Nikste sorry.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bestie heeft me rustig gekregen
Meedenken, afremmen, toch een pammetje nemen met een kop thee. De psych heeft bericht.
Borreltje doen we toch maar niet (want pammetje). Dus lekkere verwenthee, net zo lekker
Verder met "Alice is niet de moordenaar" (dat is heel erg veel werk, maar ook een soort focus waarmee je alles vergeet om je heen)
Mocht ik het deze week niet bolwerken komt bestie plus haar man die ook een bestie is me meehelpen en meedenken. Ze heeft beloofd dat ik het niet alleen hoef te doen en dat ze me graag willen helpen en ze heeft me er van overtuigt dat ik echt ver voor loop op schema
Morgen gaat alles wat niet naar de opslag moet naar beneden. Sommige dingen bewaar ik in de keuken (naaimachine), andere dingen gaan mee naar de wisselwoning (artsupplies en wol). Boven wordt even puur functioneel. Slapen, inpakken that's it.
Woonkamer ontmantel ik echt op allerlaatst
Ik begin me weer een beetje aardiger te voelen. Sorry dat mijn lontje zo kort is. Het voelt echt als onmacht. Echt super stom van mij.
Liefquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:42 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen.
Fijn dat je hier je hart gisteren gelucht hebt. Geen enkele reden om je hiervoor te excuseren. Ik denk niet dat er iemand is die dat vervelend vond.
En misschien was het wel goed dat je de wekker niet gehoord hebt. Je hebt lekker lang geslapen en bent nu weer uitgerust.
Je hebt het weer helemaal in de vingers.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lief![]()
![]()
Ja, voel me wel meer uitgerustwas blijkbaar nodig
Zou nog zo kunnen slapenzag half tien en wilde omdraaien maar schrok er ook van. Misschien door het pammetje van gisteren
als ik mijn ontbijtje weg is duik ik de inloopkast maar in en de inbouwkast. Kleding uitzoeken. De vervelendste klus
GEEN SORRY.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo lieverds
Sorry van gisteren... zat te hoog in de emotie en moest eigenlijk offline gaan
Valkuil
Goed geslapen, de wekker alleen niet gehoord, dus half tien pas wakker
Net weer wat ingepakt en weggebracht. Nu even ontbijten en koffie
Wasjes draaien, wasjes opruimen. Gewoon de gewone dingen doen dus
Stapje voor stapje
Vandaag en morgen weggooien
Dan de keuken alles verschuiven naar de muur en daar de dingen neerzetten die niet naar de opslag gaan. Aan de andere kant van de keuken neerzetten wat mee moet naar de wisselwoning. Als dat gedaan is kan ik verder
Ach ja, is voor een keer niet erg toch? Zolang je geen afspraken hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lief![]()
![]()
Ja, voel me wel meer uitgerustwas blijkbaar nodig
Zou nog zo kunnen slapenzag half tien en wilde omdraaien maar schrok er ook van. Misschien door het pammetje van gisteren
Mooi, dan heb je die vervelende klus alvast gehad!quote:als ik mijn ontbijtje weg is duik ik de inloopkast maar in en de inbouwkast. Kleding uitzoeken. De vervelendste klus
Trots op CotSquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben me een partij opgeschoten vandaag
• Heel veel rommel naar de ondergrondse container gebracht (elke keer als ik iets wil eten minimaal twee shoppers rommel weg (shoppers bewaar ik, die kantel ik gewoon leeg erin. Anders echt zonde)
• Mijn tas met kleding staat klaar (op een paar dingetjes na)
• Mijn hobbykamer is zo goed als klaar
• Alles wat mee moet aan knutsels (je raadt het al) staat klaar
• Moet alleen even in de keuken het e.e.a. verschuiven zodat alles wat mee gaat naar de wisselwoning daar kan staan samen met alles wat niet naar de opslag meegaat
• de inloopkast is leeg, alleen handdoeken en washandjes nog
Nou... dat is aardig wat voor één dagje toch?
'k Heb nog een koffertje voor sokken en ondergoed. Alleen dat wacht eventjes
Ondertussen ook stukjes gehaakt, maar inmiddels ben ik er wel even klaar mee. Het is warm en benauwd boven. Trek de ongezelligheid echt super slecht, voel me gewoon niet thuis en/of op mijn gemak. In de wisselwoning ga ik echt mijn best te doen om een lekkere hobbyhoek te creëren. Er staat vast wel een eettafel(tje) dunkt mijdaar ga ik me (nu) geen zorgen om maken.
Voel me beter dan gisteren. Misschien omdat ik toch flink gebuffeld heb en een beter plan heb. Misschien omdat ik beter geslapen heb. Het overzicht is er meer omdat ik meer dingen ingepakt of weggegooid heb ja.
Die kledingkasten zag ik echt enorm tegenop, dat viel uiteindelijk mee. Dadelijk de laatste set dozen naar boven (tien) en die raken niet allemaal vol. Één doos beneden om al mijn knuffeltjes in te droppenwant dat worden ze niet stoffig (als het past in één doos ja
)
Dus... nu chillen
Twee weken is ook netjes en verstandig van jequote:Op maandag 3 augustus 2026 16:25 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb er de laatste keer 2 weken over gedaan en vond het heerlijk rustig. Meer haast = meer stress. Zeker omdat je, als je pech hebt, nog zooi moet doen vóórdat de verhuizers er zijn.
Je bent echt goed bezig zo enne.. lekker je eigen tempo hoor! Schiet toch lekker op zo zonder teveel haast?
Iedereen doet alles op zijn eigen manier, ik ben meer van het plannen. Voor onze emigratie stonden mijn boeken (op degene na die ik nog wilde lezen) al vijf maanden van te voren ingepakt, nee, ik ben echt geen neuroot, echt niet (al zegt mijn vriendin dat haar gebruiksaanwijzing aan A4-tje is en die van mij een telefoonboek)quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ulch... van die mensen die roepen dat ik te snel ga, te obsessief ben, te gestrest ben en lopen te miepen ... (niet hier, maar irl) : CotS is wie CotS is. Ik functioneer niet op last minute
Prima dat het voor veel mensen anders werkt, maar voor mij werkt dit. Ja, het is onrustig en ongezellig. Alleen in een week inpakken past mij niet. Loop nu al dagelijks te hyperventileren van de stress, want de druk te hoog is. Er zijn drie mensen die daar van wat mogen zeggen (Bestie, man bestie, andere bestie) en die vinden juist dat ik het goed doe![]()
En ik ga dit op een vriendelijke, luchtige manier zo zeggen tegen de critici
want dit werkt voor mij
Sorry even gal spuwen, niet aardig. Ik ga wel aardig reageren hoor
Alleen als iemand vraagt hoe het gaat, als je zegt trots te zijn op jezelf omdat het zo goed gaat (en dat zeg ik niet snel) is het niet zo leuk als het negatief bestempeld wordt. Zeker door iemand die weet hoe slecht ik op stress en tijdsdruk ga.
Eerst even thee drinken en dan terugappen, als ik er al wat van zeg. Denk zoiets van "verschillende mensen, verschillende aanpak. Dit werkt voor mij"
edit: "Dit is voor mij niet te snel, ben wel content met mezelf en mijn aanpak"
Vind ik enkel verstandig van je! En emigreren is zoveel heftiger dan twee maandjes in een wisselwoning... snap dat je dan nog vroeger begint met uitzoeken en keuzes maken ja!quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:37 schreef Managarm het volgende:
[..]
Iedereen doet alles op zijn eigen manier, ik ben meer van het plannen. Voor onze emigratie stonden mijn boeken (op degene na die ik nog wilde lezen) al vijf maanden van te voren ingepakt, nee, ik ben echt geen neuroot, echt niet (al zegt mijn vriendin dat haar gebruiksaanwijzing aan A4-tje is en die van mij een telefoonboek).
Tegenwoordig in pdf's, veel kleiner, ik ben vooruit gegaan.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vind ik enkel verstandig van je! En emigreren is zoveel heftiger dan twee maandjes in een wisselwoning... snap dat je dan nog vroeger begint met uitzoeken en keuzes maken ja!
En ach... niks mis met een beetje neurotisch zijn hooral neem ik ook zo van jou aan dat jij dat niet bent, zo bedoel ik het niet
Oh je hebt dus geen gebruiksaanwijzing! Telefoonboeken bestaan allang niet meer(grapje, sorry)
Hartstikke goed bezig toch dan? Klinkt alsof je het top gepland hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Twee weken is ook netjes en verstandig van jeHaastige spoed is zelden goed
De dag van de verhuizers sta ik al om vijf uur opdan heb ik drie uur de tijd voor eventueel vergeten zaken
En dank je wel. Met dit tempo kan ik prima stoppen wanneer ik het even zat ben, een vrije dag inplannen of tijd nemen om de situatie opnieuw te overzien en overdenken.
Het werkt voor mijn doen best wel goed ja. Slaap nog wel 's nachts. Heb wel paniekaanvallen, maar die horen er ook bij (zoals gisteren, toen was ik extreem van het padje)
Vanavond oud papier even naar buiten en daarna niks meer. De rest kan morgen wel.
Dan enkel weggooien en alles in de keuken verschuiven. Al rent mijn hoofd nu in kringetjes en verval ik in een obsessief herhalingspatroon
Mensen die iets vinden van een anderquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ulch... van die mensen die roepen dat ik te snel ga, te obsessief ben, te gestrest ben en lopen te miepen ... (niet hier, maar irl) : CotS is wie CotS is. Ik functioneer niet op last minute
Prima dat het voor veel mensen anders werkt, maar voor mij werkt dit. Ja, het is onrustig en ongezellig. Alleen in een week inpakken past mij niet. Loop nu al dagelijks te hyperventileren van de stress, want de druk te hoog is. Er zijn drie mensen die daar van wat mogen zeggen (Bestie, man bestie, andere bestie) en die vinden juist dat ik het goed doe![]()
En ik ga dit op een vriendelijke, luchtige manier zo zeggen tegen de critici
want dit werkt voor mij
Sorry even gal spuwen, niet aardig. Ik ga wel aardig reageren hoor
Alleen als iemand vraagt hoe het gaat, als je zegt trots te zijn op jezelf omdat het zo goed gaat (en dat zeg ik niet snel) is het niet zo leuk als het negatief bestempeld wordt. Zeker door iemand die weet hoe slecht ik op stress en tijdsdruk ga.
Eerst even thee drinken en dan terugappen, als ik er al wat van zeg. Denk zoiets van "verschillende mensen, verschillende aanpak. Dit werkt voor mij"
edit: "Dit is voor mij niet te snel, ben wel content met mezelf en mijn aanpak"
Goeie instellingquote:Op maandag 3 augustus 2026 23:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach het is ook dat ik soms te scherp afgesteld sta en me te snel aangevallen voel over zaken waarbij ik veel emoties ervaar. Mensen bedoelen dingen niet zo naar.
Vrees wel voor een kort nachtje.
Heb absoluut geen slaap. Zit nog te lezen. Hoofd is wat onrustig
Huis is wat erg warm.
Probeer maar niet teveel druk op slaap te zetten. Hoef morgen gelukkig niet zoveel. Wat "moet" is in een (half) uur gepland
Hier regent het momenteelquote:Op maandag 3 augustus 2026 23:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach het is ook dat ik soms te scherp afgesteld sta en me te snel aangevallen voel over zaken waarbij ik veel emoties ervaar. Mensen bedoelen dingen niet zo naar.
Vrees wel voor een kort nachtje.
Heb absoluut geen slaap. Zit nog te lezen. Hoofd is wat onrustig
Huis is wat erg warm.
Probeer maar niet teveel druk op slaap te zetten. Hoef morgen gelukkig niet zoveel. Wat "moet" is in een (half) uur gepland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |