Die koop ik af en toe bij voor de noodvoorraad. Met de gedachte 'weten wat ik heb' heb ik ze een tijdje terug eens uitgeprobeert. Prima te eten, zelfs 10 jaar na datum.quote:Op donderdag 23 juli 2026 08:28 schreef hondonspain het volgende:
Suzi Wan nasi of blikken Ravioli van een onbekend merk
Klopt. Er is weinig sociaals aan sociaal huren. Iedereen die wel eens in een buurt met sociale woningbouw heeft gewoond, zal dat beamen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:04 schreef Leandra het volgende:
De sociale verhuurders zijn intens langzaam met het renoveren van hun woningvoorraad.
Welnee, dit komt door "sterke mannen" die overal zinloze oorlogen beginnen waardoor er tekorten ontstaan. Je verhaaltjes om hen uit de wind te houden kunnnen naar BNW.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:59 schreef Lyrebird het volgende:
Dit kon iedereen met twee hersencellen zien aankomen. Kosten van energie kunstmatig opdrijven, waardoor de armsten niet meer rond kunnen komen. ... zodat die armen gecompenseerd zullen moeten gaan worden. Waardoor de staatsuitgaven toe zullen nemen, waardoor de belasting, ik noem maar iets, de belasting op energie weer toe moeten nemen.
Daarom ook meteen 3quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
In dit soort topics krijg je altijd dat vervelende gezeik van 'ja ik kwam rond dus dit probleem bestaat niet' en direct op de stoel van deze mensen gaan zitten die blijkbaar allemaal roken en 6 honden bezitten
We worden steeds egoïstischer met z'n allen
We hebben pas sinds kort tekorten. Hm?quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, dit komt door "sterke mannen" die overal zinloze oorlogen beginnen waardoor er tekorten ontstaan. Je verhaaltjes om hen uit de wind te houden kunnnen naar BNW.
Ja sinds er weinig meer uit de Perzische golf komt door weer een zinloze oorlog. Ga maar verhaal halen bij Donald.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We hebben pas sinds kort tekorten. Hm?
Daar is geen woord Perzisch aan!quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja sinds er weinig meer uit de Perzische golf komt door weer een zinloze oorlog. Ga maar verhaal halen bij Donald.
De energie is hier het duurste van europa. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 23 juli 2026 04:17 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
[..]
Te laag inkomen dus, niet per se bizar hoog verbruik.
Nee ik haal verhaal bij de Nederlandse regering.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja sinds er weinig meer uit de Perzische golf komt door weer een zinloze oorlog. Ga maar verhaal halen bij Donald.
Maar dat is al jaren zo. Men denkt dat we armen pamperen met allerlei toeslagen maar in principe pamperen we de bedrijven want zo kan het salaris laag blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2026 04:48 schreef raptorix het volgende:
Misschien moeten deze slimme statistisci eens uitleggen hoe een percentuele verhoging van kosten en lasten zit.
Wat veel mensen vergeten is dat mensen met een hoger inkomen door een percentuele verhoging van hun salaris beter gecompenseeerd worden dan mensen met een laag inkomen.
Raptorix verdient 100K
Torentje verdient 50K
Nu krijgen we allebei 5% compensatie in loonsverhoging van 5%
Dat betekent dat ik 2500 per jaar meer krijg dan torentje.
Echter de kosten van een kar boodschappen gaan voor ons allebei evenveel omhoog, net zoals die van onze energie rekening. Daarnaast is het ook nog zo dat mijn besteedbaar inkomen al hoger lag omdat ik meer verdiende.
Het probleem zit dus niet zozeer in de kosten van zaken, maar dat mensen gewoon te weinig verdienen.
Ga het maar aan de Groningers vertellen dan.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee ik haal verhaal bij de Nederlandse regering.
Als je verstandig beleid voert maak je jezelf namelijk niet afhankelijk van allerlei instabiele regio's. Zeker niet als je zelf op de grootste gasbel van europa zit.
Het is incompetent bestuur, en niets minder.
Vroeger was het niet beter. Veel genoemde zaken bestonden niet eens.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar was dat vroeger echt zoveel beter? Ik vind het lastig vergelijken, want moet je zien wat we nu allemaal in huis hebben in vergelijking met toen. Bijvoorbeeld meerdere tv's in plaats van 1 in de woonkamer, 2 auto's per gezin in plaats van 1, hele gezin smartphones in plaats van 1 huistelefoon, spelconsole(s) ipv 2x per jaar lenen bij de speel-o-theek, all-in vakanties in het buitenland ipv een weekje op de camping in Zeeland etc. De behoeftes zijn ook wel veranderd toch?
Hangt er vanaf hoever je terug wenst te gaan. Maar de jaren 70-80 waren voor eenverdieners met een beetje loon wel een stuk aantrekkelijker.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vroeger was het niet beter. Veel genoemde zaken bestonden niet eens.
De behoeftes zijn inderdaad veranderd. Je kunt inderdaad de vergelijking niet maken. Overigens is er altijd wel armoede geweest bij bepaalde gezinnen.
Groningers moeten gewoon goed gecompenseerd worden. Groningers zijn het probleem ook niet, dat is de overheid.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga het maar aan de Groningers vertellen dan.
Het 'sterke mannen' deed me even aan het gebruikelijke gebral over 'sterke mannen' en 'automobilisten' van die wappie denken, vandaar.quote:
zelfgerold uit duutsland, goedkoop voer waar je hond van gaat ruften, een syaon yong 42 inch... het kan best hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:50 schreef de_boswachter het volgende:
Maar wel geld voor sigaretten, huisdieren en breedbeeld TV’s. Jaja. Prioriteiten stellen, daar zouden ze eens meer op moeten sturen. Maar goed, ze zullen de rekening van die arme drommels wel betalen zodat ze de volgende keer wel echt goed op gaan letten waar ze hun geld aan uitgeven
Kost dat allemaal geen geld dan?quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
zelfgerold uit duutsland, goedkoop voer waar je hond van gaat ruften, een syaon yong 42 inch... het kan best hoor.
Zulke mensen zijn er altijd, maar natuurlijk werkt het niet bij iedereen zo hè.quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:50 schreef de_boswachter het volgende:
Maar wel geld voor sigaretten, huisdieren en breedbeeld TV’s. Jaja. Prioriteiten stellen, daar zouden ze eens meer op moeten sturen. Maar goed, ze zullen de rekening van die arme drommels wel betalen zodat ze de volgende keer wel echt goed op gaan letten waar ze hun geld aan uitgeven
Tuurlijk wel, maar ik bedoel dan nog ben je tantoe meer kwijt aan zorgverzekeringen, kleding, eten, huur, "enrichment" voor de kids, school (god verhoede dat je een auto nodig hebt) . Kunnen veel gezinnen iets bezuinigen? Ja. Vast wel. Is dat het echte probleem? Vaak niet. (soms wel kut tokkies)quote:Op donderdag 23 juli 2026 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kost dat allemaal geen geld dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |