abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2026 @ 05:24:15 #26
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221490079
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat vindt hij terecht, omdat queer zijn abnormaal is.
Hij pleit ervoor om queers middels genetische modificatie hetero te maken, ipv te streven naar een maatschappij waarin iedereen g accepteert wordt.
Ga jij maar proberen de maatschappij te veranderen en alle haat tegen minderheden te laten verdwijnen. Heel veel succes.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend. ~ Prediker 1:8
pi_221490153
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 05:24 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ga jij maar proberen de maatschappij te veranderen en alle haat tegen minderheden te laten verdwijnen. Heel veel succes.
Klopt, dat lukt al niet in de discussie met jou.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  maandag 3 augustus 2026 @ 06:13:56 #28
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221490165
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dat lukt al niet in de discussie met jou.
Dat komt omdat ik rationeel ben ingesteld: "als oplossing A onmogelijk is, kies dan voor oplossing B".
Jij doet niets anders dan jouw woede en angst op mij te projecteren
pi_221490183
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:13 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dat komt omdat ik rationeel ben ingesteld: "als oplossing A onmogelijk is, kies dan voor oplossing B".
Jij doet niets anders dan jouw woede en angst op mij te projecteren
Ik vind haat niet rationeel.
Dus daarin verschillen wij al.

En haat verklaart waarom je een hele groep afrekend op de problemen van individuele leden van die groep.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  maandag 3 augustus 2026 @ 06:50:31 #30
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221490197
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
1. Ik vind haat niet rationeel.
Dus daarin verschillen wij al.

2. En haat verklaart waarom je een hele groep afrekend op de problemen van individuele leden van die groep.
1. Het is niet rationeel om te denken dat "haat" uit de maatschappij kan worden gebannen. Jij denkt dat dit wel kan. Daar verschillen wij van mening. Het is rationeler om met technische hulpmiddelen de geaardheid en seksuele oriëntatie van een individu bij te stellen. Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dit MOET gebeuren maar het is een rationelere oplossing dan "de maatschappij te willen veranderen". Weet je nog, dat verhaal over Mohammed en de berg?

2. Eens. Haat is een verschrikkelijk mentaal construct. Aan de extreem-gelovigen van dit forum wil ik vragen: wat is de reden dat "De Schepper" dit heeft gecreëerd?
pi_221490217
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:50 schreef Pixelman het volgende:

[..]
1. Het is niet rationeel om te denken dat "haat" uit de maatschappij kan worden gebannen. Jij denkt dat dit wel kan. Daar verschillen wij van mening. Het is rationeler om met technische hulpmiddelen de geaardheid en seksuele oriëntatie van een individu bij te stellen. Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dit MOET gebeuren maar het is een rationelere oplossing dan "de maatschappij te willen veranderen". Weet je nog, dat verhaal over Mohammed en de berg?

2. Eens. Haat is een verschrikkelijk mentaal construct. Aan de extreem-gelovigen van dit forum wil ik vragen: wat is de reden dat "De Schepper" dit heeft gecreëerd?
Er is veel haat uit de maatschappij verbannen.

Dat dat niet bij elk individu lukt blijkt uit de discussie met jou.
  maandag 3 augustus 2026 @ 07:31:07 #32
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221490286
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is veel haat uit de maatschappij verbannen.

Dat dat niet bij elk individu lukt blijkt uit de discussie met jou.
Ik ken geen gevoelens van haat. Ik ken alleen maar gevoelens van afkeuring: The Pride vind ik een belachelijke vertoning van doorgeslagen "cultuur". Ik vind de mensen die daar aan mee doen raar. Maar haten? Nee! Van mij mogen ze doen wat ze willen, we leven in een vrij land. En zo lang ik niet verplicht ben - wat jij van mij eist - dat ik The Pride accepteer als een normaal verschijnsel, vind ik alles best. Carnaval vind ik trouwens ook belachelijk maar dat terzijde.
pi_221490299
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:31 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik ken geen gevoelens van haat. Ik ken alleen maar gevoelens van afkeuring: The Pride vind ik een belachelijke vertoning van doorgeslagen "cultuur". Ik vind de mensen die daar aan mee doen raar. Maar haten? Nee!
Wat is haat?

Haat is een diepwortelde, intense emotie van afkeer, vijandigheid en afkeuring tegenover een persoon, groep, object of idee.

quote:
Van mij mogen ze doen wat ze willen, we leven in een vrij land. En zo lang ik niet verplicht ben - wat jij van mij eist - dat ik The Pride accepteer als een normaal verschijnsel, vind ik alles best. Carnaval vind ik trouwens ook belachelijk maar dat terzijde.
Jouw afkeer kleurt wat je schrijft over de bezoekers van de Pride.
En dat probeer je vervolgens te verbloemen door net te doen alsof de wetenschap achter je staat.
Maar dat is niet het geval.
  maandag 3 augustus 2026 @ 07:52:49 #34
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221490353
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is haat?

Haat is een diepwortelde, intense emotie van afkeer, vijandigheid en afkeuring tegenover een persoon, groep, object of idee.
[..]
Jouw afkeer kleurt wat je schrijft over de bezoekers van de Pride.
En dat probeer je vervolgens te verbloemen door net te doen alsof de wetenschap achter je staat.
Maar dat is niet het geval.
Ik keur af, meer niet. Alles wat jij verder van mij vindt is projectie.

Je haalt alles door elkaar. Ik volg de wetenschap, het is niet andersom.
pi_221490561
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:52 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik keur af, meer niet. Alles wat jij verder van mij vindt is projectie.
Je zegt dat je afkeer hebt.

quote:
Je haalt alles door elkaar. Ik volg de wetenschap, het is niet andersom.
Nee, je kwam daarna pas met een AI lijst van wetenschappelijke rapporten.

Niet daarvoor.
En afkeer tegen homo's goed proberen te praten met wetenschappelijke rapporten....

Het is ook nog eens laf
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:54:27 #36
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221491135
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je zegt dat je afkeer hebt.
[..]
Nee, je kwam daarna pas met een AI lijst van wetenschappelijke rapporten.

Niet daarvoor.
En afkeer tegen homo's goed proberen te praten met wetenschappelijke rapporten....

Het is ook nog eens laf
Rare conclusies, rare projecties.

Ik had al veel langer kennis over mentale problemen bij queers. Jij zei dat ik "dingen verzin" en toen sloeg ik je om de oren met de wetenschap. Vervolgens bagatelliseerde jij die zaken en nu je het spoor helemaal bijster bent, noem je mij laf.

Ik heb geen afkeer tegen homo's. Ik vind sommigen belachelijk met hun "express yourself" gedrag in de openbare ruimte. Is dat afkeer, is dat haat? Ik vind van niet.

Overigens heb ik een alleraardigst stel homomannen als naaste buren. We komen vaak op de koffie bij elkaar, of eten soms met elkaar. Gewone mannen die zich normaal gedragen. En zo hoort het ook. Geen mensen die zich als debiel gedragen zoals op de Pride.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:30:31 #37
545 dop
:copyright: dop
pi_221491715
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:54 schreef Pixelman het volgende:

[..]
stel homomannen als naaste buren. We komen vaak op de koffie bij elkaar, of eten soms met elkaar. Gewone mannen die zich normaal gedragen. En zo hoort het ook. Geen mensen die zich als debiel gedragen zoals op de Pride.
Wat vind je van Carnaval, of een muziek festival, of noem eens wat anders tt van Assen. Er zijn zoveel redenen waarom mensen massaal samen komen en een beetje uit de band springen, is daar een norm voor?
Maakt het iets uit. Iedereen zijn feestje en iedereen zijn eigen manier om eens uit de band te springen.
Dat het jouw niet aantrekt en je andere dingen leuk vind is prima. Maar het is normaal dat verschillende groepen mensen het soms leuk vinden om te vieren en feesten. En abnormaal om te denken dat er een vaste norm is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:54:57 #38
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221492546
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:30 schreef dop het volgende:

[..]
Wat vind je van Carnaval, of een muziek festival, of noem eens wat anders tt van Assen. Er zijn zoveel redenen waarom mensen massaal samen komen en een beetje uit de band springen, is daar een norm voor?
Maakt het iets uit. Iedereen zijn feestje en iedereen zijn eigen manier om eens uit de band te springen.
Dat het jouw niet aantrekt en je andere dingen leuk vind is prima. Maar het is normaal dat verschillende groepen mensen het soms leuk vinden om te vieren en feesten. En abnormaal om te denken dat er een vaste norm is.
Er is geen objectieve norm, er is slechts mijn subjectieve afkeuring tegen mensen (homo's,hetero's of wie dan ook) die in de openbare ruimte zich als volslagen dwazen gedragen.
pi_221492897
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 00:00 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ook binnen het christendom hangt dit af van de stroming.
En binnen bepaalde stromingen kunnen mensen individueel weer een afwijkende mening hebben.

E.e.a. heeft ermee te maken dat voor het bestempelen van homo-sexualiteit als zondig de context van het bijbelgedeelte hierover van belang lijkt te zijn. Als we bijvoorbeeld kijken naar het verhaal over Lot dan was er sprake van seksueel geweld, machtsmisbruik, vernedering en zelfs groepsverkrachting.
Deze uitingen van sexualiteit worden duidelijk bestraft. Overigens staat dit min of meer ook in de koran waar het verhaal over Lot herverteld wordt en waaruit duidelijk blijkt dat homo-sexualiteit door een dreigende, dwingende manier zondig is.

Van afkeuring van homo-sexualiteit, in zowel de bijbel als de koran, die voortkomt uit een vrijwillige liefdevolle relatie lijkt echter geen sprake te zijn.
Lot vond homoseksualiteit afschuwelijk, maar had er dan weer geen moeite mee om zijn twee dochters te neuken.
  maandag 3 augustus 2026 @ 16:09:44 #40
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_221492961
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:02 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Lot vond homoseksualiteit afschuwelijk, maar had er dan weer geen moeite mee om zijn twee dochters te neuken.
Volgens de tekst vond hij seksueel geweld afschuwelijk en was hij zich niet bewust dat hij sex had met z'n dochters.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 3 augustus 2026 @ 16:17:38 #41
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221493030
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:09 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Volgens de tekst vond hij seksueel geweld afschuwelijk en was hij zich niet bewust dat hij sex had met z'n dochters.
Ze hadden hem dronken gevoerd. Op zich wel knap dat je dermate dronken bent dat je niet meer weet wat je doet maar hem nog wel omhoog kunt krijgen.
Voorheen Bargehassus.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:04:58 #42
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_221493403
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:17 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Ze hadden hem dronken gevoerd. Op zich wel knap dat je dermate dronken bent dat je niet meer weet wat je doet maar hem nog wel omhoog kunt krijgen.
Ja het verhaal is compleet ongeloofwaardig.
Ik denk dat het verhaal vooral verzonnen is om de oorsprong van de verwantschap en de strijd tussen het Israelische volk met de Moabieten en de Ammonieten te duiden.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:06:28 #43
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221493412
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ja het verhaal is compleet ongeloofwaardig.
Ik denk dat het verhaal vooral verzonnen is om de oorsprong van de verwantschap en de strijd tussen het Israelische volk met de Moabieten en de Ammonieten te duiden.
Dat klinkt inderdaad logischer. :Y
Voorheen Bargehassus.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:28:04 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_221493606
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:54 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Er is geen objectieve norm, er is slechts mijn subjectieve afkeuring tegen mensen (homo's,hetero's of wie dan ook) die in de openbare ruimte zich als volslagen dwazen gedragen.
Slechts een dwazen mening dus.
Geef je het kind in jezelf wel soms de ruimt? Of spring je zelf nooit uit de band op wat voor manier dan ook.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221493687
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:09 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Het standaardverweer van alle zedendelinquenten.
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:49:13 #46
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_221494155
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Het standaardverweer van alle zedendelinquenten.
Onzin. Hoogstens bij een enkeling.

Niet bij Warren Jeffs, niet bij Bill Cosby, niet bij Harry Weinstein, niet bij Jan van Leiden en niet bij Marc Dutroux.

Ook Lot voert het niet als verweer aan.
pi_221494246
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:31 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik ken geen gevoelens van haat. Ik ken alleen maar gevoelens van afkeuring: The Pride vind ik een belachelijke vertoning van doorgeslagen "cultuur". Ik vind de mensen die daar aan mee doen raar. Maar haten? Nee! Van mij mogen ze doen wat ze willen, we leven in een vrij land. En zo lang ik niet verplicht ben - wat jij van mij eist - dat ik The Pride accepteer als een normaal verschijnsel, vind ik alles best. Carnaval vind ik trouwens ook belachelijk maar dat terzijde.
Is leuk verzonnen, maar je kwam met een zeer uitgesproken mening over bezoekers van de Pride, en vervolgens liep je dat dagenlang te verdedigen..
  maandag 3 augustus 2026 @ 19:14:20 #48
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221494302
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:28 schreef dop het volgende:

[..]
Slechts een dwazen mening dus.
Geef je het kind in jezelf wel soms de ruimt? Of spring je zelf nooit uit de band op wat voor manier dan ook.
Ik sprak over openbare ruimtes.
  maandag 3 augustus 2026 @ 19:16:36 #49
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221494309
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is leuk verzonnen, maar je kwam met een zeer uitgesproken mening over bezoekers van de Pride, en vervolgens liep je dat dagenlang te verdedigen..
Het zijn rare mensen die zich achterlijk gedragen. Dat klopt. Mijn onherziene mening. Snap jij nog wel waar dit over gaat?
pi_221494324
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:30 schreef dop het volgende:
Wat hebben voetbalfestijnen al niet voor ellende gezorgd. Toch schijnt dat met kapitalen in stand gehouden te moeten worden.

Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')