Waarschijnlijk heeft je huidige werkgever daar zelfs formeel bezwaar tegen en staat zulks in je arbeidscontract/cao en ben je daar ook echt aan gebonden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:57 schreef Filosoofert het volgende:
mdat ze het niet wenselijk vinden dat je bovenop je 40 uren meer gaat werken.
8u is trouwens in de meeste transportbaantjes helemaal niks, dus dan kom je snel over die 48u en als de transportbedrijfadministratie dat dan niet eens goed kan zien is dat in de praktijk onwerkbaar op de planning.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:57 schreef Filosoofert het volgende:
Ik heb een mooie 40-uurs kantoorbaan, maar mis wat praktische uitdaging. Ik ben in het bezit van een CE-rijbewijs, code 95 en ADR certificaat. Heb op verschillende plekken gesolliciteerd als chauffeur voor in het weekend, echter krijg ik op veel plekken een "nee" te horen omdat ze het niet wenselijk vinden dat je bovenop je 40 uren meer gaat werken.
Herkennen jullie dit? Wettelijk mag ik er gemiddeld 48 werken dus er kan nog wel wat bij. Vanaf vrijdagmiddag dus flexibel inzetbaar... ik dacht dat we een tekort aan chauffeurs hadden.
Right in the feelz van elke motorrijder....quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap echt niet dat je zo beperkt bent dat je je buiten je werk op de wegen wilt gaan begeven...
Er is zoveel veel mooiers is het leven. Het gaat niet om geld blijkbaar dus zoek echte nuttige besteding.
Ik heb daar een keer het eea van meegekregen. Dat doorloop je voor 80% met simpele logica.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Hoezo heb je code 95 met je kantoorbaan, die moet je toch ook nog om de 5 jaar verlengen
Ja, tis alleen nogal prijzig, normaal betaald je werkgever datquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb daar een keer het eea van meegekregen. Dat doorloop je voor 80% met simpele logica.
betaaltquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja, tis alleen nogal prijzig, normaal betaald je werkgever dat
Tot zover de echt nuttige dagbestedingquote:
Ja nou het doet pijn aan de ogen dat soort dingen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tot zover de echt nuttige dagbesteding
En als men hier zit op dit prachtige forum dan is er soberso al sprake van een gemankeerde tijdsbesteding. Dus wat dat betreft.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tot zover de echt nuttige dagbesteding
Que?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb daar een keer het eea van meegekregen. Dat doorloop je voor 80% met simpele logica.
Lulquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En als men hier zit op dit prachtige forum dan is er soberso al sprake van een gemankeerde tijdsbesteding. Dus wat dat betreft.
Dan mag TS ook wel lekker gaan vrachtwaggelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En als men hier zit op dit prachtige forum dan is er soberso al sprake van een gemankeerde tijdsbesteding. Dus wat dat betreft.
Hmm, wellicht ben ik in de war met iets anders. Of om het überhaupt te kunnen krijgen. Kan het helaas ook niet meer navragen, want ik spreek die mensen niet meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Que?
Het is geen examen ofzo. Het is een bepaald aantal uren die je in een suf hok moet zitten.
Van jou kan ik dat goed hebben. Zo een goed mens die de kastjes uitruimt en indeelt voor de volgende huurder en een beschrijving maakt van hoe het wat gemankeerde scharnier van de deur precies werkt met de juiste benaming daarbij. Schatje ben je en tevens goed mens.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap echt niet dat je zo beperkt bent dat je je buiten je werk op de wegen wilt gaan begeven...
Vind ik altijd zo'n kutsmiley. En ten opzichte van het plaatsen van een tekst van enig belang is het helemaal wat magertjes.quote:
Prima op zijn plek na een kutopmerking danquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind ik altijd zo'n kutsmiley. En ten opzichte van het plaatsen van een tekst van enig belang is het helemaal wat magertjes.
Ik werk in het grondverzet/infra en heb al toestemming! Het is gebruikelijk dat er "bij ons" iets naastgedaan wordt. Wij werken weinig in het weekend maar de meeste willen dat wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft je huidige werkgever daar zelfs formeel bezwaar tegen en staat zulks in je arbeidscontract/cao en ben je daar ook echt aan gebonden.
3x 10-11 uur per maand en je zit safe (dus 1 zaterdag vrij). Daarnaast heb ik jarenlang transportplanning gedaan en kan je vertellen dat het op contract vaak klopt, maar in de praktijk werkt zo goed als oedere chauf gemiddeld meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:35 schreef sigme het volgende:
[..]
8u is trouwens in de meeste transportbaantjes helemaal niks, dus dan kom je snel over die 48u en als de transportbedrijfadministratie dat dan niet eens goed kan zien is dat in de praktijk onwerkbaar op de planning.
Ja, heb jarenlang buiten gewerkt (machinist op kraan, bodemonderzoek en archeologie) daarom ook mijn CE gehaald, kon ik zelf de kraan meenemen op de dieplader. Vind meer uitdaging in mijn huidige baan maar mis het rijden ontzettend.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:48 schreef Raw85 het volgende:
Is de reden echt dat je de praktische uitdaging mist?
Ik vind vrachtwagen rijden gewoon mooi, laat me. Zo beperkt voel ik me niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
Er is zoveel veel mooiers is het leven. Het gaat niet om geld blijkbaar dus zoek echte nuttige besteding.
Helaas, dan zouden de overuren wel een moetje worden als ik zover duik in salaris.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Right in the feelz van elke motorrijder....
OT: kun je niet afschalen bij jouw kantoorbaan? 24 uur op kantoor en de rest op de weg of zoiets?
Klopt, is (nog) geldig, en mag die deels op eigen kosten via het werk onderhouden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Hoezo heb je code 95 met je kantoorbaan, die moet je toch ook nog om de 5 jaar verlengen
Dat maakt het dan wel lastig inderdaad. Ik zou makkelijk iets anders kunnen doen. Ook iets wat minder betaalt, maar ik vrees dat ik daar weer dezelfde tactieken ga tegenkomen als die ik bij mijn huidige dagbesteding tegenkom.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:19 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik werk in het grondverzet/infra en heb al toestemming! Het is gebruikelijk dat er "bij ons" iets naastgedaan wordt. Wij werken weinig in het weekend maar de meeste willen dat wel.
[..]
3x 10-11 uur per maand en je zit safe (dus 1 zaterdag vrij). Daarnaast heb ik jarenlang transportplanning gedaan en kan je vertellen dat het op contract vaak klopt, maar in de praktijk werkt zo goed als oedere chauf gemiddeld meer.
[..]
Ja, heb jarenlang buiten gewerkt (machinist op kraan, bodemonderzoek en archeologie) daarom ook mijn CE gehaald, kon ik zelf de kraan meenemen op de dieplader. Vind meer uitdaging in mijn huidige baan maar mis het rijden ontzettend.
[..]
Ik vind vrachtwagen rijden gewoon mooi, laat me. Zo beperkt voel ik me niet.
[..]
Helaas, dan zouden de overuren wel een moetje worden als ik zover duik in salaris.
[..]
Klopt, is (nog) geldig, en mag die deels op eigen kosten via het werk onderhouden.
Als je de Merwedebrug maar vermijdt.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:22 schreef Solotovski het volgende:
Lekker Henk Wijngaard pompen als je met je 30 tonner diesel zit te föhnen over de Nederlandse snelwegen
Radio JND in de cabinequote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:22 schreef Solotovski het volgende:
Lekker Henk Wijngaard pompen als je met je 30 tonner diesel zit te föhnen over de Nederlandse snelwegen
Oh, als je toestemming hebt van je kantoorbaanbaas dan zou het toch wel moeten lukken lijkt mequote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:19 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik werk in het grondverzet/infra en heb al toestemming! Het is gebruikelijk dat er "bij ons" iets naastgedaan wordt. Wij werken weinig in het weekend maar de meeste willen dat wel.
[..]
3x 10-11 uur per maand en je zit safe (dus 1 zaterdag vrij). Daarnaast heb ik jarenlang transportplanning gedaan en kan je vertellen dat het op contract vaak klopt, maar in de praktijk werkt zo goed als oedere chauf gemiddeld meer.
[..]
Ja, heb jarenlang buiten gewerkt (machinist op kraan, bodemonderzoek en archeologie) daarom ook mijn CE gehaald, kon ik zelf de kraan meenemen op de dieplader. Vind meer uitdaging in mijn huidige baan maar mis het rijden ontzettend.
[..]
Ik vind vrachtwagen rijden gewoon mooi, laat me. Zo beperkt voel ik me niet.
[..]
Helaas, dan zouden de overuren wel een moetje worden als ik zover duik in salaris.
[..]
Klopt, is (nog) geldig, en mag die deels op eigen kosten via het werk onderhouden.
Er wordt wat afgezoend in de transportsector.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er wordt wat afgezoend in de transportsector.
Zelden zoiets treurigs gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
U rijdt op een nauwe bergpas, wat moet u doen?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
U rijdt op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Welke baan moet u dan aanhouden?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
U rijdt op een nauwe bergpas, wat moet u doen?
1. Plankgas geven
2. Voorzichtig rijden
3. Bier drinken
Hij vraagt om advies, niet om een pagina van je dagboekquote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:19 schreef Chandler het volgende:
veeertig uren.. ik moet er niet aan denken, tenzij ik zou doen wat ik alle liefste zou willen doen maar dan is het geen werken meer.
Al werk ik vaak wel meer, maar dat is onbetaald werk en werk wat ik zelf wil doen..
Maar voor een werkgever.. nah. Zag vandaag m'n loon binnen komen en het extra er bij is totaal niet erg!want weer een jaar langer bij de werkgever!
Dit is wel een goeie tip, thanks, ga ik hier ook eens bij informeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:47 schreef Mathijz het volgende:
De afvalophaalder hier in de buurt zoekt voor de avonduren en zaterdag nog betaalde chauffeurs met C die dan met vrijwilligers oud papier gaat ophalen.
Lijkt je dat leuke ritte? In een woonwijk continu stoppen en weer optrekken?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:17 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit is wel een goeie tip, thanks, ga ik hier ook eens bij informeren.
Dan heb je toch echt wat lessen gemist. Iets met de Arbeidstijdenwet. Die geldt niet voor ondernemers, wel voor werknemers in loondienst.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:47 schreef sturmpie het volgende:
volgens mij mag iedereen zo veel werken als hij/zij wil
ondernemers werken 16 uur per dag 7 dagen per week
dan heb ik inderdaad iets gemist, ik had niet verwacht dat men de uren gelijk zou maken, dat is ivm verkeersveiligheid en ik vind dat wel verstandig, 't betekent volgens mij ook dat men al onderzocht heeft hoeveel uur men nodig heeft om 'n gevaar op de weg te worden, wat is men toch ver h1e evaquote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt wat lessen gemist. Iets met de Arbeidstijdenwet. Die geldt niet voor ondernemers, wel voor werknemers in loondienst.
Maar een ondernemer die 16 uur per dag en/of 7 dagen per week werkt mag geen vrachtwagen besturen. Want dat is in strijd met het rijtijdenbesluit. Het rijtijdenbesluit bepaalt dat naast de maximale rijtijden die gelden ook de maximale uren vanuit de Arbeidstijdenwet gelden voor elke beroepschauffeur. Ook iemand die maar een paar uurtjes per week als bijbaan of vrijwilliger met een bus of vrachtwagen rondrijdt anders dan voor privé doeleinden is voor wat betreft het rijtijdenbesluit een beroepschauffeur. Dat het een nevenfunctie is, maakt daarbij niet uit.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de rust en rijtijden? Bij mij op het werk zijn ze er strikt in, al mag ik nevenactiviteiten hebben, mogen ze niet in conflict komen bij mijn rust en werktijden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:57 schreef Filosoofert het volgende:
Ik heb een mooie 40-uurs kantoorbaan, maar mis wat praktische uitdaging. Ik ben in het bezit van een CE-rijbewijs, code 95 en ADR certificaat. Heb op verschillende plekken gesolliciteerd als chauffeur voor in het weekend, echter krijg ik op veel plekken een "nee" te horen omdat ze het niet wenselijk vinden dat je bovenop je 40 uren meer gaat werken.
Herkennen jullie dit? Wettelijk mag ik er gemiddeld 48 werken dus er kan nog wel wat bij. Vanaf vrijdagmiddag dus flexibel inzetbaar... ik dacht dat we een tekort aan chauffeurs hadden.
Het is ook meer hobbymatig bedoeld, om bij te houden...quote:Op maandag 27 juli 2026 08:43 schreef incel het volgende:
Snap echt niet waarom je zoveel zou willen werken. Zoek een hobby of zo.
Ja en nee, idd rusttijden zijnn belangrijk, maar mijn bestuurderspas is "schoon" ik rij doordeweeks niet dus volgens mijn pas rust ik genoeg.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:44 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de rust en rijtijden? Bij mij op het werk zijn ze er strikt in, al mag ik nevenactiviteiten hebben, mogen ze niet in conflict komen bij mijn rust en werktijden.
Geen idee hoe het op de vrachtwagen werkt, ik kan mij voorstellen dat een transportbedrijf niet echt zit te wachten op een chauffeur die graag hobbymatig rijdt maar dan alleen op de zaterdag tussen 10:00 - 20:00 echt kan en mag rijden? (Ik zeg maar wat...)
[..]
Het is ook meer hobbymatig bedoeld, om bij te houden...
Hier in het Westen (Westland.)hebben ze van die bloementransporteurs, die rijden ‘s nachts en ook in het weekend, misschien dat dit wat voor je kan zijn?quote:Op maandag 27 juli 2026 14:10 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja en nee, idd rusttijden zijnn belangrijk, maar mijn bestuurderspas is "schoon" ik rij doordeweeks niet dus volgens mijn pas rust ik genoeg.
Ik ben vanaf vrijdag 17:00 tot zondag 20:00 beschikbaar voor een dienst dus dacht daar flexibel genoeg in te zijn
Kringloop zoekt vaak vrijwilligers die kunnen rijden en sjouwen dan ook natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:13 schreef Filosoofert het volgende:
Mwah het geld is niet de voornaamste reden, buurtbus zou wel een optie zijn als ik dat werk leuk had gevonden. Wil graag op de vrachtwagen.
Omgevingen den bosch en eindhoven, mocht iemand een gouden tip hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |