quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:39 schreef FlippingCoin het volgende:
https://nieuwrechts.nl/11(...)a-is-een-rechtsstaat
[..]
Dus je weet dat die mensen kansloos zijn wb een asielaanvraag, ze hebben zich daar beestachtig misdragen in Ceuta, maar we moeten ons vasthouden aan de opgestelde procedures.
Ik vraag mij eerder af of we niet helemaal af moeten van die procedures.
Robert kan willen wat hij wil, maar heeft natuurlijk geen ene fuck te zeggen over deze Spaanse kwestie. Bovendien .. Hoewel ik inderdaad begrijp dat Robert doelt op 'laat ze maar gewoon toe om een asielaanvraag in te dienen', zijn de bestaande wetten en dus procedures in Spanje al sinds jaar en dag om kansloze asielzoekers de deur wijzen zonder überhaupt een aanvraag in behandeling te nemen. Eigenlijk wil Robert dus de procedures die nog geen maand oud zijn (sinds de gerechtelijke uitspraak), en niet de procedures die daar al jarenlang gangbaar zijn. Robert is aan het cherrypicken.quote:D66-Kamerlid Robert van Asten wil dat alle migranten die de Spaanse enclave Ceuta zijn binnengekomen volgens de bestaande procedures worden beoordeeld.
1 x nee = nee vingerafdrukken nemen en erop toe zien dat ze ook gelijk vertrekken desnoods met aparte vliegtuigen zodat niemand zich ermee kan bemoeien.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Neemt niet weg trouwens dat zelfs dan je afgewezen asielzoekers niet (makkelijk) wegkrijgt. Als ze niet gaan, dan gaan ze gewoon niet. En zoals Marokko wel weer heeft bewezen is het een onbetrouwbaar land. En dat geldt voor heel vee landen. Ja dooschieten schrikt af. Maar dat lijk mij ook niet de oplossing, al zal Fvd er vast voor zijn. En eens beginnen met het afschaffen van dat jarenlang door procederen. Dat slaat ook nergens op, en dan hebben ze ineens kinderen en mogen ze toch weer blijven. Hele systeem deugd van geen kant.
Nee, wij Westerlingen zouden van die landen functionerende democratieën hebben gemaakt. Maar dan heb je wel de Westerse cultuur nodig, daar ontbreekt aan bij die mensen die koppig vasthouden aan allerlei Islamitische culturen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:06 schreef Chadi het volgende:
Al die lui die dit zo afkeuren, zouden exact hetzelfde gedaan hebben als ze in de schoenen stonden van deze afrikanen.
Laten we zeggen dat er een klimaat is ontstaan dat nogal coulant is mbt migratie. En de regering wil ik niets in de schoenen schuiven, zij zeggen dit zelf hè. Ik heb al die maatregelen toch niet uit mijn duim gezogen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Precedentsschepping is niet hetzelfde als een wetswijziging. Je doet nu net alsof wat de Spaanse gerechtelijke macht heeft besloten, eigenlijk komt door de Spaanse regering. Omdat die links is, en je hen graag in de schoenen wilt schuiven dat ze op deze 50k mensen zitten te wachten, of zelfs actief moeite hebben gedaan om ze binnen te halen. Daarom noem je het een wetswijziging, ipv iets waar die overheid ook gewoon tegen is, aangevochten heeft, en nu maatregelen neemt om die precedentwerking in de toekomst te voorkomen (oa door betere grensaanduiding op het water).
[..]
Dat is in deze voornamelijk jouw manipulatie van het gesprek. Doen alsof het door een linkse overheid komt. Ipv door rechtbanken. Steeds doen alsof het door links komt, waarbij je keer op keer expres niet het hele of zelfs een onjuist verhaal vertelt.
Dat hebben ze wel, met die verblijfsvergunning kan men tot 6 maanden in andere Europese landen verblijven. Men is daar op dat moment dus niet meer illegaal. Dit is precies het punt, die illegaliteit wordt ongedaan gemaakt en het biedt mensen de kans om in andere landen hun geluk te gaan beproeven.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Incorrect. De mensen die die 1-jarige verblijfsvergunning krijgen, hebben daarmee niet het recht om in andere landen te verblijven. Die verblijfsvergunning geldt alleen voor Spanje, en als ze ergens anders heen trekken dan moeten ze daar het asielproces doorlopen. Net zoals ze zouden moeten wanneer ze zonder die 1-jarige verblijfsvergunning Spanje zouden verlaten voor een ander land. Dit had je gewoon kunnen weten als je het op had gezocht, dus waarom je dat niet gedaan hebt .. (volgens mij weten we beiden prima waarom; omdat incorrecte informatie verspreiden in jouw ogen prima is, zolang je er links maar mee kan slaan. En je weet inmiddels ook wel dat een boel FoK! users die incorrecte informatie dan van je overnemen.)
Wat dacht je hiervan: ze zijn daar illegaal, dus worden ze er allemaal uitgezet.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat je dan al die mensen in beeld hebt. Dan kan je er iig iets mee, ipv dat ze grotendeels in onzichtbaarheid verkeren. En de opbouw naar die > 1 miljoen illegalen, daar heeft deze regering maar relatief weinig mee van doen. Dat is al jaren gaande.
Met mijn beperkte kennis zou ik denken dat het beter is als we dit soort mensen nooit in aanmerking laten komen, dat zou jaarlijks vele verdrinkingsdoden en mensen in de illegaliteit schelen vermoed ik.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:48 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Robert kan willen wat hij wil, maar heeft natuurlijk geen ene fuck te zeggen over deze Spaanse kwestie. Bovendien .. Hoewel ik inderdaad begrijp dat Robert doelt op 'laat ze maar gewoon toe om een asielaanvraag in te dienen', zijn de bestaande wetten en dus procedures in Spanje al sinds jaar en dag om kansloze asielzoekers de deur wijzen zonder überhaupt een aanvraag in behandeling te nemen. Eigenlijk wil Robert dus de procedures die nog geen maand oud zijn (sinds de gerechtelijke uitspraak), en niet de procedures die daar al jarenlang gangbaar zijn. Robert is aan het cherrypicken.
Gelukkig wijst de indicatie er op dat de Spaanse overheid liever eerst gaat proberen of deze lui toch te weigeren zijn voor een asielaanvraag.
https://edition.cnn.com/2(...)orocco-migrants-intl
Dit artikel maakt aardig duidelijk hoe de Spaanse overheid staat tov die gerechtelijke uitspraak en enig mogelijk precedent
Daar denk ik hetzelfde over. En Spanje ook.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Met mijn beperkte kennis zou ik denken dat het beter is als we dit soort mensen nooit in aanmerking laten komen, dat zou jaarlijks vele verdrinkingsdoden en mensen in de illegaliteit schelen vermoed ik.
Het is voor mensen als jij haast ondenkbaar, maar Nederland is na heel veel werk leefbaar geworden zoals wij dat kennen; die gelukszoekers zouden ook eens hard moeten bijdragen om hun eigen land te laten floreren ipv de gemakkelijke weg te kiezen. Voor daadwerkelijke vluchtelingen is het een ander verhaal, maar dat is een kleine minderheid, en bij dit soort kwesties zaten die er helemaal niet tussen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:06 schreef Chadi het volgende:
Al die lui die dit zo afkeuren, zouden exact hetzelfde gedaan hebben als ze in de schoenen stonden van deze afrikanen.
Dat denkt men in Spanje helemaal niet.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar denk ik hetzelfde over. En Spanje ook.
1,16 miljoen eerste generatie Marokkanen, en dan nog eens 400 000 tweede generatie, op 49,5 miljoen inwoners. Als je beide generaties meetelt kom je uit op 2,42%. Uit een direct buurland.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat denkt men in Spanje helemaal niet.
15% van de 1,2 miljoen mensen die aanvraag hebben gedaan voor een verblijfsvergunning komen uit Marokko.
Sommige steden in het Zuiden van Spanje zoals Almería hebben grote Marokkaanse populaties. In totaal zijn er meer dan een miljoen Marokkanen in Spanje inmiddels. En we hebben wel kunnen zien dat er hun landgenoten maar even de kans krijgen, dit aantal bij wijze van spreken zo verdriedubbeld wordt.
Je hebt er geen moer voor gedaan. Je hebt leefbaar gekregen van de rovers voor je. Nu zit je jezelf op de borst te kloppen alsof jij dat bereikt hebt. Het enige wat anders is, is dat jij bij geluk hier geboren bent en zij daar. Niet meer en niet minder. Als ik je daar tussen zet, reageer je hetzelfde en zout je gaan zwemmen om Europa binnen te komen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is voor mensen als jij haast ondenkbaar, maar Nederland is na heel veel werk leefbaar geworden zoals wij dat kennen; die gelukszoekers zouden ook eens hard moeten bijdragen om hun eigen land te laten floreren ipv de gemakkelijke weg te kiezen. Voor daadwerkelijke vluchtelingen is het een ander verhaal, maar dat is een kleine minderheid, en bij dit soort kwesties zaten die er helemaal niet tussen.
Die westerse cultuur is wat die Afrikaanse landen de afgrond in heeft geholpen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, wij Westerlingen zouden van die landen functionerende democratieën hebben gemaakt. Maar dan heb je wel de Westerse cultuur nodig, daar ontbreekt aan bij die mensen die koppig vasthouden aan allerlei Islamitische culturen.
[..]
Laten we zeggen dat er een klimaat is ontstaan dat nogal coulant is mbt migratie. En de regering wil ik niets in de schoenen schuiven, zij zeggen dit zelf hè. Ik heb al die maatregelen toch niet uit mijn duim gezogen.
Je hebt letterlijk mensen zoals Irene Montero van het radicaal linkse Podemos, die aan het schreeuwen zijn over hoe ze zouden willen dat de vermeende 'omvolkingstheorie' waar was en men 'racisten' en 'fascisten' zou kunnen vervangen met migranten.
[..]
Dat hebben ze wel, met die verblijfsvergunning kan men tot 6 maanden in andere Europese landen verblijven. Men is daar op dat moment dus niet meer illegaal. Dit is precies het punt, die illegaliteit wordt ongedaan gemaakt en het biedt mensen de kans om in andere landen hun geluk te gaan beproeven.
[..]
Wat dacht je hiervan: ze zijn daar illegaal, dus worden ze er allemaal uitgezet.
Maar ook hebben velen bij progressief links een probleem met het uitzetten van illegale mensen. Dat zagen we ook in Nederland toen dit onderwerp ter discussie was. Wederom: niet mijn woorden, hun woorden.
Ook in de VS zien we iets soortgelijks, waar velen zelfs vinden dat er geen enkele illegale migrant uitgezet moet worden.
Dat sta je niet inderdaad. En dat is niet je eigen verdienste.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar dat staan we niet.
Dit niet afkeuren zegt veel meer over iemand.
Dit vind ik nou echt onzin.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die westerse cultuur is wat die Afrikaanse landen de afgrond in heeft geholpen.
Je hebt ze daar beroofd en vermoord en nu claim je morele superiority. Je moet je schamen.
Nog altijd geen reden voor deze Marokkanen om zo binnen te komen vallen terwijl er niets is om voor te vluchten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat sta je niet inderdaad. En dat is niet je eigen verdienste.
Het waren shitholes toen Westerlingen er kwamen, het was eventjes in opwaardse beweging toen Westerlingen het voor het zeggen hadden en het holt sinds Westerlingen al dan niet gedwongen vertrokken zijn weer hard achteruit richting de natuurlijke staat van het continent.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt ze daar beroofd en vermoord en nu claim je morele superiority. Je moet je schamen.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oh dit is toch zo'n dooddoenerquote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
En al helemaal geen reden voor Europa on nog meer mensen van een bevolkingsgroep die bewezen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken binnen te halen. We hebben al genoeg ellende van diegenen die er nu zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nog altijd geen reden voor deze Marokkanen om zo binnen te komen vallen terwijl er niets is om voor te vluchten.
Met Zuid Afrika als grootste voorbeeld.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:49 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het waren shitholes toen Westerlingen er kwamen, het was eventjes in opwaardse beweging toen Westerlingen het voor het zeggen hadden en het holt sinds Westerlingen al dan niet gedwongen vertrokken zijn weer hard achteruit richting de natuurlijke staat van het continent.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
Maar nee, het is allemaal de schuld van het Westen!11!EINZ!!!quote:De Arabische slavenhandel was de handel in slaven in het Midden-Oosten en Noord- en Oost-Afrika, voornamelijk tussen 650 en 1900. Het grootste deel van die handel betrof zwarte Afrikanen, maar ook blanken uit West-Europa en Zuid-Europa werden als slaaf verhandeld door onder meer Barbarijse zeerovers. Daarnaast werden er grote aantallen Slaven uit Oost-Europa verhandeld, de zogenaamde Saqaliba. Naast de Arabieren speelden de Somaliërs een grote rol in het tot slaaf maken van Bantoes en Oromos.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers
Als je echt wil, doe je het wel op een nette manier. Je weet dat je kansloos bent voor je papieren.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:06 schreef Chadi het volgende:
Dit.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:49 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het waren shitholes toen Westerlingen er kwamen, het was eventjes in opwaardse beweging toen Westerlingen het voor het zeggen hadden en het holt sinds Westerlingen al dan niet gedwongen vertrokken zijn weer hard achteruit richting de natuurlijke staat van het continent.
moslims en arabieren hebben nooit iets anders gedaan dan moorden en onderwerpen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
En als je zo'n afkeur hebt van de westerse cultuur, wtf doe je dan in een land waar de westerse cultuur de heersende is? Dit is geen plek voor jou.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Marokkanen en zelfinzicht.
Het zal nooit een goed huwelijk worden (zelfinzicht toont teveel vlees).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |