De naam van de dader, Christian M., had wel in de TT gemogen, zoals gebruikelijk is bij users als @RamboDirk, zodat we het geloof van de dader en de gehele gemeenschap waartoe hij behoort de schuld kunnen geven.quote:Een rechtbank in Frankfurt heeft Christian M. een 60-jarige Duits-Britse man
Iemand die Christian heet is niet per se een christen hoor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:12 schreef Draxx het volgende:
[..]
De naam van de dader, Christian M., had wel in de TT gemogen, zoals gebruikelijk is bij users als @:RamboDirk, zodat we het geloof van de dader en de gehele gemeenschap waartoe hij behoort de schuld kunnen geven.
Pijnlijk voor de EU.quote:legaal verkrijgbare wapens
Heel dom dit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:12 schreef Draxx het volgende:
[..]
De naam van de dader, Christian M., had wel in de TT gemogen, zoals gebruikelijk is bij users als @:RamboDirk, zodat we het geloof van de dader en de gehele gemeenschap waartoe hij behoort de schuld kunnen geven.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand die Christian heet is niet per se een christen hoor.
Buiten dat mogen van mij alle christenen in het hellevuur getieft worden.
Geloof is de oorzaak van verreweg de meeste ellende en oorlogen ter wereld. Dus optiefen daarmee.
Onnodig. En blijf weg van persoonlijke aanvallen, laat ieder er zijn/haar eigen mening op na houden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:12 schreef Draxx het volgende:
[..]
7 en 12 jaar?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:30 schreef Lulu888 het volgende:
Weer een Peterson en Tateminnende misogynist wiens ego geen afwijzing kan verkroppen.
Ook bizar dat je als kind achter je vader staat overigens.
Altijd goed om advies te krijgen van vakmannen.quote:
Waar staat dat zijn kind achter haar/zijn vader staat?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:40 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Op je 12e heb je door dat je vader een moordenaar is.
Hij kon geen afwijzing verkroppen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:30 schreef Lulu888 het volgende:
Weer een Peterson en Tateminnende misogynist wiens ego geen afwijzing kan verkroppen.
De reden waarom dit soort ventjes vreemdgaan is omdat ze het gevoel hebben niet genoeg validatie te krijgen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij kon geen afwijzing verkroppen?
Hij wilde van zijn vrouw af en verzekeringsgeld opstrijken. Scheiden was hem te duur. En hoe ik het lees, wilde zij niet van hem af.
Dat is geen doodsverwensing hoor, want het hellevuur bestaat alleen in dat gare sprookjesboek van ze.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:37 schreef Jippie het volgende:
[..]doe eens niet aan werkverschaffing moderatie
Hij zegt nergens dat hij christen is, misschien bedoelde hij wel dat hij atheïst is. Het is in elk geval een westerse naam en de user maakt er een punt van dat als het een niet westerse naam was dat die waarschijnlijk wel was genoemd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
<nee>.
Geloof is de oorzaak van verreweg de meeste ellende en oorlogen ter wereld. Dus optiefen daarmee.
En je kan dat ook nog eens afkopenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is geen doodsverwensing hoor, want het hellevuur bestaat alleen in dat gare sprookjesboek van ze.
Nu gaan we snel een zware battle in. Ik geloof sennah wel, maar ze heeft ook een streepje achter. Laat maar zien waar je van gemaakt bent.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:34 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Als we aannemen dat dat overschot klopt, dan is de verklaring als volgt:
- de mensen zijn 3 soorten; gelovig, ongelovig, huichelaar. De gelovigen vertonen uiterlijk het geloof en geloven daadwerkelijk met het hart. De ongelovigen vertonen ongeloof en zijn dat ook. De huichelaren vertonen geloof maar geloven van binnen niet. Het kan dat een deel tot de laatste categorie hoort.
- En van zij die geloven heb je ook weer onderling verschil. Zo zijn er die een sterk geloof hebben; zij weten veel van de religie en handelen daarnaar. Maar je hebt ook zij die een zwak geloof hebben, door onwetenheid of het volgen van valse begeertes.
Uiteindelijk zondigt ieder mens, omdat we zwak zijn geschapen, maar de beste van ons zijn zij die berouw tonen.
Zelfs als Netanyahu oprecht berouw toont kan hij van de beste mensen worden. Maar het berouw wordt niet geaccepteerd als de dood tot iemand is gekomen, noch als iemand als ongelovige sterft.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus iemand die een aanslag pleegt en daarna berouw toont, al dan niet pas op zijn sterfbed, dat is een beste mens naar jouw maatstaf.
Juist ja.
Overigens trek ik uit je post de conclusie dat een hoop mensen die een niet nader te noemen geloof aanhangen dan een stel verrekte huichelaars zijn volgens jou.
Maar dat hadden we ook niet anders verwacht natuurlijk van de drugsdealende, overlast gevende, plofkrakende criminele medemens met een ultra kort lontje en totaalgebrek aan enige zelfreflectie, of wel?
22e verdieping, dus als er even niemand bewust omhoog kijkt wordt het denk ik niet gezien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Maar vent gooit zijn vrouw uit het raam, en niemand die het ziet? Voorbijganger of mensen tegenover? Was de straat leeg of zo?
Wegens privacy- en wetgevingsoverwegingen worden in Nederland geen officiële percentages over de godsdienst of levensovertuiging van gedetineerden bijgehouden door de overheid.quote:
https://nederlandinbeeld.org/gedetineerden/achtergrondquote:Circa 71.0% van de gedetineerden heeft een migratieachtergrond, terwijl zij 29.1% van de bevolking vormen.
En wat heeft dat met deze man te maken die zijn vrouw van een flat heeft gegooid?quote:<nee>
Jongens, user @Draxx heb een autochtoon gevonden in de statistieken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:12 schreef Draxx het volgende:
[..]
Ja hoor, we hebben weer een domste reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar twee vechten hebben twee schuld.
En dat kloptquote:
Kennelijk had men nog geen bewijs. Dus zo gek vind ik dat niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar dat hij zo lang na de moord nog vrij heeft rond kunnen lopen.
Bij haar is iedere kerel een incel die van peterson en tate houdt…quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij kon geen afwijzing verkroppen?
Hij wilde van zijn vrouw af en verzekeringsgeld opstrijken. Scheiden was hem te duur. En hoe ik het lees, wilde zij niet van hem af.
Mooi!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens de men wilde hij een nieuw leven beginnen.
En een nieuw leven heeft ie gekregen, tot aan zijn dood in de bak.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:30 schreef Lulu888 het volgende:
Gezien de bewijzen die ze uiteindelijk gevonden hebben, vind ik twee jaar echt bizar lang.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk had men nog geen bewijs. Dus zo gek vind ik dat niet.
Men wil ook niet dat iemand door gebrek aan bewijs vrij uit gaatquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien de bewijzen die ze uiteindelijk gevonden hebben, vind ik twee jaar echt bizar lang.
Hij had inderdaad ruim de tijd gehad te vluchten naar een land wat geen uitleveringsverzoek heeft met Duitsland.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Men wil ook niet dat iemand door gebrek aan bewijs vrij uit gaat
(Niels Offereins)
Zo iemand heet een agnost.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Hij zegt nergens dat hij christen is, misschien bedoelde hij wel dat hij atheïst is. Het is in elk geval een westerse naam en de user maakt er een punt van dat als het een niet westerse naam was dat die waarschijnlijk wel was genoemd.
Daarnaast gelooft ieder mens iets. Zo gelooft een atheïst dat hij niets was, toevallig uit het niets kwam, kan doen en laten wat hij wil, en dan weer zonder afrekening in het niets verdwijnt. Dat is zijn geloofsovertuiging en deze maakt het plegen van misdaden aantrekkelijker dan iemand die gelooft dat hij voor alles wordt afgerekend.
En als ie aan parachutespringen doet is het een paragnostquote:
"We zien wel of ie open gaat".quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
En als ie aan parachutespringen doet is het een paragnost
Het is gewoon lastig om het bewijs rond te krijgen en dat ze daar twee jaar mee bezig zijn geweest bewijst voor mij vooral doorzettingsvermogen van justitie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien de bewijzen die ze uiteindelijk gevonden hebben, vind ik twee jaar echt bizar lang.
Beter ook om de zaak gedegen op te bouwen dan halfbakken bij de rechter aankomen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon lastig om het bewijs rond te krijgen en dat ze daar twee jaar mee bezig zijn geweest bewijst voor mij vooral doorzettingsvermogen van justitie.
Ik stel nergens in mijn post dat iemand die Christian heet automatisch christen is. Volgens mij mis je mijn punt. Het gaat mij om dat bepaalde users stelselmatig selectief topics aanmaken waarin namen als Hassan en Ali in de topictitel worden genoemd, met als doel die bevolkingsgroep te stigmatiseren en een aanleiding te creëren om op die groep te bashen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
<nee>.
Anderen een spiegel voorhouden kan juist nodig zijn, zeker wanneer bepaalde users stelselmatig een hele bevolkingsgroep proberen te stigmatiseren door de manier waarop zij topics aanmaken. Dat is geen persoonlijke aanval, maar kritiek op een terugkerend patroon van gedrag. Dat iemand een eigen mening mag hebben, betekent niet dat die mening of de wijze waarop die wordt uitgedragen, niet bekritiseerd mag worden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Onnodig. En blijf weg van persoonlijke aanvallen, laat ieder er zijn/haar eigen mening op na houden.
Ik vermoed dat ze bij hun grootouders zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar staat dat zijn kind achter haar/zijn vader staat?
Ik vraag mij af waar de kinderen nu zijn. Bij de vrouw voor wie hun vader hun moeder heeft vermoord? Of in een pleeggezin /opvanghuis.
Deze kinderen zijn niet te benijden en hebben al een zware last te dragen.
Nog meer over deze zaak.quote:Familieleden van het slachtoffer waren aanwezig in de rechtszaal tijdens de uitspraak, waaronder de ouders van de overledene, die als mede-eisers aan het proces deelnamen. De gedaagde moet hen en de kinderen een schadevergoeding van in totaal ¤ 35.000 betalen. De omvang van hun leed wordt geïllustreerd door een briefje dat de au pair-moeder van het slachtoffer na de uitspraak aan de pers overhandigde. Daarin staat onder meer: "Het besef dat iemand die ze vertrouwden en voor wie ze zorgden op zo'n wrede manier een einde heeft gemaakt aan het leven van hun dochter en moeder en haar lichaam heeft laten verdwijnen, is bijna niet in woorden uit te drukken." De uitspraak bevestigt echter hun overtuiging dat rechtvaardigheid zegeviert over onrecht.
Ik heb t zelf maar ff laten vertalen. Tis best wel een apart verhaal.quote:Het moordproces tegen de 60-jarige Christian M. is begonnen bij de regionale rechtbank. Hij wordt ervan beschuldigd zijn 40-jarige vrouw in mei 2023 van de 22e verdieping van het Leonardo Hotel in Sachsenhausen te hebben geduwd. De aanklacht, die woensdag werd voorgelezen, zit vol bizarre details.
Volgens berichten raakte M. steeds meer ontevreden met zijn vrouw. Hij vond haar "niet langer aantrekkelijk genoeg, noch fysiek noch seksueel", "te bazig" en ze dronk te veel naar zijn zin. Bovendien was zij aanzienlijk succesvoller dan hij in haar baan als official bij de Hessische voetbalbond. De luchttransportmedewerker was vrijwillig voetbaltrainer in zijn geboorteplaats Rodgau (district Offenbach).
In deze rol ontmoette hij zijn maîtresse, die 23 jaar jonger was dan hij en, net als zijn vrouw, uit Oekraïne kwam. Het was een dure affaire – om haar tevreden te houden, overlaadde hij haar met alles, van handtassen en vakanties tot diverse schoonheidsbehandelingen en zelfs een opleiding tot nagelstyliste. Een scheiding was echter financieel gezien geen optie voor hem, dus beëindigde zijn maîtresse de relatie vanwege gebrek aan toekomstperspectief. De aanklager stelt dat de man uiterlijk op dit moment besloot zijn vrouw te vermoorden.
Hij vertelde zijn toenmalige ex-geliefde dat zijn relatie met zijn vrouw voorbij was, waarop zij de toevoeging "ex" uit zijn naam verwijderde. Hij loog tegen zijn vrouw en beweerde dat de affaire voorbij was. Hij boekte een hotelkamer, zogenaamd "om het huwelijk te redden", en stond erop een "kamer met een goed uitzicht op een van de bovenste verdiepingen" te krijgen – en kreeg er een op de 22e verdieping. Die avond dronken de twee zich dronken in een café in Sachsenhausen. Postuum werd vastgesteld dat het alcoholpromillage van de vrouw 1,9 promille bedroeg; de man had met mate gedronken.
In het hotel lokte hij zijn vrouw, die inmiddels schaars gekleed was, naar het balkon en duwde haar over de reling. De vrouw viel meer dan 60 meter naar beneden op het dakterras en overleed ter plekke. De man lichtte de receptie in, deed alsof het een ongeluk was, sloot zich op in zijn kamer en jammerde dat hij nu zelfmoord zou plegen door van een gebouw te springen. Agenten wisten hem over te halen de deur te openen. Hij belandde vervolgens vier dagen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Nauwelijks vrijgelaten uit de gevangenis verkocht hij hun gezamenlijke huis en kocht een nieuw huis voor zichzelf, zijn maîtresse en de twee kinderen van negen en vier jaar die hij met het slachtoffer had. Hij diende ook een aanvraag in voor een uitkering van de levensverzekering van zijn vrouw (¤400.000) en de ongevallenverzekering (¤10.000), maar deze claims werden afgewezen. Hij ontving echter wel een weduwen- en een halfwezenpensioen en, alsof dat nog niet genoeg was, haalde hij meer dan ¤10.000 aan donaties op via een GoFundMe-campagne die hij zelf was gestart.
Het is gewoon echt ziek wat die kerel heeft gedaan, totaal gewetenloos. Het zou mij niets verbazen als hij meer op zijn kerfstok heeft staan.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t zelf maar ff laten vertalen. Tis best wel een apart verhaal.
Het komt vaak voor. Ze denken dat als ze de geschiedenis wissen, het nooit meer boven water komt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:37 schreef littlemindy het volgende:
Je bent natuurlijk ook wel behoorlijk dom als je denkt dat je hiermee wegkomt terwijl je eerst online hebt zitten zoeken op mogelijkheden hoe iemand te vermoorden en levensverzekeringen etc.
Het zou uiteraard zeker kunnen dat een "atheist" bovenstaande gelooft, echter klopt je bewering niet helemaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:08 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Daarnaast gelooft ieder mens iets. Zo gelooft een atheïst dat hij niets was, toevallig uit het niets kwam, kan doen en laten wat hij wil, en dan weer zonder afrekening in het niets verdwijnt. Dat is zijn geloofsovertuiging en deze maakt het plegen van misdaden aantrekkelijker dan iemand die gelooft dat hij voor alles wordt afgerekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |