Die ken ik inderdaad, zijn we 11 jaar geleden geweestquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:41 schreef Jentin het volgende:
Onthaasten in de Achterhoek heeft geweldige huisjes in verschillende groottes, met hot tub/sauna/jacuzzi of zelfs een privé zwembadje en een bedstee en zulks. Weet niet of het de 100km van Breda-grens haalt.
4 weken op vakantie in een appartement?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:26 schreef capricia het volgende:
Ik wil even iets tegen jullie aanhouden;
We zijn 4 weken op vakantie in een appartement.
En mijn puber wil maximaal om de dag wat buiten met ons doen. En wil verders gewoon gamen en met rust gelaten worden. (Waarbij wij de was en het eten moeten verzorgen en voornamelijk weg moeten zijn )
En wordt boos als de plannen veranderen. En er dus twee dagen gewandeld of überhaupt iets fysieks gedaan moet worden.
Is dit normaal?
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:31 schreef mitt het volgende:
[..]
4 weken op vakantie in een appartement?
Mijn hemel, arme jongen.
Interessant. Thanks.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:53 schreef mousemicky het volgende:
Vier weken een groot appartement zou voor mijn puber van 13 ook geen goed idee zijn. Afgelopen vakantie geleerd: hoe groter het huis, hoe kleiner de kans dat hij de slaapkamer uit wil komen. De twee kleinste stuga's dwongen hem naar buiten, en zorgde ervoor dat t een stuk gezelliger werd.
Een appartement zou ik trouwens ook niet snel boeken, ik wil meteen naar buiten kunnen lopen, en zeker geen boven/onderburen hebben.
Sowieso vier weken op 1 plek zou ik zelf niet trekken, en mijn kinderen zeker niet. Hier dus max 5 nachten op 1 locatie geweest, nieuwe omgeving, nieuwe dingen om te zien/doen hielp hier enorm om de kinderen enthousiast te krijgen.
Als ik naar mijn eigen 14 jarige kijk dan denk ik dat hij 4 weken idd wat aan de lange kant zou vinden en ook echt wel eigen ruimte nodig zou hebben. Hij heeft het nodig om zijn eigen ding te doen, met vrienden af te spreken etc. Dus zijn gedrag vind ik niet heel vreemd eigenlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:26 schreef capricia het volgende:
Ik wil even iets tegen jullie aanhouden;
We zijn 4 weken op vakantie in een appartement.
En mijn puber wil maximaal om de dag wat buiten met ons doen. En wil verders gewoon gamen en met rust gelaten worden. (Waarbij wij de was en het eten moeten verzorgen en voornamelijk weg moeten zijn )
En wordt boos als de plannen veranderen. En er dus twee dagen gewandeld of überhaupt iets fysieks gedaan moet worden.
Is dit normaal?
(Ik vind het lastig om een 14 jarige de hele dag alleen de laten en gewoon 'doei' te zeggen)
Wat zijn de uitstapjes dan? Hoe is jullie vakantie leven in die vier weken dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Het heeft meer badkamers en m2 enzo dan thuis.Het appartement is 8 persoons en we zijn met zijn drieën.
Denk niet dat dat het issue is.
Denk je dat we teveel op elkaars lip zitten?![]()
Interessante take. Omdat het hier wel gelijkvloers is.
O ja, een deel van de vakantie thuis wilde S ook echt wel. Dus dit jaar 2,5 week thuis, 2,5 weg en nu nog ruim 2 weken thuis. Die rust van thuis zijn, niets hoeven, beetje rommelen op haar eigen kamer, eens afspreken met vriendinnen, is ook echt vakantie.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:26 schreef laziness het volgende:
Mijn kind vindt het heel fijn om in de vakantie ook thuis te kunnen rotzooien en in de eigen omgeving te zijn. Alle weken weg zou je hem ook erg ongelukkig mee maken.
Tegelijkertijd zou hij niet weigeren deuren open te doen en mokkend gewoon meegaan om vervolgens toch plezier te hebben.
We waren nu in totaal ook vier weken weg (eerste 3 weken en laatste week) en hij was een midweek bij opa en oma en dat was toch minder thuis dan hij het liefste heeft gaf hij aan dus dat doen we volgend jaar anders.
Ik weet niet goed hoe ik hier op moet reageren.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn de uitstapjes dan? Hoe is jullie vakantie leven in die vier weken dan?
Zo rond die leeftijd vond onze dochter de camping ook niet meer zo interessant en dat werd ook een wat moeizame vakantie. We zijn het jaar erop anders op vakantie gegaan: een rondreis van 3,5 week door Zuid Engeland en Wales. Gezamenlijk uitgezocht, alle drie wat dingen ingebracht die we wilden doen of bezoeken. Een week een huisje in Wales op een mooie plek en verder telkens een dag of 3-4 op een plek. Uitstapjes waren abdijen en historische plekken die wij wilden zien, shoppen in Londen (dochter), Harry Potter studio’s, lange afstandswandeling, spelletjes doen. En in de week in het huisje ook gewoon eens hangen.
Sindsdien doen we dat: een combi van rondreizen, wat langer op één plek en allemaal wat inbrengen wat we willen doen of zien of bezoeken.
Onze wel. Niet per se de hele dag, hè. En we zoeken een leuk restaurantje om wat te eten.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:42 schreef capricia het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan met pubers?
Om de dag iets gezelligs of uit eten?
Want iedere dag activiteiten wil ze echt niet meer.
Maar kennelijk vindt de puber dat nu niet meer zo tof. Misschien eens bespreken wat de puber een leuke vakantie zou vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik hier op moet reageren.
De camping.... Dat is al jaren geleden.
Spelletjes doen savonds? Nooit geen interesse in gehad, vanuit kind.
Wij gaan echt meestal 6 weken weg. We huren een villa. Met housekeeping. En laten vrienden over komen.
Ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar kennelijk vindt de puber dat nu niet meer zo tof. Misschien eens bespreken wat de puber een leuke vakantie zou vinden.
Maar de boodschap is dat er afwisseling is, er samen een vakantie wordt samengesteld en dat men ook tijd thuis doorbrengt.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik hier op moet reageren.
De camping.... Dat is al jaren geleden.
Spelletjes doen savonds? Nooit geen interesse in gehad, vanuit kind.
Wij gaan echt meestal 6 weken weg. We huren een villa. Met housekeeping. En laten vrienden over komen.
Leg het in de week. Zeg dat je graag input krijgt voor de volgende vakantie. En dat de puber alles mag aangeven wat ze wil: wel/niet op vakantie, 1-2-3-4-5-6 weken, welke landen wel/niet, etc. Gewoon zonder grenzen eens horen wat ze zou willen. Ze hoeft geen vakantie 100% naar haar zin, maar dan is er wel meer rekening mee te houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En daar krijg ik dus geen antwoord op.
Puber wil niet iedere dag activiteiten en wil gewoon gamen En met rust gelaten worden. En weet het verder ook niet. En bij doorvragen wordt puber boos.
Zoiets?
Denk je dat daar het probleem zit?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar de boodschap is dat er afwisseling is, er samen een vakantie wordt samengesteld en dat men ook tijd thuis doorbrengt.
Misschien moet je daarop reageren ipv nog een keer je housekeeping te benoemen.
Het zou kunnen. Probeer het eens.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat daar het probleem zit?
niemand heeft het over zes weken alleen thuis.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leg het in de week. Zeg dat je graag input krijgt voor de volgende vakantie. En dat de puber alles mag aangeven wat ze wil: wel/niet op vakantie, 1-2-3-4-5-6 weken, welke landen wel/niet, etc. Gewoon zonder grenzen eens horen wat ze zou willen. Ze hoeft geen vakantie 100% naar haar zin, maar dan is er wel meer rekening mee te houden.
Nu 14, dus volgend jaar 15? Zes weken alleen thuis lijkt me dan nog wat veel van het goede? Dus zelf zes weken weg wordt dan ook lastig?
Gaan jullie iedere schoolvakantie de hele vakantie weg?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
niemand heeft het over zes weken alleen thuis.
No way.
En die input-vraag doen we allang. En voornamelijk rond de meivakantie die hier twee weken is.
En ook met die input blijft de realiteit gewoon twee weken zo min mogelijk fysiek doen![]()
Is mijn puber zo anders?
Nee.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaan jullie iedere schoolvakantie de hele vakantie weg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |