Naar aanleiding van
Eightyone in 40+ / Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen #35 Nooit weg doen meukIn dit topic kan je beelden uit oude tijdschriften delen, als je die nog ergens hebt. Tijdperk: jaren 70 t/m begin jaren 10; daarna werd het lezen van bladen steeds meer door social media vervangen.
quote:
Op zondag 2 augustus 2026 09:01 schreef Eightyone het volgende:Wie kent de Yes nog?
Binnenkort gaan er wat oude naar een volgende eigenaar, want het neemt toch allemaal ruimte in; ik ben ze nu aan het filmen, omdat ik dat anders niet durf. Of eigenlijk: ik schiet een foto van elke pagina en plak het geheel in OpenShot aan elkaar, met een vaag ambient-muziekje onder.
Maart 1996 hadden ze nog een wijs advies, ergens rechtsonder in het artikel: "Ga nooit met een draagbare telefoon de straat op!"
![20260802-084146.jpg]()
Ik heb er even een paar die al klaar waren 'unlisted' op m'n account gezet. Let bij die tweede, van april 1996, vooral op dat jeans-advertentie-boekje halverwege.
Bekijk deze YouTube-videoBekijk deze YouTube-video
En als je in de 90's op de middelbare school zat, was er eens in de zoveel weken een nieuwe gratis Pauze. Er was best wat in te lezen.
Die hieronder komt uit april 1994.
Bekijk deze YouTube-videoHet maken van die video's valt qua tijd wel mee, veel minder erg dan je zou denken. Het programma waarmee de foto's aan elkaar geplakt worden, Open Shot, is kleuterniveau.