abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:10:56 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221419209
Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten uit Gaza

De Universiteit Utrecht verwelkomt zeven studenten uit Gaza als onderdeel van een groep van 42 Palestijnse studenten die naar Nederland komen. De universiteit biedt hun een studiebeurs aan, waarbij zowel de studiekosten als de kosten voor huisvesting en levensonderhoud worden vergoed. Deze financiering wordt mede mogelijk gemaakt door een crowdfundingactie van twee hoogleraren en het Utrechts Universiteitsfonds. Hoewel het ministerie van Buitenlandse Zaken ondersteuning heeft geboden, lag het initiatief vooral bij de universiteiten, met de Universiteit Utrecht voorop.

De fractie Academisch Belang Utrecht in de Universiteitsraad, onder leiding van Lloyd-Leonard Opdam, is als enige studentenpartij kritisch op deze gang van zaken. “Wij hebben eerder al onze zorgen hierover uitgesproken. Veel Nederlanders hebben financiële problemen, waardoor sommigen zelfs afzien van een studie. Daarnaast kampen veel huidige studenten met geldzorgen, kunnen zij geen betaalbare kamer vinden en hebben zij moeite om rond te komen. Hoe is het mogelijk dat er wél direct geld beschikbaar wordt gesteld voor studenten uit Gaza?” vraagt Opdam zich af. De studenten ontvangen een beurs via het Utrechts Universiteitsfonds en daarnaast een aanzienlijk bedrag uit de crowdfundingactie, zodat zij zich geen zorgen hoeven te maken over hun financiële situatie. “Het zou mooi zijn als we als Nederlandse academische gemeenschap net zo gul voor onze eigen studenten zouden zijn.”

Het Utrechts Universiteitsfonds bedoeld ter ondersteuning van onderwijs, onderzoek, het studentenleven en het academisch erfgoed. “Wij zien niet hoe deze actie aansluit bij de doelstellingen van het fonds,” aldus Opdam.

Kamervragen
Hoewel er brede blijdschap is over de komst van de studenten (een raadslid noemde dit zelfs het mooiste nieuws van het afgelopen jaar), vraagt Academisch Belang Utrecht zich af of de Universiteit Utrecht als instelling nog voldoende oog heeft voor haar eigen kerntaken en verantwoordelijkheden. “Werken wij hiermee niet buiten ons eigen boekje? Ik begrijp de wens om mensen in nood te helpen, maar wanneer de democratisch gelegitimeerde overheid andere keuzes maakt, lijkt het mij niet de taak van een universiteit om die rol over te nemen. Dragen wij hiermee niet actief bij aan het omzeilen van reguliere migratie- en asielprocedures?”. Volgens Academisch Belang Utrecht ligt het voor de hand dat deze studenten een verblijfsstatus zullen aanvragen, waarbij mogelijk ook gezinshereniging aan de orde kan komen. De minister heeft in antwoord op Kamervragen van de VVD erkend dat dit een mogelijkheid is.

De VVD verwijst daarnaast naar een eerdere uitspraak van de Raad van State van 19 maart 2026, waarin werd gesteld dat ministers slechts beperkte inspanningen hoefden te leveren. Dit terwijl de overheid actief heeft geholpen bij het faciliteren van de reis van deze studenten vanuit Gaza naar Jordanië. Ook vroegen Kamerleden Ellian en De Beer de minister om uitleg over het feit dat naast 21 Gazaanse studenten ook 18 meereizende gezinsleden naar Nederland zijn gekomen. Daarnaast heeft Geert Wilders zorgen geuit over de vraag of de studenten voldoende zijn gescreend op mogelijke veiligheidsrisico’s en of zij Nederland daadwerkelijk zullen verlaten wanneer hun verblijfsrecht of visum afloopt.

Dit is pas het begin
De Universiteit Utrecht heeft aangegeven dit vaker te willen doen voor studenten uit oorlogsgebieden. Opdam: “Ik begrijp hier werkelijk niets van. Op basis waarvan wordt dit beleid gevoerd? Het past niet bij de kerntaken van de universiteit en ook niet bij de afspraken uit het regeerakkoord. Draagt dit bij aan beter onderwijs? Nee. Deze studenten zijn vaak niet op hetzelfde opleidingsniveau als studenten die hier al studeren. Het is opmerkelijk dat zij direct worden toegelaten tot opleidingen. Het regeerakkoord spreekt juist over de noodzaak om voldoende vakmensen op te leiden in sectoren waar de grootste uitdagingen liggen. Daar wordt hier helemaal niet naar gekeken, net als naar de bestuurlijke afspraken over het terugdringen van het aantal internationale studenten.”

Toen Academisch Belang Utrecht aanvullende vragen wilde stellen tijdens de openbare besluitvormende vergadering, ondervond fractievoorzitter Lloyd-Leonard Opdam weerstand van andere raadsleden. “In het vooroverleg werden mijn vragen als onmenselijk bestempeld. Ook werd gezegd dat ik met mijn vragen deze studenten uit Gaza mogelijk in gevaar zou brengen.” Door de beperkte tijd kreeg Opdam uiteindelijk niet de gelegenheid om al zijn vragen te stellen. “Er was echter wel tijd voor een vraag over het aanpassen van de term ‘gehandicapten toiletten’ naar ‘toegankelijke toiletten’, omdat dat inclusiever zou zijn. Het is duidelijk waar de prioriteiten liggen.”

De UU als vruchtbare grond voor antisemitisme?
De Universiteit Utrecht ligt al langer onder vuur vanwege de ruimte die wordt geboden aan extremistische acties op de campus. Er vinden regelmatig bezettingen, vernielingen en blokkades plaats waarbij meerdere huisregels worden overtreden, zonder dat hiertegen wordt opgetreden.

Het College van Bestuur en leden van de Universiteitsraad besloten zelfs in gesprek te gaan met UU Encampment (verantwoordelijk voor de bezettingen), ondanks dat Academisch Belang Utrecht meerdere malen heeft gewezen op een netwerk waarin verschillende pro-Palestijnse organisaties samenwerken. Dit netwerk heeft de Universiteit Utrecht de afgelopen twee jaar al meer dan 500.000 euro aan schade gekost, exclusief de schade die ontstond op 17 juni, toen vijf actievoerders het bestuursgebouw bestormden met onder meer brandblussers en hamers. Daarbij werden 33 ramen vernield en werd op meerdere plekken verf op het gebouw aangebracht. Academisch Belang Utrecht heeft hierover vragen gesteld en geëist dat het volledige kostenoverzicht openbaar wordt gemaakt.

Daarnaast wijst de fractie op de onderlinge verbondenheid tussen verschillende organisaties. Zo worden berichten van de verantwoordelijke organisatie Palestine Action Nederland regelmatig gezamenlijk gedeeld met Utrecht for Palestine en UU Encampment. Volgens Academisch Belang Utrecht delen deze organisaties op hun beurt weer berichten met VIDIUS, een organisatie die financiële steun ontvangt van de Universiteit Utrecht.

Het opende daarmee ook de deur voor antisemitisch gedachtegoed, dat steeds vaker zichtbaar werd in de openbare ruimte. Evenals agressie jegens studenten met een andere mening betreft dit conflict.

Bron

#FREEPALESTINE!!!
pi_221419214
Bizar dat Nederlandse studenten dit willen. Zelf steeds minder maar voor buitenlanders dragen ze graag bij. Knettergek 8)7
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:16:00 #3
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221419237
Totaalidioot beleid, men is dus actief bezig uit een van de meest geradicaliseerde gebieden ter wereld tientallen studenten hierheen te halen die zonder enige twijfel hun giftige gedachtegoed op de universiteit verder kunnen verspreiden.

Het benadrukt eens te meer hoe noodzakelijk er een bezem door al die instituten moet worden gehaald die nu onder de volledige controle staan van radicaal tot extreemlinkse individuen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221419257
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het benadrukt eens te meer hoe noodzakelijk er een bezem door al die instituten moet worden gehaald die nu onder de volledige controle staan van radicaal tot extreemlinkse individuen.
Mee eens, men moet er voor zorgen dat radicale tot extreme individuen totaal geen gehoor krijgen, of zij nu links of rechts zijn.
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 13:20:21 #5
8781 crew  Frutsel
pi_221419258
Als moskeeen of islamitische scholen worden aangepakt of gesloten vanwege extremistisch gedachtengoed dan mag je dit ook doen met scholen of universiteiten waarbij extremistisch gedachtengoed, voor zowel links als rechts wordt gepredikt.

Niemand zit te wachten op broeinesten voor klootjesvolk

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 24-07-2026 14:33:03 ]
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:27:34 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221419295
Welkom Hamas.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:30:12 #7
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221419306
Helemaal knettergek. _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221419352
Het was toch staand beleid om het aantal internationale studenten te beperken? Dat de regering zich hier voor leent is natuurlijk totaal absurd. En dan hebben universiteiten ook nog het gal om te gaan klagen als de overheid zich eens een keer af vraagt wat de universiteiten eigenlijk met al dat geld doen die ze van de overheid krijgen.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:34:03 #9
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221419353
Goed idee!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221419374
En de Belgen sturen hier hun prinses naar toe.. :{w
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:41:39 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221419414
De lange arm van Hamas :')
pi_221419455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:10 schreef Tengano het volgende:
De Universiteit Utrecht verwelkomt zeven studenten uit Gaza hitsige islamitische mannen die hier rotzooi komen trappen.
Wat een feest *O*
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 14:13:30 #13
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221419857
Dit kan echt niet.
What can change the nature of a man?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:36:30 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221419999
Ik zal het onthouden als de bedelbrief aan alumni weer in de bus valt.
pi_221420022
Gaza aids :Z
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:51:22 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221420061
Inb4 berichten over de wantoestanden in de Utrechtse studentenhuizen waar deze parels gaan wonen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:54:23 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221420076
quote:
De Universiteit Utrecht heeft aangegeven dit vaker te willen doen voor studenten uit oorlogsgebieden.
Ik wil er een lief ding om verwedden dat wij geen Darfurianen, Oeigoeren, Koerden, Nigerianen of Yezidi in het Utrechtse te zien krijgen.

Verder heb ik niet heel veel problemen met programma's voor mensen uit een moeilijke situatie of land, maar ik vermoed dat dit weer één ostentatieve deugactie is en de rest kan stikken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:28:29 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221420507
Ik dacht dat een universiteit een objectieve instelling was waarin politieke ideologien niet in het beleid moeten voorkomen. Schrikbarend dit, welkom in het Nederland van 2026 8)7
"Hoka Hey!"
pi_221420661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:27 schreef Richestorags het volgende:
Welkom Hamas.
HamasJugend, daar gaan we nog veel horen en merken.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:06:17 #20
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221420686
8)7
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:10:33 #21
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_221420707
Utrecht is ook echt een shithole aan het worden he :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:37:19 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221420827
En wij maar denken dat dat tunnelvolk niks van het geciviliseerde Westen moest hebben.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:48:05 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_221420909
Wat studeren die Palestijnen? Scheikunde/chemie....hoe maak ik ondetecteerbare explosieven?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221420934
quote:
De universiteit biedt hun een studiebeurs aan, waarbij zowel de studiekosten als de kosten voor huisvesting en levensonderhoud worden vergoed
Huur in universiteitsstad Utrecht meer dan ¤800 per maand is ¤10.000 per jaar.
Instellingscollegegeld ¤20.000 euro per jaar.
Overige kosten, boeken, laptop, eten/drinken etc. ¤10.000 per jaar.

¤40.000 x 42 studenten = ¤1,68 miljoen per jaar.

Hoeveel mensen had men in Gaza kunnen helpen van dit geld?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 24 juli 2026 @ 18:47:16 #25
485843 crew  Jippie
pi_221422268
  vrijdag 24 juli 2026 @ 19:20:06 #26
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221422448
Compleet gestoord. Je mag toch enig denkniveau verwachten van/bij een universiteit, maar niks van dat alles.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_221422463
quote:
“Er was echter wel tijd voor een vraag over het aanpassen van de term ‘gehandicapten toiletten’ naar ‘toegankelijke toiletten’, omdat dat inclusiever zou zijn.
Dat is fijn, kan ik ze eindelijk ook gebruiken.
pi_221422470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 16:52 schreef luxerobots het volgende:
Wat had men in éigen land kunnen doen met dat geld?
pi_221422595
Dat gezeik rondom antisemitisme moet ook een keer afgelopen zijn. Hoevaak dat nu niet als schild wordt gebruikt om activisme te bekritiseren. Universiteiten zijn van oudsher al broedgrond geweest voor protestacties, en de UU en Utrecht in het algemeen is nou eenmaal progressief. Gaan we nu ook acties uit het verleden waarin de Vietnam en de Irakoorlog werden bekritiseerd ook afzetten als extremistisch?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221422672
Deze Gazanen gaan natuurlijk op hun beurt weer Hamaslieden recruteren.

We veroorzaken toch echt zelf onze ondergang.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:03:53 #31
486919 Swango
Just saying
pi_221422692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:59 schreef William_Papadin het volgende:
Deze Gazanen gaan natuurlijk op hun beurt weer Hamaslieden recruteren.

We veroorzaken toch echt zelf onze ondergang.
Die kans zit er in, maar volgens de studenten zijn het vrijheidstrijders cq. verzetsstrijders, wat een belediging is voor de echte verzetsstrijders van WO2, want die deden niet aan verkrachtingen en andere gruwelijkheden die Hamas op zijn conto heeft staan.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:13:39 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221422739
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:41 schreef Nexum het volgende:
Dat gezeik rondom antisemitisme moet ook een keer afgelopen zijn. Hoevaak dat nu niet als schild wordt gebruikt om activisme te bekritiseren. Universiteiten zijn van oudsher al broedgrond geweest voor protestacties, en de UU en Utrecht in het algemeen is nou eenmaal progressief. Gaan we nu ook acties uit het verleden waarin de Vietnam en de Irakoorlog werden bekritiseerd ook afzetten als extremistisch?
Gezien het feit dat de Palestijnse samenleving waarschijnlijk de meeste antisemitische ter wereld is, lijken mij deze zorgen niet ten onrechte. Denk je ook niet? Wat moeten die mensen überhaupt hier? Men is weer eens een oorlog begonnen, men heeft verloren en nu moeten ze hier komen studeren? Hou op hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221423104
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gezien het feit dat de Palestijnse samenleving waarschijnlijk de meeste antisemitische ter wereld is, lijken mij deze zorgen niet ten onrechte. Denk je ook niet? Wat moeten die mensen überhaupt hier? Men is weer eens een oorlog begonnen, men heeft verloren en nu moeten ze hier komen studeren? Hou op hoor.
De meest anti-Israëlisch misschien. Jodenhaat is veel sterker in de alt-right hoek.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221423163
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:41 schreef Nexum het volgende:
Bedoel, dat is een aparte definitie van progressief :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221423167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Huur in universiteitsstad Utrecht meer dan ¤800 per maand is ¤10.000 per jaar.
Instellingscollegegeld ¤20.000 euro per jaar.
Overige kosten, boeken, laptop, eten/drinken etc. ¤10.000 per jaar.

¤40.000 x 42 studenten = ¤1,68 miljoen per jaar.

Nul, want het probleem in Gaza is niet op te lossen met geld.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221423180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:27 schreef Richestorags het volgende:
Welkom Hamas.
Dit idd. Bizar besluit
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:20:05 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221423365
Er is maar 1 manier om de hele wereld te onderwerpen aan de islam, en dat is simpelweg door echt overal te infiltreren en invloed uit te oefenen. En de makke naieve schapen willen dit nog financieren ook. Tja...
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:01:54 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221423709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
De meest anti-Israëlisch misschien. Jodenhaat is veel sterker in de alt-right hoek.
Integendeel.

Palestijnen/Arabieren in die regio zijn antisemitisch, dit was ook al aanwezig voor de oprichting van de staat Israël. Ook toen was er namelijk geweld jegens de Joodse gemeenschappen zoals we hebben gezien op 7 oktober 2023.
pi_221423822
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:36 schreef Nobu het volgende:
Ik zal het onthouden als de bedelbrief aan alumni weer in de bus valt.
Precies mijn gedachte.

Het is echt ongelofelijk hoe geradicaliseerd de UU is geraakt in korte tijd.
pi_221423845
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:01 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijnen/Arabieren in die regio zijn antisemitisch, dit was ook al aanwezig voor de oprichting van de staat Israël.
Dat stichten van een joodse staat in het Midden-Oosten. Dat was ook niet slim he.
pi_221423862
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Doe niet zo achterlijk. Extreemlinks heeft extreemrechts al lang ingehaald als antisemitisch broeinest en de islam is sowieso koploper op dat vlak.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:32:34 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221423865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat stichten van een joodse staat in het Midden-Oosten. Dat was ook niet slim he.
Waarom niet? Die staat is gesticht op de plek waar het Jodendom is ontstaan en Joden de inheemse bewoners zijn. Ik ben dus benieuwd waarom het daar niet slim was om een Joodse staat te stichten ...
pi_221423869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Joden waren daar een paar duizend jaar eerder dan de Palestijnen.
pi_221423895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De Joden waren daar een paar duizend jaar eerder dan de Palestijnen.
Dit is vooral een religieus en niet wetenschappelijk argument.

Ten tijde van het Romeinse rijk zijn veel joden al verdreven, en later zijn veel overgebleven joden ook nog eens bekeerd tot de islam.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:42:53 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221423908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ten tijde van het Romeinse rijk zijn veel joden al verdreven, en later zijn veel overgebleven joden ook nog eens bekeerd tot de islam.
Dat eerste punt is correct, maar dat doet toch niets af aan het feit dat het Jodendom hier is ontstaan en en Joden de inheemse bewoners zijn? Het tweede punt klopt niet helemaal. Deze regio was voornamelijk Christelijk toen deze werd veroverd door de Islam. Uit het Jodendom kwam namelijk eerst nog het Christendom voort, het Christendom in tegenstelling tot het Jodendom was zeer expansionistisch en verreisde voor de man geen besnijdenis.
pi_221423919
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uit het Jodendom kwam namelijk eerst nog het Christendom voort, het Christendom in tegenstelling tot het Jodendom was zeer expansionistisch en verreisde voor de man geen besnijdenis.
Dat is correct, veel joden zijn naar christendom en daarna naar islam gegaan.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:50:59 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221423948
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is correct, veel joden zijn naar christendom en daarna naar islam gegaan.
Ook dat niet helemaal. Het Christendom verspreidde zich veel breder dan het Jodendom was.

Daarnaast kwamen er met de verovering van de Islamistische legers van dit gebied, ook honderduizenden Arabieren vanuit het Arabisch Schiereiland naar dit gebied. De opkomst van de Islam heeft het gebied democratisch flink veranderd Zie ook:
quote:
We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines. In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis. Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.

Bron
Deze vraag stond nog voor je open trouwens:
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat eerste punt is correct, maar dat doet toch niets af aan het feit dat het Jodendom hier is ontstaan en en Joden de inheemse bewoners zijn? Het tweede punt klopt niet helemaal. Deze regio was voornamelijk Christelijk toen deze werd veroverd door de Islam. Uit het Jodendom kwam namelijk eerst nog het Christendom voort, het Christendom in tegenstelling tot het Jodendom was zeer expansionistisch en verreisde voor de man geen besnijdenis.
pi_221424031
Wat een kankerland is dit aan het worden. Dit kan ook alleen maar weer fout aflopen en is ook nog eens misdadig tegen de Nederlandste studenten. Wel prima verder dat het in Utrecht aan de gang is. Die willen dit zelf, boet dan ook maar voor de eventuele Hamas gevolgen van deze parels. En dan noemen ze universiteiten slim, lachwekkend.
pi_221424034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 13:20 schreef Frutsel het volgende:
Als moskeeen of islamitische scholen worden aangepakt of gesloten vanwege extremistisch gedachtengoed dan mag je dit ook doen met scholen of universiteiten waarbij extremistisch gedachtengoed, voor zowel links als rechts wordt gepredikt.

Niemand zit te wachten op broeinesten voor klootjesvolk
En dan komen er nog meer, en meer Islamitische scholen. Wat kan er allemaal misgaan he. En dan verrast zijn dat ze een hekel hebben aan Nederland en onze cultuur. Moedig dan vooral die zooi aan.

https://www.nationaleonde(...)na-klaar-voor-start/
pi_221424052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?

Die Joden waren er nu eenmaal. Het is een beetje idioot om tegen hen te zeggen: start maar je eigen staat in (ik noem maar wat) Peru.

En als je echt denkt dat het zo makkelijk is, waarom krijgen de Palestijnen niet ergens anders hun eigen staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')