Ja de Russen hebben geen TVquote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, alleen zo spijtig dat dat "beste leventje" geen dingen inhoud zoals tv's, mobieltjes, internet, etc etc etc, want de partijen die dat maken zitten niet in rus, hebben poep aan je ppp fabeltje en willen gewoon harde valuta hebben.
Nopequote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe waar die PPP is. Je kan veel meer dollars hebben, maar als je producten en arbeidskosten ook veel hoger zijn heft dat het verschil ook weer op.
quote:Prompt: What about the cost of labour in Russia the last 3 years?
AI Overview
Over the last three years (2023–2026), labor costs in Russia surged dramatically due to an acute worker shortage, driven by the war in Ukraine and demographic pressures. Average gross monthly wages climbed from roughly 71,419 rubles in 2023 to over 100,000–109,000 rubles by early 2026, while the federal minimum wage was raised to 27,093 rubles per month for 2026.Wage Growth and IncreasesNominal surge: Average nominal wages grew at double-digit rates, up roughly 19.3% in 2024 alone, with cumulative real wage growth (adjusted for inflation) exceeding 25% over the multi-year span.Minimum wage (MROT): Jumped significantly from 16,242 rubles in 2023 to 22,440 rubles in 2025, and reached 27,093 rubles by January 2026.
Sector disparities: Defense-related manufacturing, engineering, and construction saw the fastest and highest wage bidding wars, whereas white-collar sectors like IT experienced relative wage stabilization and stagnation.Labor Shortages and Market Pressures Record low unemployment: Total unemployment dropped to historic lows, hovering between 2.1% and 2.3%. Deficit of hands: Russian industry faced shortages numbering up to 2 million workers, heavily impacting manufacturing, logistics, and agriculture. Inflationary effect: Rapidly escalating labor costs began outpacing productivity gains, creating severe pricing pressures across civilian enterprises that had to compete with state-subsidized military factories
Check de PPP cijfers.quote:
Meneer samsung wil een courante hoeveelheid usd, eur, of wellicht yuan hebben voor die TV. Geen roebels. En die maalt niet om dat ivan maar een handjevol roebels krijgt per maand vanwege "ppp". Van hem moet je gewoon dokken.quote:
quote:De gemiddelde Rus heeft het beter dan jij.
quote:Moskau, Moskau
Wirf die Gläser an die Wand
Russland ist ein schönes Land
Ho ho ho ho ho, hey
Maar ze leven "hun beste leventje"quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:49 schreef TwenteFC het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Russkiy Mir. Waar ze het beter hebben dan wij![]()
![]()
wat een grap.
Het gebrek aan arbeidskrachten en sterk stijgende arbeidskosten nemen in Rusland toe. Oekraine alleen lijkt ondertussen al in staat meer en betere drones in te zetten dan het russische regime. Een attritie-oorlog gaat Rusland zo imo niet winnen, vooral niet omdat de economische langdurige draagkracht van de economien die Oekraine steunen vele malen groter is. Daarnaast kan Oekraine in zijn achterland Europa in samenwerking en masse wapens laten produceren terwijl Rusland die productie niet kan voorkomen itt tot Oekraine die nu zelfs al de caspische zee en het russische achterland kan bereiken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check de PPP cijfers.
Rusland is vergelijkbaar met Spanje of Portugal.
Ruzzia heeft een oorlogseconomiequote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe waar die PPP is. Je kan veel meer dollars hebben, maar als je producten en arbeidskosten ook veel hoger zijn heft dat het verschil ook weer op.
Rusland houdt zich gewoon staande met een economie van 2.5 biljoen en de mensen aldaar leven hun beste leventje.
quote:AI-overzicht
De arbeidskosten in Rusland zijn de afgelopen drie jaar explosief gestegen, gedreven door een historisch krappe arbeidsmarkt en een acute schaarste aan werknemers.
Hoewel de lonen door deze 'loonrace' fors toenamen, begint de groei inmiddels de grenzen van de bedrijfswinsten te bereiken.
The Moscow Times +4
De belangrijkste ontwikkelingen in de afgelopen drie jaar (2023–2026) op een rij:
Oorzaken van de stijgende arbeidskosten
Extreem lage werkloosheid: De werkloosheid in Rusland daalde naar een historisch dieptepunt van 2,1% tot 2,2%.
Dit betekent dat de arbeidsmarkt volledig is uitgeput.
Personeelstekort: Sectoren kampen met miljoenen tekorten aan arbeidskrachten.
Dit komt door de militaire mobilisatie, het vluchten van honderdduizenden (vaak hoogopgeleide) burgers naar het buitenland, en een krimpende stroom arbeidsmigranten.
Concurrentie door defensie: De overheid pompt miljarden in de oorlogsindustrie.
Civiele bedrijven moeten hun lonen drastisch verhogen om te voorkomen dat hun personeel overstapt naar de beter betalende defensiesector.
Wat is er zo bijzonder aan? Poetin is zo vaak verzocht om de Russische oorlogsinspanningen te staken.quote:
Ik durf nauwelijks meer te reageren in deze draad om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
@:Linkse_Boomknuffelaar
Hoe denk jij over een uitweg in deze verschrikkelijke oorlog?
Waarom? Voel je vrij om ook je mening te delen. Je laat je toch niet de mondsnoeren door wat msm conformisten?quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik durf nauwelijks meer te reageren in deze draad om eerlijk te zijn.![]()
Ik weet het even niet meer. Excuses.
Het is meer woede. Rusland is in staat om zich min of meer staande te houden ondanks alle inspanningen van de EU-liberalen. Het is meer jaloezie denk ik.quote:[
Het lukt me ook niet meer goed om hier mee te lezen. De haat richting Russen is dermate hoog in deze sectie van FOK! dat het gewoon niet meer leuk is om hier te lezen of te reageren.
Nou hij wurmde best in die stoel hoor, dit is geen " westerse propaganda" dit is iemand ie hij denkt in de zak te hebben?quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan? Poetin is zo vaak verzocht om de Russische oorlogsinspanningen te staken.
Ik vind ook dat de oorlog moet stoppen en dat het gesprek via diplomatie moet verlopen.
Ik vind dat commentaar ook niet echt eerlijkquote:Op woensdag 29 juli 2026 01:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? Voel je vrij om ook je mening te delen. Je laat je toch niet de mondsnoeren door wat msm conformisten?
[..]
Het is meer woede. Rusland is in staat om zich min of meer staande te houden ondanks alle inspanningen van de EU-liberalen. Het is meer jaloezie denk ik.
Ik ga me nog wel inlezen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? Voel je vrij om ook je mening te delen. Je laat je toch niet de mondsnoeren door wat msm conformisten?
[..]
Het is meer woede. Rusland is in staat om zich min of meer staande te houden ondanks alle inspanningen van de EU-liberalen. Het is meer jaloezie denk ik.
Het is ietswat ongebruikelijk, maar het is niet dat Poetin voor gek staat.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nou hij wurmde best in die stoel hoor, dit is geen " westerse propaganda" dit is iemand ie hij denkt in de zak te hebben?
Daar is geen woord Cyrillisch aanquote:Op woensdag 29 juli 2026 01:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga me nog wel inlezen.
Ik ben ook niet zo veel online, het is te warm om thuis te zitten, ik ben veel buiten nu.
Mijn droom is de heroprichting van de Sovjet Unie, waarin Oekraine Rusland, Kazakhstan, Wit-Rusland, de Baltische staten, Oezbekistan, Georgie, Moldavie, Gagauzie, Pidnestrovia, DPR, LPR, Kirgizie, Tadjistiskan, Abchazie, Ossetie, Azerbijan, Armenie, Turkmenistan weer broeders en zusters worden en het westen stopt met verdeel- en heerspolitiek.
Druzhba i ljoebov!
Eto pravda, tawarietsj.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Daar is geen woord Cyrillisch aan
Eerst maar eens Oekraine inlijven en de Balten de mondsnoeren. Hebben ze al hun handen vol aanquote:Op woensdag 29 juli 2026 01:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga me nog wel inlezen.
Ik ben ook niet zo veel online, het is te warm om thuis te zitten, ik ben veel buiten nu.
Mijn droom is de heroprichting van de Sovjet Unie, waarin Oekraine Rusland, Kazakhstan, Wit-Rusland, de Baltische staten, Oezbekistan, Georgie, Moldavie, Gagauzie, Pidnestrovia, DPR, LPR, Kirgizie, Tadjistiskan, Abchazie, Ossetie, Azerbijan, Armenie, Turkmenistan weer broeders en zusters worden en het westen stopt met verdeel- en heerspolitiek.
Druzhba i ljoebov!
Gezondheid!quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eto pravda, tawarietsj.
Nou beter doen ze dat niet. Tijd dat ze zich eens achter de bontmuts gaan krabben daar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerst maar eens Oekraine inlijven en de Balten de mondsnoeren. Hebben ze al hun handen vol aan
Wat mij betreft gaan wij juist samenwerken met de Russen. Wij de kennis en zij de grondstoffen, we delen het christendom als gemeenschappelijke waarde en identiteit
Dan hebben de Amerikanen en Aziaten het nakijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |