abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221477792
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 00:50 schreef Chadi het volgende:
Ik reed daar rond 13.00 op de A5 en ter hoogte van mellouse tot aan Ksar Sghir was het één grote zwarte rij richting Ceuta. Politie probeert ze tegen te houden maar ze vluchten de bergen en bosjes in.
Het binnendringen van Ceuta werd simpelweg georganiseerd door de dictator van Marokko, waarschijnlijk als vergelding voor het bezoek van de Spaanse premier aan Algerije. Het is diep triest dat er door deze egoïstische ondoordachte actie van hem tientallen migranten zijn omgekomen.
pi_221477882
Every
Fucking
Time :P

twitter
pi_221477939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:42 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat doen/deden ze met Groenland ook niet concreet.
Dat zeg ik het wordt de hoogste tijd daar is iedereen links en rechts van het spectrum het wel over eens. Al dat links- en rechts gelul komt mij ook de oren uit. Het is tegenwoordig het 1 of het ander. Of je bent een halve nazi die de treinen weer wil gaan laten rijden of je staat ze met een welkomstbordje op te wachten.

Als Unie heb je de plicht om de landsgrenzen te verdedigen tegen ongewenste indringers en dat is wat hier gebeurt. Men heeft hier niks te zoeken en moet met harde hand zo snel mogelijk met alle mogelijke middelen retour afzender worden gestuurd zodat ze het niet nog een keer in hun hoofd halen illegaal een grens over te steken.
pi_221477954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:49 schreef Since2003 het volgende:
Every
Fucking
Time :P

[ x ]
De hypocratie is stuitend. Zou me ook niets verbazen als zij erachter zitten vanwege de steun van Spanje aan de Palestijnen.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:56:24 #55
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221477957
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:54 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Dat zeg ik het wordt de hoogste tijd daar is iedereen links en rechts van het spectrum het wel over eens. Al dat links- en rechts gelul komt mij ook de oren uit. Het is tegenwoordig het 1 of het ander. Of je bent een halve nazi die de treinen weer wil gaan laten rijden of je staat ze met een welkomstbordje op te wachten.

Als Unie heb je de plicht om de landsgrenzen te verdedigen tegen ongewenste indringers en dat is wat hier gebeurt. Men heeft hier niks te zoeken en moet met harde hand zo snel mogelijk met alle mogelijke middelen retour afzender worden gestuurd zodat ze het niet nog een keer in hun hoofd halen illegaal een grens over te steken.
Dat gebeurde ook :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221477967
Iemand die durft te gokken wat de achtergrond is van onze Mario?

(meest bizarre nog is dat je dit gewoon kunt googlen; vroeger kon ik nog wel begrijpen dat mensen te dom waren)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221477989
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:54 schreef O0utlawz het volgende:

[..]

Zolang er geen stok bestaat welke de (Europese) politiek forceert deze plicht concreet uit te voeren in het belang van de bevolking, in plaats van geldschieters en ze hier ongestraft mee wegkomen, zie ik nog geen oplossing.
pi_221477999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:56 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
De hypocratie is stuitend. Zou me ook niets verbazen als zij erachter zitten vanwege de steun van Spanje aan de Palestijnen.
Het zal inderdaad verschillende lagen hebben. Maar deze tijdlijn is voor mij heel veelzeggend.

twitter
pi_221478008
Ik maak me echt oprecht zorgen om sommige users. Vooral ook omdat ik de trekjes herken vanuit mijn eigen familie.

Fok! blijft in elk geval de zolderkamerstatus behouden (positief bekijken).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221478034
Rob Jetten zwijgt ook weer he.

Leeft die man uberhaupt nog? Die gast doet zowaar nog minder dan ouwe Geert. :')
pi_221478042
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:12 schreef DobbyDobby het volgende:

Leeft die man uberhaupt nog? Die gast doet zowaar nog minder dan ouwe Geert. :')
Rollebollend in Argentinië :P
pi_221478048
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 01:22 schreef RotatoR het volgende:
Het lijkt erop dat Spanje heeft gelogen over de zogenaamde massale terugkeer.

[ x ]
Tuurlijk liegen ze. En van deze mensen komen er ook heel wat terecht in Nederland/Duitsland/Frankrijk. Want dat is hun doel.
pi_221478059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik maak me echt oprecht zorgen om sommige users. Vooral ook omdat ik de trekjes herken vanuit mijn eigen familie.

Fok! blijft in elk geval de zolderkamerstatus behouden (positief bekijken).
Over welke users heb je het dan?

Ik lees niet alles, daarvoor is het topic te snel.

Maar wat ik uit de discussies haal is dat iedereen het er wel over eens is dat de invasie van de Spaanse exclave in Marokko onacceptabel is en de migranten terug moeten.
En het overgrote deel is inmiddels weer terug gegaan.

Wat dan overblijft is de toedracht van dit incident.
Waarom zijn er tienduizenden migranten met vrachtwagens etc naar de exclave gestuurd?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221478066
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:15 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Tuurlijk liegen ze. En van deze mensen komen er ook heel wat terecht in Nederland/Duitsland/Frankrijk. Want dat is hun doel.
Hoe gaan ze dat doen, want in feite zitten ze nog steeds in Noord Afrika.
pi_221478067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:12 schreef DobbyDobby het volgende:

<nee> _O-

Onze insta-poster-boy :')

Met zulke 'vrienden' heb je geen vijanden meer nodig. Echte mannen hebben wij nodig een paar Andrew Tate's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 01-08-2026 11:58:33 ]
pi_221478069
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:13 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Rollebollend in Argentinië :P
Echt een vreselijke premier. Kerel heeft nog helemaal niks voor elkaar gekregen, maar oh wat was hij leuk bij de slimste mens. Laat hem daar maar mooi blijven.
pi_221478072
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe gaan ze dat doen, want in feite zitten ze nog steeds in Noord Afrika.
Gaan de asiel procedure in. En Spanje kan ze daar niet allemaal opvangen, dus zal deels op vasteland in Europa moeten gebeuren. Dit voel je aankomen.
pi_221478077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:03 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Zolang er geen stok bestaat welke de (Europese) politiek forceert deze plicht concreet uit te voeren in het belang van de bevolking, in plaats van geldschieters en ze hier ongestraft mee wegkomen, zie ik nog geen oplossing.
Daarom stem op mij en de #AltijdReady partij.

Hoogstpersoonlijk ga ik in mijn Bugatti naar Brussel om schoon schip te maken met al die slappe zakken daar. Gewapend met 3-delig pak en stropdas ga ik het parlement overnemen. De burger weer op 1 en eruit met dat volk.
pi_221478095
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Gaan de asiel procedure in. En Spanje kan ze daar niet allemaal opvangen, dus zal deels op vasteland in Europa moeten gebeuren. Dit voel je aankomen.
Dat is vooruit lopen op de zaken.

Daarnaast wordt in Nederland de asielprocedure geweigerd, omdat de procedure moet worden uitgevoerd in het land van binnenkomst.

In Spanje dus.

En die regelgeving is EU breed, dus geen enkel EU land gaat deze zogenaamde asielzoekers in behandeling nemen.

Los van de vraag of dit asielzoekers zijn.

Waarvoor zijn ze gevlucht?
98% van van de Marokkaanse asielzoekers worden afgewezen omdat ze geen vluchteling zijn volgens het VN verdrag.
pi_221478122
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daarnaast wordt in Nederland de asielprocedure geweigerd, omdat de procedure moet worden uitgevoerd in het land van binnenkomst.

In Spanje dus.

En die regelgeving is EU breed, dus geen enkel EU land gaat deze zogenaamde asielzoekers in behandeling nemen.

98% van van de Marokkaanse asielzoekers worden afgewezen omdat ze geen vluchteling zijn volgens het VN verdrag.
Allemaal leuk die theorie.

De feiten zijn dat Marokkaanse alsielzoekers, van wie het asiel is afgewezen gewoon vrij rondlopen in Europa en we ze niet uitgezet krijgen. En zoals je nu ook weer ziet zie je wel hoe onbetrouwbaar Marokko is. En allemaal leuk dat de asielprocedure moet worden uitegevoerd in het land van binennkomst. Jij denkt dat iedereen in Ter Apel via Nederland binnenkwam? Hoe naief. Grieken stuurt ze al bewust door richting de rest van Europa bijvoorbeeld. En ze hebben nog gelijk ook. Maak het maar ons probleem.
pi_221478124
quote:

[..]

In Spanje dus.

Het verdrag van Dublin wordt niet meer nageleefd.
En degenen uit veilige landen gooien hun paspoort weg.
pi_221478134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het verdrag van Dublin wordt niet meer nageleefd.
En degenen uit veilige landen gooien hun paspoort weg.
Ohja dat was ik nog vergeten. We komen er nooit achter dat ze uit Marokko komen. Flikker je paspoort maar weg.

Geen mens is illegaal.

Groetjes Jesse en Rob.
pi_221478137
quote:

[..]

In Spanje dus.

Afgewezen ja maar krijg ze er maar weer eens uit. Vervolgens krijgt men kinderen en is het weer heel 'zielig' om ze gewoon retour afzender te sturen en spannen ze rechtszaak na rechtszaak aan wat jou en mij klauwen met geld kost.
pi_221478144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:33 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Afgewezen ja maar krijg ze er maar weer eens uit. Vervolgens krijgt men kinderen en is het weer heel 'zielig' om ze gewoon retour afzender te sturen en spannen ze rechtszaak na rechtszaak aan wat jou en mij klauwen met geld kost.
Met als eind conclusie dat ze mogen blijven.

En zo gaat West Europa financieel en cultureel naar de afgrond.
pi_221478148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Allemaal leuk die theorie.

De feiten zijn dat Marokkaanse alsielzoekers, van wie het asiel is afgewezen gewoon vrij rondlopen in Europa en we ze niet uitgezet krijgen. En zoals je nu ook weer ziet zie je wel hoe onbetrouwbaar Marokko is. En allemaal leuk dat de asielprocedure moet worden uitegevoerd in het land van binennkomst. Jij denkt dat iedereen in Ter Apel via Nederland binnenkwam? Hoe naief. Grieken stuurt ze al bewust door richting de rest van Europa bijvoorbeeld. En ze hebben nog gelijk ook. Maak het maar ons probleem.
Leuk bedacht, maar Ceuta ligt niet in Europa en Spanje heeft een verdrag met Marokko waarbij migranten die vlak over de grens worden opgepakt meteen worden uitgezet, en degenen die langere tijd in de exclaves zitten via een versnelde procedure worden afgewezen en de exclave uit gezet.

Als het zo kinderlijk eenvoudig was geweest om Europa binnen te gaan zoals jij dat nu suggereert: dan werden de exclaves al jarenlang 24/7 overspoeld met tienduizenden Afrikaanse migranten per dag.

En dat gebeurt gelukkig niet.
Wat deze week is gebeurd is een incident.
En alhoewel de anti Spaanse politiek hiervan loopt te smullen en het ene na het andere doemscenario de ether in spuit is er op dit moment helemaal geen sprake van dat als iemand de exclave weet te bereiken, hij vervolgens een vrijbrief heeft om door heel Europa te reizen.

Voor wat ik ervan begreep vallen de exclaves ook niet onder Schengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')