Ja. China ook trouwens.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef Elan het volgende:
Helpt Rusland nu serieus Iran om Amerikaanse doelen aan te vallen?
Wauw, klonk als een conspiracy...quote:
De VS probeert de enrgyflow naar China af te snijden door Iran op de knieen te krijgen (zie ook Venezuela), dus reken maar erop dat Chinezen alles eraan zullen doen dat Iran niet valt. En Rusland is revenge voor de hulp aan Oekraine natuurlijk, plus ze hadden al goede banden met Iran voor de oorlogen. Ze helpen ze vooral met intel. en onderdelen voor missiles en drones.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wauw, klonk als een conspiracy...
En China ook zeg je nu, zijn daar concrete bewijzen van? Ik bedoel dus niet drones van Chinese makelij oid.
Mocht de VS inderdaad de regio verlaten, dan denk ik echt dat het beter voor de regio zal zijn en meer rust zal brengen. China is ook meer van de diplomatie en handel, terwijl de VS zich laat gelden door bommen gooien om iedereen hun wil op te leggen. Israel bijvoorbeeld zal ook terug in hun hok moeten gaan zonder de VS daar.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat waren ze al na de Israëlische aanval op onderhandelaars van Hamas in Bahrein. China gaat die regio zo in de schoot geworpen krijgen. De voorwaarden van China zijn gunstiger en ze zitten meteen aangesloten aan het grootste economische blok de komende 200 jaar.
De VS heeft niks te willen omdat ze het tij niet kunnen keren. De dollar verliest macht, politiek verliezen ze aansluiting. Het blok wat de VS zo machtig maakte dat het militair onbeperkte financiële middelen had, valt uit elkaar. De macht gaat gewisseld worden. Dat is altijd zo geweest in de geschiedenis.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:14 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Mocht de VS inderdaad de regio verlaten, dan denk ik echt dat het beter voor de regio zal zijn en meer rust zal brengen. China is ook meer van de diplomatie en handel, terwijl de VS zich laat gelden door bommen gooien om iedereen hun wil op te leggen. Israel bijvoorbeeld zal ook terug in hun hok moeten gaan zonder de VS daar.
De Iraniërs hebben een zekere Chinese satelliet, de TEE-01B, aangeschaft. Daarnaast zullen ze ook extra satellietdata ontvangen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wauw, klonk als een conspiracy...
En China ook zeg je nu, zijn daar concrete bewijzen van? Ik bedoel dus niet drones van Chinese makelij oid.
Klopt helemaal. De VS is ook een superpower in decline, alle tekenen zijn er: hun invloed in andere werelddelen neemt af en zowel economisch als militair is het een kwestie van tijd voordat ze worden ingehaald door China. De populariteit van zowel Israel als de VS staat wereldwijd op een historisch dieptepunt.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
De VS heeft niks te willen omdat ze het tij niet kunnen keren. De dollar verliest macht, politiek verliezen ze aansluiting. Het blok wat de VS zo machtig maakte dat het militair onbeperkte financiële middelen had, valt uit elkaar. De macht gaat gewisseld worden. Dat is altijd zo geweest in de geschiedenis.
Zodra de VS gaat, is het ook einde oefening voor Israël. Hoe moet Israël zich staande houden zonder onbeperkte financiële en militaire toevoer vanuit de VS? Israël ligt aan het infuus van de VS.
Ze kunnen ook nukes terugschieten op de lanceerlocaties, lach je dan ook nog zo hard?quote:
"hou me tegen jonguh!"quote:Op zondag 26 juli 2026 17:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nukes terugschieten op de lanceerlocaties, lach je dan ook nog zo hard?
Gaat vanzelf gebeuren, de multiculturele samenleving is mislukt, iedereen terug naar afquote:
U vraagt, en zij draaien.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gaat vanzelf gebeuren, de multiculturele samenleving is mislukt, iedereen terug naar af
Bijzondere claim.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
De VS heeft niks te willen omdat ze het tij niet kunnen keren. De dollar verliest macht, politiek verliezen ze aansluiting. Het blok wat de VS zo machtig maakte dat het militair onbeperkte financiële middelen had, valt uit elkaar. De macht gaat gewisseld worden. Dat is altijd zo geweest in de geschiedenis.
Zodra de VS gaat, is het ook einde oefening voor Israël. Hoe moet Israël zich staande houden zonder onbeperkte financiële en militaire toevoer vanuit de VS? Israël ligt aan het infuus van de VS.
Als ik Iran was zou ik nu gas gaan geven, gebruik maken van het momentumquote:Op zondag 26 juli 2026 10:18 schreef AFA2022 het volgende:
"De Amerikaanse vicepresident JD Vance en stafchefgeneraal Dan Caine hebben hun zorgen geuit over een verdere escalatie van de Iranoorlog. De adviseurs zouden ongerust zijn over de slinkende wapenvoorraad. De operaties zijn dan ook "opgeschort", melden bronnen aan Amerikaanse media".
Hoe gaan ze dit op Fox News spinnen...?
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-wapenvoorraad.html
De Golfstaten zijn nu letterlijk sitting ducks, aangezien alle air defences zijn uitgeschakeld door Iran. In Bahrein en Koeweit was het gisteren prijsschieten voor de Iraniers.
Denk dat het vertrouwen van de Golfstaten in de VS om hen te beschermen een flinke deuk heeft opgelopen en na gaan denken over de toekomst.
Maar wat moeten ze dan doen met Israël?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik Iran was zou ik nu gas gaan geven, gebruik maken van het momentum
Amerika is het pistool van Israël. Dat zien ze in Teheran en Tel Aviv als feit. Denk dat het gevaar niet is gaan liggen vanuit Perzisch perspectief.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat moeten ze dan doen met Israël?
De USA hebben ze nu weinig meer van te vrezen maar het gevaar van Israël blijft.
Verwacht dat ze dat ook wel gaan doen. Je kan veel over Iran zeggen maar dit hebben ze echt meesterlijk gespeeld.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus wat zou Iran nou moeten doen om hier dik voordeel uit te halen?quote:Op zondag 26 juli 2026 18:48 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Amerika is het pistool van Israël. Dat zien ze in Teheran en Tel Aviv als feit. Denk dat het gevaar niet is gaan liggen vanuit Perzisch perspectief.
Als je denkt dat dit voorbij is heb je niet goed opgelet...quote:Op zondag 26 juli 2026 18:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat moeten ze dan doen met Israël?
De USA hebben ze nu weinig meer van te vrezen maar het gevaar van Israël blijft.
Wel, gewoon OPEC landen blijven melken en de Houthis zo nodig er een keer met de zweep overheen laten gaan is wel iets waar je de status quo een tijdje kunt doorkomen. Ik voel aankomen dat het Iraanse leger zo ook aanzienlijk de tijd en inkomsten krijgt haar positie te verbeteren, of verder in te graven. Alles ten koste van bijna het totale Arabische schiereiland.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus wat zou Iran nou moeten doen om hier dik voordeel uit te halen?
Hoe zou dat 'gas geven' er dan precies uit moeten zien?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
We weten uit de geschiedenis allemaal wat dit te betekenen heeft.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe zou dat 'gas geven' er dan precies uit moeten zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |