---------------------------quote:'Coca-Cola-recept' duikt op in Italiaans klooster
In de archieven van een oude apotheek in een klooster in Florence is zondag een document gevonden dat lijkt op het recept van Coca-Cola.
Het document lijkt op een folder uit de negentiende eeuw en werd gevonden in het klooster van San Marco aan de Via Cavour in Florence. De folder toont een recept van een "verkwikkend elixer" bereid met Boliviaanse cocabladeren en kolanoten, schrijft de Italiaanse nieuwssite ANSA.
Het "herstellende wijnelixer" zou helpen tegen fysieke en mentale vermoeidheid, hoofdpijn en zwakte. Uit de archieven blijkt dat de vondst het meest gewilde recept onder monniken was.
Het recept bevat dezelfde ingrediënten die enkele jaren later zijn gebruikt voor 'French Wine Coca', een Amerikaans medicijn dat in 1886 de basis vormde voor wat later Coca-Cola zou worden.
In de folder volgt het recept: 30 gram kolanoten en 10 gram cocabladeren, gemixt met 1 liter alcohol. De kolanoten uit Afrika en de cocabladeren uit Bolivia zijn mogelijk via missionarissen in de Italiaanse stad terechtgekomen.
Er zijn geen documenten gevonden die een verband tussen de vondst en het Coca-Cola-recept bewijzen.
https://www.nu.nl/opmerke(...)liaans-klooster.html
Oh wedden dat er een Tweet gaat komen dat het 'Rigged' is en of 'Fake News' Het zal mij niet verbazen als hij de importheffingen op Italiaanse producten ook gaat verhogen.quote:
Hoe dan? Volgens mij is dat recept geheim.quote:Er zijn geen documenten gevonden die een verband tussen de vondst en het Coca-Cola-recept bewijzen.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:31 schreef Starhopper het volgende:
Haha Cola is dus een Italiaans monnikendrankje en geen Amerikaanse uitvinding dus
quote:Er zijn geen documenten gevonden die een verband tussen de vondst en het Coca-Cola-recept bewijzen.
De B52 bommenwerpers zijn inmiddels opgestegen 😱quote:
Als je een kistje op hebt voel je je lekker.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:35 schreef nostra het volgende:
1 liter pure alcohol, dat zal ongetwijfeld wel tegen hoofdpijn en zwakte helpen, maar dan moet je wel rinse and repeat.
Ja, dit. Ongeveer een kilo pure alcohol en in totaal 40 gram rest. Heeft toch niet veel met Cola te naken lijkt me.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:35 schreef nostra het volgende:
1 liter pure alcohol, dat zal ongetwijfeld wel tegen hoofdpijn en zwakte helpen, maar dan moet je wel rinse and repeat.
Komt dat niet door de namen van de ingrediënten?quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In de 19e eeuw waren de voorlopers van frisdrank (waarvan het verkooppraatje vaak was dat het betreffende product een heel boekwerk aan helende effecten zou hebben) populair, dat deze variatie nu teruggevonden is is leuk, maar waarom juist deze nieuwswaardig is en in verband wordt gebracht met Coca-Cola is me niet duidelijk.
Het moderne Coca-cola gebruikt ook al lang niet meer het originele recept.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoe dan? Volgens mij is dat recept geheim.
Nee.quote:Op maandag 3 augustus 2026 18:20 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het moderne Coca-cola gebruikt ook al lang niet meer het originele recept.
En er zit geen coca meer in.quote:Op maandag 3 augustus 2026 18:22 schreef maily het volgende:
[..]
Nee.
Er is light, zero, vanille, cherry, kinder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |