Ik weet niet al z'n voorspellingen maar er wordt zoveel over 'm geluld.
quote:Ja, zoiets kan ik me ook uit een documentaire herinneren. Ik geloof dat de 'nieuwe wereldleider' uit het Midden-oosten zou moeten komen. Maar we liggen inmiddels wel achter op schema...
Op 24 december 2000 20:15 schreef Tweek het volgende:
Of op het punt staan uit te breken, geloof dat het rond 1995 tot 2010 zou duren en dan zou er een nieuwe wereld leider moeten zijn. Nou zie ik dat nog niet echt gebeuren.
Overigens is inderdaad de interpretatie van de voorspellingen van Nostradamus ook niet helemaal helder. Het doet mij zelf een beetje denken aan die mensen die beweren dat belangrijke gebeurtenissen in onze eeuw al eerder voorspeld zijn door met getallen uit de Bijbel te goochelen (hoe heet dat boek ook alweer?)
Ik weet wel daarvan dat ze er formules enzo oplos gelaten hadden en dat als je steeds zoveel letters oversloeg je voorspellingen kreeg. Het zelfde geintje hebben sceptisch toen met moby dick gedaan en daar kwam de voorspelling van de moord op kennedy uit.
Ik geloof er niet in.
Ze zijn namelijk zo vaag en algemeen dat je van te voren niet precies weet wat er staat te gebeuren
en als dat al bekend is, dan heb je ook nog de tijd, want ook dat wordt niet duidelijk gemaakt, alleen maar vaagjes
leuke grap van Nostradamus, toen tijdens verbouwingen in een 1 of andere kerk waar hij ligt begraven zijn kist werd opengemaakt, om zijn nek hing een ketting met het getal 1600 eraan
De verbouwing van de kerk, en dus het jaar waarin zijn kist werd opengemaakt: 1600
nu er in juli-spetember 1999 niets is gebeurd gaan alle nostradmus-experts natuurlijk een ander tijdstip verzinnen wat ze beter uitkomt.
Iedereen heeft wel eens dat je weet wat een ander denkt zonder dat diegene wat tegen je zegt.
Net zoiets dat veel mensen gewoon weten waneer iemand liegt, alleen kan je zoiets niet makkelijk bewijzen zonder dat je een ongelofelijke ruzie krijgt. (maar je weet wel voor 100% dat hij liegt). Op een of ander manier zie/merk je dat gewoon. Maar omdat sommige “leugenaars” zo overtuigend overkomen ga je vaak twijfelen aan jezelf. Ook zie je heel makkelijk of iemand wat aan zijn hoofd heeft, en in sommige gevallen weet je zelf wat zo’n iemand aan zijn hoofd heeft zonder dat diegen het ooit aan je verteld heeft.
Natuurlijk kan je het ook wel eens fout hebben.
Maar wat als je deze eigenschap zeg maar heel ver doorontwikkeld?
Het kan dan zover doorontwikkeld zijn dat je van bijna elk persoon hun denkwijze kunt herkennen, en zelf zo ver dat je op bepaalde momenten hun gedachten kunt herkenen, op een gegeven moment zelfs zo erg dat je die personen niet eens hoeft te zien.
Veel mensen denken dan; Ok, je hebt vaak gelijk, maar je kunt het dan ook vaak fout hebben.
Daar hebben ze dus groot gelijk in.
Maar naarmate je nog verder vordert, merk je dus dat je dat je wel heel vaak gelijk gaat hebben. Ik bedoel iedereen kent het wel bij zichzelf: “zie je wel, ik wist het, ik had gelijk!”
Op een gegeven moment kun je dus ook voorspellen hoe iets af loopt, en als je je ook nog een beetje in de psychologie ontwikkeld, dat je zelfs hun verleden/oorzaak kan verklaren.
Je kunt dus als het ware een beetje de toekomst voorspellen.
Zolang zo’n persoon zich niet ervan bewust is hoe het voor hun gaat lopen zal het in de meeste gevallen ook zo lopen. Als ze niet weten wat hun te wachten staat, kunnen ze ook geen keuze maken welke richting zo’n persoon opgaat, en zullen ze de “weg” lopen die jij in je gedachten hebt voorspeld..
Af en toe zal het dan ook zo zijn dat je zoals King Shakur ergens zei:
Dat je sommige mensen dingen niet mag/kan vertellen, omdat ze deze situatie zelf moeten ondergaan.
Maar je zou zoiets ook kunnen gebruiken om die mensen een keuze te geven over het verloop van hun leven (ook al weet je dat ze toch niet zullen luisteren, je geeft nadat het gebeurd is hun wel de juiste denkstof mee, of je probeert het kun achteraf op een goed tijdstip te vertellen er zijn dus meerdere manieren).
Uiteindelijk moeten ze zelf bepalen wat ze met de informatie doen die jij hun uitreikt. Je kunt het zien als een voorkoming.
Als je ze iets verteld, bijv hoe een bepaalde situatie gaat lopen, hoeft het uiteindelijk niet meer zo te lopen.
Puur omdat degene aan wie je bepaalde informatie hebt gegeven wilt bewijzen dat je ongelijk hebt. (Terwijl ze dus weten dat je eigenlijk gelijk zou hebben). Dit zijn meestal mensen die als karakter eigenschap heel zelfstandig willen zijn, en zeker niet gauw hulp van een ander willen krijgen.
Wat je dus zou kunnen doen is zo’n “gave” als paranormaal beschouwen. (in verleden werd je met zulke kennis al voor heks aangezien en bijv verbrandt, omdat je gewoon teveel wist, en mensen er bang voor waren).
Wat heel belangrijk is dat zo’n persoon, ook al heeft hij altijd gelijk in z’n achterhoofd moet houden dat hij het wel eens fout kan hebben, en nu heb ik het puur alleen over de instelling. (anders loop je het risico dat je een lek krijgt in je energie vooraad ).
Mensen die zoiets heel ver ontwikkeld hebben komen er dan pas achter dat ze een eigenschap hebben, en niet voor iedereen normaal is.
Dan komen ze dus wel degelijk iets aparts hebben, ook al voelt het nog steeds als heel normaal aan. Deze mensen mensen komen dan in de buurt van het echte paranormale.
Veel mensen die heel sceptisch zijn geloven hier dus geen ene bal van, en die mening is hun groot recht.
Er zijn zat mensen die een beetje van deze eigenschap ontwikkeld hebben en zich niet goed weten te gedragen spelen teveel met hun “kennis” en maken daardoor veel fouten (maar je kan er dan wel sneller en meer van leren).
Je houden aan “de regels” zou dan goed kunnen helpen.
Mensen zullen niet zo snel zeggen dat als iemand iets voorspelt hem dan paranormaal te noemen, en ook daar hebben ze dan weer groot gelijk in, deze mensen zijn nog niet in staat alles te voorspellen..
Maar de kleine groep die dus zo ver gevordert is dat bijna 80-90% van de gevallen gelijk hebben wil ik naar mijn mening wel onder het begrip paranormaal plaatsen.
Ik bedoel als iemand de toekomst kan voorspellen, gedachten kunt lezen, en het verleden kan vertellen van iemand (in bepaalde mate), zonder dat er veel informatie word blootgegeven.
Hoe moet je het anders noemen?
Want er komt echt heel veel bij kijken om een goede voorspelling te maken, allemaal factoren die je onbewust, factoren die je niet kan opnoemen, het zijn er zoveel, die als een flits (gevoel) meegenomen worden in een bepaalde voorspelling (dit kan je het makkelijkst begrijpen als je dit zelf ook op deze manier doet).
*Nu op de topic ingaande:
Wat Nostradamus had voorspelt had dus wel voor 100% waar kunnen zijn. Die geintjes zoals dat pas na de gebeurtenissen de voorspellingen zijn gevonden, zijn daarom dus juist wel volgens zijn voorspellingen zijn gelopen, omdat hij ze nog niet openbaar gemaakt had.
Hierdoor zouden wij ons wat bewuster worden dat we dus het risico liepen dat de wereld zou vergaan dat op het door zijn genoemde tijdstip (was het nou door een WO III?). Maar door het openbaar worden van zijn voorspeling, het uiteindelijk is voorkomen.
Het zou dus kunnen zijn dat Nostradamus dit allemaal dus opzettelijk heeft gedaan, om de wereld dus van deze ondergang te redden.
Ikzelf vond die Nostradamus altijd maar een engen vent, als ik in mijn omgeving hoorde over hem, en over zijn voorspelling dat de wereld dus zou vergaan. Ik wilde er dus totaal niets van weten. Ik dacht altijd, als hij gelijk heeft wil ik het niet eens weten. Vertel het dan gewoon niet! Wie wil nou weten wanneer hij dood gaat? Ik in ieder geval niet.
Ik weet dus eigenlijk geen kloot van al zijn voorspellingen, alleen dus dat hij dus voorspeld had dat vorig jaar de wereld zou vergaan, en wat ik hierboven gelezen heb.
Wat ik dus wel zie is dit patroon, die ik net boven heb geplaatst.
Als het ooit zijn bedoeling was geweest, en het met opzet zo heeft aangepakt, geloof ik alleen maar meer dat het dus allemaal waar is.
Want hij had dus kunnen zien aankomen, dat de wereld toendertijd nog helemaal niet klaar waren voor zijn voorspelingen, dat hij anders de laatste voorspelling niet goed kon voorkomen, omdat alles door het openbaar komen van zijn voorspelingen, het uiteindelijk heel anders zou gaan lopen.
Nu het allemaal achetr de rug is, hoor je dus veel mensen zeggen; zie je wel! Die vent is nep!
Ik geloof er helemaal geen bal van!
Terwijl Nostradamus in zichzelf loopt te lachen en denkt: Ik ben echt goed!
En ik moet zeggen, ik ben dus blij dat het uiteindelijk dus niet is uitgekomen.
Deze tactiek zullen de hoogbegaafden onder ons ook wel eens gebruiken, jezelf als een klootzak/nepper moeten doen voorkomen, zodat je uiteindelijk een ander redt
(een dankjewel kun je op deze manier dus altijd wel vergeten! Zowiezo krijg je weinig waardering als je iemand geholpen hebt. Dat is dan 1 nadeeltje van deze eigenschap, zelf weten we gelukkig beter ).
Ikzelf heb nog wel het idee dat zijn voorspelling alsnog kan gaan uitkomen, als iedereen gaat denken dat zijn voorspellingen dus onzin waren, en verder gaan met waar ze mee bezig waren, en ons drukke leventje leiden zonder dat we in onze achterhoofd houden dat we dus heel eg het risico lopen dat een WO III (slaat meer op de verantwoordelijken die dit kunnen veroorzaken) heel erg dichtbij kan liggen. En dat Nostradamus zijn voorspelling alleen maar is uitgesteld.
Naar mijn mening een verschil is tussen een voorspeling en een visioen. (ander topic?)
En dat een voorspeling niet op niks gebaseerd is, maar om te gaan vertellen waar de voorspelling op gebaseerd is kan dus niet worden verteld, dat zou alleen de “voorspeller(s)” kunnen weten, maar dan alsnog niet opschrijven.
Ik zal het een klein beetje proberen:
Je kunt het dus zien als een hele snelle berekening in je hoofd, zo snel dat het uiteindelijk als een “gevoel” wordt vertaald.
Omdat zulke dingen dus zo snel gaan, kun je dus bijna nooit vertellen waar je het vandaan haalt, alleen dat je weet dat het klopt. En uiteindelijk schiet de uitkomst als het ware door je heen.
Het uitdrukken in woorden hiervan, en de psychologie erachter, is wat vele “paranormalen” totaal niet hebben ontwikkeld.
De meesten hebben op dat moment ook betere dingen te doen dan alles op te schrijven.
Ik probeer mezelf te leren zulke dingen op te schrijven, wat vaak dus nog een zootje is.
Voor velen is zoiets schrijven helemaal niks, het zit het “gevoel” alleen maar in de weg, en kost energie.
En een voorspelling precies gaan uitleggen zodat een ander hem ook snapt, kost ongelofelijk veel energie, en uiteindelijk kan resulteren in het tegenovergestelde, dat het uiteindelijk lijkt of het allemaal voor niets is geweest.
Maar je zou deze eigenschap ook heel goed kunnen toepassen in de psychologie, iemands verleden te achterhalen, de oorzaak van een bepaalde karaktereigenschap/pijn/frustratie vinden, en uiteindelijk zelfs een oplossing daarvopor te bieden.
Ik zal maar zeggen dat je hiervoor dus een hele stabiele energiebron voor nodig hebt, wil je dit dus kunnen volhouden.
En om die stabiliteit te vinden, moet je je aan bepaalde regels houden. (zou iemand een keer alle regels in een aparte topic kunnen plaatsen? Ik zal dan proberen de psychologie achter deze punten te achterhalen).
Daarom heb ik af en toe dat mijn energie op is, en ik opeens stop met schrijven.
Ps, ik ben vergeten om in dit verhaal de vrouwelijke deel in te verwerken. Maar de meeste die hier zitten snappen het wel
Mensen denken vaak dat Nostradamus voorspellingen zijn gemaakt die allen zijn uitgekomen. Wanneer je zijn naam hoort dan hoor je meestal ook dat hij Napoleon en Hitler heeft voorspeld, dat hij het wist welke monnik later paus zou worden (hij kuste spontaan de voeten an een monnik...)
Alleen maar lof, alleen maar verbazing over het feit dat hij dit alles al heeft voorspeld. Veel mensen gaan er dan ook vanuit dat al zijn voorspellingen juist zijn, en dat de toekomst dus ook al vast staat.
Fout. Nostradamus heeft zelf gezegd, als men de toekomst weet dan men haar sturen naar een gewenst doel en kan onheil worden ontweken. (iets in die richting)
Wil nou toch zo zijn dat de voorspelling die we niet af konden wenden toch niet is uitgekomen. In zijn verzen noemde hij namelijk duidelijk 1 jaartal, er zijn nooit andere jaartallen genoemd in zijn verzen, en laat mij je geruststellen, dat jaartal ligt al lang achter ons (nou ja... lang?)
Mensen willen alleen zien dat Nosytradamus gelijk heeft, maar ze willen niet zien dat zijn voorspelling ook onjuist zijn.
De kernoorlog tussen China en Amerika...
De anti-Christ die al is geboren en nu werkt achter de schermen in het midden Oosten...
Tja een groot brok steen dat op de wereld terecht komt...
Hij heeft ook gezegd dat de mensen ooit in het sterrenbeeld van Waterman en Vissen (alleen waterman weet ik zeker) zouden leven. Interpreteer dit maar eens. Hier komen de verschillende mening tevoorschijn, gaan we planeten koloniseren of is het een metafoor voor iets op aarde zelf?
wow! een hele voorspelling. Over 1 jaar kan deze uitkomen, kan ook over 100 jaar utkomen. En het belangrijkste, je kunt hem interpreteren zoals je wilt.
Machtige vogel= adelaar= symbool van Duitsland... maar ook van Italie (oude rome)
Onschuldig lam= zwak, naif, jong.
Dus als er ooit nog een schandaal in Duitsland of Italie voorkomt met bijv kinderen, en de overheid grijpt hard in, tadaaa mijn voorspelling is uitgekomen. En zo kun je 'em nog op een tal van andere manieren interpreteren.
Nostradamus ligt echt niet in zijn graf te lachen omdat wij "nog niet klaar zijn" dat is je reinste lulkoek, waarom? Waarom zouden we dan wel "klaar zijn" voor al die andere voorspellingen? Hij had het gewoon bij het foute eind. Ik vind het irritant als mensen dat soort fouten gaan interpreteren/goedpraten/reden voor verzinnen en de andere fouten negeren.
Ach 1999 er gebeurde niets? Dan kiezen we toch gewoon een andere datum, want Nostradamus werkte niet volgens de onze... en wanneer dat jaartal niet uitkomt: misschien was het allemaal zo gepland... en ligt Nostradamus nu te lachen in zijn graf.
Dikke neus, "hij had het zo bedoeld," is geen argument. Dat kun je dan bij iedere fout in zijn voorspellingen zeggen. En je weet trouwens niet eens dat het waar is.
Je leest in een vers wat je erin wil lezen.
hoe vager de tekst hoe makkelijker je het geheel kunt verdraaien om jouw visie te bewijzen.
"Als de twee van het Oosten zich verraden voelen door de 7 van het zuiden zal de wereld beven"
stuk over Nostradamus van de website van www.skepsis.nl
(Hans Teeuwen)
Dit is ongeveer het zinnigste wat je over hem kan zeggen.
Als je uit zijn verzen op kan maken dat er in 1999 in Parijs (toch?) iets zou gebeuren waardoor de wereld zou vergaan, dan kan dat toch ook de geboorte zijn van diegene die daar uiteindelijk verantwoordelijk voor gaat zijn...?
En het kan nog wel even duren voordat we dan weten wie dat is...
quote:idd, nou net dat is wat nostradamus in mijn ogen onhanteerbaar maakt.
Op 06 januari 2001 10:45 schreef sataN het volgende:
Even een vraagje...Als je uit zijn verzen op kan maken dat er in 1999 in Parijs (toch?) iets zou gebeuren waardoor de wereld zou vergaan, dan kan dat toch ook de geboorte zijn van diegene die daar uiteindelijk verantwoordelijk voor gaat zijn...?
En het kan nog wel even duren voordat we dan weten wie dat is...
Iemand die uit de bijbel citeert is fout bezig, je kan alleen de GEHELE bijbel voorlezen om alles in z'n verband te zien, en dan houd je een spannend verhaal over dat zegt: heb uw naaste lief...
Had dit nog iets met de topic te maken?
quote:De MIR moet nog naar beneden komen, en aangezien de russen al een aantal keren zonder radiocontact zaten, is het helemaal nog niet zeker waar die terecht gaat komen. Niet te vroeg juichen cq. honen dus.
Op 24 december 2000 20:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
De MIR die op Parijs zou vallen is ook niet gebeurd. Kut, ik baal ervan dat k zoveel vergeten ben!
Als iemand weet dat als je volgend weekend uitgaat er iets ergs gaat gebeuren. Maar het nooit aan je verteld, en er gebeurd ook iets daadwerkelijks.....tja lullig. Maar om dan te gaan roepen van ik wist het, ik wist het! dan gaat iedereen je ook raar aankijken......
Maar als hij het nou opgeschreven hebt, en je leest het achteraf.....dan ga je opeens nadenken, Maar er zijn meer voorspelingen, en daarin staat dat je de week daarop een ongeluk in het verkeer krijgt.
Uit angst en onzekerheid of het waar is blijf je bijv. onbewust thuis, dan zal die voorspeling nooit kunnen uitkomen, omdat je zelf een bepaade situatie voorkomt.. maar je gaat het dan wel proberen te interpreteren. (logisch)
Ben jij ff blij, maar je kunt het dan niet laten om te zeggen dat die voorspelingen gelul waren en dat degene die ze opgeschreven heeft maar wat heeft lopen gokken, of op zo'n vage manier heeft opgeschreven, dat je oneindig door kan gaan met interpreteren. Want er werd een familie lid aangereden...of een andere bekende
Wat mij betreft Nostradmus, het kan mij helemaal niet schelen voor hoeverre hij gelijk heeft of had met zijn voorspelingen. Het gaat er mij om dat de wereld niet vergaan is.
Een voorspelling geld voor dat moment, die situatie.
Net als in final destination dacht de jongen wat er ging gebeuren, en was de dood te snel af, om dat hij met die kennis op de situatie inspeelde.
Dus de situatie veranderde. Het lullige zou dan zijn als er niets gebeurde, iedereen hem aan zou kijken en voor gek zou verklaren.
Tja geloven, we zitten hier in een heel schemerig gebied te praten, ik bedoel hoe laat je nou iemand geloven dat je heel veel kan voorspellen..... een oneindige discussie dus. Nostradamus leeft niet meer, dus hij kan je niet meer laten wete hoe vaak hij wel niet gelijk had. Maar het moet in ieder geval wel heel vaak zijn geweest wil hij zo bekend zijn geworden.
Nostradamus is voor mij niet een of andere heilige profeet, die de toekomst kon voorspellen.
Hij kon de toekomst voorspellen, voor zover de wereld op dat moment in elkaar zat.
Hij heeft wel veel gereisd, en veel van de wereled gezien.
Hij heeft koningen gezien, en veel situaties meegemaakt. (gelezen in dat artikeltjehierboven). Dus veel van zijn voorspelingen hadden nog uit kunnen komen als we ze nooit hadden gevonden.
Voorspelingen geven je stof tot nadenken, uiteindelijk bepaal je zelf wat je met die informatie doet. En meestal als je er niets mee doet, en het komt uit zal je altijd achteraf pas beseffen dat je er naar had moeten luisteren..
Maar als het niet uitkomt........dan ga je veroordelen.
Stel hij had wel gelijk?
Hadden we dan met zijn allen gezegd van: Joh die Nostradmus had wel gelijk, best wel slim die vent?
Maar ja, de wereld is wel vergaan, dus aan die conclusie hebben we dan ook niet veel......
Voorspelingen zijn goed om over na te denken, maar je moet ze niet je leven laten beinvloeden.
Leef gewoon je eigen leven, en streef je eigen lot na. En als je jezelf uit zo'n rare statie weet te redden, omdat je het zag aankomen, of omdat iemand anders je er op attent maakte, geniet er dan van. Want genieten van het leven, dat kunnen er niet veel.
quote:Da's goed , ik wacht wel ff. En wel precies quoten uit die boeken he ! (Ik wil het namelijk kunnen afzeiken).
Op 08 januari 2001 23:34 schreef Larissa het volgende:
Nostradamus noemde wel soms dingen bij de naam! Franco voorspelde hij honderden jaren voordat hij werkelijk bestond en ook Pasteur noemde hij al.
Hij voorspelde de eerste mens op de maan, de moord op Kennedy en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan, maar dan zou ik mijn boeken over hem erbij moeten gaan zoeken.
quote:Jaja ...
En zelf gaf hij al aan dat een gedeelte van zijn voorspellingen waarschijnlijk niet klopten
"Ik voorspel iets maar dat klopt niet ..."
quote:Niet een boek over hem, maar de oorspronkelijke gedichten (soort sonnetten of zo schreef hij het in) anders lees je een interpretatie van iemand anders van die gedichten. En zie dan nog maar eens of er de eerste mens op de maan letterlijk in staat, (we kunnen Jules verne met nog meer overtuiging een voorspeller noemen, qua onderzeeers enz.)
Op 08 januari 2001 23:34 schreef Larissa het volgende:
Nostradamus noemde wel soms dingen bij de naam! Franco voorspelde hij honderden jaren voordat hij werkelijk bestond en ook Pasteur noemde hij al.
Hij voorspelde de eerste mens op de maan, de moord op Kennedy en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan, maar dan zou ik mijn boeken over hem erbij moeten gaan zoeken.
Sinds zijn voorspelling met 9e,7e (whatever) maand in 1999 niet is uitgekomen (de enige keer dat hij zo nauwkeurig een datum noemde) moeten we hem maar vergeten vind ik.
En begin alsjeblieft niet over dat de jaartelling toen 3 jaar eerder (of later) of zo begon, want op zo'n manier krijgt hij gelijk als er ook maar iets gebeurt in het Oosten in de komende vijf jaar in elke willekeurige maand. Als er wel iets gebeurd was in 1999 zou het ook gerekend worden als een voorspelling, en zou niemand het nog hebben over die 3 jaar.
Wat is de betekenis van een voorspelling als er niets nauwkeurigs over te zeggen valt?
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 09-01-2001 13:58]
quote:Uit "Nostradamus en de voorspellingen voor de toekomst" van John Hogue
Op 09 januari 2001 00:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
Da's goed , ik wacht wel ff. En wel precies quoten uit die boeken he !
Kwatrijn (voorspelling) CG K16:
Uit Castilië zal Franco de vergadering naar buiten brengen,
De ambassadeurs zullen niet akkoord gaan en een schisma veroorzaken,
De mensen van Rivera zullen in de menigte zijn,
En zij zullen de toegang tot de Golf weigeren
Franco en zijn voornaamste tegenstander in de Spaanse burgeroorlog, Primo de Rivera, worden met name genoemd. De republikeinen (volgelingen van Rivera)hadden Franco naar Spaans-Marokko verbannen. De Cibriërs waren een oude Germaanse stam. Hitler en Mussolini gebruikten de Spaanse tragedie als proefterrein om wapens en strategieën te testen die later voor de verovering van de wereld moesten worden gebruikt. Duitse en Italiaanse wapens hielpen tussen 1936 en 1939 600.000 mensen doden.
Kwatrijn C1 K26
De grote man zal overdag door een bliksemschicht getroffen worden,
De euveldaad zal door de drager van een verzoekschrift worden voorspeld:
Volgens de voorspelling valt een ander in de nacht.
Strijd in Reims, Londen, pest in Toscane
President John Kennedy werd 22 november 1963, even na twaalf uur 's-middags, in Dallas, Texas, neergeschoten.
Senator Robert Kennedy werd een paar minuten na enen vermoord, kort na zijn overwinningsspeech nadat hij als Democratisch kandidaat voor het Amerikaanse presidentschap in 1968 de voorverkiezingen in de staat Californië had gewonnen. Jean Dixon, een van de meest vooraanstaande zieners van onze tijd, verwierf internationale bekendheid omdat zij al in 1956 de moord op JFK had voorspeld. Nostradamus boekstaafde haar tevergeefse poging om de president en later senator Robert Kennedy, die met haar bevriend was, te waarschuwen. De laatste regel dateert de moord op Robert Kennedy door gebeurtenissen die ongeveer in dezelfde tijd plaatshadden: studentenrellen in Frankrijk en Engeland in 1968-1969 (Reims, Londen) en de overstroming van Florence in 1966, toen gevreesd werd voor de pest in Toscane na de ramp.
heb je nog meer voorbeelden?
wie was nostradamus eigenlijk? ik moet toegeven dat ik weinig meer van de man weet dan dat hij die voorspellende kwatrijnen heeft geschreven
Kwatrijn C6 K37
Het oude werk zal voltooid worden,
En van het dak zal groot onheil op de grote man vallen,
Een onschuldige, die gedood wordt, zal men beschuldigen,
De schuldige houdt zich verborgen in het kreupelhout
John en Robert Kennedy hadden de oorlog verklaard aan de Maffia-chef Sam Giacanna en aan zijn rechterhand Jimmy Hoffa, een van Amerika's machtigste vakbondsbonzen. Robert Kennedy, als minister van Justitie in de regering van zijn broer, had Giacanna's onderwereldimperium tot voornaamste doelwit in zijn strijd tegen de misdaad geproclameerd. Hij had Jimmy Hoffa wegens afpersing in de gevangenis gebracht. Na het proces had men Hoffa horen zeggen "Iemand moet die rotzak koudmaken...", waarmee hij Robert Kennedy bedoelde.
Misschien heeft de Maffia, met haar vele banden met Cuba, agenten van Fidel Castro de moord op de president laten plegen als antwoord op de plannen van de CIA om Castro te vermoorden. Het hoofd van de FBI, Edgar Hoover, had niet veel op met zijn chef, minister van Justitie Robert Kennedy, en heeft de moord mogelijk in de doofpot helpen stoppen.
Getuigen die de derde kogel van achter een grasheuveltje hadden horen afvuren, getuigden bij een tweede onderzoek naar de moordzaak dat FBI-agenten hen met represailles hadden bedreigd als zij daarover iets zouden zeggen tijdens de verhoren van de Commissie Warren.
Op de dag dat president Kennedy's lichaam opgebaard lag, werd Oswald in Dallas door Jack Ruby, een lid van de Maffia, vermoord. Kort daarna verklaarde de chef van de afdeling moordzaken van de politie in Dallas de moordzaak op Kennedy gesloten.
Er is voldoende bewijs dat Lee Harvey Oswald in verbinding stond met Jack Ruby en de Cubanen, maar het blijft onzeker of hij werkelijk op Kennedy geschoten heeft. Men heeft een opname van hem tijdens een persconferentie aan een leugendetectorproef onderworpen. Volgens de test loog Oswals niet toen hij zei dat hij de president niet vermoord had.
Van Jack Ruby was bekend dat hij een maffioso was die opdrachten uitvoerde voor Giacanna. Het oude werk zal worden volbracht impliceert dat de moord op Oswald in opdracht van Cosa Nostra gebeurde - overeenkomstig de oude erecode als wederdienst voor gunsten van Ruby's Peetvader van de Maffia.
Nostradamus zegt "men zal een onschuldige beschuldigen . Dat slaat misschien op Oswald. Wat de werkelijke moordenaar op Kennedy betreft zegt hij: De schuldige houdt zich verborgen in het wazige kreupelhout Er bestaat een onduidelijke foto van een man onder de bomen op de grasheuvel, die in elkaar gekropen zit met een lang metaalachtig voorwerp. Misschien doelt Nostradamus met het woord wazig op deze foto.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 09-01-2001 21:02]
welke aanleiding is er om dit kwatrijn te koppelen aan die kennedy-affaire?
quote:Vertalingen worden nog wel eens naar de voorspelling toegeschreven. Dit is het oorspronkelijke kwatrijn en een Engelse vertaling daarvan:
Op 09 januari 2001 20:25 schreef Larissa het volgende:
Uit "Nostradamus en de voorspellingen voor de toekomst" van John HogueKwatrijn (voorspelling) CG K16:
Uit Castilië zal Franco de vergadering naar buiten brengen,
De ambassadeurs zullen niet akkoord gaan en een schisma veroorzaken,
De mensen van Rivera zullen in de menigte zijn,
En zij zullen de toegang tot de Golf weigeren
De castel Franco sortira l'assemblee,
L'ambassadeur non plaisant fera scisme:
Ceux de Ribiere seront en la meslee,
Et au grand goulfre desnie ont l'entree.
Out of Castelfranco will come the assembly,
The ambassador not agreeable will cause a schism:
Those of Riviera will be in the squabble,
And they will refuse entry to the great gulf.
Bron: http://www.chaston.freeserve.co.uk/nostre.htm
(Centurie IX, Kwatrijn XIV)
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 09-01-2001 22:01]
quote:"Nostradamus en de voorspellingen voor de toekomst" van John Hogue
Op 09 januari 2001 20:50 schreef iteejer het volgende:heb je nog meer voorbeelden?
Kwatrijn C9 K33
... drie maal zal een die genaamd is De Gaulle Frankrijk leiden ...
In 1940 onderscheidde Charles de Gaulle zich als aanvoerder van de Franse tankeenheden in de Slag om Frankrijk. Later leidde hij de strijdkrachten van de Vrije Fransen naar de overwinning in de Tweede Wereldoorlog. Hij leidde Frankrijk een derde maal als president van 1958 tot 1970.
quote:Hij was een medicus en een Franse astroloog uit de 16e eeuw. Hij interesseerde zich ook voor occultisme, de Joodse kabbala en alchimie. De laatste wetenschappen vielen niet goed bij zijn familie, die ex-joden waren die zich uit lijfsbehoud (Joden werden in die tijd als moordenaar van Jezus beschouwd) bekeerd hadden tot Christenen.
wie was nostradamus eigenlijk? ik moet toegeven dat ik weinig meer van de man weet dan dat hij die voorspellende kwatrijnen heeft geschreven
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 09-01-2001 21:14]
quote:Geen aanleiding. Ik noemde het als extra voorbeeld van zijn voorspellingen.
Op 09 januari 2001 21:09 schreef iteejer het volgende:
welke aanleiding is er om dit kwatrijn te koppelen aan die kennedy-affaire?
L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois,
Du ciel viendra vn grand Roy d'effrayeur:
Resusciter le grand Roy d'Angolmois,
Auant apres Mars regner par bon-heur.
The year 1999, seventh month,
From the sky will come a great King of Terror:
To bring back to life the great King of the Mongols,
Before and after Mars to reign by good luck.
<edit> Het valt me trouwens op dat de Engelse vertaling ook "enigzins" interpreteert; van Roy d'Angolmois wordt bijvoorbeeld King of the Mongols gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 09-01-2001 22:03]
quote:Er wordt gesproken over een De Gaule met toevoeging trois in het bewuste kwatrijn. Nergens staat dat De Gaulle drie keer Frankrijk zal leiden.
Op 09 januari 2001 21:12 schreef Larissa het volgende:
Kwatrijn C9 K33
... drie maal zal een die genaamd is De Gaulle Frankrijk leiden ...
De tekst:
Hercules Roy de Rome & d'Annemarc,
De Gaule trois Guion surnommé,
Trembler l'Italie & l'vnde de sainct Marc,
Premier sur tous monarque renommé.
Hercules King of Rome and of "Annemark,"
With the surname of the chief of triple Gaul,
Italy and the one of St. Mark to tremble,
First monarch renowned above all.
quote:In het jaar 1999 en zeven maanden zal de Grote Vorst der Verschrikking uit de hemel komen.
Op 09 januari 2001 21:16 schreef Kozzmic het volgende:
Hier het originele kwatrijn (Centurie X, Kwatrijn LXXII):L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois,
Du ciel viendra vn grand Roy d'effrayeur:
Resusciter le grand Roy d'Angolmois,
Auant apres Mars regner par bon-heur.The year 1999, seventh month,
To bring back to life the great King of the Mongols,
Before and after Mars to reign by good luck.
Louis Pasteur's ontdekking dat de atmosfeer door bacillen wordt verontreinigd is een van de grootste mijlpalen in de geschiedenis van de geneeskunde en hij werd door zijn tijd genoten als een "halfgod"genoemd. Totdat zijn theorieën onomstotelijk bewezen werden, werd hij heftig aangevallen door invloedrijke collega-medici aan de medische scholen van zijn tijd. Pasteur wordt door Nostradamus niet alleen met name genoemd, maar de profeet voorspelde ook de stichtingsdatum van het Instituut Pasteur correct. Dat deed hij door zijn verwijzing naar de laatste grote maancyclus in de astrologie, die in 1535 begon en in 1889, het oprichtingsjaar van het instituut eindigde.
Kwatrijn C10 K12
Degene die tot paus verkozen is, met hem zal door zijn kiezers de spot gedreven worden,
Deze ondernemende en verstandige man zal plotseling tot zwijgen worden gebracht.
Zij brengen hem om het leven om zijn al te grote goedheid en zachtaardigheid.
Door angst geslagen zullen zij hem 's-nachts de dood in voeren".
In de dertig dagen van zijn korstondige leven als paus maakte Johannes Paulus I zich bemind bij het volk door zijn zonnige, zeer menselijke uitstraling en een natuurlijke sympathieke oprechtheid. Deze geboren hervormer joeg onmiddellijk de conservatieven in de Kerk tegen zich in het harnas voor degenen die in de voorafgaande jaren de macht hadden misbruikt.
De avond voor zijn dood had Johannes Paulus kardinaal Villot een lijst gegeven: een complete reorganisatie van de staf binnen de machtsstructuur van het Vaticaan. Villot legde later tegen de politie en de pers valse verklaringen af over de omstandigheden rondom de dood van de paus.
quote:Oorspronkelijke versie + Engelse vertaling:
Op 09 januari 2001 21:51 schreef Larissa het volgende:
Kwatrijn C10 K12
Degene die tot paus verkozen is, met hem zal door zijn kiezers de spot gedreven worden,
Deze ondernemende en verstandige man zal plotseling tot zwijgen worden gebracht.
Zij brengen hem om het leven om zijn al te grote goedheid en zachtaardigheid.
Door angst geslagen zullen zij hem 's-nachts de dood in voeren".
Esleu en Pape, d'esleu se mocqué,
Subit soudain esmeu prompt & timide,
Par trop bon doux à mourrir prouoqué,
Crainte esteinte la nuict de sara mort guide.
Elected Pope, as elected he will be mocked,
Suddenly unexpectedly moved prompt and timid:
Through too much goodness and kindness provoked to die,
Fear extinguished guides the night of his death.
quote:Oorspronkelijke versie + Engelse vertaling:
Op 09 januari 2001 21:33 schreef Larissa het volgende:
25e kwatrijn van Centurie I
Het verloren gegane, dat vele eeuwen verborgen is geweest, wordt ontdekt. Pasteur zal als een halfgod worden vereerd.
Dit gebeurt als de Maan haar grote rondloop volbrengt. Hij zal door andere geruchten worden verguisd
Perdu trouué caché de si long siecle,
Sera pasteur demy Dieu honnore:
Ains que la Lune acheue son grand siecle,
Par autres vents sera deshonnoré.
The lost thing is discovered, hidden for many centuries.
Pasteur will be celebrated almost as a god-like figure.
This is when the moon completes her great cycle,
but by other rumours he shall be dishonoured.
als dat je bedoeling was larissa ben je geslaagd
quote:Het was inderdaad mijn bedoeling dat men Nostradamus serieus neemt maar ook niet té serieus.
Op 09 januari 2001 22:31 schreef iteejer het volgende:
dir heeft me iig voldoende stof gegeven om zelf eens een serieus boek over die man te gaan lezenals dat je bedoeling was larissa ben je geslaagd
Of zoals hij zelf zei tegen mensen die bang waren voor zijn voorspellingen:
"Angst is de deur. Daardoorheen komt alle ziekte. Angst is de vader van oorlog en van alle andere activiteiten. Angst brengt plagen en illusies voort. Enkel maar angst. Zo is het altijd. Mijn profetieën verspreiden geen angst. Ik ben de geschiedschrijver van de toekomst.
Wie verstandig is, kan uit mijn profetieën het juiste pad leren vinden dat hij moet nemen, net alsof hij voetstappen in het zand vindt van iemand die hem voor is gegaan.
Kijk maar naar de geschiedenis van de oude culturen. De oude volken hebben monumenten van innerlijke stilte, luister, wijdingen schoonheid nagelatenen de naties van de toekomst zullen alleen sporen van pest en dood doorgeven. Elke nieuwe generatie ontwikkelt nog ergere vernietigingswapens dan haar vorogangers Je kunt deze ontwikkeling niet tegenhouden, omdat ze slaven van hun eigen angst zijn geworden.
Mensen kunnen alleen verstandiger worden als van hun angst voor elkaar en voor zichzelf af kunnen komen".
quote:Uit "De voorspellingen voor de toekomst" van John Hogue
Op 09 januari 2001 13:53 schreef mike_another het volgende:
En zie dan nog maar eens of er de eerste mens op de maan letterlijk in staat, (we kunnen Jules verne met nog meer overtuiging een voorspeller noemen, qua onderzeeers enz.)
Kwatrijn C9 K65
Naar de hoek van Luna (de maan) zal hij zich begeven. Waar hij heen zal worden vervoerd en op vreemde aarde neergezet
Oorspronkelijk:
Dedans le coing de Luna viendra rendre
Où sera prins & mis en terre estrange.
He will come to go into the corner of "Luna,"
Where he will be captured and put in a strange land
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 09-01-2001 23:30]
quote:Je zou eens kunnen beginnen met het Internet.... Meer dan voldoende sites van zowel aanhangers als sceptici.
Op 09 januari 2001 22:31 schreef iteejer het volgende:
dir heeft me iig voldoende stof gegeven om zelf eens een serieus boek over die man te gaan lezenals dat je bedoeling was larissa ben je geslaagd
Dit is volgens mij wel een redelijk startpunt:
http://www.alumni.caltech.edu/~jamesf/nostradamus.html
<edit> de meeste links genoemd op bovenstaande site blijken helaas niet meer te werken...
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-01-2001 00:02]
Aupres des portes & dedans deux citez
Seront deux fleaux, & onc n'apperceut vn tel,
Faim, dedans peste, de fer hors gens boutez,
Crier secours au grand Dieu immortel.
C2, VI
quote:Dit verhaal betrof het jaar 1700.
Op 24 december 2000 20:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
leuke grap van Nostradamus, toen tijdens verbouwingen in een 1 of andere kerk waar hij ligt begraven zijn kist werd opengemaakt, om zijn nek hing een ketting met het getal 1600 eraanDe verbouwing van de kerk, en dus het jaar waarin zijn kist werd opengemaakt: 1600
Uit "Nostradamus en de voorspellingen voor de toekomst" van John Hogue:
In 1700 besloten de vroede vaderen van de stad het lichaam van hun vermaarde stadsgenoot naar een prominentere muur van de kerk te verplaatsen. Ze wierpen een snelle blik in zjin kist, waarbij ze er wel voor zorgden het lichaam niet te beroeren, zich bewust van het kwatrijn dat waarschuwde tegen de ontwijding van zijn lichaam.
Er werd geen document aangetroffen, alleen een practical joke die 134 jaar op zijn clou had gewacht: op zijn geraamte hing een medaille met het jaar 1700. De vroede vaderen van de stad verzegelden de kist eerbiedig op zijn nieuwe plaats, waar hij de volgende 91 jaar onberoerd zou blijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 09-01-2001 23:47]
quote:Waar blijf je nou met je argumenten?
Op 09 januari 2001 00:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
En wel precies quoten uit die boeken he ! (Ik wil het namelijk kunnen afzeiken).
quote:Dit kan van ALLES betekenen, er zijn onnoemelijk veel verhalen/legendes over mensen die op de maan rondliepen, die veel duidelijker waren, zijn dat dan ook voorspellers? bovendien is Luna in veel culturen het symbool van gek worden, dus misschien naar de hoek van waanzin gedreven? Je kan er van alles van maken...
Op 09 januari 2001 23:28 schreef Larissa het volgende:
Kwatrijn C9 K65
Naar de hoek van Luna (de maan) zal hij zich begeven. Waar hij heen zal worden vervoerd en op vreemde aarde neergezet
Je voorbeeld over Kennedy heb ik 6 keer overgelezen, maar als je dat al een voorbeeld van een voorspelling vind, kan je net zo goed de ViVa-horoscoop van vandaag toepassen op een gebeurtenis in 2010.
In het Nederlands kun je zijn kwatrijnen niet eens vertalen, dus moet je het ook niet citeren, hij schreef in frans/latijn/italiaans door elkaar , waarbij sommige woorden verschillende betekenissen kunnen hebben, hij bedacht zelfs woorden, achteraf is het natuurlijk makkelijk om de passende vertaling te kiezen...
Citeer zoiets als:
"1940-1945 zal de hele wereld in oorlog zijn met Duitsland", dan praten we verder.
quote:Hij noemde Franco en Pasteur bij naam! Ook in de oorspronkelijke kwatrijnen. Een paar honderd jaar voor ze geboren waren.
Op 10 januari 2001 12:34 schreef mike_another het volgende:
Citeer zoiets als:
"1940-1945 zal de hele wereld in oorlog zijn met Duitsland", dan praten we verder.
quote:In die betreffende zin staat castillo de Franco of zo, kan net zo goed vanuit frankrijk ('frans') betekenen (in latijn/frans/italiaans)
Op 10 januari 2001 12:52 schreef Larissa het volgende:
Hij noemde Franco en Pasteur bij naam! Ook in de oorspronkelijke kwatrijnen. Een paar honderd jaar voor ze geboren waren.
Hoe verklaar je dat dan?
geldt dit voor iedereen die een ontdekking heeft gedaan, als iets niet verborgen is geweest zal je ook niet bekend worden met de ontdekking is 't wel? ipv Pasteur kan je Einstein, Newton of welke grootste ontdekker dan ook invullen. Zelfs als je Columbus invult kun je daar een hele mooie verklaring bij geven, "amerika is vele eeuwen verborgen geweest"
quote:Natuurlijk kun je die niet invullen! Hij noemt het woord "pasteur" bij naam.
Op 10 januari 2001 14:10 schreef mike_another het volgende:
Bovendien:
Het verloren gegane, dat vele eeuwen verborgen is geweest, wordt ontdekt. Pasteur zal als een halfgod worden vereerd.geldt dit voor iedereen die een ontdekking heeft gedaan, als iets niet verborgen is geweest zal je ook niet bekend worden met de ontdekking is 't wel? ipv Pasteur kan je Einstein, Newton of welke grootste ontdekker dan ook invullen. Zelfs als je Columbus invult kun je daar een hele mooie verklaring bij geven, "amerika is vele eeuwen verborgen geweest"
Franco en Rivera in één kwattrijn noemen, terwijl je een paar honderd jaar eerder leeft. Tja, als jij dat toeval noemt.
Natuurlijk is het zo dat diverse dingen niet kloppen of in de loop van de tijd verkeerd uitgelegd zijn. Zoals bijvoorbeeld de 7e maand van 1999 toen er ogenschijnlijk niets bijzonders is gebeurd. Misschien blijkt pas tientallen jaren later dat er in die maand een of andere dictator is geboren. Of niet... Maar Nostradamus was de laatste die zou beweren dat hij de waarheid in pacht had. Bovendien schreef hij juist met opzet in verhulde termen zodat niet de eerste de beste leek zijn voorspellingen uit ging leggen, alleen mensen die die wisten waar ze over spraken. En je zult mij niet horen beweren dat ik zijn kwattrijnen uit kan leggen, ik doe jullie alleen een aantal frappante voorbeelden aan de hand. (Met bronvermelding).
quote:En een dikke bobbel, een dikke bobbel,
Op 04 januari 2001 12:37 schreef mike_another het volgende:
Nostradamus, Nostradamus,
In z'n groene leren broek,
Nostradamus, Nostradamus,
Die broek die stond hem goed!(Hans Teeuwen)
Dit is ongeveer het zinnigste wat je over hem kan zeggen.
quote:Misschien moeten die gebeurtenissen nog plaatsvinden? Hij heeft nou niet bepaald een tijdslimiet op de gebeurtenissen in zijn kwatrijnen gezet
Op 10 januari 2001 14:02 schreef mike_another het volgende:
Ik kan je ook genoeg namen uit z'n kwatrijnen noemen die nergens in de geschiedenis terug komen, dit is dus selectief citeren...
quote:Tja, en het is natuurlijk ook toeval dat hij het exacte jaartal van de oprichting van het instituut Pasteur voorspelt?
Op 10 januari 2001 14:02 schreef mike_another het volgende:
het is dus makkelijk zo'n naam te noemen en dan 500 jaar te wachten tot iemand met zo'n naam een keer beroemd wordt.
quote:Dat snap ik... ik bedoel alleen maar dat de voorspelling slechts de naam goed heeft en wat er verder in die zin staat maakt het er geen betere voorspelling op, dat betekent dus als een willkeurige persoon die Pasteur heet, ook maar iets ontdekt na het schrijven van dat kwatrijn, de voorspelling meteen al klopt.
Op 10 januari 2001 14:42 schreef Larissa het volgende:
Natuurlijk kun je die niet invullen! Hij noemt het woord "pasteur" bij naam.
Bovendien is het een haastige conclusie dat hij het jaartal van die oprichting precies voorspelt , een jaartal noemt hij helemaal niet en er zijn vele andere astrologische gebeurtenissen die je kan koppelen aan dat "maan cyclus" zinnetje.
quote:Dat is precies het probleem, dat kan ook bijna niemand (ik ook niet) dus gaan een hoop mensen af op mensen die hun eigen interpretatie eraan geven die er een beetje verstand van hebben maar misschien bevooroordeeld zijn...
En je zult mij niet horen beweren dat ik zijn kwattrijnen uit kan leggen, ik doe jullie alleen een aantal frappante voorbeelden aan de hand. (Met bronvermelding).
quote:Maar nu heb je het niet meer over de combinatie van Franco en Rivera in een en hetzelfde kwatrijn. Dat lijkt me té toevallig.
Op 10 januari 2001 18:04 schreef mike_another het volgende:
Dat snap ik... ik bedoel alleen maar dat de voorspelling slechts de naam goed heeft en wat er verder in die zin staat maakt het er geen betere voorspelling op, dat betekent dus als een willkeurige persoon die Pasteur heet, ook maar iets ontdekt na het schrijven van dat kwatrijn, de voorspelling meteen al klopt.
Maan is de gebruikelijke vertaling van het Latijnse woord "luna".
En de andere namen uit de kwatrijnen die nog niemand thuis kan brengen kunnen nu eenmaal gebeurtenissen in een verre toekomst zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 10-01-2001 20:46]
quote:Dat is omdat ik daar niks zinnigs over kan zeggen, Rivera zegt mij niks? Misschien kan je dat even uitleggen?
Op 10 januari 2001 20:29 schreef Larissa het volgende:
Maar nu heb je het niet meer over de combinatie van Franco en Rivera in een en hetzelfde kwatrijn. Dat lijkt me té toevallig.
quote:Kennedy = bliksemschicht? Die snap ik ook niet? (misschien is er een verband maar dan moet je me dat even uitleggen?)
Zoals over Kennedy("bliksemschicht (figuurlijk!) van boven, verborgen in het kreupelhout (foto van persoon met geweer op de grasheuvel!), onschuldige vermoord (het is nog steeds onduidelijk of Oswald de (enige) dader was).
Bovendien kan je iets niet een voorspelling noemen als het (zoals je zelf al zegt) nog niet bewezen is hoe het gegaan is...maar om je een handje te helpen, die "onschuldige" kan toch ook Kennedy zelf zijn? He ik leer het als, die kwatrijnen zijn echt makkelijk op van alles toe te passen!
quote:Bij de meeste voorspellingen van Nostradamus die altijd genoemd worden,worden de meest verregaande vertalingen/verwijzingen en symbolen gebruikt die hij maar had kunnen bedoelen, om de meest logische vertaling te nemen als het goed uit komt is wel errug makkelijk, je mag dus verschillende interpretaties geven aan z'n werk zolang het maar overeenkomt met een gebeurtenis in de geschiedenis?
Maan is de gebruikelijke vertaling van het Latijnse woord "luna".
quote:PRECIES, zolang iets niet klopt wachten we gewoon nog 800 jaar tot er weer iemand beroemd is geworden met een naam die Nostradamus genoemd heeft. hij kan dus nooit iets fout voorspellen, het is gewoon nog niet gebeurd? Ik kan ook wel zeggen dat ene 'Meneer King' iets belangrijks ontdekken gaat, wedden dat ik binnen 500 jaar gelijk krijg?
En de andere namen uit de kwatrijnen die nog niemand thuis kan brengen kunnen nu eenmaal gebeurtenissen in een verre toekomst zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-01-2001 21:17]
Dit kan je net zo goed toepassen op de moord op Martin Luther King, was vast ook wel oud werk aan het voortzetten (alle grote leiders hebben een visie die ooit al eens bestond) werd vast ook van hoog neergeschoten (dat is het makkelijkste en komt het meest voor), de onschuldige is King zelf en na z'n dood is hij inderdaad van veel dingen beschuldigd (die niet waar waren), want de echte schuldige die hield zich vast verborgen (weet ik veel waar, misschien hadden de opdrachtgevers van de moord wel een houtfabriek)
Je kan hem zelfs toepassen op de kruiziging van Jezus (nog voor Nostradamus dus, maar daar zie je misschien waar hij z'n inspiratie vandaan haalde)
-Jezus moest de zonden wegnemen en de mens weer in contact brengen met God en de geloven leiden, blabla...het oude werk voortzetten
-God was zelf degene die Jezus heeft gestuurd om te sterven... dus het onheil kwam van 'boven'.
-Jezus was dus bij uitstek onschuldig,werd gedood, en beschuldigd door iedereen, zelfs door zijn volgelingen na zijn dood.
Je kan zelfs zeggen dat Judas een onschuldige was, hij wilde Jezus niet echt dood hebben, hij was slechts een instrument van Pilatus, maar werd wel zelf gedood, en beschuldigd door iedereen tot de dag van vandaag.
-de echte schuldige uit het kreupelhout? De slang (=duivel) kwam in het paradijs toch uit een boom gekropen?
Met een beetje moeite kan je deze vier zinnen op de moord van elk groot leider toepassen, en daarmee heeft het natuurlijk geen enkele waarde meer, is mijn bescheiden mening.
quote:Dan lees je blijkbaar niet al mijn berichten. Kijk in het bericht van dinsdag 9 jan. 20.25, daar staat een uitleg over Rivera.
Dat is omdat ik daar niks zinnigs over kan zeggen, Rivera zegt mij niks? Misschien kan je dat even uitleggen?
quote:Met bliksemschicht bedoelde hij figuurlijk het schot op hem. Hij noemt het een zin verderop een "euveldaad"
Kennedy = bliksemschicht? Die snap ik ook niet? (misschien is er een verband maar dan moet je me dat even uitleggen?)
Kreupelhout = grasheuvel?
quote:Ook uit het bericht van 9 jan. 21.00 u.
maar om je een handje te helpen, die "onschuldige" kan toch ook Kennedy zelf zijn?
Kennedy werd toch zeker niet van zijn eigen moord beschuldigd?!
quote:Zoals ik al zei: luna is een gebruikelijke term voor de maan. Andere betekenissen in andere talen zijn hier weer van afgeleid. (Vergeet niet dat de Romaanse talen van oorsprong uit het Latijn stammen!
je mag dus verschillende interpretaties geven aan z'n werk zolang het maar overeenkomt met een gebeurtenis in de geschiedenis?
Ik raad je aan eerste de stukken goed te lezen voordat je weer reactie geeft, want anders moet ik hier steeds in herhaling voor jou vallen en daar heb ik ook niet echt zin in.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 10-01-2001 21:47]
quote:Ben je soms vergeten (of nooit geleerd?) dat Kennedy beschoten is vanaf het dak, waar het eerste schot gelost is en evenlater ook vanaf de grond. (kan de man op de foto vanuit de bosjes zijn geweest).
Op 10 januari 2001 21:37 schreef mike_another het volgende:-En van het dak zal groot onheil op de grote man vallen,
Voor de rest verzin je allerlei onzin. Je moet afgaan op FEITEN die gebeurd zijn (zoals ALLE regels van toepassing zijn op de moord op Kennedy) en niet op allerlei verzinsels.
Dus fantaseer nog maar een eind verder. Ik ga liever op feiten af, waarmee ik tot nu toe al je argumenten heb kunnen weerleggen.
quote:Voor de goede orde, hij werd (als Oswald al geschoten heeft) vanuit het bovenste raam van het warenhuis beschoten en zeker NIET vanaf het dak, het geweer is op de bovenste verdieping gevonden (of was je dat vergeten...). Verder snap ik wel dat je dat verband wil leggen, ik zeg toch nergens dat er niet van een dak geschoten kan zijn?? Ik bood alleen een alternatief voor die zin als je het op een andere moord wilt toepassen, en merkte daarbij op dat de meest moorden op hooggeplaatste lieden van boven af gepleegd worden da's namelijk makkelijker .
Op 10 januari 2001 21:55 schreef Larissa het volgende:
Ben je soms vergeten (of nooit geleerd?) dat Kennedy beschoten is vanaf het dak, waar het eerste schot gelost is en evenlater ook vanaf de grond. (kan de man op de foto vanuit de bosjes zijn geweest).
Maar goed nu je er toch over begint: volgens de meest documentaires kan er juist helemaal niet geschoten zijn vanaf daar, en gek genoeg gebruik je zelf ook dat argument in de zin dat je Oswald onschuldig noemt? het kan niet allebei waar zijn, of er is (in ieder geval ook) geschoten vanaf dat dak door Oswald, (iemand anders kan dat dan niet geweest zijn volgens getuigen) en hij was NIET onschuldig of de 'bliksemschicht' kwam niet vanaf dat dak, en hij was WEL onschuldig. Maar goed, Kennedy is een topic op zich...
Verder zag ik iets leuks op internet ken je deze al?
(C 1,81)
(1)From the human flock nine will be sent away,
(2)Separated from control and advice
(3)Their fate will be sealed on departure
(4)K-Th-L make a error; the dead banished
gaat over de ramp met de challenger:
(1)er waren 7 aan boord, nou ja bijna goed
(2)contact was verbroken met de basis voor de ontploffing
(3)Bij het opstijgen was al een vlam te zien, die het onvermijdelijk maakte dat het zou ontploffen
(4)ThioKoL is de fabriek die de raket die ontploft is gemaakt heeft.
maar wat ook kan: de dood van de Tsaar familie
(1)verjaagd werden: Tsaar, Tsarin, kroonprins Alexi, 3 dochters,2 bediendes,persoonlijke dokter = precies 9
(2)weggejaagd van de rest van de mensen en de controle ontnomen, ook de steun & advies van de rest van de 'regering' wordt hun ontnomen
(3)bij hun vertrek staat al vast dat ze nooit meer terug mogen komen.
(4)Kalinin, Trotsky, Lenin zijn de verantwoordelijken, de familie wordt verbannen en gedood.
2 totaal verschillende gebeurtenissen die onheilspellend goed passen in 1 voorspelling? Vergeet niet dat er 900 kwatrijnen zijn...
(Bron:http://www.alumni.caltech.edu/~jamesf/hitch.html)
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-01-2001 23:02]
quote:Nee, hehe, ik bedoel natuurlijk dat je de zin ook anders kan lezen, namelijk dat hij (kennedy) onschuldig is, gedood wordt en na zijn dood beschuldigd wordt van ANDERE dingen, er zijn naast goede dingen ook hele slechte dingen over hem beweerd, vooral door politieke tegenstanders die veelal niet waar bleken...dus toch onschuldig, kortom die zin kan je zelfs zo toepassen, omdat-ie zoals bijna alle zinnen, en elk woord in de kwatrijnen op meerdere manieren uit te leggen is.
>Een onschuldige, die gedood wordt, zal men beschuldigen,
Kennedy werd toch zeker niet van zijn eigen moord beschuldigd?!
quote:Buiten dat ik niet in de bijbel geloof, kan je het verhaal over kruisiging zoals het in de bijbel staat, net zoveel laten overeenkomen met dat kwatrijn als de moord op Kennedy, of bedoel je dat ik de kruisiging verzonnen heb? Staat precies zo in de bijbel hoor?
Voor de rest verzin je allerlei onzin. Je moet afgaan op FEITEN die gebeurd zijn (zoals ALLE regels van toepassing zijn op de moord op Kennedy) en niet op allerlei verzinsels.
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-01-2001 22:45]
quote:In een boek "De ware voorspellingen van Nostradamus" van N.A. Centurio staat over dit kwartijn dat het slaat op de grootste zonsverduistering van de eeuw, namelijk 11 augustus 1999. De zevende maand volgens de Juliaanse tijdrekening is augustus. Let wel: dit boek is in 1977 geschreven!
Op 09 januari 2001 21:16 schreef Kozzmic het volgende:
L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois,
Du ciel viendra vn grand Roy d'effrayeurThe year 1999, seventh month,
In 1999 in de zevende maand
Zal aan de hemel een grote verschrikkelijke koning verschijnen
quote:Je probeert de kwatrijnen uit te leggen op gebeurtenissen die honderden jaren geleden plaatsvonden voordat Nostradamus geboren was. Nostradamus voorspelde voor de toekomst, niet voor het verleden!
Op 10 januari 2001 22:44 schreef mike_another het volgende:
Ok nog 1 ding:Buiten dat ik niet in de bijbel geloof, kan je het verhaal over kruisiging zoals het in de bijbel staat, net zoveel laten overeenkomen met dat kwatrijn als de moord op Kennedy, of bedoel je dat ik de kruisiging verzonnen heb? Staat precies zo in de bijbel hoor?
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 10-01-2001 23:42]
quote:Ja, die kende ik al, al krijg ik de indruk dat de laatste regel van bovenstaande Engelse vertaling niet helemaal juist is. De oorspronkelijke tekst gaat als volgt:
Op 10 januari 2001 22:28 schreef mike_another het volgende:
Verder zag ik iets leuks op internet ken je deze al?(C 1,81)
(1)From the human flock nine will be sent away,
(2)Separated from control and advice
(3)Their fate will be sealed on departure
(4)K-Th-L make a error; the dead banishedgaat over de ramp met de challenger:
(1)er waren 7 aan boord, nou ja bijna goed
(2)contact was verbroken met de basis voor de ontploffing
(3)Bij het opstijgen was al een vlam te zien, die het onvermijdelijk maakte dat het zou ontploffen
(4)ThioKoL is de fabriek die de raket die ontploft is gemaakt heeft.
D'humain troupeau neuf seront mis à part,
De iugement & conseil separez:
Leur sort sera diuisé en depart,
Kappa, Thita, Lambda mors bannis esgarez
Nine will be set apart from the human flock,
separated from judgment and advise.
Their fate is to be divided as they depart.
K. Th. L. dead, banished and scattered.
Van de mensenkudde zllen er negen afgezonderd worden.
Gescheiden van oordeel en advies.
Hun lot wordt gedeeld als zij vertrekken.
Kappa, Theta, Lambda dood, verbannen en verscheurd.
Francis X. King zegt hierover in haar boek over Nostradamus:
"Hun lot wordt gedeel als zij vertrekken is het beeld va de bemanning die aan stukken wordt gereten in de explosie bij het vertrek van de Challenger - onbereikbaar voor hulp, zonderr zelfs de tijd om een besluit te nemen ("gescheiden van oordeel")
quote:Je verwacht dat ik alles van jou lees, ik verwacht van jou hetzelfde, mijn punt is als je een kwatrijn op 2 totaal verschillende gebeurtenissen kan toepassen (voor of na z'n geboorte), zo'n kwatrijn blijkbaar heel ruim en makkelijk verschillend uitlegbaar is opgesteld. Dat hij niet de kruisiging aan het voorspellen was snap ik en beweer ik ook nergens, het is een voorbeeld, en juist omdat hij dat verhaal kende, heeft hij het misschien cryptisch nog een keer opgeschreven onder het mom van, zoiets gebeurt vast nog wel eens ongeveer zo...(bij wijze van spreken)
Op 10 januari 2001 23:21 schreef Larissa het volgende:
Je probeert de kwatrijnen uit te leggen op gebeurtenissen die honderden jaren plaatsvonden voordat Nostradamus geboren was. Nostradamus voorspelde voor de toekomst, niet voor het verleden!
Als het echt zulke goede voorspellingen zijn waarbij elke zin moet kloppen, zoals jij stelt, dan zou het toch maar van toepassing moeten kunnen zijn op 1 gebeurtenis (verleden of toekomst)?
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-01-2001 23:43]
quote:Ok, in grote lijnen zijn we het over die eens dan, maar 7 is nog steeds geen 9, jij zegt steeds dat alles precies moet kloppen, dat is nogal wat dichterlijke vrijheid 2 mensenlevens...hoewel er zijn vast wel 2 familieleden die hierdoor een hartaanval gekregen hadden, ik bedoel, als je maar naar het antwoord toe zoekt vind je de vraag wel.
Op 10 januari 2001 23:40 schreef Larissa het volgende:
Ja, die kende ik al, al krijg ik de indruk dat de laatste regel van bovenstaande Engelse vertaling niet helemaal juist is. De oorspronkelijke tekst gaat als volgt:
Je gaat alleen niet in op de essentie mijn post nl. dat je het net zo mooi kan toepassen op de Tsaar?
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-01-2001 23:48]
quote:Dan zou je met een feitelijke gebeurtenis van voor 1503 moeten komen die overeenkomt met een gebeurtenis van na zijn geboorte.
Op 10 januari 2001 23:41 schreef mike_another het volgende:
mijn punt is als je een kwatrijn op 2 totaal verschillende gebeurtenissen kan toepassen (voor of na z'n geboorte), zo'n kwatrijn blijkbaar heel ruim en makkelijk verschillend uitlegbaar is opgesteld.
quote:Daar heb je wel gedeeltelijk gelijk in. Maar zoals ik al eens schreef klopten niet al zijn voorspellingen exact. Ik heb niet gezegd dat elke zin moet kloppen, maar in sommige kwatrijnen zitten te veel toevalligheden bij elkaar om nog toeval te kunnen zijn.
Als het echt zulke goede voorspellingen zijn waarbij elke zin moet kloppen, zoals jij stelt, dan zou het toch maar van toepassing moeten kunnen zijn op 1 gebeurtenis (verleden of toekomst)?
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 10-01-2001 23:57]
quote:Ik zeg niet dat alles exact moet kloppen, maar wel dat je op feitelijke gebeurtenissen af moet gaan.
Op 10 januari 2001 23:46 schreef mike_another het volgende:
Ok, in grote lijnen zijn we het over die eens dan, maar 7 is nog steeds geen 9, jij zegt steeds dat alles precies moet kloppen, dat is nogal wat dichterlijke vrijheid 2 mensenlevens...
quote:Zie mijn bericht van 23.51. Het lijkt mij inderdaad niet onwaarschijnlijk dat 1 voorspelling op meer dan 1 gebeurtenis kan slaan. Maar dan moet er dus wel een groot aantal toevalligheden in een kwatrijn zitten. Het verhaal over de tsaar is inderdaad net zo geloofwaardig als de uitleg over de Challenger.
Je gaat alleen niet in op de essentie mijn post nl. dat je het net zo mooi kan toepassen op de Tsaar?
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 10-01-2001 23:57]
quote:Huh? Daarmee is dus de enige waarde die je aan Nostradamus' voorspellingen kan toekennen, dat hij aantoont dat belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis soms veel globale overeenkomsten hebben waar je een soort vast recept voor kan schrijven? Z'n voorspellingen kunnen dus door niemand echt begrepen worden totdat het gebeurd is, dan kan het pas gekoppeld worden aan een kwatrijn, en de kwatrijnen kunnen meerdere keren gebruikt worden? Wat is de toegevoegde waarde van een voorspelling die alleen 'achteraf' voorspelt? Het kwatrijn over kennedy zou voordat Kennedy vermoord werd geen enkele voorkennis kunnen opleveren. En kan dus op meerdere gebeurtenissen toegepast worden, zelfs op dingen die nog moeten gebeuren? Dan toont zo'n kwatrijn z'n eigen algemeenheid toch aan, en verliest het toch een beetje z'n waarde?
Op 10 januari 2001 23:55 schreef Larissa het volgende:
Het lijkt mij inderdaad niet onwaarschijnlijk dat 1 voorspelling op meer dan 1 gebeurtenis kan slaan. Maar dan moet er dus wel een groot aantal toevalligheden in een kwatrijn zitten. Het verhaal over de tsaar is inderdaad net zo geloofwaardig als de uitleg over de Challenger.
Ik zou daarom wederom met de woorden van Hans Teeuwen willen afsluiten:
Z'n naam was Nostradamus,
Hij had een hoge hoed,
Hij kon heel goed voorspellen,
Daar kon je hem, bij wijze van spreken, midden in de nacht voor bellen.
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 11-01-2001 10:19]
quote:Inderdaad! Spijker op zijn kop. Nostradamus schreef zelf al dat pas achteraf aangetoond kon worden welke voorspellingen juist waren. Toegevoegde waarde is in mijn ogen dat hij de voorspellingen niet maakte om mensen bang te maken maar om ze te waarschuwen voor bepaalde patronen. (Zijn opmerking bijvoorbeeld dat elke generatie steeds zwaardere vernietigingswapens ontwikkelt!) Hij wilde alles wat hij zag van zich af schrijven en hoopte juist dat de ergste dingen die hij zag niet uit zouden komen.
Op 11 januari 2001 10:18 schreef mike_another het volgende:
Daarmee is dus de enige waarde die je aan Nostradamus' voorspellingen kan toekennen, dat hij aantoont dat belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis soms veel globale overeenkomsten hebben waar je een soort vast recept voor kan schrijven? Z'n voorspellingen kunnen dus door niemand echt begrepen worden totdat het gebeurd is, dan kan het pas gekoppeld worden aan een kwatrijn, en de kwatrijnen kunnen meerdere keren gebruikt worden? Wat is de toegevoegde waarde van een voorspelling die alleen 'achteraf' voorspelt? Het kwatrijn over kennedy zou voordat Kennedy vermoord werd geen enkele voorkennis kunnen opleveren. En kan dus op meerdere gebeurtenissen toegepast worden, zelfs op dingen die nog moeten gebeuren? Dan toont zo'n kwatrijn z'n eigen algemeenheid toch aan, en verliest het toch een beetje z'n waarde?
quote:Ik denk dat Guus Muisarm zich wegens gebrek aan argumenten uit de discussie teruggetrokken heeft.
Zijn wij de enige 2 die dit onderwerp nog fascinerend vinden (want daar zijn we het in ieder geval over eens)? De rest is verdwenen?
Hij was dan een waarschuwer, maar geen voorspeller.
Je moet toch ook voorzichtig blijven met te stellen dat veel gebeurtenissen een bepaalde 'sprituele' overeenkomst hebben of zoiets (niet dat jij dat precies zo stelt), er zitten ook veel toevalligheden in die als je ze nader bekijkt toch echt gewoon toevalligheden zijn die volgens de kansberekening heel normaal zijn.
Als hij bv had gezegd "in de 20e eeuw probeert AH Nederland te veroveren en dat lukt ook eerst" dat kan zowel over Adolf Hitler gaan als Albert Heijn (zakelijk gaat het nu ook iets slechter met Albert Heijn)
De letters van dat kwatrijn over de challenger waren net zo frappant geweest als het de naam van een van de astronauten zou vormen, of de voorletters van 3 van de astronauten, of de 1e letters van de achternamen enz. het is dus makkelijker om overeenkomsten te vinden dan het misschien op het eerste gezicht lijkt
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 11-01-2001 17:56]
quote:Hier ben ik weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Op 11 januari 2001 16:06 schreef Larissa het volgende:Ik denk dat Guus Muisarm zich wegens gebrek aan argumenten uit de discussie teruggetrokken heeft.
Ff bijlezen enzo , staat nogal wat ineens. Komt vanavond wel , eerst ff unrealen.
quote:Dat is wel eens betwijfeld, zie de volgende link (ergens aan het begin van dit topic ook al genoemd): www.skepsis.nl/nostradamus.html
Op 10 januari 2001 23:21 schreef Larissa het volgende:
Je probeert de kwatrijnen uit te leggen op gebeurtenissen die honderden jaren geleden plaatsvonden voordat Nostradamus geboren was. Nostradamus voorspelde voor de toekomst, niet voor het verleden!
Een quote hieruit betreffende kwatrijn 2,51:
Le sang du iuste à Londres fera faute,
Bruslez par foudres de vingt trois les six:
La dame antique cherra de place haute,
De mesme secte plusieurs seront occis.
Het bloed der rechtvaardigen zal te kort komen in Londen
Verbrand door fouldres van drie en twintig de zes
De dame antique valt van haar hoge plaats
Van deze sekte zullen nog velen omkomen
Nostradamus' fouldres wordt vaak vertaald met vuur, en wie zijn 'drie en twintig de zes' leest als 'drie keer twintig en zes' (= 66) ziet een 'voorspelling' van de grote brand van Londen van 1666. De dame antique zou dan de oude, door het vuur verwoeste kathedraal van St. Paul zijn. Maar 'oude dame' was helemaal geen bijnaam voor dit gebouw, fouldres zijn (donder)slagen en antique kan net zo goed zoiets als 'excentriek' betekenen (zoals het Engelse 'antics'). Een veel betere interpretatie van dit vers is dat het verwijst naar de openbare verbranding in Londen van protestanten tijdens het bewind van koningin ('Bloody') Mary. Dat gebeurde in drieëntwintig groepjes van zes, en de slachtoffers waren behangen met zakjes buskruit die door het oplaaiende vuur tot ontploffing kwamen. Deze gruwelijke executies startten in januari 1555, enige maanden voor het verschijnen van de Profetieën.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-01-2001 19:59]
quote:Maarja, voor het voorspellen van een zonsverduistering hoef je geen helderziende te zijn!
Op 10 januari 2001 23:18 schreef Larissa het volgende:
In een boek "De ware voorspellingen van Nostradamus" van N.A. Centurio staat over dit kwartijn dat het slaat op de grootste zonsverduistering van de eeuw, namelijk 11 augustus 1999. De zevende maand volgens de Juliaanse tijdrekening is augustus. Let wel: dit boek is in 1977 geschreven!In 1999 in de zevende maand
Ik geef toe, met het kwatrijn over Franco & Rivera hebben de Nostradamus-aanhangers een sterke troef in handen. Alle andere genoemde voorbeelden zijn behoorlijk minder sterk en vaak multi-interpreteerbaar.
quote:Da's helemaal waar! Maar zijn tegenstanders kunnen nu in ieder geval niet hard maken dat alles onzin is omdat een voorspelling waar een duidelijke tijdsaanduiding instaat niet uitgekomen is.
Op 11 januari 2001 20:03 schreef Kozzmic het volgende:
Maarja, voor het voorspellen van een zonsverduistering hoef je geen helderziende te zijn!
quote:Ik lees alles. Ik reageer alleen niet, omdat ik niet zoveel weet van Nostradamus.
Zijn wij de enige 2 die dit onderwerp nog fascinerend vinden (want daar zijn we het in ieder geval over eens)? De rest is verdwenen?
quote:Huh
Op 11 januari 2001 20:32 schreef Larissa het volgende:dat alles onzin is omdat een voorspelling waar een duidelijke tijdsaanduiding instaat niet uitgekomen is.
quote:Ik denk dat Guus Muisarm zich wegens gebrek aan argumenten uit de discussie teruggetrokken heeft.
Op 11 januari 2001 16:06 schreef Larissa het volgende:
[quote]Op 11 januari 2001 10:18 schreef mike_another het volgende:
Nah , ik wist echt niets van Nostradamus af toen ik dit topic startte , nu wel een beetje.
Ik zie inderdaad niet in waar jullie al die voorspellingen vandaan halen. Waar heeft ie Hitler bij naam genoemd En alle uitspraken worden naar iedereeen toe uitgelegd.
Het is weer een hoop bullshit bij elkaar.
quote:Het klinkt wel leuk, maar waarom die van de 20ste eeuw wel voorspellen en niet die van alle voorgaande eeuwen, dat is niet logisch, die zonsverduistering zou dan een extra betekenis moeten hebben? Anders klinkt het toch echt weer als 'naar het antwoord toepraten'. Toen ik hoorde van de voorspelling in 1999 besefte ik dat als er ook maar iets bijzonders zou gebeuren in het oosten dat meteen in de kwatrijen gepast zou worden...en zelfs nu er niks gebeurd is word er dan weer verband gezocht met een zonsverduistering...
Op 10 januari 2001 23:18 schreef Larissa het volgende:
In een boek "De ware voorspellingen van Nostradamus" van N.A. Centurio staat over dit kwartijn dat het slaat op de grootste zonsverduistering van de eeuw, namelijk 11 augustus 1999. De
Bovendien is augustus de ACHTSTE maand niet de zevende, niet de negende (sept kan in 7 of 9 vertaald worden) en de 2 andere zinnen die erbij horen hebben met de beste wil van de wereld geen enkel verband met een zonsverduistering
-To bring back to life the great King ofthe Mongols,
-Before and after Mars to reign by good luck.
Het is echt knippen & plakken om een verband te zoeken met de zonsverduistering.
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 11-01-2001 22:31]
quote:Zoals ik al schreef werd in die tijd de Juliaanse tijdrekening (waarbij augustus de 7e maand is) gebruikt en niet de Gregoriaanse, ook heb ik de andere 2 regels niet gebruikt in verband met de zonsverduistering.
Op 11 januari 2001 22:28 schreef mike_another het volgende:
Bovendien is augustus de ACHTSTE maand niet de zevende, niet de negende (sept kan in 7 of 9 vertaald worden) en de 2 andere zinnen die erbij horen hebben met de beste wil van de wereld geen enkel verband met een zonsverduistering
quote:Ik heb de eerste 2 regels gequote van het kwatrijn bij de uitleg over de zonsverduistering en niet de regels die je net noemt. Voor deze 2 regels is nog niet echt een verklaring. Maar zoals ik al schreef zou jaren later kunnen blijken dat in deze maand een dictator is geboren (bijvoorbeeld!). Ik val dus weer in herhaling.
-To bring back to life the great King ofthe Mongols,
-Before and after Mars to reign by good luck.Het is echt knippen & plakken om een verband te zoeken met de zonsverduistering.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 12-01-2001 02:37]
quote:en nu worden 2 regels er uitgelicht (de zonsverduistering) onder het mom van dat de 2 andere later waar kunnen blijken te zijn, omdat een dictator geboren zou worden bv (tja, of de vader van een toekomstige dictator enz.). Zelfs als dat zou gebeuren zou er nog steeds geen verband zijn tussen die 4 zinnen. Als er wel een verband binnen een kwatrijn bestaat wordt er ook enorm veel nadruk op gelegd, dus als het niet zo is moet je niet opeens doen of dat niet van belang is. Verder blijf ik het onzin vinden dat je wel een zonsverduistering van de 20ste eeuw voorspelt en niet die van voorgaande eeuwen.
Je moet afgaan op FEITEN die gebeurd zijn (zoals ALLE regels van
toepassing zijn op de moord op Kennedy)
Over die 8ste maand, je moet met me eens zijn dat als de zonsverduistering wel in de 7e maand was geweest jij niet het Juliaanse/Gregoriaanse kalender argument naar voren gebracht zou hebben om aan te tonen dat hij fout zou zitten, dan was het argument geweest dat Nostradamus zou 'weten' dat nu het grootste gedeelte van de hele wereld de gregoriaanse zou gebruiken. Kortom: er wordt wel heel soepel met z'n voorspellingen omgegaan en allerlei achteraf redeneringen bedacht om tot een redelijk resultaat te komen.
quote:Ik vind het helemaal niet logisch dat dit een zonsverduistering voorspelt, als er 1 moment is dat de zon minder overheersend/aanwezig/te fel om aan te kijken, is dan is het wel tijdens een zonsverduistering
In 1999 in de zevende maand
Ik durf te beweren dat als je 900 willekeurige kwatrijnen schrijft, dat het in 500 jaar tijd moeilijker is er GEEN EEN te laten uitkomen, dan dat er een paar redelijk lijken te kloppen, ervan uitgaande dat je alles vaag/algemeen opschrijft.
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 12-01-2001 16:58]
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 12-01-2001 17:14]
quote:Ik heb even het kwatrijn over Pasteur opgezocht, wat jij hier stelt is niet helemaal volledig:
Op 09 januari 2001 21:33 schreef Larissa het volgende:
Dit gebeurt als de Maan haar grote rondloop volbrengt. [/b]
...
Dat deed hij door zijn verwijzing naar de laatste grote maancyclus in de astrologie, die in 1535 begon en in 1889, het oprichtingsjaar van het instituut eindigde.
En over Kennedy:
The ancient work will be accomplished,
And from the roof evil ruin will fall on the great man:
enz.
(Century 6, Quatrain 37)
The great man will be struck down in the day by a thunderbolt,
enz.
(Century 1, Quatrain 27)
dus het hele gedeelte over van boven beschoten worden en het gedeelte van geraakt worden door een bliksem komen uit compleet verschillende kwatrijen! Als we nu ook als willekeurige kwatrijen (900) met elkaar in verband mogen brengen wordt het wel HEEL makkelijk om er voorspellingen in te zien...
en Rivera wordt helemaal niet letterlijk genoemd, hij noemt "Ribiere"
is toch echt niet hetzelfde...
En 'Hister' betekent ook gewoon Donau, weer voor meerdere gebeurtenissen toepasbaar...
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 13-01-2001 00:41]
http://www.nostradamus-repository.org/cityofgod.html
(Maar misschien waren ze hier al voorbij gekomen...)
quote:kijk eens verder dan je neus lang is en schop niet zo'n oud topic omhoog
Op woensdag 19 september 2001 09:59 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.nostradamus-repository.org/nycfaq.htmlhttp://www.nostradamus-repository.org/cityofgod.html
(Maar misschien waren ze hier al voorbij gekomen...)
de hoax is idd al zo vaak genoemd
maar dan in de topics over de ramp: Notradamus voorspelt aanval U.S. ??
deze gaat dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |