Beide al geprobeerdquote:Op woensdag 22 juli 2026 14:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De uitdaging lijkt weg, en het huidige leven is gemakkelijk, comfortabel en veilig.
Misschien moet je jezelf ergens wat meer in uitdagen, en wat vaker situaties opzoeken die je oncomfortabel maken, en dus ook uitdagen?
Dat kan in een hobby (doe bijv eens een marathon, Ironman of ultra), of pak het radicaler aan; emigreer en probeer ergens een ander leven op te bouwen. Waarom niet?
Dit. Koop een cabrio TS en ga voor een jonge vrouw. Heb ik ook gedaan en bevalt beide erg goedquote:
En uiteindelijk ben je natuurlijk ook gewoon vele malen langer dood dan dat je leeft. Dus in het leven gewoon beetje aanklooien jeweetzelf, maakt niks uit, zorg dat je je best doet als je dood bent, dat ben je veel langer immers 💀☠️💀quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:55 schreef Pajanus het volgende:
Tja..
Het leest wel alsof jij iets mist (een partner?) wat je omgeving wel heeft.
We zijn uiteindelijk gewoon apen he? veel 'doelen' in het leven zijn er niet naast voortplanten en overleven.
Ik heb een paar jaar terug wel een hele jonge vriendin van rond de 20 gehad (nog geen cabrio) en dat zorgde wel voor een tijdelijke opleving ja. Maar ik vond het ook wel lastig, juist omdat ik sociaal gezien heel erg ingekakt was en zij juist veel behoefte had aan sociale dingen. Daardoor moest ik voor mijn gevoel constant over mijn grenzen heen om haar te pleasen. Dingen ondernemen, mensen zien, etc. Ik werd er heel moe van.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Koop een cabrio TS en ga voor een jonge vrouw. Heb ik ook gedaan en bevalt beide erg goed
Tja weetniet of ik het daar mee eens bent.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
En uiteindelijk ben je natuurlijk ook gewoon vele malen langer dood dan dat je leeft. Dus in het leven gewoon beetje aanklooien jeweetzelf, maakt niks uit, zorg dat je je best doet als je dood bent, dat ben je veel langer immers 💀☠️💀
Nou ik heb ook wel tijden een partner gehad en dat vond ik niet heel erg zaligmakend. Wat er bij mij gebeurt als ik een partner heb, is dat ik juist nog minder sociaal word, omdat ik dan minder behoefte heb om vrouwen te zien. Ik ben niet heel erg trouw maar ik ga daar dan niet per se naar op zoek, terwijl ik dat nu wel doe omdat ik single ben. Dan zie ik uiteindelijk toch meer mensen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:55 schreef Pajanus het volgende:
Tja..
Het leest wel alsof jij iets mist (een partner?) wat je omgeving wel heeft.
We zijn uiteindelijk gewoon apen he? veel 'doelen' in het leven zijn er niet naast voortplanten en overleven.
Als je dood bent, heb je echt geen spijt hoorquote:Op woensdag 22 juli 2026 14:59 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja weetniet of ik het daar mee eens bent.
Je weet in ieder geval dat het over een tijdje niets meer uit maakt. je kunt alleen veel spijt hebben van alles wat je niet beleefd hebt en tijd die slecht benut is.
Maar wat wil je dan?quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik heb ook wel tijden een partner gehad en dat vond ik niet heel erg zaligmakend. Wat er bij mij gebeurt als ik een partner heb, is dat ik juist nog minder sociaal word, omdat ik dan minder behoefte heb om vrouwen te zien. Ik ben niet heel erg trouw maar ik ga daar dan niet per se naar op zoek, terwijl ik dat nu wel doe omdat ik single ben. Dan zie ik uiteindelijk toch meer mensen.
Nou ik denk dat dat een beetje het probleem is, dat ik dus altijd iets gezocht heb, maar nu inmiddels niet meer. Dan zou je ook kunnen zeggen: je bent dus gelukkig of tevreden. En in zekere zin is dat ook zo. Maar het is ook ontzettend saai.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:04 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan?
Wat zoek je? zoek je uberhaupt iets? Wil je sociaal zijn of niet?
Dank jequote:Op woensdag 22 juli 2026 15:05 schreef GerryDV het volgende:
Het niet willen krijgen van kinderen is evolutionair gezien een soort van defect, voortplanting is in principe een beetje een doel van het leven. Daar is de maatschappij dan ook op ingericht en het geeft mensen een doel om je kinderen (goed) op te voeden en vervolgens weer je kleinkinderen mee te mogen maken. Het kleine deel mensen dat geen kinderen wil mist daarbij een stukje zingeving/voldoening die het merendeel van de mensen wel automatisch heeft. Daarom is het best lastig om voor jou te bepalen hoe je de andere helft van je leven het beste in kan vullen als er nooit vernieuwing komt in die zin van een nieuwe generatie in je bloedlijn. Als je familie en vrienden op een gegeven moment het loodje leggen dan blijf je inderdaad alleen achter. Het is te hopen dat het dan ook snel gedaan is.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht ff at dit "Ouwe lullen moeten weg" was!
Is gelijk weer een verantwoordelijkheid met verplichtingen waar je snel het gevoel hebt dat je er aan vast zit, en je zit ouderen te helpen en ik heb het gevoel dat TS daar niet echt op zit te wachten gezien dat hij het net over 65-plussers had.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:15 schreef maily het volgende:
Vrijwilligerswerk een optie?
Bij de Zonnebloem bijvoorbeeld.
Ik heb niets tegen ouderen maar zo'n verplichting is al snel teveel voor me ja. Ik kan heel weinig hooi op mijn vork nemen voordat ik mentaal overbelast raak en dat gebeurt ook steeds sneller lijkt het wel.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Is gelijk weer een verantwoordelijkheid met verplichtingen waar je snel het gevoel hebt dat je er aan vast zit, en je zit ouderen te helpen en ik heb het gevoel dat TS daar niet echt op zit te wachten gezien dat hij het net over 65-plussers had.
Kindervakantiewerk dan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Is gelijk weer een verantwoordelijkheid met verplichtingen waar je snel het gevoel hebt dat je er aan vast zit, en je zit ouderen te helpen en ik heb het gevoel dat TS daar niet echt op zit te wachten gezien dat hij het net over 65-plussers had.
Check die app anders die ik net noemde. Daarin zie je allerlei dingen die in je omgeving georganiseerd worden. Je kunt een duur premium-abonnement nemen, maar gratis kun je ook wel van alles zien.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen ouderen maar zo'n verplichting is al snel teveel voor me ja. Ik kan heel weinig hooi op mijn vork nemen voordat ik mentaal overbelast raak en dat gebeurt ook steeds sneller lijkt het wel.
MG TF, VW EOS V6 en Mazda MX-5 NC3 zijn alledrie aanraders. Al was mijn Lexus LS460 dat ook zeker, maar geen cabrio.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:59 schreef TAmaru het volgende:
Maar misschien mis ik de cabrio gewoon nogBen wel bereid om die aan te schaffen.
En anders een mooie motor!quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:26 schreef vosss het volgende:
[..]
MG TF, VW EOS V6 en Mazda MX-5 NC3 zijn alledrie aanraders. Al was mijn Lexus LS460 dat ook zeker, maar geen cabrio.
Ik weet gewoon niet zeker of ik wel nieuwe contacten wil. Ik vind vrouwen wel interessant, maar vooral voor de seks. Mannen vind ik niet zo boeiend.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Check die app anders die ik net noemde. Daarin zie je allerlei dingen die in je omgeving georganiseerd worden. Je kunt een duur premium-abonnement nemen, maar gratis kun je ook wel van alles zien.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:54 schreef Lenny77 het volgende:
Dus wacht.. je geeft hier overal negatieve tips aan mannen die wel willen starten aan een gezin of samenwonen of hoe het met een seksleven hoort te zijn enz alsof je de kennis in pacht hebt en HET leven der leven hebt. Je doet alsof jij het mannetje bent en alles dik onder controle hebt, de vrouwtjes in het huishouden en de verzorgende rol, lekker onderdanig.
Maar je bent 40 jaar, zit elkaar avond alleen op de zetel voor de tv en hebt geen enkele vrouw bij je kunnen houden (jaja je wil ze enkel voor seks bla bla, maar die aap is nu ook wel uit de mouw gekomen).
![]()
Maar eh.. is het dan gewoon een missie voor je geworden dat andere mannen dan ook maar geen leven en toekomst moeten hebben? Want met jouw tips overleeft geen enkele relatie of gezin.
Ja zo is het wel een beetje inderdaad. Ik had wel altijd die droom van huisje-boompje-beestje. Uiteindelijk besefte ik wel dat dat niet bij mij past. Kinderen, daar kan ik maar beter niet aan beginnen. Dat zal iedereen het wel met me eens zijn vermoed ikquote:Op woensdag 22 juli 2026 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leg je misschien niet teveel druk op jezelf omdat je vindt dat je op een bepaalde manier moet leven?
Dat je vroeger je best deed om een 'traditioneel' leven na te streven, maar dat je op een gegeven moment dacht, dit gaat het 'm niet worden en je alles los gelaten hebt en de zin van het leven verloren hebt?
Misschien zit ik totaal verkeerd hoor. Ik probeer het een beetje te snappen. Verder vind ik het leuk om je ook van een andere kant te zien
Oneindig langer zelfs....quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:57 schreef vosss het volgende:
En uiteindelijk ben je natuurlijk ook gewoon vele malen langer dood dan dat je leeft.
Nou nee op zich is het niet erg om die dromen niet na te streven. Niet iedereen is gemaakt voor een huwelijk of gezin.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja zo is het wel een beetje inderdaad. Ik had wel altijd die droom van huisje-boompje-beestje. Uiteindelijk besefte ik wel dat dat niet bij mij past. Kinderen, daar kan ik maar beter niet aan beginnen. Dat zal iedereen het wel met me eens zijn vermoed ikIk hoef ook niet per se te trouwen of zoiets. Nu die droom voorbij is, heb ik alles in zekere zin wel beleefd en alles wat mijn hartje begeert, maar tegelijkertijd zorgt dat voor heel veel leegte.
Soms denk ik dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik een kluizenaar ben en dat het zo goed is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |