelfde tijd:
Link naar afbeelding
(Het lijkt een enorme egotrip zo, was niet mijn bedoeling.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |